verslag>
http://www.autoweek.nl/rijimpressie/139 ... rm=a_31900" onclick="window.open(this.href);return false;
RS Q3 mit 410 PS
Auf dem Auto Salon 2014 in Genf präsentiert der Audi-Veredler Abt eine leistungsgesteigerte Variante des kompakten SUV RS Q3. Das 2,5-Liter-Fünfzylinder-Serientriebwerk leistet nach dem Upgrade der Motorsteuerungs-Software 30 % mehr. Genauer: 410 PS und 530 Nm Drehmoment.
dan moet je haar wat cilinderkopen laten zien waarmee lange tijd zuinig gereden is, dikke zwarte aanslag e.d. en dan de hoge reparatie kosten e.d., wellicht dat ze dan wat meer gaat genietenAndre schreef:Thx vrouwtje gebruikt de pkaaas niet:) 2000 toern schakln
Haha
http://ww2.autoscout24.nl/mz_home.aspx? ... utm_term=1" onclick="window.open(this.href);return false;De RS Q3 deelt zijn aandrijflijn namelijk met de RS3 die dankzij zijn magnifieke 2.5 liter vijfcilinder hoog bij ons aangeschreven staat. Werkelijk een briljante krachtcentrale in de hatchback, maar – en hier wringt de schoen – in de RS Q3 hebben de heren uit Ingolstadt besloten de krachtbron ietwat af te zwakken voor een gunstiger brandstofverbruik. Wat?!<br> Aan de achterzijde viel het ons al op. De Q3 mist ten opzichte van de RS3 één uitlaatpijp. Enig research leert ons dat die ontbering een bewuste keuze is en heeft geenszins te maken met het afgenomen vermogen, maar het lijkt ironisch genoeg wel de angel uit de RS Q3 te trekken. De downtuning van 360 naar 310 pk verstoort de magie van de RS3. Niet op de eerste plaats door de daling in vermogen, maar tevens slonk de geluidsensatie, rauwheid en alertheid van de krachtbron met een gelijke dosis. Natuurlijk galmt de vijfcilinder nog steeds voortreffelijk, maar het klinkt gedempt en passieloos. Over de snelheid hebben we allerminst te klagen, want de SUV is buitengewoon snel. In slechts 5,5 seconden katapulteren we naar de honderd, maar de snelheidsbeleving voelt opnieuw inferieur. In alles lijkt de SUV het minderwaardige broertje van de RS3. Maar dat kan toch niet de bedoeling zijn?<br>Drive Select<br> Elke kilometer wordt het gevoel van het gedegen, smetteloze karakter sterker. De RS Q3 rijdt in de basis als een steviger afgeveegde Q3, al kun je middels het standaard voorhandige Drive Select de instelling afstemmen op je persoonlijke voorkeur. Nutteloos, want na eenmaal uitproberen blijken zowel ‘Comfort’ als ‘Auto’ veel stuurgevoel weg te filteren en blijft de ‘Dynamic’ steevast aan als favoriet. Rijden in deze modus is zoals we van een moderne Audi gewend zijn: scherp en direct, maar zonder rauw randje en een tikkeltje te licht. Een uitstekend compromis voor een doorsnee model van de Duitsers, maar tijdens het beetgrijpen van het fraaie gestikte stuurwiel met RennSport-logo hadden we meer verwacht.<br> <br>Audi SQ3<br> Je merkt inmiddels dat we niet helemaal overtuigd zijn van de RS Q3 en een vluchtig vergelijk met zijn directe concurrent is tevens niet erg hoopgevend.
Gebruikers op dit forum: Marcelvv en 7 gasten