Gedestilleerd water kopen?
- MParallel
- Auto: BMW
Gedestilleerd water kopen?
Ik meng altijd zelf me BMW kvs met gedestilleerd water. Ik wilde nieuwe mengen, maar tot mijn verbazing verkoopt een Karwei en Praxis alleen nog gedemineraliseerd water, wat toch echt wat anders is.
Weet iemand nog adressen?
Weet iemand nog adressen?
- Joy
Re: Gedestilleerd water kopen?
Via Google zijn er webshops te vinden die dit verkopen. Ik zou zeggen dat een goed formaat pompstation dit ook moet verkopen.
- Arjan B
zo goed als hetzelfde. Beide zijn zuiver water zonder zouten etc. erin. Alleen de zuiveringstechniek is anders.
- Riceaux
Gedestilleerd water is water dat tot koken is gebracht en waarvan de damp na koeling elders is opgevangen.
Gedemineralieerd water is water dat is ontdaan van zouten, bijv. d.m.v. een hars.
Gedemineraliseerd water bevat in principe nog alle organische verbindingen die in leidingwater aanwezig zijn (dichloormethaan, chloroform), maar ook koolzuur.
In gedestilleerd water, mits goed gedestilleerd, zitten deze niet meer.
Gedestilleerd water kan je inderdaad krijgen bij de grotere tankstations, de drogist (zijn wel liter flessen), of je moet even langs de dichts bij zijnde apotheek gaan en daar even vriendelijk vragen. En volgens mij zag ik het laatst ook liggen bij de Makro.
Gedemineralieerd water is water dat is ontdaan van zouten, bijv. d.m.v. een hars.
Gedemineraliseerd water bevat in principe nog alle organische verbindingen die in leidingwater aanwezig zijn (dichloormethaan, chloroform), maar ook koolzuur.
In gedestilleerd water, mits goed gedestilleerd, zitten deze niet meer.
Gedestilleerd water kan je inderdaad krijgen bij de grotere tankstations, de drogist (zijn wel liter flessen), of je moet even langs de dichts bij zijnde apotheek gaan en daar even vriendelijk vragen. En volgens mij zag ik het laatst ook liggen bij de Makro.
- Hans
Waarom doe je dat?MParallel schreef:Ik meng altijd zelf me BMW kvs met gedestilleerd water
- MParallel
Wat dan? Denk door me OCD.Hans schreef:Waarom doe je dat?MParallel schreef:Ik meng altijd zelf me BMW kvs met gedestilleerd water
Riceaux bedankt, wiki had ik reeds gelezen

- Riceaux
Was toevallig net met een basistraining voor apotheekassistenten bezig. En daarbij is het grootste gedeelte van de info copy paste van het web haha.MParallel schreef:Wat dan? Denk door me OCD.Hans schreef:Waarom doe je dat?MParallel schreef:Ik meng altijd zelf me BMW kvs met gedestilleerd water
Riceaux bedankt, wiki had ik reeds gelezen

Makro verkoopt 5 liter voor 2 euro en een beetje.

- Roy RS
De obsessieve-compulsieve stoornis[1] (OCS, ook: OCD), ook vaak obsessief-compulsieve stoornis[2] genoemd, is een psychische aandoening die in het DSM-IV is gecategoriseerd als angststoornis. De oude naam van de aandoening is dwangneurose. OCS komt in verschillende vormen voor, maar het meest voorkomende kenmerk is een obsessieve drang om bepaalde handelingen uit te voeren, die rituelen worden genoemd. De OCS-patiënt voert deze handelingen (compulsies) uit als reactie op dwangmatige gedachten (obsessies). Voor anderen lijken deze handelingen overbodig en zij hebben ook geen oog voor de details, maar voor de patiënt zijn deze handelingen van vitaal belang en moeten ze volgens een bepaald patroon worden uitgevoerd om vermeende nadelige gevolgen te voorkomen. Voorbeelden zijn het zeer vaak controleren of een deur gesloten is of het overmatig vaak wassen van de handen (niet te verwarren met de specifieke smetvrees of mysofobie). OCS komt zowel bij kinderen, adolescenten als volwassenen voor, en veel OCS volwassenen hadden ook in hun jeugd al OCS symptomenHans schreef:OCD?
als we toch aan het copy pasten zijn...
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Thanks voor de opheldering Roy. 

- MParallel
En in de context van een autoforum betekent het vaak van het moet origineel zijn, zelfs elk boutje en schroefje.
- GTRene
MParallel schreef:En in de context van een autoforum betekent het vaak van het moet origineel zijn, zelfs elk boutje en schroefje.

- MParallel
^^
Over context gesproken
Over context gesproken

- InjectTheVenom
Lach maar ik ben daadwerkelijk tot en met het boutje, schoefje en zelfs de schroefclips gegaan 

- Tim N
Maar wel logo loos ;-P
- 328Ti
Des te minder snap ik dan het mengen. Het primaire doel van het mengen is toch goedkoper uit te zijn?MParallel schreef:En in de context van een autoforum betekent het vaak van het moet origineel zijn, zelfs elk boutje en schroefje.
- MParallel
Juist niet. Ik koop geen kant-en-klaar spul van de pomp, maar gebruik concentraat van BMW (OEM dus328Ti schreef:Des te minder snap ik dan het mengen. Het primaire doel van het mengen is toch goedkoper uit te zijn?MParallel schreef:En in de context van een autoforum betekent het vaak van het moet origineel zijn, zelfs elk boutje en schroefje.

- Hans
Ik zou het er gewoon puur in gooien, beschermd tot -40. klaar, hoef je nooit naar te kijken of het wel genoeg beschermd is.
- ///Joost
Verhouding 1:1 is beschermd tot -40 volgens het etiket.Hans schreef:Ik zou het er gewoon puur in gooien, beschermd tot -40. klaar, hoef je nooit naar te kijken of het wel genoeg beschermd is.

Overigens moet je wel de goede verhoudingen toepassen. Het concentraat er puur inmikken wil niet zeggen dat dat de beste bescherming biedt. Er zit een break even point ergens.
- MParallel
Puur? Label niet gecheckt Hans?Hans schreef:Ik zou het er gewoon puur in gooien, beschermd tot -40. klaar, hoef je nooit naar te kijken of het wel genoeg beschermd is.
Puur dan kun je er een zuid-pool expeditie mee gaan doen.

Goed, 1:1 was altijd al de verhouding die ik aanhield. Overkill? Waarschijnlijk wel, maar hoe mee koeling hoe beter. Voor die paar centen maakt dat ook niet uit.
- 328Ti
Ahh, weer wat geleerd!MParallel schreef:maar gebruik concentraat van BMW (OEM dus328Ti schreef:Des te minder snap ik dan het mengen. Het primaire doel van het mengen is toch goedkoper uit te zijn?MParallel schreef:En in de context van een autoforum betekent het vaak van het moet origineel zijn, zelfs elk boutje en schroefje.) en stel zelfde verhouding af. Zeker niet goedkoper.
- ///Joost
Mooi man, zo'n topic over KVS...die hadden we nog niet. Dit is er net zo eentje als bij olien. Je kunt er eindeloos over discussieren wat nou het beste is...met of zonder fosfaten, geel, oranje, groen, paars, blauw, OEM, niet-OEM, voorgemixt of concentraat met water, G11, G12, G12+, mag je verschillende kleuren nou wel of niet mixen, etc.
Zo veel onwetendheden en 'mythes' die rondzwerven op Internet. En om eerlijk te zeggen, ik heb weinig kaas gegeten van koelvloeistof, of eigenlijk koelmiddel, zoals het bij jouw BMW genoemd moet worden. Ik houd me gewoon aan het boekje en aan de juiste spec van een relatief goed merk (Kroon, voorgemixt en wel.
Grappig is wel dat ik zelf bij de BMW dealer hele andere ervaringen heb. Daar haalde ik KVS maar die was al voorgemixt. De flessen waren wel anders, maar het was wel (door de dealer gemixt) OEM volgens het label.
Overigens geeft Wiki weer een interessante draai aan dit topic. Welk water moest het nou ook al weer wezen?

Zo veel onwetendheden en 'mythes' die rondzwerven op Internet. En om eerlijk te zeggen, ik heb weinig kaas gegeten van koelvloeistof, of eigenlijk koelmiddel, zoals het bij jouw BMW genoemd moet worden. Ik houd me gewoon aan het boekje en aan de juiste spec van een relatief goed merk (Kroon, voorgemixt en wel.
Grappig is wel dat ik zelf bij de BMW dealer hele andere ervaringen heb. Daar haalde ik KVS maar die was al voorgemixt. De flessen waren wel anders, maar het was wel (door de dealer gemixt) OEM volgens het label.
Overigens geeft Wiki weer een interessante draai aan dit topic. Welk water moest het nou ook al weer wezen?

- Tim N
Er was nu toch ook een koelmiddel wat niet op waterdasis oid was en een heel hoog kookpunt heeft?
- Tom van H.
Het KVS concentraat zorgt ervoor dat je water niet bevriest, maar koelt op zich niet beter dan water, water koelt juist beter dan KVS. Als je de beredenering volgt van hoe meer koeling hoe beter kun je er dus beter juist meer water bij doen en minder kvsMParallel schreef:Puur? Label niet gecheckt Hans?Hans schreef:Ik zou het er gewoon puur in gooien, beschermd tot -40. klaar, hoef je nooit naar te kijken of het wel genoeg beschermd is.
Puur dan kun je er een zuid-pool expeditie mee gaan doen.
Goed, 1:1 was altijd al de verhouding die ik aanhield. Overkill? Waarschijnlijk wel, maar hoe mee koeling hoe beter. Voor die paar centen maakt dat ook niet uit.

Voor betere koeling zou je bijvoorbeeld wel "water wetter" bij je water kunnen gooien.
- MParallel
Als bovenstaande dikgedrukt op zou gaan, dan zou het label op de fles niet kloppen.Tom van H. schreef:Het KVS concentraat zorgt ervoor dat je water niet bevriest, maar koelt op zich niet beter dan water, water koelt juist beter dan KVS.
Als je de beredenering volgt van hoe meer koeling hoe beter kun je er dus beter juist meer water bij doen en minder kvs
Voor betere koeling zou je bijvoorbeeld wel "water wetter" bij je water kunnen gooien.
Dan zou de mengverhouding met meer water lagere temperaturen aankunnen. Het label geeft aan naarmate meer delen concentraat tov water is dit juist op gaat.