Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
350 Z

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door 350 Z » 15 apr 2014, 14:08

Volgens mij kan ik me nog herinneren dat een Rutte, Samson en Dijselbloem zei het geld komt terug tot de laatste cent. Het simpele klootjesvolk wist toen al dat geld zijn we weer kwijt en wij draaien er weer voorop.

Kun je goed liegen ga dan de politiek in want ze zijn daarin heer en meester.

Eigenlijk schandalig dat dit zomaar kan, dit is toch niet meer normaal de ene leugen na de andere leugen.
Echt triest en we slikken het allemaal als zoete koek.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 16 apr 2014, 19:25

350 Z schreef:Echt triest en we slikken het allemaal als zoete koek.
"All that is necessary for the triumph of evil is for good men to do nothing"

- Edmund Burke

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 17 apr 2014, 08:40

Tja, NL en de rest geeft /gaf geld aan de bekende Z Euro landen. Dat wisten we.

Als we 't nu eens van de kant bekijken dat het pompen van geld in die Z EU economieën op den duur voor dit hele Europese gebied zou kunnen zorgen voor 'n opleving incl NL? Ik zeg niet dat 't gebeuren gaat, maar we leven in NL niet onder 'n kaasstolp tov de rest van de EU/wereld, al heb ik 'n idee dat vele Nederlanders incl Den Haag dat idee wel hebben. :D

Kortom, het staat al eeuwen op deze toko. Achter de Beurs tegenover 't Damrak(Oude Brugsteeg)

Afbeelding

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 17 apr 2014, 10:01

Dat is heel leuk maar men spreekt er in Den Haag al over dat ondanks hun keiharde belofte het geld dat naar bijv. Griekenland gestuurd is niet meer terug gaat komen. Denk dat ik ook maar eens de keiharde belofte ga maken om alle loonbelastingen in te laten houden enzo, waarom zou ik me er dan wel aan houden :tooth:

350 Z

Bericht door 350 Z » 17 apr 2014, 10:04

+1

smiley
Auto: Opel Speedster Supercharged

Bericht door smiley » 17 apr 2014, 10:28

Robin schreef:Als we 't nu eens van de kant bekijken dat het pompen van geld in die Z EU economieën op den duur voor dit hele Europese gebied zou kunnen zorgen voor 'n opleving incl NL?
Zolang het rondpompen ongecontrolleerd plaatsvindt, er niemand afgerekend wordt op resultaten en het grote plaatje niet fatsoenlijk uitgelegd kan worden, zie ik het alleen maar als smeermiddel voor de baantjescarousel en pure kapitaalvernietiging.

Robin

Bericht door Robin » 17 apr 2014, 11:43

Smiley, dat zie je ook op landelijk en ook gemeentelijk niveau.

Hoe hard 't ook moge klinken: Wie betaalt, bepaalt.

En nu is 't meer van: Wie 't bij mekaar liegt, schooit en jat, bepaalt....

Met dank aan 't niveleren en de 'sociale' gedachte daarachter.

May they burn in hell. :devil:

:angel:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 17 apr 2014, 21:15

Kijk, het gaat niet lekker in ziekenhuizen, financieel althans.............nu wist iedere jan boeren lul dat wel.............zelfs de NZa wist het, maar die wil graag voor eigen rechter spelen en haar eigen minster lekker laten bungelen :whistle: :whistle: :whistle: :whistle: , zo van niets aan de hand Mevrouw de Minister, nee loopt lekker allemaal..............FTOM;

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/04/17/sch ... a-rapport/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 18 apr 2014, 10:20

een ander zou er voor de bak in gaan maar onze :ongeveer als: bestuurders graaien er lekker op los en vaak komen ze er ook nog mee weg ook...
magoed als het in het nieuws komt en opgepakt wordt door? komt er wellicht gerechtigheid.
Bestuurslid seniorenpartij Maastricht verduisterde geld
De penningmeester van de Senioren Partij Maastricht (SPM) heeft voor tienduizenden euro's gestolen uit de kas van de partij. De vrouw heeft de verduistering zelf gemeld.

De vrouw heeft donderdagavond beloofd het geld terug te betalen, zei voorzitter Olaf Penn van de SPM vrijdag.
Om hoeveel geld het precies gaat, kon Penn nog niet zeggen. De vrouw zou zeker vijf jaar lang geld achterover hebben gedrukt. Zij meldde dat nog voor de verkiezingen.
Penn uitte zware kritiek op de kascontrolecommissie die vijf jaar lang zijn werk slecht heeft gedaan. "Het was ouwe jongens krentenbrood. Ze hebben zich laten misleiden. Voortaan schakelen we een accountant in."
Aangifte
Penn voelt er niet voor om aangifte te doen. "Een gevangenisstraf zou het persoonlijke drama vergroten. Je bent niet verplicht om aangifte te doen. Maar uiteindelijk beslist de ledenraad."
De SPM is de grootste fractie in de Maastrichtse gemeenteraad.
http://www.nu.nl/politiek/3755146/bestu ... -geld.html" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 18 apr 2014, 13:00

DEN HAAG -
Nederland botst hard met ’Brussel’. Het parlement stoort zich vreselijk aan de Europese Commissie die Nederlandse bezwaren negeert en gewoon doordendert met haar plannen. Het vertrouwen in Europese samenwerking staat op het spel, vindt de Tweede Kamer.

De woede van de Tweede Kamer is ontstaan over het Brusselse plan om een Europees Openbaar Ministerie op te richten. Nederland vindt echter dat Europa zich niet moet bemoeien met onze justitiële systemen. Dat Europa het plan toch doorzet, ondanks dat wij en andere grote landen een zogenoemde gele kaart hebben getrokken, steekt de volksvertegenwoordigers. „Die gele kaart moet een rem zijn. Remmen moeten wel werken anders vertrouw je de auto niet”, zegt VVD-Kamerlid Van der Steur, die namens het parlement als ’rapporteur Europees Openbaar Ministerie’ is benoemd. Hij heeft namens de Kamer een brief aan de Europese Commissie geschreven die ondiplomatiek te noemen is. „Dat klopt. Wij zijn dan ook echt kwaad” , legt Van der Steur uit. hoe kwaad moeten wij burgers wel niet zijn dat jullie bestuurders/regering, niet naar ons luisteren wat het NL volk wil !!
De Tweede Kamer is helemaal over de rooie omdat Eurocommissaris Reding, die verantwoordelijk is voor het plan, niet eens in het Nederlandse parlement haar plannen wil verdedigen. Ze wil ook niet uit komen leggen waarom ze niets doet met de Nederlandse bezwaren. „Zij was in Nederland en nam toen niet eens de tijd om de Kamer te woord te staan. Ze was hier de hele dag”, zegt Van der Steur teleurgesteld. In de brief is de Kamer iets diplomatieker, maar desondanks vilein over Reding die in Nederland wel met de media sprak: „Het is een kwestie van prioriteit.”
http://www.telegraaf.nl/binnenland/2252 ... sel__.html" onclick="window.open(this.href);return false;

tja...

ook een mooi stuk waar de VVD goed :ongeveer als: naar voren komt (not)

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... et-brussel" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 18 apr 2014, 13:28

Pfff, weer het zoveelste bash bericht over politiek. Als iedereen het hier allemaal beter weet, ga dan lekker de (gemeente)politiek in of richt op een partij op. Wie weet kan je het verschil maken, of kom je erachter dat het allemaal net ff wat ingewikkelder is dan het lijkt.

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2014, 13:54

Bram schreef:Pfff, weer het zoveelste bash bericht over politiek. Als iedereen het hier allemaal beter weet, ga dan lekker de (gemeente)politiek in of richt op een partij op. Wie weet kan je het verschil maken, of kom je erachter dat het allemaal net ff wat ingewikkelder is dan het lijkt.
Zolang 't bij 'praten' blijft en 'we' geen pistolen en messen gaan gebruiken(zoals 'n paar hebben gedaan) , lijkt me dat discussies op fora gewoon bestaan mogen blijven. En ik ken hier 'n paar gemeentelijke politici persoonlijk. Daar wil en ga ik niet mee ruilen. :)

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2014, 13:57

Agressie is van alle tijden. Ongeveer pakembeet 1981 jaar geleden rond 3.00PM vandaag( 15.00CET al wordt dat betwijfeld want Israel is +2GMT?) gebeurde er iets met de Ziener...

En nu een wat flauw verhaal. Kwam ik op FB tegen sorry JC :D
Afbeelding

Bram

Bericht door Bram » 18 apr 2014, 14:00

Robin schreef:
Bram schreef:Pfff, weer het zoveelste bash bericht over politiek. Als iedereen het hier allemaal beter weet, ga dan lekker de (gemeente)politiek in of richt op een partij op. Wie weet kan je het verschil maken, of kom je erachter dat het allemaal net ff wat ingewikkelder is dan het lijkt.
Zolang 't bij 'praten' blijft en 'we' geen pistolen en messen gaan gebruiken(zoals 'n paar hebben gedaan) , lijkt me dat discussies op fora gewoon bestaan mogen blijven. En ik ken hier 'n paar gemeentelijke politici persoonlijk. Daar wil en ga ik niet mee ruilen. :)
De discussie is ook helemaal niet verkeerd. Maar die zie ik hier niet, alleen maar negatieve berichtgeving en geklaag.

Robin

Bericht door Robin » 18 apr 2014, 14:03

Bram schreef:
Robin schreef:
De discussie is ook helemaal niet verkeerd. Maar die zie ik hier niet, alleen maar negatieve berichtgeving en geklaag.
Dus jij klaagt feitelijk over het geklaag? :D

Tja er is een hoop wrok en kif en onzekerheid/stress onder bepaalde(grote) delen van de bevolking. Waar dat vandaan komt en hoe 't op te lossen? Een bepaalde bevolkingsgroep mag daar niet de dupe van worden, een bepaalde partij en z'n leden zeer zeker ook niet.

Bram

Bericht door Bram » 18 apr 2014, 14:12

Het beeld wat hier geschetst wordt is dat het politici niet interesseert dat het voor bepaalde groepen stukken minder gaat en ze alleen maar in de politiek zitten om te graaien. Dat is tenminste het gevoel wat ik krijg als ik de berichten in dit topic volg.

En dat lijkt me echt wat te kort door de bocht :)

smiley

Bericht door smiley » 18 apr 2014, 14:16

Bram schreef:Het beeld wat hier geschetst wordt is dat het politici niet interesseert dat het voor bepaalde groepen stukken minder gaat en ze alleen maar in de politiek zitten om te graaien. Dat is tenminste het gevoel wat ik krijg als ik de berichten in dit topic volg.

En dat lijkt me echt wat te kort door de bocht :)
Die afbraak in vertrouwen hebben ze anders zelf veroorzaakt.
Weinig vertrouwen in de politiek is van alle tijden, maar de laatste jaren gaat het wel hel hard omlaag.

Bram

Bericht door Bram » 18 apr 2014, 14:18

Het is ook lastig politiek bedrijven in tijde van crises, dan doe je het al heel snel niet goed.

350 Z

Bericht door 350 Z » 18 apr 2014, 14:37

Maar glashard liegen dat het gedrukt staat dat doet de politiek zelf en niemand anders.

Bram

Bericht door Bram » 18 apr 2014, 14:42

Ow echt?

Het bedrijfsleven is zeker wel altijd zuiver op de graat? Of een bankier? Of Jan Modaal? Schei toch uit man :lollerdelol:

smiley

Bericht door smiley » 18 apr 2014, 14:52

Een bedrijf, bank of jan lul die ons niet zint kunnen we makkelijk omzeilen.
Die kliek die afhankelijk van hoe de wind waait rechts of links van het midden zoemt niet.

Ik kan alleen zo snel dit vinden met cijfers tot 2008 inzake vertrouwen in de politiek.
http://www.uu.nl/faculty/leg/NL/organis ... vensNL.pdf" onclick="window.open(this.href);return false;

Heb jij nog iets van tussen 2008 en nu Bram?

Bram

Bericht door Bram » 18 apr 2014, 15:01

Geen idee hoe ik aan dat soort cijfers zou moeten komen, maar gezien de crisis en de daaruit voortvloeiende onpopulaire besluiten zal het er vast niet beter op geworden zijn.

alt

Bericht door alt » 18 apr 2014, 15:35

Vanmorgen in de plaatselijke krant: " het college van Heerhugowaard gaat na de gemeente verkiezingen het hebben over de bezuinigingen (belastingverhoging). Ik heb niet gestemd, dus blijkbaar goed ingeschat hoe wij voor de gek wordt gehouden door de bestuurders.
Volgens de wethouder Dickhoff hoort dit in de gemeenteraad thuis, want zo hebben zij het ook 4 jaren geleden gedaan.
Je bent een l*l als nog stemt, de regenten willen niets je mening weten.
De heer Dickhoff even gegoogled, op de plaatjes lacht hij ons allemaal uit.

https://www.google.nl/search?q=wethoude ... 20&bih=952" onclick="window.open(this.href);return false;

Bram

Bericht door Bram » 18 apr 2014, 15:51

Raadsvergaderingen zijn gewoon openbaar en je mag er vragen stellen. Wat let je om daar eens heen te gaan?

GTRene

Bericht door GTRene » 18 apr 2014, 16:30

Bram schreef:Raadsvergaderingen zijn gewoon openbaar en je mag er vragen stellen. Wat let je om daar eens heen te gaan?
wellicht om dit soort toestanden>

Afbeelding

just kidding ;-)

Plaats reactie