Sieger's e36 #5 328i #2 !

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Sieger's e36 #5 328i #2 !

Bericht door siegerdehaan89 » 25 apr 2014, 18:05

Heren!

Jaja, 328i nummer 2 staat alweer anderhalve week voor de deur, als vervanger van mijn Berlina Twinspark. Privé redenen (die zijn niet vervelend ofzo :wink: ) besloten de Berlina weg te doen en een E36 te kopen. Want goedkoop betrouwbaar en makkelijk rijgedrag (vriendinnetje!). Zoektocht begon met 318iSjes ivm het fijne sturen. Zat bij mijn ontbijtje op dinsdag ochtend stiekem even te kijken naar 328i's en shit zeg zo op het oog leek er een aardige kanshebber te staan. 316i omgebouwd naar 328i specs. schijven achter zag ik al dus andere achteras, sedan, m3 exterieur en voorstoelen, relatief weinig kilometers (225xxx) frisse apk en de naadjes leken redelijk te kloppen! GeWhatsappt naar de eigenaar en na wat heen en weer ge app besloten 's avonds te gaan kijken.

Aangekomen 2 uiterst nette broers en echt liefhebbers. Motor in omgebouwd bij Molenaar en bij RDW geweest voor omkeuren. Factuur, RDW papieren en nog wat papierwerk er netjes bij... onderkant bekeken viel mee, rondje gemaakt en ook dat viel mee. prijs besproken en ik ben een 328i rijker! Met mezelf afgesproken ECHT RUSTIG te gaan rijden :mrgreen: :mrgreen: :bag: :blabla: ...... Want benzine is wel erg duur...... Jaja :wink: . Eerste tank is inmiddels leeg, 550km op 1 tank benzine. Niet verkeerd toch?

Na een weekje rijden valt er natuurlijk vanalles op en tal van verbeteringen maar het is een goede basis voor wat nog komen gaat (s50/s54/s65 ik weet nog niet) . Genoeg plannen en met mijn lasapparaat en slijptol voel ik me onoverwinnelijk. Helaas werkt de portemonnee niet zo mee, én er staat nog een Defender die klaar moet deze zomer!

Ik zal hem dit weekend eens op de brug zetten en kijken wat er aan dempers en veren onder zit, dempers voelen stevig maar de veren slap. en een knappe set wielen zijn ook erg welkom. Wat een meuk (winter)banden zit er onder zeg. Mijn vriendinnetje reed het erf op laatst en ging te vroeg op het gas, vloog zo het weiland in maar hield hem wel haha, driftcursus was ineens wél een goed idee :mrgreen: . Gister wat druppels regen en ja hij gaat idd erg makkelijk dwars maar wel mooi te controleren en geen spinnend binnenwiel, zit dus een sper onder HELL YEAH :hangloose: . Eerste e36 met sper, haha. Eindelijk relaxed driften wat een genot :blink: :thumbup:

Nou wat foto's van het beestje dan maar:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Kwa uiterlijk wilde ik altijd al een GT High wing en nooit gedaan, Echter heb ik nu een sedan en geen coupé dus geen spoiler dan maar... GT corners graag, maar origineel te duur en china meuk is met het eerste de beste steentje kapot... Wielen JA, want wat eronder zit is niet mijn smaak. AC Schnitzer racing 3 ofzo in 18 inch... Vind alleen de ET van 40 te hoog (velgbed te smal dus) en vind breedset wel smakelijk. Verder originele koplampen voor met witte knippers (liggen klaar) en wit/rode achterlichten (wie heeft een origineel setje over?) .

Onderstel zal ook wel onder handen genomen worden maar das voor later! Verder radio en speakers erin en wat kleine interieurfrutsels bij elkaar scharrelen.

Ow enne, heeeeerlijk om weer zo een mooie 6 cilinder te horen natuurlijk :D :df:

Grtz, Sieger.

Arthur
Auto: Nr.51

Re: Sieger's e36 #5 328i #2 !

Bericht door Arthur » 25 apr 2014, 18:33

Leuk ding! Achterkant is goed maar voorkant en wielen, tja :wink:
Hou hem haaks :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 25 apr 2014, 19:03

Gaan we weer! :thumbup: :clap:

dvh

Bericht door dvh » 25 apr 2014, 19:09

Mstoelen zonder vader-hoofdsteunen.. Woot.
Have fun ermee.

Arjan B

Bericht door Arjan B » 25 apr 2014, 19:12

Geweldig, vriendin zit al gelijk te driften :D . Lijn 6 klinkt super, veel plezier ermee.

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2014, 22:56

leuk man, veel DF in de beemert :D

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2014, 23:11

dit soort velgen zijn regelmatig te koop en best gaaf vind ik, deze kar heeft ook zonder achter spoilert een mooie stance/look.

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 25 apr 2014, 23:16

heb net de eerste 7 pagina's van deze site bekeken, staat veel leuk spul tussen...en er zijn 40 pagina's :mrgreen:

http://forums.bimmerforums.com/forum/sh ... ove-thread" onclick="window.open(this.href);return false;

siegerdehaan89
Auto: Land Rovers / Alfa Romeos

Bericht door siegerdehaan89 » 25 apr 2014, 23:52

Ja. De allmighty bbs rc303. Die heb ik al onder 2 bmws gehad dus nu tijd voor een ander type! :-)

Vanavond moest ik effe inhalen motor ging door tot 7000 toeren! Maar niet te vaak doen met die hydraulische stoters. Maar hij is gechipt destijds na de m50 mod. Loopt bovenin toeren beter door dan mijn oude heb ik het idee alleen onderin iets minder koppel. Zal eens filmpjes vergelijken van acceleraties :-)

Plaats reactie