Gedestilleerd water kopen?

Technische problemen? Of gewoon een algemene technische vraag? Dan ben je hier aan het juiste adres.
Plaats reactie
///Joost

Re: Gedestilleerd water kopen?

Bericht door ///Joost » 14 mei 2014, 16:58

Begrijpend lezen. ;)

Tom heeft wel degelijk gelijk. Water koelt het beste en het koelmiddel zorgt voor de antivries eigenschappen. Het label op de fles geeft alleen aan in welke omgevingstemperaturen je je mag bevinden bij een bepaalde mengverhouding.
Racers gebruiken bij mijn weten ook vaak puur water met idd eventueel water wetter. Gewoon omdat je daar maximale koeling mee behaalt.

328Ti

Bericht door 328Ti » 14 mei 2014, 18:53

Is gedestilleerd water in pure vorm (100% vulling gedestilleerd) niet schadelijk voor je motor i.v.m. roest etc?

Anders gezegd: heeft KVS ook niet de eigenschap om roest en het loslaten van pakkingen tegen te gaan?

328Ti

Bericht door 328Ti » 14 mei 2014, 18:58

Gedestilleerd water zelf maken?

:tooth:

Afbeelding

(wat er in de kom zit - die drijft in de pan met water is gedestilleerd)

Bron:
http://nl.wikihow.com/Water-destilleren

Arjan B

Bericht door Arjan B » 14 mei 2014, 21:07

Koelvloeistof is voornamelijk ethaandiol (bevat ook anti corrosie toevoegingen en een kleurstofje). Ethaandiol is nodig om het vriespunt te verlagen, maar water koelt beter. Mengsel is het beste van 2 werelden.

Er komt toch vuil in het systeem/ zuren en de anti corrosie toevoegingen worden opgebruikt.
Belangrijk ook is dat het een keertje ververst moet worden.

Hans

Bericht door Hans » 14 mei 2014, 21:33

MParallel schreef:
Hans schreef:Ik zou het er gewoon puur in gooien, beschermd tot -40. klaar, hoef je nooit naar te kijken of het wel genoeg beschermd is.
Puur? Label niet gecheckt Hans?

Puur dan kun je er een zuid-pool expeditie mee gaan doen. :lol:

Ja die -40 had ik wel gezien, better save then sorry zeg ik maar. Maar vorige winters hebben we in Nederland wel eens de -20 aan getikt, en stel dat je eens onverwachts naar Scandinavië moet in de winter? :tooth:

Plaats reactie