BMW 325i E36
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
BMW 325i E36
//
- Bijlagen
-
- Optische wijzigingen.
- img1151092756.jpg (178.77 KiB) 3310 keer bekeken
-
- Na spuiten en bestickern.
- img1151093358.jpg (176.41 KiB) 3310 keer bekeken
-
- Na spuiten en bestickeren.
- img1151093122.jpg (157.96 KiB) 3310 keer bekeken
-
- Einddemper en 17" Motorsport velgen.
- 562079_10151018278511220_114986121_n.jpg (114.46 KiB) 3310 keer bekeken
-
- De 325i bij aankoop.
- 3.JPG (136.94 KiB) 3310 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Michel325i op 08 okt 2013, 07:49, 5 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36
Hier nog een aantal foto's.
- Bijlagen
-
- BMW 325i interieur.
- 4.JPG (108.17 KiB) 3301 keer bekeken
-
- BMW 325i.
- 2.JPG (141.58 KiB) 3301 keer bekeken
-
- BMW 325i.
- 1.JPG (156.8 KiB) 3301 keer bekeken
-
- Na montage rolkooi en stoelen.
- foto2.JPG (371.13 KiB) 3301 keer bekeken
-
- Na montage rolkooi en stoelen.
- foto7.JPG (380.01 KiB) 3301 keer bekeken
-
- Na montage rolkooi en stoelen.
- foto6.JPG (452.2 KiB) 3301 keer bekeken
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36
Hierbij nog een aantal foto's.
De auto is voorzien van een Wiechers schroefkooi en een AST 1-weg verstelbaar onderstel met coil overs. Verder liggen er nu Yellow stuff's op icm Toyo R888.
De auto is voorzien van een Wiechers schroefkooi en een AST 1-weg verstelbaar onderstel met coil overs. Verder liggen er nu Yellow stuff's op icm Toyo R888.
- Bijlagen
-
- Na spuiten en optische wijzigingen.
- foto3.JPG (479.54 KiB) 3296 keer bekeken
-
- Na spuiten en optische wijzigingen.
- foto4.JPG (452.08 KiB) 3296 keer bekeken
-
- Na spuiten en optische wijzigingen.
- foto1.JPG (587.51 KiB) 3296 keer bekeken
-
- Roadtrip Frankrijk, fantastisch beeld.
- 487865_10151072270991220_980158581_n.jpg (189.63 KiB) 3296 keer bekeken
-
- Stand van zaken nu(staat al stil sinds 5 januari), inclusief onderstel en front diffuser.
- foto8.JPG (140.96 KiB) 3296 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Michel325i op 21 apr 2014, 19:36, 1 keer totaal gewijzigd.
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: BMW 325i E36
Mooie openingspost! Ik weet wel het een en ander van de techniek van een E36, maar voor het circuitgebeuren zitten hier mensen die je zeker van beter advies kunnen voorzien. Daarom zal ik maar niet zomaar wat gaan roepen. 
Ziet er wel naar uit dat je het naar je zin hebt met de E36. Mooi alles goedkoop bij elkaar gesprokkeld! Zo kan het dus ook!

Ziet er wel naar uit dat je het naar je zin hebt met de E36. Mooi alles goedkoop bij elkaar gesprokkeld! Zo kan het dus ook!

-
- Berichten: 1820
- Lid geworden op: 14 jul 2011, 13:39
- Locatie: momenteel geen :/
Re: BMW 325i E36
Nice kleurtje! heb zelf voordat ik de mijne oranje spoot ook gedacht om jou kleur te nemen!
Kwa remmen rij ik op de tracktool met EBC yellow stuff blokken voor op EBC grooved en dimpled schijven (M3 rem klauwen aan de voorzijde) op de achterkant heb ik alles gewoon origineel zitten. Houd het allemaal erg goed! ik rij gemiddel 5 a 6 dagen op het circuit per jaar en heb in de 3 jaar tijd nog geen Schijven hoeven te vervangen alleen 1x de yellowstuff blokken! houd het dus prima!
Kwa remmen rij ik op de tracktool met EBC yellow stuff blokken voor op EBC grooved en dimpled schijven (M3 rem klauwen aan de voorzijde) op de achterkant heb ik alles gewoon origineel zitten. Houd het allemaal erg goed! ik rij gemiddel 5 a 6 dagen op het circuit per jaar en heb in de 3 jaar tijd nog geen Schijven hoeven te vervangen alleen 1x de yellowstuff blokken! houd het dus prima!
- Luc B
- Berichten: 1404
- Lid geworden op: 23 jun 2008, 09:31
Re: BMW 325i E36
Die kleur
. Fantastisch!!

-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36
//
- Bijlagen
-
- 320i vanos.JPG (341.6 KiB) 2962 keer bekeken
Laatst gewijzigd door Michel325i op 08 okt 2013, 07:49, 1 keer totaal gewijzigd.
-
- Berichten: 247
- Lid geworden op: 17 mar 2011, 21:14
Re: BMW 325i E36
Wat staat die groen tof op de E36 zeg!
Voor je diff kan je zou het goed uitkomen een wat hogere dan standaard ratio te vinden en met een sper of een sper in laten bouwen. De meest budget oplossing voor sper zal het vastlassen van je open diff zijn.
Voor je diff kan je zou het goed uitkomen een wat hogere dan standaard ratio te vinden en met een sper of een sper in laten bouwen. De meest budget oplossing voor sper zal het vastlassen van je open diff zijn.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36
Dan is de volgende vraag, welke ratio is het beste, en het leukste? Moet je daarnaast nog verder cruciale aanpassingen doen aan de auto?
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 325i E36
Als het goedkoop moet zou ik m vast laten lassen en met meukbanden achter gaan rijden, heb je het minste last van onderstuur (dat heb je meer met een gelast diff dan met een normaal sper) en kan je alles prima mee leren.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36
En welke inch/bandenmaat dan? Wat voor motor heb jij zelf in je driftauto liggen?
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 325i E36
Gewoon de maat wat er nu op ligt, misschien achter 1cm smaller maar als het maar rotzooi is, wanli/linglong/sava/roadhog en gaan 

-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36
En qua koeling, ophangingrubbers etc?
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 325i E36
Wat is de kmstand, wat is de aanschafprijs (ongeveer), hoe lang wil je ermee rijden, wat is je budget... allemaal best belangrijk.
Je kunt m voor een paar duizend euro oplappen, draagarmen, rubbers, versteviging inlassen, onderstel, stoelen, handrem, kooi, noem maar op....
Belangrijker is denk ik eerst eens een driftdagje op RDW lelystad doen en kijken hoe de auto bevalt. Diff vastlassen kost je 100 euro (als je hem zelf eraf haalt en monteert), een sper ben je zo 500 euro kwijt.
Je kunt m voor een paar duizend euro oplappen, draagarmen, rubbers, versteviging inlassen, onderstel, stoelen, handrem, kooi, noem maar op....
Belangrijker is denk ik eerst eens een driftdagje op RDW lelystad doen en kijken hoe de auto bevalt. Diff vastlassen kost je 100 euro (als je hem zelf eraf haalt en monteert), een sper ben je zo 500 euro kwijt.
- Reind
- Berichten: 2663
- Lid geworden op: 13 sep 2010, 12:33
Re: BMW 325i E36
Ik sluit me aan bij knot. Eerst proberen met alleen een vastgelast diff en meuk banden achter. Als dat bevalt helemaal niks veranderen. Als het niet bevalt kijken wat je moet aanpassen. Gewoon stap voor stap. Op die manier hoeft driften niet duur te zijn. En er zijn er zat die het naar tevredenheid op die manier doen
Hoe slechter de achterbanden, hoe meer het lage vermogen van de 320i word gecompenseerd. De auto licht maken helpt ook.
Hoe slechter de achterbanden, hoe meer het lage vermogen van de 320i word gecompenseerd. De auto licht maken helpt ook.
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36
Rare vraag, maar maakt inchmaat, en staal of lichtmetaal uit?
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 325i E36
Gewicht van staal is hoger maar het gaat om de breedte en hoogte.
Ik heb op de 328i ook gewoon met 225/45/17 gedrift op mijn style44 wielen, roadhog supreme 5000, sava intensa, wanli s1063, wanli s1080, gaat allemaal prima.
Wil je het makkelijker maken zijn 16inch wielen het mooiste, met 205/50/16 of 205/55/16.
Een 15inch wiel kan ook maar dan geen 195/65/15 pakken, auto voelt zo zwabberig aan met zo'n 65% hoge wang vind ik, en met 195/50/15 gaat het beter, al is dat een dure maat en ligt de auto dan zo achterover.
Ik heb op de 328i ook gewoon met 225/45/17 gedrift op mijn style44 wielen, roadhog supreme 5000, sava intensa, wanli s1063, wanli s1080, gaat allemaal prima.
Wil je het makkelijker maken zijn 16inch wielen het mooiste, met 205/50/16 of 205/55/16.
Een 15inch wiel kan ook maar dan geen 195/65/15 pakken, auto voelt zo zwabberig aan met zo'n 65% hoge wang vind ik, en met 195/50/15 gaat het beter, al is dat een dure maat en ligt de auto dan zo achterover.
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 325i E36
Wat ik nog wel een keer wil doen als stunt is echt smal gaan, zoals het filmpje van Chris Harris met een C63AMG op 2 thuiskomers alleen zijn die er voor een E36 volgens mij nooit geleverd.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: BMW 325i E36
Er zijn zat smalle 15-inch banden te vinden hoor. Pak je de smalste velgen van BMW.
En soms valt het verschil in gewicht tussen staal en 'lichtmetaal' best tegen hoor..
En soms valt het verschil in gewicht tussen staal en 'lichtmetaal' best tegen hoor..
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
Re: BMW 325i E36/ Mini 1000 1986
Zo, een tijdje niet online geweest, vanwege drukte op de zaak. Ben intussen naar de Nordschleife geweest, en heb 3 ronden gereden. Rest van de tijd was het circuit afgesloten ivm ongelukken. De rit erheen, en het rijden was FAN-TAS-TISCH. Ik moet eerlijk zeggen, ik heb 0,0 Nordschleiffe ervaring, maar vond het harstikke gaaf. Heb ook een link bijgepost van het 3e rondje, naar mijn mening ook het beste rondje.
Daarnaast in januari dit jaar een Mini 1000 uit 1986 gekocht, gewoon voor de fun, voor in het weekend mee te touren, en als auto voor mijn vriendin. Heb er gisteren zwarte "worstenvelgen" opgelegd ipv de normale worstenvelgen.
De 320(toekomstige drifter) staat ook al 1,5 maand stil, maar die ga ik proberen vanaf volgende week verder op te bouwen.
Daarnaast in januari dit jaar een Mini 1000 uit 1986 gekocht, gewoon voor de fun, voor in het weekend mee te touren, en als auto voor mijn vriendin. Heb er gisteren zwarte "worstenvelgen" opgelegd ipv de normale worstenvelgen.
De 320(toekomstige drifter) staat ook al 1,5 maand stil, maar die ga ik proberen vanaf volgende week verder op te bouwen.
- Bijlagen
-
- foto_4.JPG (143.86 KiB) 2693 keer bekeken
-
- foto_3.JPG (172.06 KiB) 2693 keer bekeken
-
- foto_2.JPG (113.95 KiB) 2693 keer bekeken
-
- foto_1.JPG (121 KiB) 2693 keer bekeken
-
- IMG_3527.jpg (117.76 KiB) 2694 keer bekeken
- Knot
- Berichten: 40262
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: BMW 325i E36
Je rijdt mooi beheerst rond hoor, zo hoort het als je met de eerste rondjes bezig bent, top!
- Mnrk
- Berichten: 1092
- Lid geworden op: 22 mei 2010, 21:36
- Auto: R53 tracktool
Re: BMW 325i E36
Heey Michel, dit topic heb ik even gemist...leuk je hier ook te zien. 
EDIT: Trouwens, die foto's van de gifgroene bij het kanaal is voor mijn werk!

EDIT: Trouwens, die foto's van de gifgroene bij het kanaal is voor mijn werk!
-
- Berichten: 122
- Lid geworden op: 23 mar 2013, 09:40
- Locatie: Breda
BMW 325i E36/ Mini 1000/ BMW 325i E30 DNRT
Zo, hierbij weer een update.
De M3 E36 is toch verkocht, dit aangezien ik de tijd er niet voor had om deze auto "op te knappen".
De E36 is vorig jaar na de DF trackday op de Nordschleiffe in september ook niet meer van zijn plaats geweest.
Wel sinds een aantal weken de bezitter van een E30 325i CUP auto, heb hem zo gereed gekocht(alleen een oliewissel gedaan). Hij was in een eerder leven rood, maar de vorige eigenaar heeft hem zwart laten spuiten.
Wil dit jaar, beginnen met een paar races te rijden, heb mijn licentie in 2012 gehaald, maar nog steeds niets mee gedaan, dus het wordt nu tijd dat we het gaan gebruiken. Vorige week een tweedehands carbon HANS gekocht van iemand die de hybrid had gekocht, race overall ligt klaar. Nu alleen nog even kijken wanneer ik vrij kan nemen van mijn werk.
Wat zit erop/aan de E30?
- Kenteken
- AST verstelbare set incl coilover
- Veerpootbrug
- Sperdifferentieel 30%
- Stalen remleidingen
- DOT 5.1 remvloeistof
- Firezone 10W-60(wel zelf vervangen)
- Hawk remblokken(moet de "speciale" E30 blokken nog bestellen)
- Toyo R888
- Brandblusser
Doel is om eerst een of meerdere races in de Toer klassen te gaan rijden voor de ervaring, en dan door naar de CUP.
De M3 E36 is toch verkocht, dit aangezien ik de tijd er niet voor had om deze auto "op te knappen".
De E36 is vorig jaar na de DF trackday op de Nordschleiffe in september ook niet meer van zijn plaats geweest.
Wel sinds een aantal weken de bezitter van een E30 325i CUP auto, heb hem zo gereed gekocht(alleen een oliewissel gedaan). Hij was in een eerder leven rood, maar de vorige eigenaar heeft hem zwart laten spuiten.
Wil dit jaar, beginnen met een paar races te rijden, heb mijn licentie in 2012 gehaald, maar nog steeds niets mee gedaan, dus het wordt nu tijd dat we het gaan gebruiken. Vorige week een tweedehands carbon HANS gekocht van iemand die de hybrid had gekocht, race overall ligt klaar. Nu alleen nog even kijken wanneer ik vrij kan nemen van mijn werk.
Wat zit erop/aan de E30?
- Kenteken
- AST verstelbare set incl coilover
- Veerpootbrug
- Sperdifferentieel 30%
- Stalen remleidingen
- DOT 5.1 remvloeistof
- Firezone 10W-60(wel zelf vervangen)
- Hawk remblokken(moet de "speciale" E30 blokken nog bestellen)
- Toyo R888
- Brandblusser
Doel is om eerst een of meerdere races in de Toer klassen te gaan rijden voor de ervaring, en dan door naar de CUP.
- Bijlagen
-
- foto 1.JPG (117.3 KiB) 2022 keer bekeken
-
- foto 7.JPG (128.56 KiB) 2022 keer bekeken
-
- foto 4.JPG (164.26 KiB) 2022 keer bekeken
-
- foto 6.JPG (145.09 KiB) 2022 keer bekeken
-
- foto 3.JPG (166.32 KiB) 2022 keer bekeken
-
- foto 2.JPG (152.24 KiB) 2022 keer bekeken