Het grote nieuwe papa & mama topic

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
///Joost

Re: Het grote nieuwe papa & mama topic

Bericht door ///Joost » 04 apr 2014, 12:20

Andre schreef:Kinder verblijven ja dat is een oplossing. Verschrikkelijk dit!

http://www.telegraaf.nl/s/22470417" onclick="window.open(this.href);return false;
Inderdaad. Je kunt tegenwoordig niemand meer vertrouwen. Ik begrijp niet hoe je als leidster dit over je hart kunt verkrijgen. :?

Peric

Bericht door Peric » 04 apr 2014, 12:22

Tegenwoordig zijn telefoons toch veel belangrijker dan wat dan ook..
Het begint gewoon enge vormen aan te nemen.

dvh

Bericht door dvh » 04 apr 2014, 12:28

Peric schreef:Tegenwoordig zijn telefoons toch veel belangrijker dan wat dan ook..
Leest bericht achterover gezakt op stoel..

Afbeelding

Whut

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 12:28

denk ook dat sommige kids je het bloed onder de nagels kan halen en of zit je nog te krijsen als je je zin niet kan krijgen? dan maar ff buiten krijsen...vroeger ging je voor straf ff in de kelder ofzo, beter dat dan dat ze gaan slaan oid.
wellicht ophef om niks?

dvh

Bericht door dvh » 04 apr 2014, 12:32

Ik roep op zo'n moment gewoon richting het aanrecht dat ik even buiten een rondje ga blazen om af te koelen.
Het enige wat me op zo'n moment nog interesseert is wanneer ik thuis moet zijn voor het eten.

Kutkinderen!

:tooth:

///Joost

Bericht door ///Joost » 04 apr 2014, 12:35

GTRene schreef:denk ook dat sommige kids je het bloed onder de nagels kan halen en of zit je nog te krijsen als je je zin niet kan krijgen? dan maar ff buiten krijsen...vroeger ging je voor straf ff in de kelder ofzo, beter dat dan dat ze gaan slaan oid.
wellicht ophef om niks?
Dan nog is 'opsluiten' niet de oplossing. We zitten niet in de middeleeuwen. Je moet zo'n kind leren om te communiceren. Krijsen heeft vaak een oorzaak en ontstaat niet zomaar.

allen

Bericht door allen » 04 apr 2014, 12:56

Peric schreef:Tegenwoordig is Df toch veel belangrijker dan wat dan ook..
:zwijntje:

Filmpje laat duidelijk zien waarom ik m'n zoontje niet naar een kdv wil brengen. Bij mij voor in de wijk zit er een klein kinderdagverblijf. Ik sta regelmatig met verbazing te kijken hoeveel van die werknemers buiten op het muurtje zitten te roken. Is er dan nog wel iemand binnen aan het opletten????

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 13:00

///Joost schreef:
GTRene schreef:denk ook dat sommige kids je het bloed onder de nagels kan halen en of zit je nog te krijsen als je je zin niet kan krijgen? dan maar ff buiten krijsen...vroeger ging je voor straf ff in de kelder ofzo, beter dat dan dat ze gaan slaan oid.
wellicht ophef om niks?
Dan nog is 'opsluiten' niet de oplossing. We zitten niet in de middeleeuwen. Je moet zo'n kind leren om te communiceren. Krijsen heeft vaak een oorzaak en ontstaat niet zomaar.
Opsluiten is nooit een oplossing, maar doelde op wat ze vroeger vaak deden met dat soort schreeuwerds.

even buiten zetten was destijds ook heel gewoon, sommige kinderen verpesten het bv voor anderen of brengen veel onrust en passen eigenlijk niet in dat soort groepen, wellicht veel kan veel van zoiets komen door of wat ze thuis meemaken en of mogen, of natuurlijk iets anders wat onderzocht moet worden.

maar veel ouders zijn al lang blij dat ze hun kind even kunnen droppen bij zo'n bedrijfje en niet voor niets...
vraag ze maar eens, stel je dan eens voor dat er bv 30 zitten en zeg 10 daar van zijn drukte makers, maak dan je borst maar nat :mrgreen:

allen

Bericht door allen » 04 apr 2014, 13:06

Vroeger had je een kolenhok Rene. Fantastische oplossing was dat voor stoute kinderen, niet?

Martin van der Zwaard

Bericht door Martin van der Zwaard » 04 apr 2014, 13:08

Luco schreef:Leuk, kinderen hebben die meer tijd bij een ander zijn dan thuis :thumbup:

No offence hoor maar 4 dagen in de week je kind wegbrengen?
Ja.....dus....wat is daar op tegen??

Niet iedereen is in de gelegenheid om te kunnen zeggen dat een van de ouders thuis blijft of veel minder gaat werken. Het zou wellicht wel kunnen maar we willen het niet. En mag je dan geen kinderen??

Mijn vriendin is een dag minder gaan werken maar minder wil ze niet. Dat kan misschien wel financieel gezien maar waarom zou dat moeten? Mijn ouders werkte ook fulltime en ik ben er niks minder om geworden. En aandacht en liefde krijgt ie genoeg. Wellicht nog wel meer dan thuis want bij zijn tante en oma krijg ie volop aandacht. En qua opvoeding weten ze precies hoe wij het doen/willen. Dus gaat het daar hetzelfde.

Ik probeer max tijd met die kleine te hebben. Maar met 6 dagen werken in de week valt dat niet mee. Dus disndagmiddag rij ik om 15.30u weg op de zaak om een paar extra uurtjes per week met die kleine te hebben. Kan ik minder werken....nee. Met een startende zaak is dat absoluut niet mogelijk.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 13:10

allen schreef:Vroeger had je een kolenhok Rene. Fantastische oplossing was dat voor stoute kinderen, niet?
ook wel eens in gezeten :tooth:

maar zo ging dat en ook soms bij anderen, het kon bv zo maar zijn als ze je pakten met bv belletje drukken dat ze diegene ff in de kelder stopten :lol:

(dan was het nog spannender om te durven ;-))

maar serieus, ff buiten zetten is dan veel beter, ook al belt die dame ff of ff met de foon bezig, die kan met een scheef oog best die 2 die ff buiten zijn gezet in de gaten houden, soms 'moet' je ff een oplossing vinden en of wat proberen, even buiten zetten van bv een onhandelbaar kind in zo'n groep hoeft helemaal niet erg te zijn.
kunnen ze zelfs van leren (ligt er aan wat ze gedaan hebben en of de uitleg daarna en begeleiding of course)

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 13:12

Dit was correspondent GTRené vanuit het kolenhok met WiFi:)

Tristan

Bericht door Tristan » 04 apr 2014, 13:18

Wij hebben de KDV goed doorgelicht en bij mensen uit de straat/wijk wat info gehaald. Hierin blijkt dat er sinds de opening geen enkele aanklacht/incident is voorgekomen. 100% garantie heb je nooit. Ook niet als je kind op kamp gaat met voetbal of zwemmen etc etc.

Andre

Bericht door Andre » 04 apr 2014, 13:26

:)

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 13:53

Robin schreef:Dit was correspondent GTRené vanuit het kolenhok met WiFi:)
:lol:

als je het over kolen hebt, hier bij dit bedrijf (wibbelink Nijverdal) hadden ze vroeger altijd grote open opslag plaatsen voor kolen, daar rechts van het gebouw.
sommige kolen waren voor huishoudens (jaja toen waren er nog veel kolenkachels thuis) en sommige (grote brokken e.d.) voor d stoomtrein die daar af en toe nog achter langs reed bij dat gebouw...

Afbeelding

we speelden dan regelmatig in die kolen opslag, kon je mooi in klimmen en of vanaf glijden enz enz, geen flauw idee hoe we er daarna uitzagen :mrgreen: denk dat moeders vaak druk was met kleren wassen, net als in die met groene aanslag bomen klimmen e.d. kleren moesten denk vaak in de was :angel:

en waar wij als kleine kinderen wel eens een kuil graafden onder de rails en er dan snel inkropen als de stoom/kolen trein er aan kwam :shock: dan was je heel dichtbij :mrgreen: levens gevaarlijk!

soms spotte zo'n machinist dat soort knapen of die wat op de rails wilden leggen oid, en stopte dan de trein en sprong dan er uit om schreeuwend een kort stukje bv achter ons aan te rennen :duck:

those were the days, en 100% heb je nooit qua dag verblijven of oppas van wie ook, ook niet van je kids als ze bv zeggen, we gaan even spelen bij jantje of pietje z'n huis, terwijl ze dan bv de bossen in ging of fabrieken of andere avonturen beleefde die van huis uit vast niet goed gekeurd zouden worden :mrgreen:

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 14:03

Hou es op met je kolen man:)

M'n pa heeft er als kind 'n trauma aan over gehouden.

Bloemkolen. lsfw Now we're talking.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 14:15

Robin schreef:Hou es op met je kolen man:)

M'n pa heeft er als kind 'n trauma aan over gehouden.

Bloemkolen. lsfw Now we're talking.
403 Forbidden
vraag me bijna af wat daar voor foto stond, heb wel zo'n idee :mrgreen:
iets met grootste ter wereld oid?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 04 apr 2014, 14:33

Andre schreef:Kinder verblijven ja dat is een oplossing. Verschrikkelijk dit!

http://www.telegraaf.nl/s/22470417" onclick="window.open(this.href);return false;
Met alle respect maar die video zegt mij echt helemaal niks. Staat dat kind er 5 minuten of een halve dag met -5? Typisch Telegraaf nieuws imho. Onze oudste heb ik ook wel eens buiten gezet om stoom af te blazen. Ga daar de boel maar ff bij elkaar krijsen als je je zin niet krijgt :)

tomgtr

Bericht door tomgtr » 04 apr 2014, 16:01

Gefeliciteerd trouwens nog Erik. Moeder van alle cliche's maar wordt alleen maar leuker. Eerste maanden is mooi maar vooral achteraf. Ook zenuwslopend en je kan als vader vaak weinig als zo'n kind eenmaal gaat brullen. Maar de snell ontwikkeling en zo is prachtig. En als je eenmaal echt iets met ze kan doen of met ze praten is zo leuk.

ErikS

Bericht door ErikS » 17 apr 2014, 19:27

Thnx!

Gefeliciteerd Frank. Nog een dame, het zijn allemaal meiden hier?!

@joost.... hoest daar?!

Gijs Evo

Bericht door Gijs Evo » 18 apr 2014, 00:04

Hier sinds vorige week dinsdag weer vader van een jongen.

Hadden al een meisje dus knoop erin :blink:

hanske

Bericht door hanske » 18 apr 2014, 01:04

///Joost schreef:Je moet zo'n kind leren om te communiceren. Krijsen heeft vaak een oorzaak en ontstaat niet zomaar.
No offence Joost maar het blijft moeilijk communiceren met een huil baby, ik gun het in ieder geval niemand.
Daar word je dus echt helemaal :gek: :crazy: :'( :hammer: van.
Bye bye nachtrust :slapen:.

Enig voordeel is dat het de relatie wel op de proef stelt, overleef je dat dan overleef je alles. :thumbup:

Groetjes, een ervarings- deskundige. :shithappens:

mark123

Bericht door mark123 » 18 apr 2014, 09:30

Inderdaad veel meisjes hier. Wij verwachten op 2 september ook een meisje. misschien wat eerder want ze was nu al lekker gegroeid (zo veel dat we voor extra controle naar het AZM moesten)...

Tim N

Bericht door Tim N » 18 apr 2014, 09:47

Gijs Evo schreef:Hier sinds vorige week dinsdag weer vader van een jongen.

Hadden al een meisje dus knoop erin :blink:
Gijs gefeliciteerd (en vrouw natuurlijk ook)

LOL @ Joost, mooi praten maar zoals Hanske als aangeeft als ze zo klein zijn en snachts\overdag de boel bij elkaar bleren kun je communiseren tot je erbij in slaap valt, dat help dan echt niet :wink:

Onze jongste had de eerste 6maand snachts vaak last van krampjes, daar kun je gewoonweg verder niks aan doen. Test idd wel je relatie, zodra je beiden op je tandvlees loopt krijg je de beste gesprekken :crazy:

ErikS

Bericht door ErikS » 18 apr 2014, 10:10

Communiceren met een baby bestaat niet.
De baby proberen te begrijpen wel.... Maar dan nog, het lijkt zo makkelijk, maar dat is het niet.
Eén 'regel' dagje en pa & moe kunnen dag zeggen tegen regelmaat en rust.

Een huilbaby daarentegen sloopt volgens mij vrijwel alle huwelijken. Als je dat overleefd kom je er wel inderdaad..... :bag:

Plaats reactie