Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
Niels
Auto: Prius+

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door Niels » 08 mei 2014, 23:25

Ik zie weinig verrassends gezien het feit dat dit de meest talentvolle coureurs van NL zijn. Het mooiste zou zijn als ze elkaars auto total loss zouden jagen en die kans zit er wel in gelukkig :D

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 08 mei 2014, 23:35

Wat mij vooral opviel is de houding van zn handen, duimen binnen het stuur. Dat is toch juist iets wat ze je het eerste afleren als je gaat circuit rijden?

Knot

Bericht door Knot » 08 mei 2014, 23:36

Tsja, ik vind hem ook best een aardige kerel maar het ging mij in de Z4 met de proefrit ook wat te gek meteen.... het is dat ik wist dat de auto overdreven veilig is zonder sper dus heb het even aangekeken met wat oppervlakkige opmerkingen... en daardoor wel de auto verkocht.

Knot

Bericht door Knot » 08 mei 2014, 23:37

Eric Z schreef:Wat mij vooral opviel is de houding van zn handen, duimen binnen het stuur. Dat is toch juist iets wat ze je het eerste afleren als je gaat circuit rijden?
Moest jij je niet druk bezig houden op de verzekerings vergelijker? ;)

Eric Z
Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci

Bericht door Eric Z » 08 mei 2014, 23:42

Dat word voor me gedaan maar heb nog geen antwoord :wink:

martll

Bericht door martll » 09 mei 2014, 08:43

Niels schreef:Ik zie weinig verrassends gezien het feit dat dit de meest talentvolle coureurs van NL zijn. Het mooiste zou zijn als ze elkaars auto total loss zouden jagen en die kans zit er wel in gelukkig :D
En mijn auto ook misschien bijna, heb afgelopen zondag namelijk een aardig benauwd momentje gehad. Een rode Porsche Cayman op Nederlandse platen (weet niet of het deze is natuurlijk, ging allemaal zo snel) heb ik tussen de weg tussen Adenau en Dottinger Hohe (L92) bijna in mijn zij/voorkant gehad. Hij sneed de bocht (waar je aan het begin niet kon zien of er wat van de andere kant kwam) aan alsof hij op circuit was en reed dus vol op mijn weghelft. De BMW 3serie achter mij was ook flink geschrokken en reed zelfs een stuk de berm in.

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mei 2014, 09:59

Dat zal hij wel geweest zijn dan..... :goodnight:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 mei 2014, 13:10

martll schreef:
Niels schreef:Ik zie weinig verrassends gezien het feit dat dit de meest talentvolle coureurs van NL zijn. Het mooiste zou zijn als ze elkaars auto total loss zouden jagen en die kans zit er wel in gelukkig :D
En mijn auto ook misschien bijna, heb afgelopen zondag namelijk een aardig benauwd momentje gehad. Een rode Porsche Cayman op Nederlandse platen (weet niet of het deze is natuurlijk, ging allemaal zo snel) heb ik tussen de weg tussen Adenau en Dottinger Hohe (L92) bijna in mijn zij/voorkant gehad. Hij sneed de bocht (waar je aan het begin niet kon zien of er wat van de andere kant kwam) aan alsof hij op circuit was en reed dus vol op mijn weghelft. De BMW 3serie achter mij was ook flink geschrokken en reed zelfs een stuk de berm in.

Heej! You're on candit camera!

Afbeelding

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2014, 13:13

:hmmm:

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 09 mei 2014, 13:29

Kut. Ging ff pissen, en toen stond de video op privé. :roll:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mei 2014, 14:00

Dus die foto hierboven beschrijft die "near crash" situatie?

Jurrian

Bericht door Jurrian » 09 mei 2014, 14:04

Hielke schreef:Dus die foto hierboven beschrijft die "near crash" situatie?
het is wat vertekenend, want minder dan een seconde eerder zat hij nog volledig op de andere baan.

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mei 2014, 14:17

Jurrian schreef:
Hielke schreef:Dus die foto hierboven beschrijft die "near crash" situatie?
het is wat vertekenend, want minder dan een seconde eerder zat hij nog volledig op de andere baan.
Misschien om de bocht beter te kunnen inschatten qua ronding en verkeer?

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2014, 14:28

//sarcasme on// Ja precies!

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mei 2014, 14:48

Dit is ook de reden dat je dergelijke video's nooit op internet moet zetten. NEVER Dave!

Natuurlijk heb ik die video ook in z'n geheel gezien. Die betreffende passage bij minuut 3.13 een paar keer. Laat ik er dit over zeggen. Er is pas iets aan de hand wanneer je door een inschattingsfout (teveel snelheid, een slechte inschatting van de bocht, ala teveel snelheid) midcorner of bij het uitkomen van de bocht op de verkeerde weghelft belandt. Dit is hier bij passage 3.13 en verder in de video nergens aan de hand. De rechterbocht wordt links aangesneden omdat 1. het kan (er zijn geen auto's) en 2. het een beter zicht op de bocht geeft. Was ik als andere partij geschrokken geraakt? Absoluut niet. Ik had de situatie herkend voor wat ie was. Een mede sportieve rijder die gebruik maakt van de situatie. Heb ik me in het verleden ook aan een dergelijke rijstijl bezondigd? Laten we zeggen dat ik blij ben dat back in the days GoPro's vrij slecht voorradig waren en dat ik daar achteraf geen spijt van heb. :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 09 mei 2014, 14:53

:bag:

Hielke

Bericht door Hielke » 09 mei 2014, 14:55

Zeg het maar in normale woorden Steven.

ErikS

Bericht door ErikS » 09 mei 2014, 15:20

Hielke schreef:Dit is ook de reden dat je dergelijke video's nooit op internet moet zetten. NEVER Dave!

Natuurlijk heb ik die video ook in z'n geheel gezien. Die betreffende passage bij minuut 3.13 een paar keer. Laat ik er dit over zeggen. Er is pas iets aan de hand wanneer je door een inschattingsfout (teveel snelheid, een slechte inschatting van de bocht, ala teveel snelheid) midcorner of bij het uitkomen van de bocht op de verkeerde weghelft belandt. Dit is hier bij passage 3.13 en verder in de video nergens aan de hand. De rechterbocht wordt links aangesneden omdat 1. het kan (er zijn geen auto's) en 2. het een beter zicht op de bocht geeft. Was ik als andere partij geschrokken geraakt? Absoluut niet. Ik had de situatie herkend voor wat ie was. Een mede sportieve rijder die gebruik maakt van de situatie. Heb ik me in het verleden ook aan een dergelijke rijstijl bezondigd? Laten we zeggen dat ik blij ben dat back in the days GoPro's vrij slecht voorradig waren en dat ik daar achteraf geen spijt van heb. :lol:
Als je zelf net zo had gereden als hij,

Had je nu anders gepiept indien je in de renooit van Mart had gezeten.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 09 mei 2014, 15:22

Hielke sodemieter aub een eind op met je geklets :wtf: Dergelijk rijgedrag op deze wegen slaat natuurlijk nergens op.

Figuren als Dave die de weg rondom de Ring gebruiken als circuit veroorzaken jaarlijks vele ernstige en helaas ook dodelijke ongevallen rondom de Ring. Heb daar in de afgelopen 18 jaar al vele narrow-escapes gezien door dit soort figuren. Je bent echt niet goed bij je hoofd bent als je daar zo rond gaat blazen in notabene andermans auto. Het feit dat Mart (die zelf ook wel van een potje sturen houdt) aangeeft dat hij het een benauwd moment vond zegt al genoeg.

Ik had hem als Sebastiaan zijnde na een paar honderd meter een schop verkocht en dan had ie terug mogen lopen.

martll

Bericht door martll » 09 mei 2014, 15:45

Ik kan me er nu niet zo over opwinden, maar dit laat goed zien dat de wegen rondom de Ring net zo goed gebruikt worden als circuit (sommigen rijden zelfs met helm op buiten de Ring).... terwijl dit stuk weg helemaal niet in een computerspelletje staat.
Diegene achter mij schrok wel aardig zag ik in de spiegel. Ik heb zelf het filmpje niet kunnen zien helaas.

PS: wanneer mag hij terug komen op dit forum. :zwijntje: :forum:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 09 mei 2014, 16:00

Prik en Prak hoeven niet terug te komen om te trollen als we Hielke hebben toch? :bag:

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2014, 16:55

mwaaoohh Hielke is geen trol imho.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 09 mei 2014, 16:58

Ik vind dit soort rijgedrag rond de Ring inderdaad ook echt een no-go. Tuurlijk, ik rij daar ook wel stevig rond, maar glnk gebruikt hier de weg als circuit. Dat is gewoon dom, want 1 km verderop ligt een circuit waar je los kan gaan.

RVV

Bericht door RVV » 09 mei 2014, 17:01

Ze hadden toch een maand ofzo een rijverbod in Duitsland? (en een boete van een paar honderd euro?!)

Compleet debiel om met een rijverbod dan daaro te gaan rijden helemaal op deze manier. Volgens mij ben je dan ook niet verzekerd.

EDIT

Ja dus..

glnk schreef:Heb je daar geen video van mr. Tom GoPro Petrolhead? Glnk doet het even wat rustiger aan op de weg. Wij hebben hier een boete van 508,50 euro binnen gekregen vanuit Deutschland ;)

Und ein monat fahrverbot :(

MParallel
Auto: BMW

Bericht door MParallel » 09 mei 2014, 17:09

Joopieboy schreef:
Robertdj schreef:Goed nieuws voor motorrijders op de ring!

http://bridgetogantry.com/2/index.php/h ... erburgring" onclick="window.open(this.href);return false;
Doen ze goed idd, werd ook wel tijd eigenlijk. :)
En nu nog een sessie voor alleen auto's. :)

Plaats reactie