Alfa Romeo 4C officieel!

Vurige Italiaanse auto's, van vlammende Ferrari's tot volle urnen, dit is het forum voor Italiaans temperament.
Plaats reactie
Turbo

Re: Alfa Romeo 4C officieel!

Bericht door Turbo » 24 mar 2014, 00:31

Alfa Romeo geeft de 4C fatsoenlijke koplampen :

Afbeelding

http://www.autoblog.nl/nieuws/alfa-rome ... post-65884" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 24 mar 2014, 10:57

goed nieuws, wel apart dat je dan kunt kiezen, immers tis niet alleen een andere unit maar ook de carrosserie er om heen :D

Turbo

Bericht door Turbo » 24 mar 2014, 20:05

Ze hadden de LED-koplampen ook wat mooier kunnen maken ipv de gatenkaas-look , door er bvb meer LED's in te steken zodat behuizing mooier gevuld was en/of door de LED'S achter mooi projectielensje te monteren , dan moesten er geen andere koetswerkpanelen gemonteerd worden om de lampen vd 4CSpider ook in de gesloten verse te kunnen monteren

Fabian

Bericht door Fabian » 27 mar 2014, 10:17

Wij hebben de "onze" op het werk afgelopen week geleverd gekregen, gisteren even goed bekeken.

Wel bijzonder hoor, mooie auto, klein, breed, extreem laag. Van binnen helaas iets teveel Fiat 500/Punto/Panda naar mn zin, daar hadden ze echt wel iets meer van kunnen maken vind ik.

Van binnen echt klein, heel klein, in en uitstappen is een hele onderneming. Het zichtbare carbon is wel gaaf.

Maar ook echt een Italiaan, hoe ondoordacht allemaal. Eerst ontwerpen we iets moois, daarna passen we alles er wel in ofzo :roll: ....Ruitenspoeier bijvullen? Sja, dat gaat niet zomaar hoor., eerst tasje uit de kofferruimte halen, kapje wegschroeven bij de voorruit, heel slangesysteem uit dat tasje halen en inelkaar zetten, trechter erop, dat ergens bij de voorruit erin frotten en dan bijvullen (door een tuinslangetje, dus lekker langzaam). Handig hoor :tong:

Geluid is ook echt extreem, dat ze er een typegoedkeurig voor hebben gekregen zeg...stationair hoor je elkaar al niet meer praten als je erachter staat :gek:

Nog niet mee gereden helaas....

GTRene

Bericht door GTRene » 27 mar 2014, 10:34

wat apart dat het geluid al zo stevig is bij stationair?
benieuwd wat je er van gaat vinden als je eens een ritje hebt gemaakt, opzich een mooi dik ding, had wel liever gezien dat bv zo'n motor in de lengte was ingebouwd en bv een NA V6 oid zou zijn, magoed je kan niet alles hebben :D

wellicht met de nog te komen 6c ?
maar die zal de motor misschien wel voor krijgen, don't know...

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mar 2014, 10:55

Fabian schreef:
Maar ook echt een Italiaan, hoe ondoordacht allemaal. Eerst ontwerpen we iets moois, daarna passen we alles er wel in ofzo :roll: ....Ruitenspoeier bijvullen? Sja, dat gaat niet zomaar hoor., eerst tasje uit de kofferruimte halen, kapje wegschroeven bij de voorruit, heel slangesysteem uit dat tasje halen en inelkaar zetten, trechter erop, dat ergens bij de voorruit erin frotten en dan bijvullen (door een tuinslangetje, dus lekker langzaam). Handig hoor :tong:

Wat de vliegende fok?! :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol: :lollerdelol:

indobesar
Auto: M3P, 130i

Bericht door indobesar » 27 mar 2014, 11:47

Petrolhead Tom schreef:
Fabian schreef:

Dat is bij een hedendaagse (Duitser) niet anders. Probeer voor de gein maar eens een dimlichtje te vervangen... :bag:
Aan de andere kant is het bijvullen van ruitensproeier vloeistof een exercitie van 1-2x per jaar. Kost wellicht 5 minuten meer. Als de concessie is... :)

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 27 mar 2014, 12:16

indobesar schreef:
Petrolhead Tom schreef:
Fabian schreef:

Dat is bij een hedendaagse (Duitser) niet anders. Probeer voor de gein maar eens een dimlichtje te vervangen... :bag:
Aan de andere kant is het bijvullen van ruitensproeier vloeistof een exercitie van 1-2x per jaar. Kost wellicht 5 minuten meer. Als de concessie is... :)
Lampjes vervangen is bij elke auto een hel. Ik heb er nog nooit een gezien waarbij ruitensproeier vloeistof onmogelijk is zoals bij bovenstaande Alfa.

Turbo

Bericht door Turbo » 16 apr 2014, 22:02

Test: Alfa Romeo 4C : http://drivr.be/2014/04/10/test-alfa-romeo-4c/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.auto55.be/tests/141158-alfa-romeo-4c" onclick="window.open(this.href);return false;

Jurjen
Auto: 987S / 955

Bericht door Jurjen » 17 apr 2014, 10:54

Ik heb er vorige week eentje gereden en het is echt een hele leuke auto. Het ding wil echt niet rechtuit rijden, dus je bent echt continue bezig. Geen stuurbekrachtiging. Alleen die bak, daar moet je even mee leren leven. Ik was onder de indruk, echt een hele leuke speelauto. Hij komt alleen gewoon niet om op het gas. Veel te veel tractie.

Plaatje:

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2014, 13:17

dus er zou meer power in moeten...zoals ze in het begin vermelden 300pk en moet beter/anders uitgelijnd :ongeveer als: worden?

Jurjen

Bericht door Jurjen » 17 apr 2014, 13:44

Dat zou kunnen, maar meer power lijkt me niet per se leuker in een 4C. (HE WAT).
Hij gaat vrij snel onderstuurd worden onder last, dus iets smallere bandjes achter en een wat anders afgestelde ophanging en je hebt een heel eind denk ik. Als je per se wilt glijden, want zo is het ook al een heel gaaf ding.

Nog een plaatje, omdat 'ie zo mooi is.

Afbeelding

glnk

Bericht door glnk » 17 apr 2014, 15:23

Het is gewoon geen drift BMW. Ondersturen doet een Lotus ook doordat de neus licht is en al het gewicht op de achteras zit. Daarom ook heel veel tractie wat erg goed van pas komt omdat deze auto geen sperdifferentieel heeft. Dit ding gaat vast harder de bocht om dat menig BMWtje ;)

Het model van de 4C is echt geniaal. Alleen een Lotus is technisch beter.. Moeilijke keuze :)

Ik was gisteren aan het kijken naar leuke betaalbare nieuwe sportwagens.

Een Mazda MX5 2.0 voor 40.990 euro :duh:
http://www.autoweek.nl/auto/71244/mazda ... pe-20-gt-m" onclick="window.open(this.href);return false;

Een Lotus Elise CR voor 42.134 te koop:
http://www.autoweek.nl/auto/62549/lotus-elise-cr" onclick="window.open(this.href);return false;

Welke gek gaat er nog voor zo'n MX5 als je voor 1100 euro meer een Lotus hebt? In Frankrijk is de MX5 10.000 euro goedkoper dan hier...

Fabian

Bericht door Fabian » 17 apr 2014, 15:48

T is echt een leuke auto....en meer vermogen is mijns inziens niet nodig, vond hem aardig vlot!!!

De onze is alweer verkocht alleen (binnen 4 weken en 1000km dus...), auto is veeeeeeeeeel te laag en te lastig om aan klanten zomaar mee te geven. Je kunt echt nog niet eens de laagste drempel over rijden zonder carbon af te slijpen, bij de onze dus al 2x gebeurd ondanks schuin de drempels op enzo.

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 apr 2014, 15:55

Dat onderstuur krijg je er wel uit door een smallere voorband te nemen, eventueel achter een maatje breder. Ik las in de AV dat zo'n ding in het interieur echt TE veel lawaai maakt. Lijkt me een groot nadeel voor een verder prachtig apparaat. Imho de auto van 2014 :df:

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 17 apr 2014, 16:19

Het ding wil echt niet rechtuit rijden, dus je bent echt continue bezig. Geen stuurbekrachtiging
Afgelopen vrijdag ook gereden en vond dit juist wel meevallen. Met mijn Speedster had ik het veel drukker om hem in het juiste spoor te houden.
Je kunt echt nog niet eens de laagste drempel over rijden zonder carbon af te slijpen, bij de onze dus al 2x gebeurd ondanks schuin de drempels op enzo.
Omdat de 4C mijn daily driver gaat worden was dat dus mijn grootste vrees. Afgelopen vrijdag dus een route genomen met flink wat drempels. En geen daarvan was een probleem.
Snap er dus geen sikkepit van.

ErikS

Bericht door ErikS » 17 apr 2014, 16:30

Niels schreef:Dat onderstuur krijg je er wel uit door een smallere voorband te nemen, eventueel achter een maatje breder. Ik las in de AV dat zo'n ding in het interieur echt TE veel lawaai maakt. Lijkt me een groot nadeel voor een verder prachtig apparaat. Imho de auto van 2014 :df:
Juist andersom toch?
Je wil meer grip voor creëren en achter minder.....

Jurjen

Bericht door Jurjen » 17 apr 2014, 17:26

gerard lubbe schreef:
Het ding wil echt niet rechtuit rijden, dus je bent echt continue bezig. Geen stuurbekrachtiging
Afgelopen vrijdag ook gereden en vond dit juist wel meevallen. Met mijn Speedster had ik het veel drukker om hem in het juiste spoor te houden.
Dan zijn we misschien nog langs elkaar gelopen. Ik was ook afgelopen vrijdag in Lijnden. Ben je met die Alfa Rosso of de grijze op pad geweest?

@Niels, op de snelweg bij 130idd erg lawaaiig, zit een vervelende brom is. Hopelijk is die er voor degene die hem dagelijks gaan rijden wat uit te halen. Overigens weinig last van drempels gehad, maar we zijn ook gelijk Flevoland in gedoken.

GTRene

Bericht door GTRene » 17 apr 2014, 18:12

Niels schreef: Ik las in de AV dat zo'n ding in het interieur echt TE veel lawaai maakt
Zou dat wat te maken hebben met de carbon mono? ala carbon airbox wat ook extra lawaai maakt?

Niels
Auto: Prius+

Bericht door Niels » 17 apr 2014, 18:25

ErikS schreef:
Niels schreef:Dat onderstuur krijg je er wel uit door een smallere voorband te nemen, eventueel achter een maatje breder. Ik las in de AV dat zo'n ding in het interieur echt TE veel lawaai maakt. Lijkt me een groot nadeel voor een verder prachtig apparaat. Imho de auto van 2014 :df:
Juist andersom toch?
Je wil meer grip voor creëren en achter minder.....
Ja idd, net andersom :oops:

gerard lubbe

Bericht door gerard lubbe » 17 apr 2014, 18:54

Dan zijn we misschien nog langs elkaar gelopen. Ik was ook afgelopen vrijdag in Lijnden. Ben je met die Alfa Rosso of de grijze op pad geweest?
Zou kunnen, ik heb in de Alfa Rosso gereden.
Bij terugkomst stond de grijze er ook.

Afbeelding

Turbo

Bericht door Turbo » 23 apr 2014, 23:10

Gewone koplampen als optie op Alfa 4C Coupé ?

Afbeelding

http://www.autowereld.com/nieuws/autoni ... a-4c-coupe" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2014, 23:28

klopt tijdje terug wat van gelezen, je moet dat vooraf mee bestellen...edit, achteraf kan ook schijnbaar ander type zelfde vorm als die multi units.
ik begin trouwens aardig te wennen aan die multi unit koplampen, maar zou toch voor die roadster koplampen gaan als ik nieuw mocht bestellen.

http://www.alfaromeoimport.com/1/post/2 ... oices.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding
Afbeelding
We believe that no other car before came with so much talk and controversy about the headlights like the Alfa Romeo 4C. Many people fell in love with the headlights that were introduced on the 2011 concept vehicle. (see below). To a later stage we saw the headlights being changed again (from the more longer and narrower version to the one above - right). Finally, Marco Tencone (team leader design) confirmed, that Alfa Romeo will offer the original concept vehicles headlight as an option, or should we say, alternatively choice. Matter of fact, even if you launch edition is coming with the "official" lights, you can put the "concept" lights on it and swap it out.

ABOVE are the OFFICIAL headlights. Left: The Alfa romeo 4C launch edition and to the right the Alfa Romeo 4C Spider. Buyers of each car can purchase an additional set of either the original launch headlights or the Spider headlights and interchange them.

by Alfa Romeo Imports of Greater Toronto. ©pictures by ARI

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2014, 23:37

ah

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

GTRene

Bericht door GTRene » 23 apr 2014, 23:39