matthyssie schreef:RonH schreef:Welkom!
Is toch wel echt mijn #1 droomauto zo'n E30 M3.

Kopen dan jonguh.

Ja heel graag, maar als ik na een ochtendtje ga speuren op Mobile.de, dan schrik ik me toch de pleuris van die bedragen die ze er voor durven te vragen. 38.000 euro voor E30 M3 met even 2,5 ton op de teller.
http://suchen.mobile.de/auto-inserat/bm ... res=EXPORT.
Belachelijk, en je weet gewoon dat er met zo'n auto niet altijd even netjes is gereden. Ook is dit gewoon een standaard model en 2/3 jaar geleden kocht je voor minder dan dat geld nog een nette Cecotto voor.
Tevens koop je een al een E30 325i voor 2-4K, stel je stopt daar nog 3k aan leuke opties als sper, kooi, kuipstoeltje en schroefset in. Dan heb je voor een fractie van de prijs een leuker sturende auto als een standaard E30 M3 (lijkt mij). Ook worden die E30 M3's tegenwoordig keihard overhyped, aantal filmpjes en artikels op internet die suggereren dat zo'n M3 een beste investeringen is vandaag de dag. Terwijl het in principe geen gelimiteerd model is geweest, het is een auto van bijna 30 jaar oud en je mag blij zijn als er airco in zit. Een E60 M5 koop je al voor een stuk minder, en daar zit toch even minstens het dubbele aan vermogen in, dan heb je een V10 met een prachtig geluid en de auto zelf is 10x zo luxe etc.
Neemt niet weg dat zo'n E30 M3 nog steeds mijn droomauto is, en dat ik voor een nette Sportevo zo mijn nieren zou afstaan.

Helaas is die wagen voor mij als 18-jarige gewoon (nog) niet te betalen.