Inruilprijzen bij BMW altijd ruk.

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Rnd
Berichten: 2303
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Inruilprijzen bij BMW altijd ruk.

Bericht door Rnd » 12 mei 2007, 13:07

Waarom bieden ze bij BMW toch altijd van die lage inruilprijzen? Het ligt in mijn geval altijd een paar duizend Euro lager dan de laagste internetprijs. Bij andere dealers (bijvoorbeeld Renault en Subaru) kreeg ik naar mijn mening wel altijd een reële prijs (bij inruil van een ander merk). Mijn broer heeft dezelfde ervaring. Komt dit bij jullie bekend voor of ligt het echt aan mij?

Situatie: door omstandigheden heb ik voor een korte periode een X-type 2.0 diesel particulier aangeschaft. Nette auto met nu 105.000 kilometer voor 18.000 Euro. De auto is uit 2004 en ik wil hem inruilen op een nieuwe 325d (e90):

BMW 325d Sedan E90 Saphirschwarz metallic

Opties:

Leder Dakota Terra/Schwarz
Saphirschwarz metallic
Multifunctioneel stuurwiel
Leder sportstuurwiel
Lichtmetalen wielen Sterspaak (158), 17"
Deurgrepen in carrosseriekleur
In delen neerklapbare achterbankleuning
Sportstoelen voor
Elektrisch verwarmde voorzetels
Middenarmsteun voor, verschuifbaar
Interieurlijsten 'Titan' mat
Koplampsproeiers
Mistlampen voor
Xenon lampen voor dim- en grootlicht
Dynamic Cruise Control (DCC)
Lichtpakket
USB Audiospeler voorbereiding
M sportonderstel

Business Line uitvoering
Alarmsysteem klasse 3 (VbV/SCM)
Navigatiesysteem Professional
Airconditioning, automatisch

De totaalprijs van de bovenstaande BMW komt op ongeveer 58.000 Euro. Bij de ene dealer krijg ik 13.000 terug en bij de ander 14.000. Dat ga ik echt niet doen. Ik vond 40.000 bijbetalen reëel, zeker gezien de extra's.

Ik weet dat het niet handig is geweest om een X-type voor een paar maanden te kopen, maar moest nou eenmaal een auto rijden en wilde door omstandigheden op dat moment geen nieuwe auto kopen. X-type is dan toch een fatsoenlijke auto en kost niet teveel.

Gebruikersavatar
Bert ///M3
Berichten: 9408
Lid geworden op: 28 mar 2006, 22:30

Bericht door Bert ///M3 » 12 mei 2007, 13:25

Handel heet dat. Inruil prijs is altijd lager als aankoop prijs voor een parteculier. Plus dat je zelf ook afschrijving hebt.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 mei 2007, 13:27

Even voor alle duidelijkheid, je hebt die X type een paar maand geleden gekocht voor 18000 en je krijgt nu er hoogst 14000 euro voor terug ?

Rnd
Berichten: 2303
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Bericht door Rnd » 12 mei 2007, 13:28

Ja, weet ik, maar op een nieuwe zit toch ook wat marge en op 10 mille opties zit ook aardig wat marge. Maar ja, dat wordt weer particulier verkopen.

Ik ben verliefd:

[img:808:550]http://www.xs4all.nl/~armon/e90a.jpg[/img]


[img:808:550]http://www.xs4all.nl/~armon/e90b.jpg[/img]

Rnd
Berichten: 2303
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Bericht door Rnd » 12 mei 2007, 13:30

Ja Rico, klopt. Ik heb hem particulier gekocht en wil hem nu inruilen bij de BMW dealer. Ik heb de auto heel kort, dat kan ook verdacht lijken. Misschien dat het daar aan ligt.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 12 mei 2007, 13:40

vaak zie je dat er pas gekeken wordt wat je auto nou echt waard is al je er vanaf wilt. Doe je je huiswerk van te voren, dan weet je dat zo'n Jag gewoon veel afschrijft, dan schaf je dus die auto niet aan. Komt nog eens bij dat als je zo'n korte tijd in een auto rijdt je altijd een enorm bedrag afschrijft. inkoop + verkoop + afschrijving + misschien net iets teveel betaald.

Rnd
Berichten: 2303
Lid geworden op: 06 jul 2006, 12:26

Bericht door Rnd » 12 mei 2007, 13:58

Daar zit natuurlijk een grote kern van waarheid in. Mijn probleem is dat ze die auto direct doorzetten naar de handel voor 13.000 en dat ze de marges in hun zak steken. Als je een nieuwe koopt zonder inruil krijg je toch zeker wel een paar duizend euro korting. Afschrijven doen ze allemaal, Jaguar is daar niet uniek in maar gaat inderdaad een stukje harder.

Gebruikersavatar
HansD
Berichten: 2376
Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:27
Locatie: Amsterdam

Bericht door HansD » 12 mei 2007, 14:02

Een X type is een veredelde Mondeo en daarom niet echt geliefd en courant. Hoe vaak zie je een X type diesel tijden?

Als het om de centen gaat zou ik die paar K korting bedingen bij de BMW dealer en de X type zelf voor 14-15K proberen te verkopen. Dta levert het meeste op maar is wel wat werk.

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 mei 2007, 14:03

Ik denk dat het ook komt omdat die Jaguar heel slecht in de particuliere markt ligt. Zakelijk is ie ook niet meer interessant omdat er geen BTW opzit.

De BMW dealer bedient 95% van de zakelijke markt, merken als Renault Subaru mischien net 50%, De kans dat een Subaru of Renault dealer die auto in zijn eigen showroom slijt is velen malen groter als de BMW dealer dat doet. Die laatste stoot hem dan ook direct door naar de "handel" en de inkoopsprijzen zijn gewoon laag die ze bieden.

De Marge op een nieuwe auto staat redelijk los van de inruil. Al met al snap ik best dat je een beetje baalt.

Maar ik denk dat die 14 mille een bedrag is wat je moet pakken wil je hem snel kwijt raken. Aan een particulier zie ik je die Jaguar nog niet zo snel kwijt raken.

Gebruikersavatar
Michel P
Berichten: 12572
Lid geworden op: 01 feb 2006, 13:37

Bericht door Michel P » 12 mei 2007, 14:26

Niet verliefd worden op een auto, is het begin. Neem de tijd, fiets nog wat dealers af, en probeer eventueel zelf de auto aan de handel te slijten, of op marktplaats te verkopen. Vraag altijd een offerte met en zonder inruil, dan krijg je een idee. Ze laten echter nooit gelijk het achterste van hun tong zien. Als je tijd hebt, en niet gretig oogt, dan komt er vanzelf een mooie deal uit.

Succes.

Michel

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 mei 2007, 15:04

Arnoud schreef:Daar zit natuurlijk een grote kern van waarheid in. Mijn probleem is dat ze die auto direct doorzetten naar de handel voor 13.000 en dat ze de marges in hun zak steken. Als je een nieuwe koopt zonder inruil krijg je toch zeker wel een paar duizend euro korting. Afschrijven doen ze allemaal, Jaguar is daar niet uniek in maar gaat inderdaad een stukje harder.
Waarschijnlijk zetten ze hem eerst een half jaar in de showroom maar gaan ze er al vanuit dat ie naar de handel gaat. Vandaar het handelsbod :wink: Als je er afscheid van kan nemen voor 13K zou je nog 3K korting zonder inruil kunnen bedingen en dan is jouw afschrijving nog acceptabel als je er zelf 18K voor hebt gegeven.

Maurice Hoekstra
Berichten: 98
Lid geworden op: 14 mar 2007, 17:32

Bericht door Maurice Hoekstra » 12 mei 2007, 15:13

Gewoon meerdere BMW dealers proberen.

Ik kreeg bij de inruil van mijn 2004 Toyota Corolla meer bij de BMW dealer als bij de Toyota dealer waar ik hem eerder nieuw had gekocht. Zo zie je maar weer! :)

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 12 mei 2007, 15:41

Arnoud schreef:Daar zit natuurlijk een grote kern van waarheid in. Mijn probleem is dat ze die auto direct doorzetten naar de handel voor 13.000 en dat ze de marges in hun zak steken. Als je een nieuwe koopt zonder inruil krijg je toch zeker wel een paar duizend euro korting. Afschrijven doen ze allemaal, Jaguar is daar niet uniek in maar gaat inderdaad een stukje harder.
hieruit begrijp ik dat er geen korting in je inruilprijs is verwerkt?? Omdat je aangaf bij de een 13000 te krijgen en bij de ander 14000.

Dit is namelijk wel belangrijk voor de werkelijke waarde van de auto, bij inruil de "taxatie" waarde vaak in combinatie met de korting aan de klant genoemd. Hierdoor weet je dus eigenlijk niet voor welk bedrag ze jouw auto nu werkelijk inkopen.

Gebruikersavatar
Fabian
Berichten: 7227
Lid geworden op: 12 mar 2006, 21:46
Locatie: Breda,E89 Z4 2.3,E34 M5 3.8

Bericht door Fabian » 12 mei 2007, 16:02

Precies BBVW.

Zelfde "probleem" hebben wij met onze klanten.

Ze krijgen zomaar 3000 Euro minder terug als bij de dealer. Ze vergeten alleen dat de aanschafprijs ook al 3000 lager is......

Het verschil wat je moet bijbetalen is hetgeen je naar moet kijken mijns inziens.

Maar een X-type is geen handel....dus je zult nooit een wereldprijs hoeven te verwachten!

Online
Gebruikersavatar
Kasteel
Berichten: 5435
Lid geworden op: 15 feb 2006, 10:17
Locatie: Haarlem

Bericht door Kasteel » 12 mei 2007, 18:31

Begrijp dat niet iedere BMW-dealer op zo'n auto zit te wachten, maar zowel bij de Renault, Subaru als de BMW gaat hij naar de handel. Toch biedt BMW dan (structureel?) minder. Kan het niet zo zijn dat BMW scherper moet inkopen/minder inruil kan bieden/betere marge moet aanhouden?
Mijn enige ervaring met bij BMW inruilen dateert nog uit het gulden tijdperk maar een auto van een jaar oud, nog 35% van de nieuwwaarde bieden...

Gebruikersavatar
Niels
Berichten: 22495
Lid geworden op: 13 feb 2006, 23:04
Auto: Prius+
Locatie: Grunn...

Bericht door Niels » 12 mei 2007, 19:28

Kasteel schreef:Begrijp dat niet iedere BMW-dealer op zo'n auto zit te wachten, maar zowel bij de Renault, Subaru als de BMW gaat hij naar de handel. Toch biedt BMW dan (structureel?) minder. Kan het niet zo zijn dat BMW scherper moet inkopen/minder inruil kan bieden/betere marge moet aanhouden?
Mijn enige ervaring met bij BMW inruilen dateert nog uit het gulden tijdperk maar een auto van een jaar oud, nog 35% van de nieuwwaarde bieden...
Is bij een grote VW dealer niet anders :wink: Deels is het gewoon onderhandelingstactiek denk ik. Laag inzetten omhoog kan altijd nog.....tenzij de klant dan naar een ander gaat.

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 12 mei 2007, 22:19

Wat dat betreft heb ik ook zeer slechte ervaringen met de BMW-dealer.

Voor de aanschaf van een 330Cd van bijna 60.000 euri wilde de dealer in kwestie minder dan 50% van de nieuwwaarde geven voor mijn toen 13 maanden jonge Cupra4.

Die deal is dus niet doorgegaan en ik kom nog 3x bij die dealer:
- nu niet
- dan niet
- nooit niet

Mocht ik ooit nog een Beemer overwegen dan ga ik wel naar een niet importeur gebonden specialist ...

SteV6

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 12 mei 2007, 22:22

SteV6 schreef:Wat dat betreft heb ik ook zeer slechte ervaringen met de BMW-dealer.

Voor de aanschaf van een 330Cd van bijna 60.000 euri wilde de dealer in kwestie minder dan 50% van de nieuwwaarde geven voor mijn toen 13 maanden jonge Cupra4.

Die deal is dus niet doorgegaan en ik kom nog 3x bij die dealer:
- nu niet
- dan niet
- nooit niet

Mocht ik ooit nog een Beemer overwegen dan ga ik wel naar een niet importeur gebonden specialist ...

SteV6
Welke dealer was dit?

Gebruikersavatar
SteV6
Berichten: 3184
Lid geworden op: 06 aug 2006, 19:26
Locatie: S4 Avant, S5 cabrio, Leon V6, Speedster, Twente

Bericht door SteV6 » 12 mei 2007, 23:24

Naam lijkt op Fc Knudde ... in een plaats met heel veel ooooooo's op het eind en iets met rode en groene stoplichten :wink:

SteV6

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 12 mei 2007, 23:59

Auto's inruilen is toch elke weer een verhaal wat van 2 kanten moet komen, Aan de ene kant voelt iedereen die serieus interesse heeft zich koning klant, maar een trots van een in te ruilen auto. Aan de andere kant moet een dealer ook die auto willen inkopen.

We hebben het alijd over inruilen, maar feitelijk koopt de garage een auto in. Maw de rollen zijn ineens omgedraaid, de garage is ineens een klant van jou geworden. En vanuit dat perspectief beslist hij als klant wat de in te kopen auto voor hem waard is.

Iedereen die een auto koopt wil de laagste prijs daarvoor betalen, dat geld dus ook voor een dealer.

De nieuwwaarde marges op auto's zijn procenten voor de dealer ook bij dure BMW's met vette opties, informeer voor de grap een naar de prijs ex BPM ex BTW dan krijg je een beter beeld van de uiteindelijke verkoopprijs voor de dealer, die ook gewoon doorschuifluik is voor de BPM en BTW naar de fiscus toe, daar zit voor hem niet de behalen winst op een auto, en al helemaal niet als hij ook nog eens een korting moet geven. De grootste winst moet behaald worden op de in en verkoopwaarde van de in te ruilen auto.

Courantheid van de in te ruilen auto is het sleutelwoord.

Zo kreeg ik eens bij dezelfde BMW dealer 21000 terug voor een 3 jaar oude Audi S3 die nieuw bijna 50K had gekost, terwijl hij me 28500 euro terug gaf voor een 1,5 jaar oude mini cooper S die nieuw 33K koste.

Die eerste was moeilijke handel en die 2e was hot.

Gebruikersavatar
Joop
Berichten: 9056
Lid geworden op: 04 mar 2007, 23:20

Bericht door Joop » 13 mei 2007, 00:09

SteV6 schreef:Naam lijkt op Fc Knudde ... in een plaats met heel veel ooooooo's op het eind en iets met rode en groene stoplichten :wink:

SteV6
Heb bij mijn auto een heel aardige deal kunnen maken bij deze jongens, weliswaar niet in dat dorp met die stoplichten, maar in dat bierdorp.

Gebruikersavatar
Jelmer850i
Berichten: 5631
Lid geworden op: 21 jun 2006, 19:06
Locatie: Kantoor: www.jumptide.nl of M5

Bericht door Jelmer850i » 13 mei 2007, 00:24

Ik denk dat auto's die de dealer zelf weer kan door verkopen (vrij jonge BMW's) een hogere inruilwaarde krijgen. Dit is anders dan dat ze ze gelijk door moeten schuiiven omdat de wagen simpelweg niet interesant voor hun is.

Echter blijft het een lastige handel.. een plank hout kan je jaren bewaren en de waarde blijft constant dan wel niet hoger. De auto's dalen iedere dag dat ze in de showroom staan qua waarde, dat nekt de handel!

Na 1 keer proberen, gewoon een week later terug komen en probeer een andere verkoper...

De eerste keer toen ik bij de beier kwam sprak ik met een relatief jonge jongen. Deze wou me de 1 serie niet eens verkopen, nou ja hij zei dat de waarde van mijn auto per dag veranderd en dat de wagens nog niet eens in de showroom stonden. als ik terug wou komen zodra dezen er stonden.

Een week later teruggekomen en de wagen ingeruild bij een collega van hem, was geen probleem... net alsof je geen levertijd hebt als ze al in de showroom staan... :roll:

Gebruikersavatar
RVV
Berichten: 32209
Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
Locatie: Rudi Rolex@Basel

Bericht door RVV » 13 mei 2007, 00:30

juiste verkoper pakken is inderdaad een punt. Tip vraag even bij de receptie naar de directie of verkoopleider. En vraag deze op zijn beurt weer wie zijn beste verkoper is die het graagst wil verkopen :lol: Die man moet je namelijk hebben.

BBVW
Berichten: 527
Lid geworden op: 17 apr 2007, 19:11
Auto: Z3 2.8, 330i Touring, Leon
Locatie: Mijnsheerenland

Bericht door BBVW » 13 mei 2007, 21:16

waar het bij arnoud om gaat is dat ie er achter komt is wat de handelswaarde van zijn auto is. Als die waarde werkelijk 13000 euri is betekend dat, dat hij geen euro korting krijgt. Dat lijkt me bij een bmw nogal weinig. Als je de ex ex prijs van die nieuwe auto bekijkt inclusief de opties ex ex dan mag je bij een bmw dealer toch wel een paar % korting krijgen, de excacte marges daar weet ik niet maar als je de ex ex prijs x 10% doet x 19% mag je dat bij de inruilprijs optellen, dan wordt het inruil bedrag alsweer een stuk interessanter denk ik. Daarom is de excacte handeswaarde zo belangrijk. Als die nog lager ligt dan die 13000 euro zit er al korting in de prijs verwerkt, dat betekend dat ie de auto beter particulier kan verkopen.

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ahrefs [Bot], Bing [Bot], Erik K., Majestic-12 [Bot] en 51 gasten