Tom zijn Brabus Spruistuk staal vraag P46

Net een nieuwe auto gekocht? Of druk bezig met de restauratie van je klassieker of opbouw van je racer? Hier kun je ons op de hoogte houden.
Plaats reactie
Luco

Re: Tom zijn Aygo P32.

Bericht door Luco » 18 apr 2014, 23:56

:lollerdelol: :lollerdelol:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 apr 2014, 16:41

Net weer terug uit de Moezel streek. Ik zal straks even een verslagje typen over Spa en de ring.

Nu eerst een filmpje! :D

glnk

Bericht door glnk » 21 apr 2014, 16:47

De fps van je video is ruk.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 apr 2014, 18:02

glnk schreef:De fps van je video is ruk.
Gefixed!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 apr 2014, 19:48

Even een copy paste van het Mini forum. :D
Man dit heb ik gemist! Zo kan ik mijn verslag het beste beginnen. Afgelopen donderdag was de dag waar ik lang naar uitgekeken heb. Ongeveer een maand geleden vroeg Spenki mij of ik mee wilde naar Spa. We zouden zijn racemini gaan proberen en lekker een uurtje gaan sturen.

Vorige week zondag veranderde dat plan ineens. Ik heb inmiddels zelf weer een auto waar ik wat lol mee wil hebben en dus heb ik Timini gevraagd of ik me ook nog in kon schrijven voor het uur op Spa. Dat was geen probleem. Spenki en ik besloten direct daarop dat we daarna dan naar de ring zouden gaan. Doordat Spenki een plaatsje over had en Fabian niet mee kon schoof Ipsje gezellig aan.

Afgelopen donderdag was het eindelijk zover. Om 5 uur ging de wekker. Om 6 uur verzamelen bij Auto Spenkelink en op naar Spa. De reis verliep aardig. Tussen oberhausen en Essen raakte ik iedereen kwijt en reed ik rustig zelf door. Bij het passeren van de Belgische grens direct de maximumsnelheid in acht genomen met de flitsmarathon van 24 uur in het achterhoofd op de 17e april van 2014. Gaat het toch nog mis! Bij het inrijden van werkzaamheden blijkbaar niet goed opgelet. Echt balen. 135 euro lichter. Niet het beste begin van de dag.

Vlak daarna arriveerde ik op Spa waar de rest al verzameld had. Wat een gave Mini's zaten ertussen zeg! Echt leuk om te zien! Daarna een korte briefing waarna het rijden kon beginnen.

Spa. Dat is toch wel even wat anders. Wat een baan! Na het wegrijden uit de pits ga je direct naar beneden richting eau rouge. Wat een bocht! Direct omhoog waarna een eindeloos lang recht stuk volgt (in de Aygo tenminste :D ). Echt een heerlijk circuit. Ik heb me kostelijk vermaakt. Alle lof voor Skylimit en Driving Fun en alle deelnemers. Wat werd er netjes gereden zeg. Ik vond het ook jammer om te horen dat Tom Boonen zijn F430 kort had gereden later op de dag. Erg zonde.

Daarna naar de Nurburgring. Na een schitterende toer door het Belgische en Duitse land kwamen we aan bij de Ring met nog drie Mini's en één Aygo. Het was al behoorlijk druk bij de ring. Gelukkig konden we nog parkeren op de parkeerplaats voor de ingang. Snel even een rondje gekocht en toen kon het wachten beginnen. Ik wilde direct de baan op zodra de ring open zou gaan omdat je weet dat het wachten op een baansluiting bij dit soort dagen nooit lang duurt. Dat bleek ook omdat ik tijdens mijn eerste ronde al een KTM Xbow in de vangrail zag staan en een wiel zo'n 100 meter verderop zag liggen. Het rondje ring ging lekker. Gewoon rustig aan gedaan en genoten van het rijden op de ring. Na het rondje maar huiswaarts gekeerd om nog even na te genieten van een schitterende dag.

Paar foto's:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

JP

Bericht door JP » 21 apr 2014, 19:54

Kuddo's Tom, dat je met de "mindervermogende" Aygo gewoon de ballen hebt om tussen het overige speciaal geprepareerde spul gaat rijden...... :thumbup:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 apr 2014, 20:01

JP schreef:Kuddo's Tom, dat je met de "mindervermogende" Aygo gewoon de ballen hebt om tussen het overige speciaal geprepareerde spul gaat rijden...... :thumbup:
Ik heb gewoon continu zo goed mogelijk gespiegeld en ben best vaak preventief aan de kant gegaan. Daardoor heeft iedereen zo min mogelijk last van mij gehad. Toch was ik bij lange na niet de traagste op de baan. :tooth:

Toewijding! Daar gaat het om. :D

Alexander

Bericht door Alexander » 21 apr 2014, 21:47

Held! :D

Ook met weinig vermogen kan je veel lol hebben.
Met toewijding inderdaad :headbang:

matthyssie
Auto: F11 520d & E86 3.0si

Bericht door matthyssie » 21 apr 2014, 22:05

Haha super!!

Toen ik vorig jaar bij de Ring was, was er een kerel in een Lupo die dat ding maximaal over de baan veegde. Hij met een grote grijns en zelfs het publiek vond het fantastisch om te zien. :mrgreen: :thumbup: :thumbup: :thumbup:

Hielke

Bericht door Hielke » 21 apr 2014, 22:19

Die video staat met dat geschok op slow motion Tom. Geen wonder dat het zo traag gaat dus.

glnk

Bericht door glnk » 21 apr 2014, 22:38

Hielke schreef:Die video staat met dat geschok op slow motion Tom. Geen wonder dat het zo traag gaat dus.
Ik denk eerder dat het geheugenkaartje te langzaam is of er iets mis gegaan is bij het bewerken van de video.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 21 apr 2014, 22:55

glnk schreef:
Hielke schreef:Die video staat met dat geschok op slow motion Tom. Geen wonder dat het zo traag gaat dus.
Ik denk eerder dat het geheugenkaartje te langzaam is of er iets mis gegaan is bij het bewerken van de video.
Hielke bedoelt dat het wel erg traag gaat. :tooth: dus Gink laten je pa en ma eens een kabel lijn installeren met dat filmpje is niks meer mis.

glnk

Bericht door glnk » 22 apr 2014, 18:11

Ik heb al 100/100 fiber jonguh zodat ik jou nog sneller kan begekken. :)

Tim N

Bericht door Tim N » 22 apr 2014, 19:33

Schijt je daar echt zoveel beter van als men je wil laten geloven?

Afbeelding

JoostSchouten

Bericht door JoostSchouten » 22 apr 2014, 20:15

Petrolhead Tom schreef:
glnk schreef:
[...]
dus Gink laten je pa en ma eens een kabel lijn installeren met dat filmpje is niks meer mis.
Filmpje loopt echt niet soepel. Zou kunnen komen door de beeldstabilisatie die je door YT hebt laten doen, maar denk het niet.

Wel gaaf om met zo'n Aygo Spa rond te scheuren. :D

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 apr 2014, 20:26

:lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

Kleine update dan maar:

Ik heb de auto nu zo'n 3 weken. Inmiddels ruim 3.500 kilometer met de auto gereden en ik moet zeggen dat het me niet tegenvalt. Grote voordeel van het Aygo rijden is het idiote verbruik van inmiddels 1 op 16.2, dat lijkt niet heel zuinig maar daar zit ook een uur op Spa tussen, een rondje ring en een rit over de autobaan van, naar en in de Moezel waarbij ik eigenlijk alleen maar tussen de 140 en 170 heb gereden.

Ik heb de Aygo gekocht omdat hij in de buurt stond, weinig kilometers had, dik uitgerust is (voor een Aygo) en echt enorm goedkoop is om te rijden. Voorlopig even de verstandigere keuze. Doordat de auto zo goedkoop is om te rijden en in aanschaf ook niet erg duur was hou ik ook nog een paar cent van het autobudget over waar ik leuke dingen mee kan doen. Zo heb ik direct na aanschaf zelf een cold air intake gefabriceerd, een kuipstoel gemonteerd en in twee circuit's gereden.

Achteraf heb ik wel eens gezegd dat ik in de Micra de meeste lol heb gehad van al mijn auto's. Nu heb ik een waardig opvolger voor de Micra. Een driecilinder met openluchtfilter klinkt gewoon ontzettend leuk (vind ik) en door zijn lage gewicht is de Aygo best vooruit te branden met dat 1 litertje. Het eerste mankement heeft zich inmiddels ook aangediend: de einddemper is overleden. Er is een schot los geraakt waardoor hij nu klinkt alsof hij lek is. Daar gaan we deze week dus even wat aan doen.

Wat heb ik er inmiddels aan gedaan:
- cold air intake
- breather filter gemonteerd
- Stoel gemonteerd
- Brodit proclip.
- rijden rijden rijden

Wat moet er nog gebeuren:
- windabweiser monteren (besteld)
- uitlaat repareren
- misschien in de toekomst nog wat verlagen
- 4 punts gordel monteren
- LTEC stuur monteren

Ik zal morgen de auto even wassen en foto's maken. :D

Filmpje van de Eifel:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 apr 2014, 22:27

klinkt idd wat als een iets dikkere auto :tooth:

dat uitlaat schotje schrok zich natuurlijk rot, altijd een rustig leven en dan ineens vol gas over de circuits :mrgreen:

die arme dunne bandjes voor hadden het ook best moeilijk op snelheid en wat scherpere bocht :D

Arthur
Auto: Nr.51

Bericht door Arthur » 23 apr 2014, 08:27

Is dit een "tussenpaus", Tom? Of ga je hier jaren in rijden? Ik zie nl allemaal dingen die het toekomstige, potentiële, koperspubliek niet echt trekken... Nu doe of laat je dingen niet voor de volgende eigenaar maar bij een kort bezit kan het wel eens nadelig werken?

Verder goed bezig :df: :D

ErikS

Bericht door ErikS » 23 apr 2014, 08:33

Alsof de koper van een Aygo dit topic op gaat zoeken om te kijken wat er met een aygo is gebeurd.

Ik schat de kopers van een aygo niet zo hoog in.... :bag:

:mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 apr 2014, 17:39

Einddemper was goed verrot dus maar een demper op gelast die ik nog had liggen. Helaas was het idee beter dan de uitvoering. Morgen maar op zoek naar iets origineels. :tooth: Ik zal vanavond nog even een filmpje maken.

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 apr 2014, 20:46

Hoe klinkt een slecht idee? Nou zo dus:

dvh

Bericht door dvh » 24 apr 2014, 20:52

Haha.. Net een opgevoerde brommer :mrgreen:

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 24 apr 2014, 20:55

dvh schreef:Haha.. Net een opgevoerde brommer :mrgreen: