Bericht
door Dennis van der Schoot » 12 mei 2007, 16:02
Hugo,daar ben ik zeker niet mee eens.
En fase 1 heeft een wat losser weggedrag dan de fase 2.
Fase 2 is heeft onderstel (lees,achterste subframe) wat veel meer op veiligheid is gebaseerd.
Even een stukje plakken en knippen; (heb ik ooit op een ander forum geschreven)
Weggedrag valt best mee,iedereen praat erover alsof de auto alle kanten uitbreekt,dit is absoluut niet waar.
Onderstuur is onbekend bij de Clio v6,of je moet wel zo lomp hard (te snel dus.) een bocht in sturen,maar dan krijg je vrijwel elke auto onderstuurd.
Bij normaal/circuit rijden krijg je de auto gewoon niet onderstuurd.
De voorkant vann de auto heeft gewoon een verschrikkelijk goede grip.
Gaan we nu naar de achterkant,wordt een ander verhaal.
De achterkant van de auto is redelijk los,ondanks het gewicht op de achteras.
Dus je stuurt een bocht in met hoge snelheid,voorkant kan het allemaal makkelijk bij houden,maar de achterkant komt voorbij,want die kan het niet bijhouden,en voilla,een levensgevaarlijk weggedrag.
Op deze manier zijn er tijdens de introductie van de Clio v6 fase 1 (heb ik dus) verschillende autojournalisten de fout ingegaan.
Maar om nu te zeggen dat de auto een slecht/gevaarlijk weggedrag heeft,daar ben ik het absoluut niet mee eens.
Oke,laat niet in een bocht op de limiet,je gas los,want je gaat achterste voren.Maar welke "hothatch" heeft dat nu niet,dat maakt het nu net leuk.Een Clio Williams heeft dat ook.
Overigens heb ik het nu wel over droog weer.
Bij nat wegdek is onderstuur en overstuur op commando zeer makkelijk oproepbaar.(kan ook leuk zijn!)
Overigens zijn de banden bij de V6 zeer belangrijk, (whats new?)
altijd op banden rijden met V-profiel,anders rijdt de auto echt voor geen meter.(spreek uit ervaring)
Auto is ontwikkeld op Michelin Pilot Sport 1 banden (V-profiel dus)deze (perfecte banden voor de V6) worden helaas niet meer geproduceerd.
Zo,duidelijk?