De Nederlandse Douane

Dit is ons algemene autoforum.
Plaats reactie
volvoc30

De Nederlandse Douane

Bericht door volvoc30 » 14 mei 2007, 10:19

Reed vanochtend van Rotterdam naar Nootdorp. Ik loop daar stage bij een makelaar. Elke dag rijd ik op de A13 en vanochtend wordt ik gevolgt door de douane. Was beetje mijn schuld want ik haalde ze in met 130 waar je 100 mocht. Ongeveer 15 km blijven ze achter me aan zitten. En ik wist al wat me te wachten stond. Vlak bij me stage kreeg ik een stopteken en er stapt een zeer chagrijnige man uit. Ik rijd op Belgische platen vandaar de controle. Toen hij aan mijn stem hoorde dat ik geen Belgisch accent had riep hij zijn 2 collega's er ook maar bij om zo even intimiderend rond mijn wagen te lopen. Ik zeg niks en geef hem al mijn papieren en gaat met z' n chagrijnige hoofd via de centrale mij helemaal natrekken. Ik ben heel beleefd geweest en uiteindelijk was het allemaal in orde. Maar ik snap niet waarom er 3 man in een golfje moeten zitten om mij aan te houden. En waarom zijn die mensen ALTIJD chagrijnig en zien ze er lichtelijk gefrustreerd uit?

Mijn week begint goed.

Ruud

Bericht door Ruud » 14 mei 2007, 10:22

Wat zou jij zijn als douanier? Altijd vrolijk? ;)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 14 mei 2007, 10:24

joh, die gasten zijn daar hele dagen mee bezig.

Zeker in omgeving Rotterdam. Ik ben daar ook al meerdere keren aangehouden wegens het rijden op belgische platen.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 14 mei 2007, 10:27

Sander Spoolder schreef:joh, die gasten zijn daar hele dagen mee bezig.

Zeker in omgeving Rotterdam. Ik ben daar ook al meerdere keren aangehouden wegens het rijden op belgische platen.
Het vervelende is wel dat ik van kennissen vervelende verhalen heb gehoord en dat kan ik niet hebben op een maandag ochtend. Maar ben er deze keer goed vanaf gekomen 8)

Sander S.

Bericht door Sander S. » 14 mei 2007, 10:29

Ben je officieel ingeschreven bij je ouders in Belgie ofniet ?

Ik reed als nederlander via een belgisch verhuurbedrijf, lees, ONS belgisch verhuurbedrijf :wink: , met een machtiging in mijn dash-board kastje dat ik ook daadwerkelijk in de auto mocht rijden.

volvoc30

Bericht door volvoc30 » 14 mei 2007, 10:33

Sander Spoolder schreef:Ben je officieel ingeschreven bij je ouders in Belgie ofniet ?

Ik reed als nederlander via een belgisch verhuurbedrijf, lees, ONS belgisch verhuurbedrijf :wink: , met een machtiging in mijn dash-board kastje dat ik ook daadwerkelijk in de auto mocht rijden.
Sinds kort gelukkig wel, een tijdje niet maar dat was toen ten behoeve van een parkeervergunning. Dus ben blij dat ik niet meer ingeschreven stond!

wimwerf

Bericht door wimwerf » 15 mei 2007, 07:42

De douane kan leuke (lees behoorlijke) boetes uitdelen als men:

Als Nederlander in een buitenlandse auto rijd
Op grijs kenteken rijd met een achterbank erin
Men op rode diesel rijd

etc

wjn

Bericht door wjn » 15 mei 2007, 08:48

wimwerf schreef: Als Nederlander in een buitenlandse auto rijd
etc
Is gewoon toegestaan hoor, je hoeft alleen maar aan te tonen dat je de meeste tijd in het buitenland rijdt.

wimwerf

Bericht door wimwerf » 15 mei 2007, 09:13

wjn schreef:
wimwerf schreef: Als Nederlander in een buitenlandse auto rijd
etc
Is gewoon toegestaan hoor, je hoeft alleen maar aan te tonen dat je de meeste tijd in het buitenland rijdt.
Je weet wat ik bedoel... :wink:

Plaats reactie