'93 BMW M3 (exit)/'04 Audi A4 1.8T (exit)/'04 BMW 330i
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Erik, dat is inderdaad zo'n beetje wat ik zoek en het feit dat hij dit te koop aanbiedt, beantwoordt ook deels mijn vraag: Is mijn telefoonmodule uit te wisselen voor een BT module (plug en play) en kan ik gewoon mijn OEM ingebouwde mic van de originele hands free set (non-BT) blijven gebruiken?
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ik ben een leek wat dat betreft, maar ik zou de vraag snel stellen in het topic en de hele zooi over nemen.///Joost schreef:Erik, dat is inderdaad zo'n beetje wat ik zoek en het feit dat hij dit te koop aanbiedt, beantwoordt ook deels mijn vraag: Is mijn telefoonmodule uit te wisselen voor een BT module (plug en play) en kan ik gewoon mijn OEM ingebouwde mic van de originele hands free set (non-BT) blijven gebruiken?

Nieuw kost zo'n module meer dan €300,- uit m'n hoofd......


- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Neuh, d'r staan er tientallen op ebay.de, dat had ik al gezien. Dus haast heeft het niet. Ik lees ook veel tegenstrijdige berichten of RNS-D al dan niet compatible is met BT, dus voor ik dure componenten koop wil ik dat zeker weten. Ik heb Kufatec ook al gemaild.ErikS schreef:Ik ben een leek wat dat betreft, maar ik zou de vraag snel stellen in het topic en de hele zooi over nemen.///Joost schreef:Erik, dat is inderdaad zo'n beetje wat ik zoek en het feit dat hij dit te koop aanbiedt, beantwoordt ook deels mijn vraag: Is mijn telefoonmodule uit te wisselen voor een BT module (plug en play) en kan ik gewoon mijn OEM ingebouwde mic van de originele hands free set (non-BT) blijven gebruiken?
Nieuw kost zo'n module meer dan €300,- uit m'n hoofd......![]()
Wat doet dit bijvoorbeeld: http://www.kufatec.com/shop/en/audi/a4/ ... i-a4-8e-b6
Ik kan van niemand hier een sluitend antwoord op krijgen. Als ik eenvoudig de telefoonmodule (voor de bijrijdersstoel onder het tapijt) met de BT module uit de link kan wisselen, en deze integreert ook nog eens met mijn ingebouwde hands free set, dan is het appeltje eitje.
- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
hey, een nwe audi gekocht?///Joost schreef:Zeurpieten.Nou, voor EUR 1,60 weten we het weer....

staat een stuk 'cleaner'

-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Zal ik dan maar de trekhaak eraf schroeven eerdaags?!///Joost schreef:Zeurpieten.Nou, voor EUR 1,60 weten we het weer....

- Arthur
- Berichten: 43035
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Waar koop je die houders? Die met die smalle rand is wat ik ook nog wil hebben. Heb nu nog eentje met zo'n brede rand. Wel zonder reclame maar die smalle is beter, heb ik voor wel...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Brezan, daar hebben ze een paar verschillende zo op de plank liggen voor een paar euro p/s.Arthur schreef:Waar koop je die houders? Die met die smalle rand is wat ik ook nog wil hebben. Heb nu nog eentje met zo'n brede rand. Wel zonder reclame maar die smalle is beter, heb ik voor wel...
- Arthur
- Berichten: 43035
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Vandaag heb ik de nieuwe Sonnyboys geinstalleerd. Ik moet zeggen, het ziet er niet verkeerd uit. 
Itt tinten is dit binnen enkele seconden te verwijderen en de ramen kunnen evt open waarbij de rijwind mooi buiten blijft. De pasvorm is perfect.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.




Itt tinten is dit binnen enkele seconden te verwijderen en de ramen kunnen evt open waarbij de rijwind mooi buiten blijft. De pasvorm is perfect.
Ik ben er in ieder geval erg tevreden mee.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ziet er netjes uit Joost 

- Arthur
- Berichten: 43035
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Heb ze gehaald

///Joost schreef:Brezan, daar hebben ze een paar verschillende zo op de plank liggen voor een paar euro p/s.Arthur schreef:Waar koop je die houders? Die met die smalle rand is wat ik ook nog wil hebben. Heb nu nog eentje met zo'n brede rand. Wel zonder reclame maar die smalle is beter, heb ik voor wel...
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Muy bien.Arthur schreef:Heb ze gehaald![]()

Morgenvroeg gaan bij mij trouwens nieuwe zomerbandjes erop. Itt tot mijn verlangen naar 18" heb ik toch beslist om andere banden op de huidige velgen te leggen. Puntje kostenbesparing.
Het worden Hankook Ventus Prime K115, die reuze goede reviews hebben her en der. Ik ben benieuwd. Nooit Hankook gereden, maar ook de Ventus V12 EVO is/was een gewilde band in het sportieve segment. Voor de Audi kies ik echter liever iets met lager rolgeluid en een meer allroud profiel.
Voor de winterbanden zoek ik tzt wel weer iets.
- Arthur
- Berichten: 43035
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ik heb voor de Saab cabrio ook een nieuwe set Saab wielen gekocht, 17". Laat ik de winterbanden mooi om de huidige velgen
Ik moet voor het "veilige" nog wel 2 nieuwe of weinig gebruikte 225-45-17 banden hebben. 2 recente heb ik nog wel, de andere twee zijn me te oud (of eigenlijk 1, die is van 2004...).

Ik moet voor het "veilige" nog wel 2 nieuwe of weinig gebruikte 225-45-17 banden hebben. 2 recente heb ik nog wel, de andere twee zijn me te oud (of eigenlijk 1, die is van 2004...).
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Hankook is een prima bandenfabrikant.
Prima velgen heb je, toch?! Ik zou ze niet weg doen. Passen perfect bij de uitstraling van de auto!
Prima velgen heb je, toch?! Ik zou ze niet weg doen. Passen perfect bij de uitstraling van de auto!
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Heb vorig jaar voor het eerst voor Hankook gekozen als zomerband. Prima band! Heeft zelfs meer grip op het nat dan de Dunlops die er opzaten. Nu waren die wel vrij oud, dat zal ook wel meegeholpen hebben.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Nou, het zal me benieuwen. Ze zitten eronder. EUR 470 all in.
Hankook Ventus Prime 2 K115
235/45-17
Lang leve 0,0 frictie op de quattro aandrijflijn, voor zolang het duurt.
Hankook Ventus Prime 2 K115
235/45-17
Lang leve 0,0 frictie op de quattro aandrijflijn, voor zolang het duurt.

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ergens volgende week ga ik de A4 even een grote beurt geven. Gisteren het volgende besteld:
- Olie (Castrol Edge 5W30), Mann olie-, brandstof- en interieurfilter, NGK bougies (zitten nu Bosch Super 4 FR78 in, maar moet origineel NGK PFR6Q in).
- Tevens is mijn ontvanger van de RF klok stuk gegaan enkele maanden geleden, wat nogal een veel voorkomende kwaal is. Bij de dealer vandaag voor 45 euro een nieuwe ontvanger besteld, wat best wel wat geld is voor een opgelicht symbooltje op de tellerbak.
Maar ja, ik ben van mening dat als je zulke kleine dingen niet repareert, je over 5 jaar een auto hebt waar vanalles aan mankeert. Helaas moet wel de achterbumper eraf, omdat die daar achter gemonteerd zit op de bumperbalk.
Ook heb ik eindelijk mijn eigen versie van VCDS uitgeprobeerd en het werkt als een tielelier. Ik kreeg 1 foutmelding ivm de radio, wat wel kan kloppen. Soms valt het geluid via FM voor 0.1 sec weg, dus dat zal ie wel opslaan als een fout. die heb ik gewist en verder is alles goed.
Via de servicemodule kon ik zien dat de laatste service 8800 km en 620 dagen geleden was. Toch had ik al vanaf aankoop een 'Service!' melding. Omdat de serviceintervallen nu op fixed staan (15.000km of 1 jaar) komt dit dus gewoon overeen. Vanaf nu gewoon ieder jaar een beurt, want die 15.000 km haal ik nauwelijks.
- Olie (Castrol Edge 5W30), Mann olie-, brandstof- en interieurfilter, NGK bougies (zitten nu Bosch Super 4 FR78 in, maar moet origineel NGK PFR6Q in).
- Tevens is mijn ontvanger van de RF klok stuk gegaan enkele maanden geleden, wat nogal een veel voorkomende kwaal is. Bij de dealer vandaag voor 45 euro een nieuwe ontvanger besteld, wat best wel wat geld is voor een opgelicht symbooltje op de tellerbak.


Ook heb ik eindelijk mijn eigen versie van VCDS uitgeprobeerd en het werkt als een tielelier. Ik kreeg 1 foutmelding ivm de radio, wat wel kan kloppen. Soms valt het geluid via FM voor 0.1 sec weg, dus dat zal ie wel opslaan als een fout. die heb ik gewist en verder is alles goed.
Via de servicemodule kon ik zien dat de laatste service 8800 km en 620 dagen geleden was. Toch had ik al vanaf aankoop een 'Service!' melding. Omdat de serviceintervallen nu op fixed staan (15.000km of 1 jaar) komt dit dus gewoon overeen. Vanaf nu gewoon ieder jaar een beurt, want die 15.000 km haal ik nauwelijks.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Goed bezig..
Hoe bevallen de Hankooks?

Hoe bevallen de Hankooks?
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Ach, hartstikke goed hoor. Ik ga met dit ding toch nooit vierkant de hoek om, dus wat mij betreft een en al win.Peric schreef:Goed bezig..![]()
Hoe bevallen de Hankooks?
- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Lekker bezig Joost
Mocht je een overdekte ruimte zoeken waar je rustig je gang kan gaan (waarbij ik uiteraard ook graag even de helpende hand toesteek) dan weet je me te vinden

Mocht je een overdekte ruimte zoeken waar je rustig je gang kan gaan (waarbij ik uiteraard ook graag even de helpende hand toesteek) dan weet je me te vinden

- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Bedankt Paskal, ik hou het zeker in gedachte.
Nou, vandaag heb ik in ieder geval een probleem getackeld. En dat is het vervangen van de module/ontvanger van de radiografische klok. Dit ding zit op de meest onmogelijke plek...achter de achterbumper.
Om de achterbumper los te maken moet er wel heul veul los.
Schroefjes in de wielkasten, strip op de achterbumper, zijbekleding, subwoofer/amp eruit, etc. Dan krijg je zoiets als onderstaand.

En dat allemaal voor dit stomme ding:


De klok synched iedere nacht om 3:00am met Frankfurt, dus ik weet over enkele dagen of mijn reparatie nut heeft gehad en of het toren-symbooltje terug is.
Volgende week komen de onderhoudsspullen binnen (olie was gisteren ontvangen), dus dan ga ik daar mee aan de slag. Daar ben ik ook beter in thuis. Al dat bodywork moet ik allemaal niks van hebben...eerste keer dat ik een bumper van een auto heb gehaald vandaag.
Nou, vandaag heb ik in ieder geval een probleem getackeld. En dat is het vervangen van de module/ontvanger van de radiografische klok. Dit ding zit op de meest onmogelijke plek...achter de achterbumper.
Om de achterbumper los te maken moet er wel heul veul los.

En dat allemaal voor dit stomme ding:
De klok synched iedere nacht om 3:00am met Frankfurt, dus ik weet over enkele dagen of mijn reparatie nut heeft gehad en of het toren-symbooltje terug is.
Volgende week komen de onderhoudsspullen binnen (olie was gisteren ontvangen), dus dan ga ik daar mee aan de slag. Daar ben ik ook beter in thuis. Al dat bodywork moet ik allemaal niks van hebben...eerste keer dat ik een bumper van een auto heb gehaald vandaag.

- Paskal
- Berichten: 3796
- Lid geworden op: 22 sep 2006, 08:53
- Auto: meerdere
- Locatie: ZO-Brabant
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
Lekker bezig geweest
Knipperlicht van de X5 stuk gehad waarna ik ook de hele voorbumper eraf moest halen
Ding is dermate groot dat je echt wel met twee moet zijn om hem eraf te halen nadat je eerst zo'n 20 schroefjes los hebt gedraaid 

Knipperlicht van de X5 stuk gehad waarna ik ook de hele voorbumper eraf moest halen


- GTRene
- Berichten: 54882
- Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06
Re: 1993 BMW M3 + 2004 Audi A4 1.8T Quattro
zo dan, das niet mis om zo'n klein rotding te vervangen
well done, nu maar hopen dat het werkt.

well done, nu maar hopen dat het werkt.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot], Will F. en 8 gasten