Nürburgring: alle foto's, filmpjes en verhalen!

Alles over de Nürburgring, van Touristenfahrten en ideale lijnen tot de grootste schnitzels van de omgeving.
Plaats reactie
matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Re: Nürburgring: alle foto's en filmpjes en verhalen !

Bericht door matthyssie » 05 mei 2014, 01:21

Hielke schreef:
Dat ging een aantal keren ook maar net goed. Lijkt wel wat overmoedigheid. Vlak voor de kleine karoussel dacht ik dat-ie 'm in de zijkant van de Porsche zou boren.

Klinkt wel lekker dat Z4'tje. :thumbup:

ErikS

Bericht door ErikS » 05 mei 2014, 08:47

Het wel over hem hebben, maar hij mag zelf niet meer mee praten..... :please:

dvh

Bericht door dvh » 05 mei 2014, 08:56

Leuk ding Paskal !

@Z4. Zit Hielke er nou naast instructies te geven ?
8.55 ofzo zag ik.. Geen idee of dat snel is. Ik had wel verwacht dat ie hem rond de 7 minuten zou rijden :mrgreen:
Laatst gewijzigd door dvh op 05 mei 2014, 09:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 05 mei 2014, 08:58

Waren gisteren ook met een klein groepje aan de Ring. Was erg druk op de baan. Wel een leuke uitdaging om met de X5 de 2 westfields in de Eiffel bij te houden. :tooth:

Wat betreft die GLNK. Als je in je eerste rondje al zo rijdt dan is het een kwestie van tijd voordat je je auto en / of jezelf afschrijft. :stom:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 05 mei 2014, 09:00

Paskal schreef:Na 1,5 jaar stilstand heb ik de 205-racer maar weer eens wakker geschud en getracht uit te laten op de Ring.

Mijn verslag inclusief foto's vind je hier.

Afbeelding
Mooi om te zien en te lezen Paskal, dergelijke verslagen waren voor mij en mijn broer destijds de drijfveer om vaker te gaan.
De 205 is bij jou duidelijk een blijvertje, geeft hij ook meer plezier dan bijvoorbeeld de 5-touring?

dvh

Bericht door dvh » 05 mei 2014, 09:08

Skijmel heeft zijn Porsche ook nog niet helemaal onder controle. Beetje consistent gas geven zit er nog niet bij. Hoog in de versnelling, gas los, gas erop, gas los, gas erop..
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=ErfW0r-- ... DoPRAljAcQ[/youtube]

De Z4 klinkt een stuk beter.............. :bag:

ErikS

Bericht door ErikS » 05 mei 2014, 09:40

Vind het rondje van Skijmel erg netjes anders.
geen risico's, lekker touristenfahren. Prima.

Dat overdreven tussengas alleen, GLNK is daar helemaal king in... Laat dat ding eens in z'n versnelling staan johh! :tooth:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 05 mei 2014, 10:01

Goed bezig Paskal! Werd weer tijd!

Martijn M

Bericht door Martijn M » 05 mei 2014, 10:39

Hielke schreef:Tuurlijk, dat wat je zelf leuk vindt moet je doen.

Glnk heeft ook z'n eerste rondje Ring gedaan. :D

Tering wat een lompe rijstijl. Valt me nog mee dat hij de ronde uit rijd en hem niet in de vangrail parkeert.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 05 mei 2014, 10:46

Die bijrijder zal ook wel een enigzinds verhoogde hartslag hebben gehad..........Wilde er na 30 seconden graag uit volgens mij.......... :lol:

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 05 mei 2014, 11:34

Thanx, voor de complimenten t.a.v het verslag :)

@Steven: ik rij sinds 1996 in een 205 GTi waarbij ik vanaf 2000 frequent ben gaan Ring met een 205. Dat het een blijvertje/terugkomer is, is dus wel duidelijk. Naast de 205 GTi allerlei ander Ringspul gehad zoals een e34 525, e30 325, Speedster en tenslotte de e34 535 touring. Met de 535 touring had ik geen klik meer. De start met een paar keer pech (koellekkage, koppakking vervangen, gescheurd onderblok etc) was gewoon niet lekker met die 535. Ik heb met de 535 naast een dagje Spa ook niet zo heel veel rondes op de Ring gereden.

De 535 is echter veel makkelijker hard te rijden dan de 205. De wegligging met het Intrax 1k2 onderstel was echt magistraal en door de enorme wielbasis is hij ook enorm vergevingsgezind. Dit staat in schril contrast tot de 205 met zijn korte wielbasis en zijn lift-off-steer-gevaren :) Effectief kun je met die 535 natuurlijk veel harder rond dan met de 205, maar of het plezier daarmee zoveel hoger is betwijfel ik. Het lagere gewicht (verschil is zo maar ff een dikke 550 kg) spreekt me ook meer aan in het 205-je: remmen, bochten insturen, direct reageren op het gas etc. het gaat voor mij allemaal net iets lekkerder met een lichtgewicht.

Wat me na de 535 wel opvalt is dat het Bilstein Grp N + H&R veren onderstel onder de 205 echt een wereld van verschil is met het Intrax onder de 535: overhellen als de Titanic, veerweg van een meter (bij wijze van spreke) etc. Ook al is dat spul nog niet zo oud toch maar eens overwegen om er iets goeds onder te schroeven in combinatie met dikkere stabi's. Achter ben je echter vrij beperkt met de mogelijkheden door de torsievering :(

Twijfel ook nog wel om eens een Clio 3 RS te proberen aangezien dat toch wat moderner is en veel beter ligt dan een 205. Weegt echter in de basis ook alweer 400 kg! meer dan mijn 205-je en als ik dan van mede-ringer Marcel hoor dat hij liever in zijn Clio Williams op de Ring rijdt dan in zijn Clio 3 RS dan slaat bij mij de twijfel toch wel toe. Hoe dan ook zijn het allemaal luxe-problemen natuurlijk :)

GTRene

Bericht door GTRene » 05 mei 2014, 11:34

@glnk, voor zijn eerste ronde daar en met wat ophoud qua verkeer vond ik het goed gedaan qua tijd sowieso, helemaal voor een 3.0 Z4 coupe.

natuurlijk zaten er wat kleine dingen bij, maar als je je eerste rondje wil filmen/timen ook voor de buitenwereld die hem alleen maar 'afkraakte' met zijn SIM gebeuren e.d., is het te begrijpen.

wat dat betreft goed gedaan en wellicht wat monden gesnoerd, je hebt het toch maar gedaan en laten zien.

dat geluid van die soudtube? vond ik wat overheersen en soms wat resonantie geluiden (minder) verder loopt het ding nog goed.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2014, 11:37

Voor een eerste rondje vind ik het een bliksems goede prestatie van glnk.

Natuurlijk ging het soms wat grof, en bij 2.30 had het scary kunnen worden, maar onder de streep lekker agressief gereden.

Martijn M

Bericht door Martijn M » 05 mei 2014, 11:48

Paskal schreef: Wat me na de 535 wel opvalt is dat het Bilstein Grp N + H&R veren onderstel onder de 205 echt een wereld van verschil is met het Intrax onder de 535: overhellen als de Titanic, veerweg van een meter (bij wijze van spreke) etc. Ook al is dat spul nog niet zo oud toch maar eens overwegen om er iets goeds onder te schroeven in combinatie met dikkere stabi's. Achter ben je echter vrij beperkt met de mogelijkheden door de torsievering :(
Achter zou je er dikkere torsies in kunnen duwen. Die kosten wel een redelijke smak geld. Dan is de achterkant een klap stugger.
Revisie van de Bilsteins kan evt wel nodig zijn, weet niet hoeveel (Ring) kilometers die al gemaakt hebben? Stuggere veren erin kan altijd nog.

dvh

Bericht door dvh » 05 mei 2014, 11:57

Hielke schreef:Voor een eerste rondje vind ik het een bliksems goede prestatie van glnk.

Natuurlijk ging het soms wat grof, en bij 2.30 had het scary kunnen worden, maar onder de streep lekker agressief gereden.
Vermakelijk om te kijken. Dat rondje van Skrd was maar tam. Wellicht wat Erik zei, wel verstandiger.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2014, 12:02

dvh schreef:
Hielke schreef:Voor een eerste rondje vind ik het een bliksems goede prestatie van glnk.

Vermakelijk om te kijken. Dat rondje van Skrd was maar tam. Wellicht wat Erik zei, wel verstandiger.
Als je wilt toeren kun je ook met de snorfiets naar Appelscha.

Paskal
Auto: meerdere

Bericht door Paskal » 05 mei 2014, 12:03

Qua tijd inderdaad een knappe prestatie van glnk, maar in mijn ogen veel te veel op het randje voor een eerste rondje. Zoals ErikS al zegt vind ik het rondje van SK een stuk beter. Waarschijnlijk één van de eerste rondjes met de Cayman dus verstandig om niet al te gek te gaan doen. Al dat tussengas en te vaak terugschakelen daar gelaten houdt hij ruime marge, geen absurde inhaalacties etc. Als hij zo rijdt zou ik met een gerust hart bij SK instappen. Bij glnk krijg je me echter met deze rijstlijl en onervarenheid op de Ring echt niet op de passagiersstoel.

@Martijn: dikkere stabi's achter overweeg ik inderdaad. Bilsteins hebben er nu 450 rondjes en dus 10.000 km Ring op zitten. Ik heb ze in combinatie met de veren echter vanaf het begin al niet super gevonden op de Ring. Reviseren kan, maar kost ook Euri dus dan steek ik die liever in een nieuwere combinatie dempers + veren.

Onderstaand overhellen moet maar eens afgelopen zijn :)

Afbeelding

Afbeelding

martll

Bericht door martll » 05 mei 2014, 12:15

Reed gink in dat filmpje?
Agressieve rijstijl, wel snel! Niet slecht, maar ik snap nog steeds niet waarom je meteen je eerste ronde met verschillende laptimers moet meten. :lol:

Steven N.
Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster

Bericht door Steven N. » 05 mei 2014, 12:34

Duidelijk verhaal Paskal, kende je tracktool verleden inderdaad vanuit de verslagen. Onder de streep is die rondetijd niet belangrijk, maar juist het plezier wat je er aan beleeft. Is het 8 minuten plezier voor veel € of een minuut langer plezier voor minder €, ik wist het wel. De reden dat bij de e36 er ook gewoon nog is :df:

Daarnaast blijft een 205 een geweldig karretje, ook qua looks!

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 05 mei 2014, 12:41

GTRene schreef:@glnk, voor zijn eerste ronde daar en met wat ophoud qua verkeer vond ik het goed gedaan qua tijd sowieso, helemaal voor een 3.0 Z4 coupe.

natuurlijk zaten er wat kleine dingen bij, maar als je je eerste rondje wil filmen/timen ook voor de buitenwereld die hem alleen maar 'afkraakte' met zijn SIM gebeuren e.d., is het te begrijpen.

wat dat betreft goed gedaan en wellicht wat monden gesnoerd, je hebt het toch maar gedaan en laten zien.

dat geluid van die soudtube? vond ik wat overheersen en soms wat resonantie geluiden (minder) verder loopt het ding nog goed.
Meen je dit nou serieus? Iemand die zonder enige vorm van baankennis en goede wagenbeheersing op deze wijze zijn eerste ronde rijdt heeft niets te zoeken op de Ring. Wat voor tijd iemand rijdt laat mij koud, de risico's die hij neemt niet!

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2014, 13:03

martll schreef:Reed gink in dat filmpje?
Agressieve rijstijl, wel snel! Niet slecht, maar ik snap nog steeds niet waarom je meteen je eerste ronde met verschillende laptimers moet meten. :lol:
Kijk eens naar wat glnk in de ronde met SK achter het stuur in z'n hand heeft.
Eric-328 schreef:
Meen je dit nou serieus? Iemand die zonder enige vorm van baankennis en goede wagenbeheersing op deze wijze zijn eerste ronde rijdt heeft niets te zoeken op de Ring. Wat voor tijd iemand rijdt laat mij koud, de risico's die hij neemt niet!

Eric-328, hij heeft geen wagenbeheersing zeg je? En geen baankennis? En dan toch onder de 9 minuten BtG? Ik zie een heiligverklaring aankomen! :lol:

Als je nou zegt dat ie veel risico neemt. Ja, dan ben ik het met je eens.

ErikS

Bericht door ErikS » 05 mei 2014, 13:05

Prima, maar zo'n tijd kan je in een eerste ronde op de NR maar lastig goed praten als je zo rijd......

tijdens Toeristen Fahrten............

Eric-328

Bericht door Eric-328 » 05 mei 2014, 13:22

Eric-328, hij heeft geen wagenbeheersing zeg je? En geen baankennis? En dan toch onder de 9 minuten BtG? Ik zie een heiligverklaring aankomen! :lol:

Als je nou zegt dat ie veel risico neemt. Ja, dan ben ik het met je eens.[/quote]

Als je nog nooit op de Ring gereden hebt, dan heb je geen baankennis.

Hielke

Bericht door Hielke » 05 mei 2014, 13:25

ErikS schreef:
Prima, maar zo'n tijd kan je in een eerste ronde op de NR maar lastig goed praten als je zo rijd......

tijdens Toeristen Fahrten............
Hij is toerist en hij fahrt. En zo heel veel is er niet aan de hand. Ja, hij heeft z'n eerste rondje ooit op video gezet en gepubliceerd. Die eerste van mij zal er niet heel veel anders uitgezien hebben. Als je niet bereid bent om marginaal over de grens te rijden, zul je never nooit op de grens kunnen rijden.

veejay
Locatie: BMW440Xi Cabrio Msport Individual (MPower&SoundKit)

Bericht door veejay » 05 mei 2014, 13:44

Ik vind dat hij best wel kan rijden in de zin van wagenbeheersing. Tussen Wipperman en Brunchen zet ie hem wel even in een fractie van een seconde wel weer op het goede spoor. Goed gereedschap is het halve werk zal ik maar zeggen.

Plaats reactie