Hallo,
ik ben net ingeschreven op dit forum. Ik rij reeds enkele jaren trackdays en gebruik daarvoor een Porsche 964 RS replika.
Ik zie dat Federals voor mijn auto (225/40/18 en 265/35/18) zo'n 20% goedkoper zijn dan de Toyo's R888 die ik nu gebruik.
Iemand ervaring met beiden banden? Is het een goed idee te wisselen naar Federals?
Introductie en Federal vs Toyo
- frank de jonge
- Berichten: 9950
- Lid geworden op: 04 aug 2006, 13:31
- Locatie: Erica
Re: Introductie en Federal vs Toyo
Welkom!
Wie is PS precies?
Voor wat beide type banden betreft lopen hier al enkele topicsoop dit forum. Gewoon ff de zoekfunctie gebruiken
Wie is PS precies?
Voor wat beide type banden betreft lopen hier al enkele topicsoop dit forum. Gewoon ff de zoekfunctie gebruiken

- dvh
- Berichten: 17197
- Lid geworden op: 05 mei 2009, 23:29
Re: Introductie en Federal vs Toyo
Welkom.
Je lacht je soms een scheur op DF.
Zeg je Federal dan zeg je Hielke.
Die weet er alles van
Je lacht je soms een scheur op DF.
Zeg je Federal dan zeg je Hielke.
Die weet er alles van

- Peter-Paul
- Berichten: 936
- Lid geworden op: 31 mar 2007, 10:40
- Locatie: Rosmalen
Re: Introductie en Federal vs Toyo
Heb begin dit jaar een setje Federal FZ-201 aangeschaft omdat de prijzen van de R888 niet dalen.
Heb er nog niet mee gereden maar wat ik her en der heb gelezen is dat ze +- een halve kilo per band zwaarder zijn als een Toyo(17 inch), het een stukje langer duurt voordat ze warm zijn/grip gaan leveren, qua grip level is het droog vergelijkbaar zijn met de Toyo, dat ze het in de regen het vele malen slechter doen als de Toyo en dat ze wellicht nog iets langer mee gaan als de Toyo. De scheuren die zichtbaar worden bij de RSR 595 heb ik ook al op de FZ-201 gezien dus ben zelf ook benieuwd.
Heb er nog niet mee gereden maar wat ik her en der heb gelezen is dat ze +- een halve kilo per band zwaarder zijn als een Toyo(17 inch), het een stukje langer duurt voordat ze warm zijn/grip gaan leveren, qua grip level is het droog vergelijkbaar zijn met de Toyo, dat ze het in de regen het vele malen slechter doen als de Toyo en dat ze wellicht nog iets langer mee gaan als de Toyo. De scheuren die zichtbaar worden bij de RSR 595 heb ik ook al op de FZ-201 gezien dus ben zelf ook benieuwd.
- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Introductie en Federal vs Toyo
Je hebt dus een Porsche 964 RS replica. Niet een echte RS.
In dat geval zou ik die 20% pakken en voor de Federals gaan.
In dat geval zou ik die 20% pakken en voor de Federals gaan.
-
- Berichten: 18927
- Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
- Locatie: Boedelbak
Re: Introductie en Federal vs Toyo
Hielke schreef:Je hebt dus een Porsche 964 RS replica. Niet een echte RS.
In dat geval zou ik die 20% pakken en voor de Federals gaan.
Jij rijd toch ook met LingLong op de Punto?
Nu begrijp ik het!
- daNpy
- Berichten: 5980
- Lid geworden op: 06 nov 2009, 09:11
- Locatie: Eindhoven
Re: Introductie en Federal vs Toyo
Daar gaan we weer 

- Hielke
- Berichten: 11638
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
- Locatie: Heerenveen
Re: Introductie en Federal vs Toyo
Mijn Punto is een originele EVO! Die krijgt alleen Michelins.ErikS schreef:Hielke schreef:Je hebt dus een Porsche 964 RS replica. Niet een echte RS.
In dat geval zou ik die 20% pakken en voor de Federals gaan.
Jij rijd toch ook met LingLong op de Punto?
Nu begrijp ik het!
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Bing [Bot] en 3 gasten