BMW 2 Serie Coupé

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Hielke

Re: BMW 2 Serie Coupé

Bericht door Hielke » 22 apr 2014, 13:02

Om de theorie te testen moet je nog wat basic steps doorlopen Dave:

1. Op een trackday verschijnen.
2. Een tijdje op de baan blijven.
3. Een respectabele tijd neerzetten.

Op dit moment heb je nog niet eens een officiële inschrijving afgerond.

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2014, 13:04

glnk schreef:
dvh schreef:Doen ze ook ouwe simschraper.
Maar als je met de grote jongens mee wil doen moet je je zakgeld meenemen.
Zo gaat dat.
Het spijt me dat ik niet zo rijk ben als jij.
Wat doe je hier dan?
Op DF dien je minstens 3x modaal te verdienen.. :whistle: :mrgreen:

Ik kom wel plaatjes schieten als de epic battle plaats gaat vinden.. :foto:

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 22 apr 2014, 13:05

Per maand.
Ander ga je maar naar het groene forum om de hoek.
Daar zitten de linkse geitenwollensokkendragende ligfietsrakkers.
Toch ?

RVV

Bericht door RVV » 22 apr 2014, 13:09

Waar hebben we het toch over?? De enige filmpjes die ik gezien waren dodemansritten langs fietsers en voetgangers op 60 km B wegen. En een sprintje naar 200 langs een paar huizen. Zo'n beetje het meest kansloze stuk vreten in 8 jaar DF zal even vertellen hoe het allemaal moet. Pphhff

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2014, 13:11

En dat rijdt ook nog eens in jou ex :mrgreen:

RJK

Bericht door RJK » 22 apr 2014, 13:12

leaving the real world guys scratching their heads asking themselves "who the hell IS this guy???"
Hé kan je gedachten lezen?

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 apr 2014, 13:12

Zullen we 't voor de gein weer eens over de 2 serie coupé hebben?

:coffee:

glnk

Bericht door glnk » 22 apr 2014, 13:12

Sommigen van jullie hebben misschien geen idee wat nodig is om snel te zijn in een simulator. Dezelfde eigenschappen die een rijder snel maakt in real life heb je ook nodig in de sim. Te veel sturen in de bocht is tijd verliezen. Een verkeerde remtechniek is tijd verliezen. Verkeerd omgaan met het gaspedaal is tijd verliezen. Te hard pushen is tijd verliezen. Verkeerde lijnen is tijd verliezen. etc. etc.

Je moet physics begrijpen en weten wat er met de banden gebeurt onder gewichtsverplaatsingen om snel te zijn.

glnk

Bericht door glnk » 22 apr 2014, 13:13

RVV schreef:Waar hebben we het toch over?? De enige filmpjes die ik gezien waren dodemansritten langs fietsers en voetgangers op 60 km B wegen. En een sprintje naar 200 langs een paar huizen. Zo'n beetje het meest kansloze stuk vreten in 8 jaar DF zal even vertellen hoe het allemaal moet. Pphhff
:lollerdelol: Dat was een fucking toertocht. Alle andere filmpjes zijn niet geschikt voor het publiek hier ;)

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2014, 13:18

glnk schreef:
RVV schreef:Waar hebben we het toch over?? De enige filmpjes die ik gezien waren dodemansritten langs fietsers en voetgangers op 60 km B wegen. En een sprintje naar 200 langs een paar huizen. Zo'n beetje het meest kansloze stuk vreten in 8 jaar DF zal even vertellen hoe het allemaal moet. Pphhff
:lollerdelol: Dat was een fucking toertocht. Alle andere filmpjes zijn niet geschikt voor het publiek hier ;)
Afbeelding

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2014, 13:20

glnk schreef:
Afbeelding

glnk

Bericht door glnk » 22 apr 2014, 13:24

Ga lekker huilen om Andre zijn filmpjes door de sneeuw in de 1M met 160 kmh driftend de bocht om langs huizen..

Afbeelding
Afbeelding

Je kind zal er maar net een sneeuwpop aan het bouwen zijn.. :blabla:

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2014, 13:25

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2014, 13:30

glnk schreef:Ga lekker huilen om Andre zijn filmpjes door de sneeuw in de 1M met 160 kmh driftend de bocht om langs huizen..

Afbeelding
Afbeelding

Je kind zal er maar net een sneeuwpop aan het bouwen zijn.. :blabla:
Lulkoek.
In Friesland woont niemand en degene die er wonen staan op het ijs met een meetlat.

dvh

Bericht door dvh » 22 apr 2014, 13:32

Robin schreef:
Zo'n dagje driften is wel fun :)

RVV

Bericht door RVV » 22 apr 2014, 13:33

Verschil is, Andre kan wel rijden.

glnk

Bericht door glnk » 22 apr 2014, 13:33

Ik keur dat wat Andre doet niet af maar jullie wel en daarbij maken jullie onderscheid in wie het doet of het not-done of cool is. Dat is pas fout..
RVV schreef:Verschil is, Andre kan wel rijden.
Daar heb je veel aan als er ineens een kind op de weg staat en je met 160 aan komt in de sneeuw :lollerdelol:
Gaat hij opstijgen en eroverheen vliegen?

Het mooie is. Jullie weten niet hoe ik rijd maar ik weet wel hoe sommige van jullie rijden ;)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 apr 2014, 13:47

Robin schreef:Zullen we 't voor de gein weer eens over de 2 serie coupé hebben?

:coffee:
Vorige pagina nog geprobeerd. ;)

Gink, komop man. Je moet de physics begrijpen? Ik begrijp de theorie van het circuit rijden volledig! Vol gas of remmen, nooit niks doen. Rempuntje zoeken, ideaal lijntje zoeken, alles vinden en dan alles achter elkaar in een prachtige symfonie. KLAAR! Resultaat? Snelle ronde tijd! F1 beker, DTM kampioen wat je wilt.

Je snapt wel waar dit naar toe gaat? Je kunt de theorie nog zo goed begrijpen (lees: op je computer spelen) maar als je niet begrijpt hoe het echt gaat zal het nooit wat worden. Ik kreeg het toch lichtelijk warm toen de Aygo met 140 begon te schuiven op Spa, omhoog richting pouhon, dat soort dingen maak je niet mee op je computer of je drukt op reset als het mis gaat. In het echt hou je daar rekening mee. Dat besef jij ook donders goed anders was je al lang op komen dagen bij een trackday. Je verdient duizenden euro's met je spelletjes, rijd in een dikke Z4 dan moet inschrijfgeld van een paar Meijer het probleem toch niet zijn?

Dus: of schrijf je in of ga op je computer spelen maar haal werkelijkheid en je spelletje niet steeds door elkaar.

RVV

Bericht door RVV » 22 apr 2014, 13:58

glnk schreef:Ik keur dat wat Andre doet niet af maar jullie wel en daarbij maken jullie onderscheid in wie het doet of het not-done of cool is. Dat is pas fout..
RVV schreef:Verschil is, Andre kan wel rijden.
Daar heb je veel aan als er ineens een kind op de weg staat en je met 160 aan komt in de sneeuw :lollerdelol:
Gaat hij opstijgen en eroverheen vliegen?

Het mooie is. Jullie weten niet hoe ik rijd maar ik weet wel hoe sommige van jullie rijden ;)
Beste Simninkx, niet om Andre een veer in zijn reet te steken, maar het grote verschil tussen hem en jou is dat hij geen 160 gaat rijden in de sneeuw als er kinderen aan de kant van de weg sneeuwpoppen staan te maken. Als Andre "capriolen" gaat uithalen zorgt ie er voor dat niemand daar last van heeft, waarschijnlijk merkt niemand het eens. Behalve als we er achteraf een filmpje van zien. Andre weet als geen ander dat omstanders, fietsers, voetgangers etc.. mensen zijn die zich dood ergeren in hun ogen aan onverantwoordelijk rijgedrag. Mensen hebben vandaag de dag allemaal een gsm bij zich en 112 is zo gebeld. Als je ongestoord wilt stoeien met een auto op de openbare weg zorg je er voor dat niemand er last van heeft en dat niemand het als gevaarlijk ervaart. Dat is pas de winst om uit je auto te halen wat er in zit.

Wat jij doet is als een volslagen randmongool, tokkie rijgedrag vertonen op een mooie zonnige dag op wegen waar vele recreanten bezig zijn met fietsen/wandelen/hardlopen/ rustig toerritje in de omgeving maken etc etc. Daarbij rij je mensen letterlijk van de sokken, bezorg je near dead ervaringen en je zet de "sportieve" automobilist willen en wetens in een kwaad daglicht.

Het grote verschil is namelijk inzicht.. jouw inzicht beperkt zich toch de denkwereld van een diepzee garnaal, terwijl een beetje ervaren coureur (eentje die wel het circuit kent) weet wat zijn kwetsbaarheid is. Jij bent een theoreticus die leeft in de wereld van de resetknop die het altijd doet, iemand die van dichtbij heeft meegemaakt wat zware klappers zijn op een circuit (en ik heb er genoeg gezien tijdens mijn werkzaamheden voor DF op de circuits) weet waar het echte gevaar in schuilt.. en dat is zelf overschatting. Jij loopt er van over. Je meet jezelf met simrace sessies achter een schermpje met mensen die een on board circuit filmpje van zichzelf op het internet hebben gezet. En dan denk je.. "hahaha sloeber dat kan ik ZOVEEL beter in Iracing en consorten"... vervolgens ga je domme dingen op de openbare weg doen om je af te vragen hoe een echte auto aanvoelt op de gripgrens... ga eens met je ouders praten of ze wel een goede uitvaartverzekering voor je hebben afgesloten. En laat daarbij je stoere zondagmiddag filmpjes aan je ouders zien.. maar ik denk niet dat jij dat durft.. want dan weet je dat je eigenlijk de ogen uit je kop moet schamen... toetsenbord ridder.

Erik
Auto: BMW ///M

Bericht door Erik » 22 apr 2014, 14:04

Hoi Rico is die meneer de bralaap met de fietstassen van de krantenwijk nog op de bagagedrager zoveel woorden waard ?

Laat hem het heen en weer krijgen het is hier gvd geen breiclubje.
We weten allemaal hoe het zit, als hij in sprookjes wil geloven, prima.
Koude. Kermis. enzo

glnk

Bericht door glnk » 22 apr 2014, 14:05

@RVV: Maar je kan vooraf niet weten of je mensen gaat tegenkomen. Of heeft Andre vooraf een afspraak gemaakt met de mensen die er wonen om binnen te blijven en de deuren te sluiten omdat hij volgas over de B weg wil driften? Misschien is hij ook wel eens langs een fietser of voetganger gereden op iets te hoge snelheid maar laat hij dat gewoon niet zien in een video. Videobewerking heet dat.

Toevallig hebben onze vrienden van autoblog het volgende er een keer niet uitgeedit in de laatste review:
Afbeelding

Een drift uit ene hairpin met tegemoetkomend verkeer waarbij het bijna fout afloopt. Niemand is heilig, behalve sommige mensen hier op DF
Laatst gewijzigd door glnk op 22 apr 2014, 14:13, 1 keer totaal gewijzigd.

Robin

Bericht door Robin » 22 apr 2014, 14:09

Glnk, kortom, schrijf je nou in op 'n track/driftdag en kijk hoe dat gaat. Daar word je nooit minder van.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 22 apr 2014, 14:13

Die mensen die daar wonen bellen Andre om te zeggen dat de weg vrij is en dat hij ff langs kan komen brullen, begrijp dat dan...............

RVV

Bericht door RVV » 22 apr 2014, 14:15

Ik ken Andre wel een beetje, toen jij nog in je luier piste reed ik al met hem mee. En nee dat soort rare geintjes haalt ie niet uit. Vaak genoeg bij hem in de auto gezeten. Om de "capriolen" te ervaren.. nog nooit meegemaakt dat een ander/auto/fietser/voetganger daar last van had laat staan dat ze er iets van merkte.. om de doodsimpele reden dat die nooit in de buurt waren. Ook dat is weer een kwestie van inzicht.. zie je op 800 meter in de verte een fietser, dan rij je er rustig langs, of je wacht whatever..

Jij rijd 160 en je vind het wel verantwoord om op een 2,5 meter brede weg met 100 langs een wandelaar te knallen.. lekker rustig aan.. GTFO.. Ik zeg het niet snel maar ik zal er geen traan om laten als hier een bericht voorbij komt... waar je ouders hun leven lang verdriet van hebben. Enige wat ik wel hoop is dat je niemand mee neemt in je "acties"... En verkoop snel die Z4, want dan blijft die tenminste ook nog heel :devil:

glnk

Bericht door glnk » 22 apr 2014, 14:16

Robin schreef:Glnk, kortom, schrijf je nou in op 'n track/driftdag en kijk hoe dat gaat. Daar word je nooit minder van.
Ik ben ingeschreven bij de Gummen.org trackday. Hoewel iemand van DF daar fel op tegen was en de organisator heeft proberen over te halen om mij niet toe te laten.

Plaats reactie