De M5 is in eerste instantie aangepakt, zoals vele hier op het forum weten, door Manhart Racing.
Afgezien van een klein probleem wat zich in het begin voordeed heeft de motor geen klap mis meer gegeven na toen laatste de software update van BMW.
Ik ben zelf enkele keren mee geweest met Frank naar o.a. Duitsland samen met diverse snelle bolides.
O.a. Ferrari 458, Lambo Avantador en getunde CL63AMG. Op de Autobahn hield M5 zich goed, de Benz en de 458 waren geen partij voor de M5, de Avantador kwam ook niet bij ons weg in de sprint van 150 ~ 240.
Maar alles went en de snelheidsbegrenzer hield de boel nog op bij zo'n 300km/u gemeten via GPS dus er werd verder gezocht naar oplossingen

Frank is uiteindelijk vanwege zakelijke redenen bij PP-Performance terecht gekomen, dus niet ivm een geschil oid met Manhart. Tweede reden is dat PP-Performance misschien wel als enige instaat blijkt te zijn de snelheidsbegrenzer te verwijderen van de M5. Om dit te kunnen realiseren moest eerst het M-drivers Package van BMW verwijderd worden. Oftewel de BMW limiet moest op 250 gezet worden ipv 305. Programmering uitgevoerd bij de dealer en vervolgens naar PP- geweest voor meer power en de limiet verwijderen.
Later bij wat ruimte op de weg even een korte run gedaan run en het resultaat is toe nu toe veel belovend, zie foto.
327km/u is overigens nog lang geen topspeed

Uitlaat is inmiddels vervangen door compleet systeem van IPE, voorkats leeggehaald. Vermogen zit nu ongeveer 800pk. Helemaal precies is nog niet bekend omdat na het vervangen van de uitlaat de auto nog niet op de rollenbank is geweest.