Zo hoort dat!Joost schreef:Jullie gingen mooi rond mannen.
Vooral uitkomen Audi S was (in het (semi)nat) erg spectaculair. Waar de rest van het veld erg rustig op het gas ging kwamen jullie al powerslidend de bocht uit.
BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Heb even op de streaming gekeken. Cor Euser die als een mes door de boter zo door het hele veld rijd het lijkt wel alsof ieder ander achter het stuur zijn facebook pagina aan het updaten is.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Cor reed inde quali een 1.46 rond. Dat heeft geen enkele andere GT4 auto eerder gehaald, dus die tijden gaan wij niet halen. Maar Cor was een klasse apart. Maar is onrealistisch om te zeggen dat we Cor wel even van de baan af zouden rijden als dat is wat je bedoelt....We rijden voor de 1e keer DSC met de M3.
-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Nee je zal Cor niet meteen verslaan klopt. Maar als je achter in het veld start en je krijgt ook nog 10 straf seconden en je wint dan nog met 16,7sec voorsprong snap ik niet wat de rest aan het doen is.
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Euser is duidelijk geen regenrijder, of zijn auto stond zo afgesteld dat er in de regen niet mee te rijden was.
In de eerste (natte) helft van de race werd hij ingehaald door bijna het hele veld, zelfs de Clio's waren sneller.
Toen de baan droog begon te worden hengelde hij iedereen in rap tempo binnen.
In de eerste (natte) helft van de race werd hij ingehaald door bijna het hele veld, zelfs de Clio's waren sneller.
Toen de baan droog begon te worden hengelde hij iedereen in rap tempo binnen.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Op droog was hij niet te kloppen. De Pirelli's passen ook beter bij lichte auto's. De BMW's hadden allemaal last van snelle slijtage van de banden. Na ronde 6 a 7 bouwen ze al af qua grip. JR Motorsport klaagde er ook over. Cor reed heel lang rondjes onder de 1.50, wij hadden moeite om 1.52 te vast te houden, banden waren echt heel slecht op het einde.
- Hielke
- Berichten: 11659
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Ik denk dat Euser wel aardig wist wat ie aan het doen was Joost.
Als bekend is dat die Pirelli's snel en veel afbouwen dan zul je aan het begin heel lief en aardig voor die banden moeten zijn.
Als bekend is dat die Pirelli's snel en veel afbouwen dan zul je aan het begin heel lief en aardig voor die banden moeten zijn.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29666
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Eens met Hielke, maatje van me rijdt mee in een Lotus exige en die had zaterdag ook bijna geen banden meer over.
Dus niet alleen zware auto's hebben er last van.
Maar goed, dunlops waren meestal ook op als je hard pushed, dus inderdaad liever zijn voor de banden in het begin en dan aan het einde iedereen binnenhengelen.
Dus niet alleen zware auto's hebben er last van.
Maar goed, dunlops waren meestal ook op als je hard pushed, dus inderdaad liever zijn voor de banden in het begin en dan aan het einde iedereen binnenhengelen.
- Joost
- Berichten: 1997
- Lid geworden op: 08 mar 2006, 16:15
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Dat denk ik ook wel.
Misschien heeft ie inderdaad wel bewust rustig aan gedaan in het begin en gokte op een opdrogende baan zodat ie dan echt gas kon gaan geven (wat ie de tweede helft van de race ook wel echt deed).
Misschien heeft ie inderdaad wel bewust rustig aan gedaan in het begin en gokte op een opdrogende baan zodat ie dan echt gas kon gaan geven (wat ie de tweede helft van de race ook wel echt deed).
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Tristan ik kijk altijd al naar de Supercarchallange op youtube omdat ik wat teams ken natuurlijk! en dat is leuk! maar nu was de sport nog leuker! wat een geweldige race!! proficiat!!
haha mooi interview ook! DNRT is ook niks natuurlijk
haha mooi interview ook! DNRT is ook niks natuurlijk
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
DNRT was leuk maar was tijd voor nieuwe uitdaging. 
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
haha zit je wat te dollen. Hoewel Coppens en van Lieshout mooie competitie zouden zijn. Alles heeft ook zijn prijskaartje. ik vind voor nu de SC te gek.Tristan schreef:DNRT was leuk maar was tijd voor nieuwe uitdaging.
(lees na het bouwen van mijn auto ben ik bankroet
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Dat zouden idd de 2 enige zijn die competitie geven. Maar voor sponsoren en sportief gezien was DSC de betere keuze ondanks de hogere kosten.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Geef mij nog een half jaartje ontwikkelingTristan schreef:Dat zouden idd de 2 enige zijn die competitie geven. Maar voor sponsoren en sportief gezien was DSC de betere keuze ondanks de hogere kosten.
ok dat is wat cocky ... eerst de 1:55 maar eens halen-
Andre
- Berichten: 11462
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:57
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Volgens mij willen ze geen E36's meer in de Supercar Challenge. Teminste dat was aantal jaren geleden al zo toen JR nog met een E36 reed.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Denk dat dit tegen gaat vallen. jan Visser rijdt bij de eerste test al na een paar ronden 1.52 terwijl de auto nog verder aangepakt gaat worden en Dirk zal uiteindelijk ook nog wel in de richting van de 1.50 gaan.Tristan schreef:Dat zouden idd de 2 enige zijn die competitie geven. Maar voor sponsoren en sportief gezien was DSC de betere keuze ondanks de hogere kosten.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Hoi Eric,
reed in 1e raceweekend in quali een 1.48,02 terwijl een 1.47 erin zat volgens datalogger (helaas gehinderd door langzamere deelnemer). Tijdens de race reed ik begin rondjes 1.49 en 1.50. Weet zeker dat we met setup en meer km's nog wat van de tijd af kunnen snoepen. In het veld van de DSC rijden meer auto's die deze tijden rijden dan DNRT = meer competitie. En daar ging het mij ook om.
reed in 1e raceweekend in quali een 1.48,02 terwijl een 1.47 erin zat volgens datalogger (helaas gehinderd door langzamere deelnemer). Tijdens de race reed ik begin rondjes 1.49 en 1.50. Weet zeker dat we met setup en meer km's nog wat van de tijd af kunnen snoepen. In het veld van de DSC rijden meer auto's die deze tijden rijden dan DNRT = meer competitie. En daar ging het mij ook om.
- Eric-328
- Berichten: 804
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 00:04
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Tristan, ik begrijp jouw keuze voor de SC heel goed en is naar mijn mening ook de juiste. probeer alleen aan te geven dat het aan de kop van het veld wel drukker gaat worden dan afgelopen jaar. Daarbij is het de vraag of het verstandig is om Hans nog met de V8 toe te laten. In de openingsrace was het overwicht zo groot (mede door het pesten van de Sakers) dat er geen sprake meer was van competitie.
De auto van Jan Visser heeft zeker de potentie om de tijden van een gt4 te evenaren. Hij is in de winter serieus aangepakt en niet meer te vergelijken met de auto van vorig jaar.
De auto van Jan Visser heeft zeker de potentie om de tijden van een gt4 te evenaren. Hij is in de winter serieus aangepakt en niet meer te vergelijken met de auto van vorig jaar.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Ik vond de afgelopen seizoen dat ik weinig competitie had met de 130i in de DNRT (Coppes, V8 te snel, rest langzamer). In de afgelopen 2 DSC races heb ik meer competitie gehad dan heel seizoen DNRT. Is alleen maar goed dat er nu eindelijk meer competitie is in de DNRT SS, want afgelopen seizoenen was het te weinig.
- Frank280zx
- Berichten: 543
- Lid geworden op: 19 mei 2008, 09:45
- Locatie: Amsterdam of e36 GTR v8, 280ZXR v8, Range Rover tuinhuiseditie
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Tristan je hebt gelijk hoor bij het DNRT moet het eerst in de SS maar bewezen worden, in potentie kunnen er meer naar de 1.55 a 1.50 maar daaronder weet ik niet wie het zou kunnen met de huidige standaard van deelnemende autos.
Ik hoop wel op meer strijd in de SS. In de Sport is het echt prima toeven maar daarboven zit toch een gat.
Of de bestuurders van al het SC geweld nu zoveel beter zijn weet ik niet. het is toch ook een groot deel een materiaal verhaal ( dus euro's)
Ik hoop wel op meer strijd in de SS. In de Sport is het echt prima toeven maar daarboven zit toch een gat.
Of de bestuurders van al het SC geweld nu zoveel beter zijn weet ik niet. het is toch ook een groot deel een materiaal verhaal ( dus euro's)
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Helaas ging Spa niet helemaal zoals we gehoopt hadden. Zie: http://autosport.nl/klasse/nieuws/23095 ... van-succes" onclick="window.open(this.href);return false;. 3e tijd in de quali maar een kapotte bobine en een te hoge watertemp. zorgde een DNF in race 1 en P8 in race 2. Om de watertemp. niet te hoog op te laten lopen moesten we eerder schakelen (niet naar max. rpm) en uit de (warme) rijwind van andere blijven. Nu in overleg met MDM Motorsport en BMW Motorsport hoe dit opgelost kan worden. Volgende race Branch Hatch op 12-14 Sept.
- Arthur
- Berichten: 43958
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Jammer. Maar 3e tijd kwalificatie geeft aan dat het verder wel goed zit, toch?
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Dat wel, maar als je het niet kunt verzilveren, baal je wel enorm.Arthur schreef:Jammer. Maar 3e tijd kwalificatie geeft aan dat het verder wel goed zit, toch?
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Erg jammer.
k ga ervan uit dat het een OEM BMW Motorsport GT4 is? Dan zou dit toch niet mogen gebeuren.
Heb je onboard beelden gemaakt? Altijd mooi om te zien, GT4 op Spa.
k ga ervan uit dat het een OEM BMW Motorsport GT4 is? Dan zou dit toch niet mogen gebeuren.
Heb je onboard beelden gemaakt? Altijd mooi om te zien, GT4 op Spa.
- Tristan
- Berichten: 13445
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: BMW M3 GT4 - Dutch Supercar Challenge 2014
Ja, OEM. MDM is met BMW Motorsport hierover in discussie. Onboard beelden hebben we volgens mij wel.Reind schreef:Erg jammer.
k ga ervan uit dat het een OEM BMW Motorsport GT4 is? Dan zou dit toch niet mogen gebeuren.
Heb je onboard beelden gemaakt? Altijd mooi om te zien, GT4 op Spa.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: 2226cc, Berry1000RR, MHJVS, nielsdf en 5 gasten
