
F#cked for life
-
- Berichten: 6324
- Lid geworden op: 25 aug 2006, 19:52
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
- Locatie: Friesland
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Tja...de Z3 M roadster eerst in 1997 die moest er komen en in 2001 had ik er 1 uit 1997 bostongreen..
In 1998 kwam de Z3 M coupe..wow impressed wat een gave BMW zeg cool wow what a fat ass aaaaaaa die moet er komen maarja niet rijk wel handig en in 2002 mijn eerste Z3 m coupe Cosmoszwart 1999
In 2004 weer een Z3 M coupe ook Cosmoszwart ook van 1999 maar met dikkere wielen enzo..
In 2001 zag ik dat ze een paar speciale S54 Z3 M coupe maakten met de snellere nwe motor wow en DSC3 tjonge de EVO versie zeg maar.. en ik hou toch zo van die Z3 M coupe's dus in eind 2004 had ik er 1 gevonden 600km van huis in DLD want in NL niet geleverd...een phoenixgelb met vele Hamann delen en dikke wielen..meer dan 2 jaar gehad voor mij de langste ooit en wat een fijne wagen, net iets beter, fijner dan het vorige type met E36 motor...
en het mooiste verhaal voor laatst
In 1999 zag ik al dat ze bij Hartge bezig waren met een Z3 roadster met 4.7 V8 en 350 pk wow wat een bom the King of Z3 maarja onbetaalbaar, later in 2001 volgens mij kwam de Z3 coupe te koop? anyway net geen klaar geld genoeg dus balen en verder dromen...in 2002 zag ik dat ze inmiddels naar 5.0L waren gegaan met de V8 en meer vermogen...in een autoblad dat ik nog steeds heb bewaard als zijnde wow dreamcar blijkt later dat er maar 1 van is gemaakt, dat wist ik pas eind 2006...toen er even met deze auto werd geadverteerd en die advertentie bewaarde ik en dacht you never know :idea: en in 2007 die man benaderd en zo geschiede, deze kleine niksnut jongen
heeft de enigste Hartge Z3 coupe 5.0 in de wereld 8) en ook nog eens mede via die auto Hartge op de RDW kaart gezet dus na meer dan 100 jaar autogeschiedenis en miljoenen autos'is deze jongen de eerste die Hartge als zodanig op de NL kaart heeft gezet, krijg ik nu een lintje
Das mijn verhaal...het kan jou ook zo gaan, gewoon niet opgeven veel info verzamelen en bewaren en als de tijd daar is gewoon een bod doen en afwachten...
In 1998 kwam de Z3 M coupe..wow impressed wat een gave BMW zeg cool wow what a fat ass aaaaaaa die moet er komen maarja niet rijk wel handig en in 2002 mijn eerste Z3 m coupe Cosmoszwart 1999
In 2004 weer een Z3 M coupe ook Cosmoszwart ook van 1999 maar met dikkere wielen enzo..
In 2001 zag ik dat ze een paar speciale S54 Z3 M coupe maakten met de snellere nwe motor wow en DSC3 tjonge de EVO versie zeg maar.. en ik hou toch zo van die Z3 M coupe's dus in eind 2004 had ik er 1 gevonden 600km van huis in DLD want in NL niet geleverd...een phoenixgelb met vele Hamann delen en dikke wielen..meer dan 2 jaar gehad voor mij de langste ooit en wat een fijne wagen, net iets beter, fijner dan het vorige type met E36 motor...
en het mooiste verhaal voor laatst

In 1999 zag ik al dat ze bij Hartge bezig waren met een Z3 roadster met 4.7 V8 en 350 pk wow wat een bom the King of Z3 maarja onbetaalbaar, later in 2001 volgens mij kwam de Z3 coupe te koop? anyway net geen klaar geld genoeg dus balen en verder dromen...in 2002 zag ik dat ze inmiddels naar 5.0L waren gegaan met de V8 en meer vermogen...in een autoblad dat ik nog steeds heb bewaard als zijnde wow dreamcar blijkt later dat er maar 1 van is gemaakt, dat wist ik pas eind 2006...toen er even met deze auto werd geadverteerd en die advertentie bewaarde ik en dacht you never know :idea: en in 2007 die man benaderd en zo geschiede, deze kleine niksnut jongen



Das mijn verhaal...het kan jou ook zo gaan, gewoon niet opgeven veel info verzamelen en bewaren en als de tijd daar is gewoon een bod doen en afwachten...
-
- Berichten: 1303
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:02
Zit ik daarnet even te denken over goede auto´s waar ik in mee heb gereden. Komt er één haarscherp (en dat op dit tijdstip) voorbij. De E36 M3 GT van Albért.
Ik heb er een paar ronden Nordschleife naast gezeten met Albért achter het stuur en het was mooi om te zien hoe rustig en relaxed je hard kan rijden met die auto. Natuurlijk credits voor Albért en zijn stuurwerk maar ook voor de balans en power van de M3.
Zit ik even later de artikelreeks van EVO (dank aan Bert) te lezen over de time-attack op de Nordschleife met een M3 GT begint het te kriebelen.
"het moet toch beter kunnen voor dat geld?"
Jongens, ik geloof dat ik f#cked for life ben.
Ik heb er een paar ronden Nordschleife naast gezeten met Albért achter het stuur en het was mooi om te zien hoe rustig en relaxed je hard kan rijden met die auto. Natuurlijk credits voor Albért en zijn stuurwerk maar ook voor de balans en power van de M3.
Zit ik even later de artikelreeks van EVO (dank aan Bert) te lezen over de time-attack op de Nordschleife met een M3 GT begint het te kriebelen.
"het moet toch beter kunnen voor dat geld?"

Jongens, ik geloof dat ik f#cked for life ben.
- kris
- Berichten: 351
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:59
-
- Berichten: 9423
- Lid geworden op: 12 okt 2006, 11:29
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
- Locatie: Curaçao
Met het motorrijden ben ik een beetje fucked for life. Een beetje Supersport (heb op best veel gereden: GSX-R1000, R1, ZX10R, Fireblade, MV Agusta, GSX-R750, alle 600's etc. etc.) gaat zo gruwelijk hard vooruit dat je hele referentiekader opschuift hehe.
Een GSX-R1000 doet 168 km/u in de 1e versnelling (!) en zo'n 200 in de 2e, duurt een seconde of 8 van 0 tot 200 km/u om daarna in 1 lijn door te trekken richting de 300 km/u.
Het nadeel hiervan is dat je daarna in een snelle sportieve auto niet zo heel snel meer onder de indruk bent van de prestaties. Heb nog niet in heel veel snellere wagens gereden maar laatst wel een half uurtje in een Nissan 350Z mogen sturen, een nieuwe met 300 pk. Erg leuk speelgoed maar was niet bepaald onder de indruk hoe hard zoiets accelereert, terwijl het voor een auto juist een heel vlot ding is. Je bent best wel een beetje verpest, als je snelle motoren gewend bent.
Dat wil niet zeggen dat ik auto's niet leuk vind, verre van dat. Vind autorijden zelfs geweldig leuk. 8)
Een GSX-R1000 doet 168 km/u in de 1e versnelling (!) en zo'n 200 in de 2e, duurt een seconde of 8 van 0 tot 200 km/u om daarna in 1 lijn door te trekken richting de 300 km/u.
Het nadeel hiervan is dat je daarna in een snelle sportieve auto niet zo heel snel meer onder de indruk bent van de prestaties. Heb nog niet in heel veel snellere wagens gereden maar laatst wel een half uurtje in een Nissan 350Z mogen sturen, een nieuwe met 300 pk. Erg leuk speelgoed maar was niet bepaald onder de indruk hoe hard zoiets accelereert, terwijl het voor een auto juist een heel vlot ding is. Je bent best wel een beetje verpest, als je snelle motoren gewend bent.
Dat wil niet zeggen dat ik auto's niet leuk vind, verre van dat. Vind autorijden zelfs geweldig leuk. 8)
- duifjes.com
- Berichten: 8490
- Lid geworden op: 05 mei 2006, 16:05
- Locatie: Fryslan
Mooi om te lezen dat 2 mensen de Albert M3GT de auto vonden, auto is nu in mijn bezit en idd. super lekkere auto om hard te gaan maar ook rustig van a>b te rijden.
Bij mij is een auto super als ik niet in 1 uur de auto ken, dat heb ik dus met de M3GT niet dus super!
grootste teleurstelling ooit Subaru WRX wat een klote bak.
Bij mij is een auto super als ik niet in 1 uur de auto ken, dat heb ik dus met de M3GT niet dus super!
grootste teleurstelling ooit Subaru WRX wat een klote bak.
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Tsja, ik ben niet zo Fucked4Life, heb wel bepaalde auto's die ik boven anderen verkies, maar als het maar rap gaat en toeren maakt kan ik er wel trucjes mee.
350Z was gaaf maar geen blijvende indruk, S2000 was ook gaaf maar is het ook niet helemaal. E36 M3 GT was bruut, maar moet beter/nieuwer, helaas een E46 M3 kan ik niet betalen.
350Z was gaaf maar geen blijvende indruk, S2000 was ook gaaf maar is het ook niet helemaal. E36 M3 GT was bruut, maar moet beter/nieuwer, helaas een E46 M3 kan ik niet betalen.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Heb net de nwe advertentie van die NL Z3 m coupe neergezet van eenadvertentie op marktplaats, superprijs voor een origineel NL auto ook al is de lak klote?Knot schreef:Tsja, ik ben niet zo Fucked4Life, heb wel bepaalde auto's die ik boven anderen verkies, maar als het maar rap gaat en toeren maakt kan ik er wel trucjes mee.
350Z was gaaf maar geen blijvende indruk, S2000 was ook gaaf maar is het ook niet helemaal. E36 M3 GT was bruut, maar moet beter/nieuwer, helaas een E46 M3 kan ik niet betalen.
http://auto.marktplaats.nl/bmw/84787658 ... RZUg%3D%3D
Don't try such car...after 3 days you want nothing else

-
- Berichten: 1659
- Lid geworden op: 01 nov 2006, 16:43
- Locatie: SF
Huh? Heb jij die advertentie online gezet of ?GTRene schreef:Heb net de nwe advertentie van die NL Z3 m coupe neergezet van eenadvertentie op marktplaats, superprijs voor een origineel NL auto ook al is de lak klote?Knot schreef:Tsja, ik ben niet zo Fucked4Life, heb wel bepaalde auto's die ik boven anderen verkies, maar als het maar rap gaat en toeren maakt kan ik er wel trucjes mee.
350Z was gaaf maar geen blijvende indruk, S2000 was ook gaaf maar is het ook niet helemaal. E36 M3 GT was bruut, maar moet beter/nieuwer, helaas een E46 M3 kan ik niet betalen.
http://auto.marktplaats.nl/bmw/84787658 ... RZUg%3D%3D
Don't try such car...after 3 days you want nothing else
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
Gisteren ben ik door FastGTO weer op de feiten gedrukt:
200 pk is geen armoe
400 pk is best leuk, maar nog niet dat je zegt: Woooowieeee
Maar vanaf 600 pk in geblazen porties begint het pas echt spannend te worden, zelfs op een rechte weg. Zo'n auto klimt bizar snel in toeren en maakt zulke grote stappen in zo'n korte tijd. Daar was ik nog niet aan gewend.
Maar goed, ik heb een paar auto's waarvan ik zeg: Die komen er ooit nog, of die wilde ik altijd al hebben. Dat begon heel vroeger met de Renault Alpine V6 en de Porsche 924. Een 911 deed me minder, was misschien te ver van mijn bed show, of 911'jes missen de underdog status waar ik altijd een zwak voor heb gehad, al van jongs af aan.
BMW heb ik niets mee, en zal ik ook nooit iets mee krijgen. Maar dat is binnen het budget wel het merk waar ik goed kan shoppen om tevreden genoeg te zijn en blijven voor lange tijd. Maar geen enkele BMW tot nu toe geeft mij het 'fucked for life' gevoel. Daarvoor vind ik andere auto's beter of opwindender en vooral mooier.
Het grappige is dat ik bij 2 auto's nog altijd het 'fucked for life' gevoel heb, terwijl dat helemaal geen hele bijzondere of onbetaalbare auto's zijn:
- Alfa 75
- 2cv
Geef mij zo'n auto mee en ik ben weer weken gelukkig als ik erin heb gereden.
Auto's waarvoor je mij 's nachts uit mijn bed mag bellen voor een stevige rit:
- Lotus 7 achtige met Hayabusa Turbo. Dit is de meest spectaculaire auto waarin ik ooit heb gereden. Zou hem zelf noooooit kopen*, maar erin rijden is wel een hele aparte ervaring, niet te vergelijken met 'standaard' 7's, of donkervoorts. Dat geluid, dat janken, die toeren, de acceleratie, icm een directe auto als een gemodificeerde Caterham/Westfield. KICKE!
- Superformance Coupé met Roush blok (+500 pk en gigantisch koppel over breed toerengebied). Motor voorin achter de vooras, oldschool, zittend tegen de achteras. Dit is mijn auto!
- Lotus Exige S. De elise reed al leuk, maar mist power. Dakloos rijden vind ik leuk tijdens cruisen, maar absoluut niet als het heel hard gaat*. De Exige S maakt dat helemaal goed.
- Toyota AE86. Handling en balans is fantastisch na wat aanpassingen. Daar kan echt niet veel tegenop qua rijplezier. Bergop word je aan alle kanten schijt gereden, maar downhill, dáár win je het van iedere willekeurige supercar.
- Nissan Skyline R32 GTS-t. Ik houd deze markt al een tijdje in de gaten, zal er ooit één importeren uit Japan. Ik vind ze alleen maar mooi als ze origineel zijn, maar dan wel onderhouds aangepast door bijv. Mines Tuning. Relatief betaalbaar en toch stealth. GT/R is natuurlijk gaver, maar niet voor mij denk ik, liever 280 pk in een GTS-t dan 400 in een GT/R voor mij.
- Ford Escort Mk1 rally met RS2000 blok en +160 pk. 2009 staat er 1 in mijn garage. Dat is het plan. Ik heb afgelopen jaar een hoop auto's bekeken om daar klassieke rally's mee te rijden, maar met mijn budget is de Escort Mk1 de allerleukste waar je écht goed mee kunt gummen. Even sparen voor een knap exemplaar. Echte exoten komen later wel, of het blijft bij dromen.
- TVR Griffith uit jaren '60. Die krengen op de ring zien racen, dat gaat zo hard en die zijn echt spannend om te rijden. Net zo indrukwekkend als de Cobra Coupé (hardtop) die daar rondreed.
Maar ja dit lijstje kan ik zo lang maken als ik wil. Willekeurige auto uit de collectie van Harry. Ferrari 288 GTO, Porsche 917, 911 RS (maakt niet uit welke) etc. etc.
200 pk is geen armoe
400 pk is best leuk, maar nog niet dat je zegt: Woooowieeee
Maar vanaf 600 pk in geblazen porties begint het pas echt spannend te worden, zelfs op een rechte weg. Zo'n auto klimt bizar snel in toeren en maakt zulke grote stappen in zo'n korte tijd. Daar was ik nog niet aan gewend.
Maar goed, ik heb een paar auto's waarvan ik zeg: Die komen er ooit nog, of die wilde ik altijd al hebben. Dat begon heel vroeger met de Renault Alpine V6 en de Porsche 924. Een 911 deed me minder, was misschien te ver van mijn bed show, of 911'jes missen de underdog status waar ik altijd een zwak voor heb gehad, al van jongs af aan.
BMW heb ik niets mee, en zal ik ook nooit iets mee krijgen. Maar dat is binnen het budget wel het merk waar ik goed kan shoppen om tevreden genoeg te zijn en blijven voor lange tijd. Maar geen enkele BMW tot nu toe geeft mij het 'fucked for life' gevoel. Daarvoor vind ik andere auto's beter of opwindender en vooral mooier.
Het grappige is dat ik bij 2 auto's nog altijd het 'fucked for life' gevoel heb, terwijl dat helemaal geen hele bijzondere of onbetaalbare auto's zijn:
- Alfa 75
- 2cv
Geef mij zo'n auto mee en ik ben weer weken gelukkig als ik erin heb gereden.
Auto's waarvoor je mij 's nachts uit mijn bed mag bellen voor een stevige rit:
- Lotus 7 achtige met Hayabusa Turbo. Dit is de meest spectaculaire auto waarin ik ooit heb gereden. Zou hem zelf noooooit kopen*, maar erin rijden is wel een hele aparte ervaring, niet te vergelijken met 'standaard' 7's, of donkervoorts. Dat geluid, dat janken, die toeren, de acceleratie, icm een directe auto als een gemodificeerde Caterham/Westfield. KICKE!
- Superformance Coupé met Roush blok (+500 pk en gigantisch koppel over breed toerengebied). Motor voorin achter de vooras, oldschool, zittend tegen de achteras. Dit is mijn auto!
- Lotus Exige S. De elise reed al leuk, maar mist power. Dakloos rijden vind ik leuk tijdens cruisen, maar absoluut niet als het heel hard gaat*. De Exige S maakt dat helemaal goed.
- Toyota AE86. Handling en balans is fantastisch na wat aanpassingen. Daar kan echt niet veel tegenop qua rijplezier. Bergop word je aan alle kanten schijt gereden, maar downhill, dáár win je het van iedere willekeurige supercar.

- Nissan Skyline R32 GTS-t. Ik houd deze markt al een tijdje in de gaten, zal er ooit één importeren uit Japan. Ik vind ze alleen maar mooi als ze origineel zijn, maar dan wel onderhouds aangepast door bijv. Mines Tuning. Relatief betaalbaar en toch stealth. GT/R is natuurlijk gaver, maar niet voor mij denk ik, liever 280 pk in een GTS-t dan 400 in een GT/R voor mij.
- Ford Escort Mk1 rally met RS2000 blok en +160 pk. 2009 staat er 1 in mijn garage. Dat is het plan. Ik heb afgelopen jaar een hoop auto's bekeken om daar klassieke rally's mee te rijden, maar met mijn budget is de Escort Mk1 de allerleukste waar je écht goed mee kunt gummen. Even sparen voor een knap exemplaar. Echte exoten komen later wel, of het blijft bij dromen.
- TVR Griffith uit jaren '60. Die krengen op de ring zien racen, dat gaat zo hard en die zijn echt spannend om te rijden. Net zo indrukwekkend als de Cobra Coupé (hardtop) die daar rondreed.
Maar ja dit lijstje kan ik zo lang maken als ik wil. Willekeurige auto uit de collectie van Harry. Ferrari 288 GTO, Porsche 917, 911 RS (maakt niet uit welke) etc. etc.

Laatst gewijzigd door Dennis Cavallino op 29 mar 2007, 13:18, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
In hoeverre heeft men fucked for life van huis uit mee gekregen ?
Ik had al eens eerder deze post geplaatst maar in het kader van fucked for life past die goed in dit draadje
Ik had al eens eerder deze post geplaatst maar in het kader van fucked for life past die goed in dit draadje
Rico v Velzen schreef:.
Waarom BMW ?
Ik denk dat het een aantal redenen heeft.
BMW daar ben ik groot mee geworden, Mijn vader reed al zolang ik me kan herrineren BMW's, 2500 serie's diverse 7 serie's, 5 serie's en mijn moeder reed altijd een 3 serie, waar ik later ook mijn eerste 2 jaar van mijn rijbewijsleven in heb gereden.
Als kind zag ik al dat BMW een "ander" merk was dan de vele mainstream merken. Sportiever, snellere motoren. En ze hadden absolute topmodellen. En BMW was een "bereikbaar" merk. Niet zoals Porsche's Ferrari's onbetaalbaar. Voor die merken had ik overigens ook warme gevoelens als kind. Mijn vader betrok me ook als kind altijd bij de aankoop van een nieuwe BMW. Nam me mee naar de dealer toe, ik kreeg altijd leuke BMW goodies. Zoals schaalmodellen, folders, petten, kleding etc.
Als ik in de BMW showroom kwam liep ik als eerst naar alle auto's toe om te kijken hoe hard ze konden, een blik door de ruit en wist genoeg. BMW's konden 200. En elk jaar konden ze harder. Totdat ik naar binnenkeek bij een 745i turbo, de schelen vielen van mijn ogen. 260 km/h kon die ! Tenminste dat stond op de teller. Dit was ongekend voor mij.Ik heb nog steeds de originele autofolders uit die tijd bewaard.
In 1997 wilde ik een BMW kopen een mooie E36 van 5/6 jaar oud, maar het werd me aan alle kanten afgeraden, ik was nog maar kort bezig met mijn zaak en een BMW was een dure auto om te rijden.(+ bang voor een stuk afgunst/imago) Ik heb mijn BMW plan in de ijskast neergezet, en ben later voor Audi gegaan, maar Audi werd nooit echt mijn merk, toen ik doorkreeg hoe VAG werkte met het merk Audi en alleen maar body's aan het uitwisselen was tussen de andere VAG merken doofde het Audi vuurtje snel. Ik ging weer terug naar mijn roots. BMW. BMW het merk waar altijd mijn hart heeft gelegen. BMW's zijn "relatief" betaalbaar, en een BMW geeft toch iets speciaals. Ik heb heel veel boeken over de geschiedenis van BMW en lees die ook vaak met plezier. Door die boeken waardeer je ook echt de geschiedenis van het merk, de voorouders van je huidige BMW werden met dezelfde intentie gebouwd en verkocht als nu gebeurd.
BMW maakt niet de beste auto's, BMW maakt niet de mooiste auto's, BMW maakt niet de snelste auto's, BMW maakt niet duurste auto's maar BMW maakt wel auto's die geen consessie doen aan de liefhebber van sportief rijden, BMW maakt auto's waar de techniek het uitgangspunt is, die techniek staat ten dienste van rijplezier. Dat geld voor een 116i maar ook voor een M5. Die filosofie zie je niet veel bij andere "betaalbare" merken. Elke BMW klopt technisch en ergonomisch gewoon.
BMW is een van de weinige merken die nog echt onderscheidend is in de markt. En ja de marketing doet daarin goede zaken. Maar goede marketing bij een slecht product werkt niet.
Ik zie het zo, auto rijden is mijn liefhebberij een liefhebberij waarbij de vis heel duur betaald word. Dan mag er ook wat tegenover staan, en het belangrijkste vind ik tevredenheid over het rijden , tevredenheid over de auto, het merk en de kwalteit van het merk.
.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
nee sorry beetje raar omschreven inderdaad, nee heb die advertentie in de bijzondere koopjeshoek gegooid... benieuwd of er al iemand is wezen kijken daar.Christoph schreef:Huh? Heb jij die advertentie online gezet of ?GTRene schreef:Heb net de nwe advertentie van die NL Z3 m coupe neergezet van eenadvertentie op marktplaats, superprijs voor een origineel NL auto ook al is de lak klote?Knot schreef:Tsja, ik ben niet zo Fucked4Life, heb wel bepaalde auto's die ik boven anderen verkies, maar als het maar rap gaat en toeren maakt kan ik er wel trucjes mee.
350Z was gaaf maar geen blijvende indruk, S2000 was ook gaaf maar is het ook niet helemaal. E36 M3 GT was bruut, maar moet beter/nieuwer, helaas een E46 M3 kan ik niet betalen.
http://auto.marktplaats.nl/bmw/84787658 ... RZUg%3D%3D
Don't try such car...after 3 days you want nothing else
- Knot
- Berichten: 40164
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Rico, grappig, ik gebruikte de passer vroeger om autotellers te tekenen en ging daar de indeling maken, toen had ik alleen aandacht voor snelheid, liefst tot 240 of 250, dat liep de sierra cosworth, toerenteller deed ik weinig mee, nu weet ik pas hoe lekker het is om over de 7000rpm te kunnen gaan 8)
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- Dennis Cavallino
- Berichten: 15827
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 13:36
- Locatie: Groene Hart
- romo
- Berichten: 27061
- Lid geworden op: 04 jun 2006, 17:43
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Kan ook mijn verhaal zijn ( voor de duidelijkheid; dat is het niet) maar de paralellen zijn meer dan aanwezig..........................Rico v Velzen schreef:In hoeverre heeft men fucked for life van huis uit mee gekregen ?
Ik had al eens eerder deze post geplaatst maar in het kader van fucked for life past die goed in dit draadje
Rico v Velzen schreef:.
Waarom BMW ?
Ik denk dat het een aantal redenen heeft.
BMW daar ben ik groot mee geworden, Mijn vader reed al zolang ik me kan herrineren BMW's, 2500 serie's diverse 7 serie's, 5 serie's en mijn moeder reed altijd een 3 serie, waar ik later ook mijn eerste 2 jaar van mijn rijbewijsleven in heb gereden.
Als kind zag ik al dat BMW een "ander" merk was dan de vele mainstream merken. Sportiever, snellere motoren. En ze hadden absolute topmodellen. En BMW was een "bereikbaar" merk. Niet zoals Porsche's Ferrari's onbetaalbaar. Voor die merken had ik overigens ook warme gevoelens als kind. Mijn vader betrok me ook als kind altijd bij de aankoop van een nieuwe BMW. Nam me mee naar de dealer toe, ik kreeg altijd leuke BMW goodies. Zoals schaalmodellen, folders, petten, kleding etc.
Als ik in de BMW showroom kwam liep ik als eerst naar alle auto's toe om te kijken hoe hard ze konden, een blik door de ruit en wist genoeg. BMW's konden 200. En elk jaar konden ze harder. Totdat ik naar binnenkeek bij een 745i turbo, de schelen vielen van mijn ogen. 260 km/h kon die ! Tenminste dat stond op de teller. Dit was ongekend voor mij.Ik heb nog steeds de originele autofolders uit die tijd bewaard.
In 1997 wilde ik een BMW kopen een mooie E36 van 5/6 jaar oud, maar het werd me aan alle kanten afgeraden, ik was nog maar kort bezig met mijn zaak en een BMW was een dure auto om te rijden.(+ bang voor een stuk afgunst/imago) Ik heb mijn BMW plan in de ijskast neergezet, en ben later voor Audi gegaan, maar Audi werd nooit echt mijn merk, toen ik doorkreeg hoe VAG werkte met het merk Audi en alleen maar body's aan het uitwisselen was tussen de andere VAG merken doofde het Audi vuurtje snel. Ik ging weer terug naar mijn roots. BMW. BMW het merk waar altijd mijn hart heeft gelegen. BMW's zijn "relatief" betaalbaar, en een BMW geeft toch iets speciaals. Ik heb heel veel boeken over de geschiedenis van BMW en lees die ook vaak met plezier. Door die boeken waardeer je ook echt de geschiedenis van het merk, de voorouders van je huidige BMW werden met dezelfde intentie gebouwd en verkocht als nu gebeurd.
BMW maakt niet de beste auto's, BMW maakt niet de mooiste auto's, BMW maakt niet de snelste auto's, BMW maakt niet duurste auto's maar BMW maakt wel auto's die geen consessie doen aan de liefhebber van sportief rijden, BMW maakt auto's waar de techniek het uitgangspunt is, die techniek staat ten dienste van rijplezier. Dat geld voor een 116i maar ook voor een M5. Die filosofie zie je niet veel bij andere "betaalbare" merken. Elke BMW klopt technisch en ergonomisch gewoon.
BMW is een van de weinige merken die nog echt onderscheidend is in de markt. En ja de marketing doet daarin goede zaken. Maar goede marketing bij een slecht product werkt niet.
Ik zie het zo, auto rijden is mijn liefhebberij een liefhebberij waarbij de vis heel duur betaald word. Dan mag er ook wat tegenover staan, en het belangrijkste vind ik tevredenheid over het rijden , tevredenheid over de auto, het merk en de kwalteit van het merk.
.
Het zit in mijn bloed, genetisch bepaald, wordt ook niet meer anders.....................tenzij het allemaal op 1 ers gaan lijken, dan moet ik mezelf eens ernstig aankijken

- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Ik heb dat nog met geen 1 auto gehad.
Verleden week werden me de sleutels van een gt 3 gegeven en ben ik daar ff mee wezen blazen en dat vond ik nou ook niet echt fantastisch.
Had misschien ook te hoge verwachtingen plus dat de stoelen etc niet echt optimaal stonden afgesteld.
Ik denk dat het pas echt gaat komen als er meer dan 650 pk uitkomt.
Grtz,Hanz06
Verleden week werden me de sleutels van een gt 3 gegeven en ben ik daar ff mee wezen blazen en dat vond ik nou ook niet echt fantastisch.
Had misschien ook te hoge verwachtingen plus dat de stoelen etc niet echt optimaal stonden afgesteld.
Ik denk dat het pas echt gaat komen als er meer dan 650 pk uitkomt.
Grtz,Hanz06

- filip Dehond
- Berichten: 120
- Lid geworden op: 23 mei 2006, 00:14
- Locatie: London
dit zijn de keren dat ik me kan herinneren ...
- renault alpine toen ik met een vriend van mijn pa effe mocht meerijden (ik denk een jaar of 12)
- toen Roland Libeton met zijn bmw 635CSI bij ons thuis kwam ... (ook zoiets denk ik 12 ?)
- civic VTI toen ik 17/18 was .. als de vtech op 5500rpm begon te werken .. dat wou ik ook hebben
- E36 M3 na een ritje in een vriend zijn wagen - ik was echt onder de indruk maar heb nooit echt liggen dromen dat ik 1tje zou kopen ...
- subaru GTT - toen ik 23/24 was.
- evo - toen ik een keertje in een evo meeging op circuit van zolder en nadien op spa ... (27jaar) de sub moest toen weg ..
- eergisteren toen we de 997 gt3 hadden.
- renault alpine toen ik met een vriend van mijn pa effe mocht meerijden (ik denk een jaar of 12)
- toen Roland Libeton met zijn bmw 635CSI bij ons thuis kwam ... (ook zoiets denk ik 12 ?)
- civic VTI toen ik 17/18 was .. als de vtech op 5500rpm begon te werken .. dat wou ik ook hebben

- E36 M3 na een ritje in een vriend zijn wagen - ik was echt onder de indruk maar heb nooit echt liggen dromen dat ik 1tje zou kopen ...
- subaru GTT - toen ik 23/24 was.
- evo - toen ik een keertje in een evo meeging op circuit van zolder en nadien op spa ... (27jaar) de sub moest toen weg ..

- eergisteren toen we de 997 gt3 hadden.
- Pescatore
- Berichten: 1336
- Lid geworden op: 28 jan 2007, 16:39
- Locatie: 053
De dag dat ik voor het eerst met een Ferrari de weg op mocht zal ik nooit vergeten. De wagen was al warmgereden dus het gas kon er direct op. Het ging om een 550 Maranello met handbak. Ondanks dat ik niet het maximale eruit gehaald heb kreeg ik zo'n lekker gevoel van deze wagen.. Het geluid van de jankende motor bij de hogere toerentallen, de duw in je rug, het directe sturen, een handbak/koppeling voor de echte mannen onder ons (want redelijk zwaar, maar oh zo goed doseerbaar). Een genot om te rijden. Jammer genoeg heb ik die bijbaan inmiddels achter me gelaten. 

Wie is er online
Gebruikers op dit forum: erwin20vt en 9 gasten