Wie precies? Volgens mij zijn er geen duizenden simracers die een kans hebben gehad. En volgens mij zijn alle top simracers (lees de beste 1%) die een serieuze kans hebben gehad uitgegroeid tot serieus snelle coureurs. En dat verbaasd mij helemaal niks omdat er heel erg veel overeenkomsten zijn.Petrolhead Tom schreef:En nou de berichten van al die duizenden sim racers die er niks van gebakken hebben.
In de sim moet je net zo met je gas, rem en stuur omgaan als in real life om snel te zijn en ook de lijnen die je rijdt komen overeen. Als je denkt dat je gewoon volgas kan stampen, lomp kan remmen en lomp kan sturen dan heb je het mis hoor. Ja, het kan maar dat gaat allemaal ten koste van de rondetijd en dan zul je nooit ver komen. In een simulator als iRacing is het eerder moeilijker dan in real life omdat de autos over het algemeen erg gevoelig zijn.
Het enige wat erbij komt kijken is angst en gevoel krijgen voor een auto (krijg je vaak door ervaring, seattime) en g-krachten (stelt niet veel voor in een toerwagen)