De Nederlandse Douane
- volvoc30
De Nederlandse Douane
Reed vanochtend van Rotterdam naar Nootdorp. Ik loop daar stage bij een makelaar. Elke dag rijd ik op de A13 en vanochtend wordt ik gevolgt door de douane. Was beetje mijn schuld want ik haalde ze in met 130 waar je 100 mocht. Ongeveer 15 km blijven ze achter me aan zitten. En ik wist al wat me te wachten stond. Vlak bij me stage kreeg ik een stopteken en er stapt een zeer chagrijnige man uit. Ik rijd op Belgische platen vandaar de controle. Toen hij aan mijn stem hoorde dat ik geen Belgisch accent had riep hij zijn 2 collega's er ook maar bij om zo even intimiderend rond mijn wagen te lopen. Ik zeg niks en geef hem al mijn papieren en gaat met z' n chagrijnige hoofd via de centrale mij helemaal natrekken. Ik ben heel beleefd geweest en uiteindelijk was het allemaal in orde. Maar ik snap niet waarom er 3 man in een golfje moeten zitten om mij aan te houden. En waarom zijn die mensen ALTIJD chagrijnig en zien ze er lichtelijk gefrustreerd uit?
Mijn week begint goed.
Mijn week begint goed.
- volvoc30
Het vervelende is wel dat ik van kennissen vervelende verhalen heb gehoord en dat kan ik niet hebben op een maandag ochtend. Maar ben er deze keer goed vanaf gekomen 8)Sander Spoolder schreef:joh, die gasten zijn daar hele dagen mee bezig.
Zeker in omgeving Rotterdam. Ik ben daar ook al meerdere keren aangehouden wegens het rijden op belgische platen.
- Sander S.
- volvoc30
Sinds kort gelukkig wel, een tijdje niet maar dat was toen ten behoeve van een parkeervergunning. Dus ben blij dat ik niet meer ingeschreven stond!Sander Spoolder schreef:Ben je officieel ingeschreven bij je ouders in Belgie ofniet ?
Ik reed als nederlander via een belgisch verhuurbedrijf, lees, ONS belgisch verhuurbedrijf, met een machtiging in mijn dash-board kastje dat ik ook daadwerkelijk in de auto mocht rijden.