Eurovision Songfestival

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Eurovision Songfestival

Bericht door Robin » 10 mei 2014, 22:09

Doe mij totnutoe maar Roemenië of Ijsland. Die Oekrainse is echt mooi.

En dat Poolse dingetje met d'r bos hout voor de deur werd veel te weinig op ingezoomd. Wat 'n jetsers:)

Conchita Wurst, dat daar dan zoveel gedoe om komt met 'n Russische politicus etc.
Waardeloos.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 10 mei 2014, 23:58

Waarom verdommen die Fransen het toch om Engels te praten???

Fernando

Bericht door Fernando » 11 mei 2014, 00:02

Joël D. schreef:Waarom verdommen die Fransen het toch om Engels te praten???
Chauvinistisch rotvolk is het, verder wel een prachtig land. Macboy had wel een heersende witte bril op... :)

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 11 mei 2014, 00:07

Straks winnen we nog :kikker:

JP

Bericht door JP » 11 mei 2014, 00:13

Nou zeg......we gaan toch niet verliezen van baardmans?

Afbeelding

Fernando

Bericht door Fernando » 11 mei 2014, 00:28

Ja dus... Gooi maar ff snel een paar "echte" dames online, JP :tooth:

Metchu

Bericht door Metchu » 11 mei 2014, 00:41

niets meer mannelijks aan een baard! haha... Maar top dat nederland tweede wordt... Frankrijk heeft echt teleurgesteld... verder hoopte ik echt op Nederland.... ben ERG blij dat Zweden het niet geworden is, zo gemaakt nummer was dat... Op naar Wenen, ben benieuwd of we kunnen gaan :mrgreen:

nog even over de show: dit was werkelijkwaar de beste show die ik heb gezien. zo gelikt, zo perfect, zo mooi! Super! zelfs bijna alle nummer waren te pruimen, maar het camerawerk en alle effecten eromheen, ik heb nog nooit zo'n perfecte show gezien! de presentatoren, de filmpjes, ze waren warempel zelfs leuk! te gek! memorabel Eurovision jaar wat mij betreft... jammer dat dit nummer 59 was en niet nummer 60. De laat voor volgend jaar is iig ERG hoog!

Robin Hartog

Bericht door Robin Hartog » 11 mei 2014, 00:53

Told ya! :mrgreen:

dvh

Bericht door dvh » 11 mei 2014, 07:33

Zal wel aan mij liggen. maar een op het oog knappe vrouw , met een baard, wat dus een vent is. Doesn't work for me.. Zo fout. Wees dan gewoon een vent. Of zorg ervoor dat je er gewoon als een vrouw uit ziet. This shit fucks with your head.. Mijn natuurlijk kompas gaat van slag :mrgreen:

Robin

Bericht door Robin » 11 mei 2014, 09:49

Tja:)

Conchita is de terechte winnAAR als 't gaat om een statement van vrijheid(van expressie en het zijn blabla), wat ik dus waardeer. En wat 'n meer dan groot goed is anno 2014. En 'origineel' is hij dan ook nog(niet te verwarren met mooi)

Z'n stem was goed en 't lied wel aardig, maar ik heb veel leuker voorbij zien komen, Hongarije bijvoorbeeld. Of eigenlijk ging 't bij mijzelf tussen Ijsland Denemarken en Frankrijk lol. (Dan heb ik 't over hoe 't in 't gehoor ligt bij mij)

Ook zeer verrassend dat Ilse en Willem zo hoog scoorden. Armenie, die gast die eruit ziet als 'n vampier was 'n enorme runner up, maar ik vond er geen bal aan, Zweden idem inderdaad.

De show was wat Metin zei: Eenvoudigweg skitterend. Die Special Effects overal. Philips was toch mede verantwoordelijk voor dat? Echt superstrak en voor 'n liveshow....

Dames: Zij van Ukraine...poeh. Nr1
Maar Denemarken had met 4 kerels ook 'n dame die wel wat had van Glennis Grace erbij, maar daar werd niet opgezoomd, mooie meid, jammer:)

Peric

Bericht door Peric » 11 mei 2014, 12:34

En dan te bedenken dat bijna heel Nederland in de voorgaande jaren zei dat het wel genoeg geweest was met 'dat Songfestival'. Gelukkig hebben we nu 'The Common Linnets' gestuurd, is het toch nog goedgekomen. :tooth:

Ze werden trouwens in de de Hongaarse pers 'The Coming Linnets' genoemd.. :lol:

Ik vind het trouwens allemaal prima, heb helemaal niks met dit circus..

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2014, 12:53

Ik heb er ook niks mee, ja heel vroeger wel toen ik nog thuis woonde en we alleen ned 1.2 en 3 hadden en 3 duitse zenders :mrgreen:

maar door al het nieuws erom heen en vanwege Ilse, toch even naar de finale gekeken vanaf nr 22 ofzo, eerst ff opgezocht wanneer zij aan de beurt kwamen.

vroeger heette dat nog Ilse en René, kijk maar :tooth:
Ilse rode shirt, ik wit overhemd talentenjacht Amsterdam.jpg
Ilse rode shirt, ik wit overhemd talentenjacht Amsterdam.jpg (245.18 KiB) 2947 keer bekeken
maar we zongen niet samen, doch gingen af en toe wel samen die kant op, ze hadden zelf geen auto en gingen meestal met kennissen naar talenten jachten, als die niet konden vroegen ze mij af en toe, we gingen vaak naar dezelfde talentenjachten (kenden elkaar aardig goed) waren goede kennissen van elkaar in die tijd.

hier is ze te zien in haar echte country style, met pruik en cowboy hoed, ook in Amsterdam
Ilse met pruik A'dam.jpg
Ilse met pruik A'dam.jpg (506.57 KiB) 2947 keer bekeken

Metchu

Bericht door Metchu » 11 mei 2014, 14:07

Haha geweldig René! :thumbup:

SlowCo

Bericht door SlowCo » 11 mei 2014, 16:58

Jaja Rene,

grappig maar volgens mij heeft niet alleen Ilse een pruik op... :wink: :lollerdelol: :tooth: (heb jij ooit haar gehad dan?)

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2014, 17:09

lol :mrgreen:
destijds nog wel, long time ago, denk dat die foto's omstreeks 1994 oid zijn (not sure) :wheelchair:

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2014, 17:46

Geweldig mooie herinneringen Rene, echt iets om te koesteren :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2014, 18:17

ja was best een leuke tijd, ik ken haar en haar ouders vanaf 1991, toen was Ilse helemaal zo'n 'meiske' :mrgreen: maar kon al heel mooi zingen, haar ouders waren grote country fans, vandaar Ilse's keuze :ongeveer als:

als ze mee ging naar een talentenjacht dan zong ze bijna de hele weg :mrgreen:

heb nog wel wat leuke foto's uit die tijd in oude plakboeken, al heel lang niet meer in gekeken, destijds veel gereis naar vele uithoeken van NL.

JP

Bericht door JP » 11 mei 2014, 18:26

GTRene schreef:(...)

(...)
Wat een domper......kon jij niet naar die V8 luisteren.... :df: :kikker:

dvh

Bericht door dvh » 11 mei 2014, 18:37

Ilse zong toen al: " you are the one and only " :)

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2014, 18:56

JP schreef:
GTRene schreef:(...)

(...)
Wat een domper......kon jij niet naar die V8 luisteren.... :df: :kikker:
in die tijden had ik geen V8 (oke kort een inruil Corvette e.d.)

ik had destijds meestal iets met M en of omgebouwd met dikkere M motor :mrgreen:

maar soms ook met maar 2 zitplaatsen en dan kon het niet (immers ouders mee, maar dan bv met mijn pa z'n auto en mijn pa ook mee en hun :mrgreen: , of veel later toen ze ouder was is ze wel eens in een 2 zitter mee geweest met mij naar zoiets.

Robin

Bericht door Robin » 11 mei 2014, 21:50

Tjemig René wat geinig man. Jij ipv Waylon had daar dus kunnen staan, met de triangel in de aanslag. Skitterend:)

Serieus: Leuke info man. :beer:

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 11 mei 2014, 21:59

Als Ilse nog eens internationaal doorbreekt, wordt dat gewoon flink cashen met Rene´s boek "mijn jeugd met Ilse" :thumbup:

GTRene

Bericht door GTRene » 11 mei 2014, 22:44

thx :mrgreen:

als het goed is heb ik ook nog ergens haar eerste CD/single liggen met haar handtekening, kreeg ik van haar trotse Pa toen ik nog in Wierden woonde, die kwam toen ff langs mij dat brengen omdat ik hen ook regelmatig mee nam en we destijds elkaar vaak zagen e.d.

zaten wel leuke periodes bij, ik weet nog op een gegeven moment toen Ilse meer doorbrak ze ook gitaar leerde spelen, vond dat toen wel knap, spelen en zingen tegelijk :tooth:
Ilse zo van, kan jij dat niet dan? ikke zo van, helaas niet...

afijn, toen moest ik een keertje meedoen met Henny Huisman als Chris Isaak en die moeder van, hoe ga je dan? ik zei zoals ik ben :mrgreen:
Toen had ik net heel kort haar en nog een snorretje en Chris heeft zo'n kuif zonder snor e.d., en die moeder (Carla) zo van, ja maar je moet dan toch alsof? dus pruik en snor er af en gitaar e.d.

Ja zegt zij en Ilse, dan leen je mijn Gitaar en pruik kun je huren daar en daar in Almelo,
pfff dus ikke rood jasje kopen ala Chris en pruik huren en Gitaar van Ilse mee en geluidstape aanpassen (mocht niet langer dan 3 min)
perfect gedaan...ik aan het zingen had alle belangrijke stukken er in...kappen ze de band alsnog af net voor die mooie hoge tonen stukken :wtf: :rolling:

achja, wel leuke ervaringen, ook veel nep daar en voorgeprogrammeerd zeg maar...veel stond al zo goed als vast en de rest diende als 'opvulling' oid, je leerde wel wat zo :)

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 11 mei 2014, 22:51

Kan me ergens wel voorstellen dat je bij zoiets niet overal tijd voor hebt en dat er daarom veel voorgeprogrammeerd is. Blijft desondanks erg gaaf :)

///Joost

Bericht door ///Joost » 12 mei 2014, 10:24

Afbeelding

Afbeelding

Nuff said... :tooth:

En idd die Poolse dames...WTF? Verschikkelijk nummer, maar op de een of andere manier hoorde ik weinig muziek. :lol: :love: En dan die commentatoren met hun 'hetero'-opmerkingen...Het was duidelijk dat hun echtgenotes ook naar de uitzending keken. :lollerdelol:

Ik vond het nummer van de Common Linnets trouwens erg mooi. Hoe vaker ik het hoorde op de radio, hoe mooier ik het ging vinden. Met het winnen van Loreen 2 jaar gelden is het allemaal te veel 'elektronisch' geworden, waar veel landen op inspelen.
De winnaar vond ik verschrikkelijk. Zo'n circusoutift en dan helemaal die overtrokken reacties met krokodillentranen in de camera bij elke 12 punten die werden gegeven. :kotsen: Ik begrijp dat er een grote gay-community is die naar het songfestival kijkt en luistert, maar om dan maar uit sympathie op zo'n act te stemmen (want dat is wat veel landen deden) heeft niets meer met het songfestival te maken. Dit was bij lange na niet het beste nummer. Zelfs het Noorse nummer was nog beter, al was dat misschien niet zuiver genoeg gezongen.
Armenie klonk als een soort zingende Steve-O en ik begrijp hun 3e plek ook niet zo goed.

Het nummer van Ukraine vond ik ook wel mooi, maar wellicht wat te gangbaar. Zweden vond ik ook niets. Maar goed, ik houd nu eenmaal niet van dat genre. De zingende gummiberen van IJsland konden me dan wel weer bekoren. Maar ook dat is niet echt een 'songfestivalnummer'.

Natuurlijk is het hele stemgebeuren een grote farce. Overwegend worden er polittieke of sympathiestemmen gegeven, wat de uitslag niet ten goede komt. Die moet dan ook met een korrel zout genomen worden.
Al met al heb ik wel een leuke avond gehad. Ik heb weinig met het SF, maar ik zal niet ontkennen dat ik ook stiekem hoopte op winst voor Ilse en Waylon.

Plaats reactie