Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!
- Riceaux
Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !
Tsja in 1 van de eerste bochten al naast de baan. En met al die simervaring had ik ook wel wat minder correcties in de bochten verwacht. En volgens mij schakelt hij ook een paar keer in een bocht. Volgens mij is de theorie toch echt remmen, terugschakelen, insturen en weer op et gas. En Hielke verdedig je hem nou omdat het een simracert is of omdat je dit echt goed vind? 
- Petrolhead Tom
Die tijd is wel knap inderdaad. Als ik hem was zou ik alleen wat minder schakelen, je ziet vaak dat hij voor die laatste paar toeren weer terugschakelt en dan drukker is met de onrust in de auto op te lossen dan echt lekker volgas over de ring te jakkeren. Maar voor een eerste ronde echt heel snel. Zou ik er bij in stappen? Nooit!
- Martijn M
Ik bedoelde niet de stabi's, maar dikkere torsiestaven. Maakt de achterkant ook een heel stuk stugger.Paskal schreef: @Martijn: dikkere stabi's achter overweeg ik inderdaad. Bilsteins hebben er nu 450 rondjes en dus 10.000 km Ring op zitten. Ik heb ze in combinatie met de veren echter vanaf het begin al niet super gevonden op de Ring. Reviseren kan, maar kost ook Euri dus dan steek ik die liever in een nieuwere combinatie dempers + veren.
Aantal km valt opzich nog mee, dat moeten ze aan kunnen lijkt me...
Misschien heeft Peugeot Sport iets? Al denk ik dat dat redelijk overeen komt met Bilstein Groep N. Zou je bijna richting een schroefset moeten gaan met zware veren?
- Robertdj
Heeft AST niets voor de 205?
Volgens mij is men wel te spreken over deze dempers op de 106.
Volgens mij is men wel te spreken over deze dempers op de 106.
- Hielke
Naar de normen van een hele goede Ringronde is het niet goed. Je kunt er inderdaad allerlei opmerkingen over maken. Maar naar de normen van een eerste ronde ooit is het ontzettend goed. Je mag van zo'n rijder verwachten dat ie in de tiende ronde nagenoeg vlekkeloos kan rijden.Riceaux schreef:Tsja in 1 van de eerste bochten al naast de baan. En met al die simervaring had ik ook wel wat minder correcties in de bochten verwacht. En volgens mij schakelt hij ook een paar keer in een bocht. Volgens mij is de theorie toch echt remmen, terugschakelen, insturen en weer op et gas. En Hielke verdedig je hem nou omdat het een simracert is of omdat je dit echt goed vind?
- frank de jonge
Was altijd in de veronderstelling dat je tig aantal ronden aan baankennis op moest doen alvorens flink gas te gaan geven. Eerst beetje eigen worden met de asfalt eigenschappen, blinden bochten. Elke ronde is een andere situatie, er zijn zoveel factoren die het link maken.
mijn eerste rondje ging ook in iets meer dan 10min rond. Vond ik wel hard zat voor mn eerste rondje.
Als het daar mis gaat gaat het ook gelijk goed mis.
anyway, wel een snelle tijd. Doe ik nie na al zou mn auto dat met gemak kunnen.
Het onnodige schakelen, tja die auto lijkt me met een 3ltr motor toch sterk zat. Mist dat ding zoveel koppel.dat jeterug moet schakelen???
mijn eerste rondje ging ook in iets meer dan 10min rond. Vond ik wel hard zat voor mn eerste rondje.
Als het daar mis gaat gaat het ook gelijk goed mis.
anyway, wel een snelle tijd. Doe ik nie na al zou mn auto dat met gemak kunnen.
Het onnodige schakelen, tja die auto lijkt me met een 3ltr motor toch sterk zat. Mist dat ding zoveel koppel.dat jeterug moet schakelen???
- Petrolhead Tom
Nee. Ik heb meermaals in een 130i gereden, zelfde motor dat ding pakt echt prima op vanuit het middengebied die hoef je echt niet helemaal uit te persen tot de laatste paar toeren zoals bij een Honda Vtec motor.frank de jonge schreef:
- Fabian
Voertuigbeheersing die is er wel.
Baankennis overduidelijk van filmpjes/spelletjes. Je ziet dat de problemen ontstaan bij lastwissels/hoogteverschillen in de baan die je alleen kent als je de baan echt kent in real life.
Voor een 1e ronde snel. Voor een 1e ronde knap/geluk dat hij niet gecrashed is. Zo heb ik er toentallen zien crashen in mijn actieve tijd daar als marschall. Er zijn een paar momenten op uiterst kritieke punten die met een knip van de vingers totaal vekeerd hadden kunnen zijn afgelopen. Dit had ook een heel ander filmpje kunnen worden zeg maar......en daarom zou je je eerste rondjes niet op dit tempo moeten rijden maar moeten opbouwen. Snap dat dat minder leuk is, maar veiliger is het wel voor de rijder/bijrijder en anderen aanwezigen op de baan.
In combinatie met de al bekende openbare weg filmpjes zeg ik dus, voertuigbeheersing jazeker wel aanwezig, rijvaardigheid echter minimaal, zeker incombinatie met de adrenaline die zo te zien aanwezig is.
Nu jezelf even onder controle krijgen, leren opbouwen, beetjr meer respect voor de baan en mensen om je heen hebben en dan komt het op een trackday wel goed.
Baankennis overduidelijk van filmpjes/spelletjes. Je ziet dat de problemen ontstaan bij lastwissels/hoogteverschillen in de baan die je alleen kent als je de baan echt kent in real life.
Voor een 1e ronde snel. Voor een 1e ronde knap/geluk dat hij niet gecrashed is. Zo heb ik er toentallen zien crashen in mijn actieve tijd daar als marschall. Er zijn een paar momenten op uiterst kritieke punten die met een knip van de vingers totaal vekeerd hadden kunnen zijn afgelopen. Dit had ook een heel ander filmpje kunnen worden zeg maar......en daarom zou je je eerste rondjes niet op dit tempo moeten rijden maar moeten opbouwen. Snap dat dat minder leuk is, maar veiliger is het wel voor de rijder/bijrijder en anderen aanwezigen op de baan.
In combinatie met de al bekende openbare weg filmpjes zeg ik dus, voertuigbeheersing jazeker wel aanwezig, rijvaardigheid echter minimaal, zeker incombinatie met de adrenaline die zo te zien aanwezig is.
Nu jezelf even onder controle krijgen, leren opbouwen, beetjr meer respect voor de baan en mensen om je heen hebben en dan komt het op een trackday wel goed.
- Joy
Het filmpje is een beetje geflatteerd door DSC AAN (knipperend lampje op dash) wat veel werk verricht. Het is mooi wat die systemen allemaal kunnen want GLNK komt nergens echt in de problemen. Er zit wel potentie in 'm al is het gezonder om wat rustiger te beginnen. Dan leer je ook beter de aandachtspunten kennen ipv telkens achter de feiten aan te moeten corrigeren.
-
OnlineMParallel
- Auto: BMW
Geen idee hoelang ik over mijn eerste ronde heb gedaan. Vast wel 15 minuten. Ik weet alleen nog dat ik compleet shocked was en van de ene verbazing in de andere viel. Dit was gewoon unreal.
En dan probeer je op de baan te letten en ondertussen continu me spiegels in de gaten houden. Was zeer inspannend en misschien ook wel de leukste ronde. Die eerste x kun je maar 1x doen. Ergens jammer.
Na dat eerste bezoek honderden rondjes gereden in rFactor en BMW M3 challenge. Ook al is het sim, de volgende keer dat ik bij de ring kwam was de layout in elk geval geen geheim meer en wist ik wat er aan zat te komen. Scheelt toch.
Heb nu zo'n 50 rondjes gereden en ken de baan nu wel redelijk. Ik en me materiaal zijn de beperkende factor. Maar maakt het niet minder leuk.
En dan probeer je op de baan te letten en ondertussen continu me spiegels in de gaten houden. Was zeer inspannend en misschien ook wel de leukste ronde. Die eerste x kun je maar 1x doen. Ergens jammer.
Na dat eerste bezoek honderden rondjes gereden in rFactor en BMW M3 challenge. Ook al is het sim, de volgende keer dat ik bij de ring kwam was de layout in elk geval geen geheim meer en wist ik wat er aan zat te komen. Scheelt toch.
Heb nu zo'n 50 rondjes gereden en ken de baan nu wel redelijk. Ik en me materiaal zijn de beperkende factor. Maar maakt het niet minder leuk.
- Niels
- Auto: Prius+
Nou voor een stel gasten die met name zichzelf heel goed vinden vind ik het knap tegenvallen. Meer geluk dan wijsheid zal ik maar zeggen. Dit zeg ik mede omdat de rondjes op Assen in de Z4 ook dermate dramatisch zijn, tenminste voor iemand die beweert ontzettend goed te zijn
achter de pc is het blijkbaar toch een stukje gemakkelijker.....
- Joopieboy
Hij is anders wel na een rondje gekicked. Zegt genoeg lijkt mij... En zijn vriend met die Z4 was ook niet veel netter bezig. Viel me mee dat ze er niet afgegaan zijn...ErikS schreef:Vind het rondje van Skijmel erg netjes anders.
geen risico's, lekker touristenfahren. Prima.
Dat overdreven tussengas alleen, GLNK is daar helemaal king in... Laat dat ding eens in z'n versnelling staan johh!
Sorry vond het echt slecht.
Jij was trouwens (samen met nog een aantal anderen die ik van hier herkende) weer lekker rondjes aan het rijden.
-
ErikS
Ik rondjes wezen rijden? 
- Joopieboy
Meende je herkend te hebben! 
-
ErikS
Een a4 avant toerbo sline met antra velgen?
Dan ga ik ff buiten kijken of ie er nog staat!
Dan ga ik ff buiten kijken of ie er nog staat!
- Joopieboy
Nee jouw coupe natuurlijk!
-
ErikS
Erik heeft geen coupe..... 
- Joopieboy
-
OnlineJoostSchouten
Zondag ging het daar ook alweer fout:Paskal schreef:Ik ben zeker geen Ring-king, maar dat rondje van glnk doet mij toch wel[...]
en in de Fuchsrohre was het bijna-kopie van de Golf van afgelopen donderdag die hem daar ook via die rechter kerb volledig afschreef![]()
- veejay
- Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)
Stond DSC aan? Ok, dat verklaart het eea.
-
OnlineMParallel
Het gaat soms wel heel makkelijk fout.
Af en toe verklaar ik mezelf nog als gek om nog die baan op te gaan.
Af en toe verklaar ik mezelf nog als gek om nog die baan op te gaan.
-
Onlinefrankie
Toch meestal eenzijdige ongevallen. Dus je hebt er zelf grote invloed op of het fout gaat of niet 
-
OnlineMParallel
Zonder meer, maar ik bedoel, neem die Renault in dat filmpje hierboven. Ik zie niks bijzonders. Ja hij komt even met de twee rechter wielen op het gras, stuurt niet abrupt terug de baan op en gaat dwars.frankie schreef:Toch meestal eenzijdige ongevallen. Dus je hebt er zelf grote invloed op of het fout gaat of niet
- GTRene
dacht dat ie in de kuil van het gas gaat oid en de kont licht werd, je zou dacht ik of al voor de kuil van het gas af of gasstand behoudende erdoor.
- PD power
JoostSchouten schreef:Zondag ging het daar ook alweer fout:Paskal schreef:Ik ben zeker geen Ring-king, maar dat rondje van glnk doet mij toch wel[...]
en in de Fuchsrohre was het bijna-kopie van de Golf van afgelopen donderdag die hem daar ook via die rechter kerb volledig afschreef![]()
Idd, als je zo je eerste ronde op de ns rijd, heb je daar niks te zoeken, vind het ook niet knap, maar dom, zo zie je maar geluk is met de domme,
Gewoon inschrijven bij vrijbotsen.nl op Zandvoort, daar rijden meer van die 'schumachers rond.,
Ben na Fuchsrohre gestopt met kijken.