Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 11:52

Nu wonen m'n zwager en schoonzus in Amsterdam Noord. M'n nichtje (10) kwam tot ongeveer d'r 7e amper buiten daar. Toch 'n redelijk normale Hazes wijk met zelfs 'n GT86 om de hoek geparkeerd.

Waarom niet ,vraag je je af? Er waren daar Marokkaanse schoffies van 8-12 ofzo die daar de buurt en de kids (waaronder m'n nichtje) terroriseerden. Ze zit nu sinds 3 jaar op judo(en is daar heel goed in!) , maar kortom er is 'n probleem.

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 11:59

Nogmaals ALLES(dus Wilders uitspraken, het Marokkanenprobleem, de juwelierskwestie, maar ook glnks posts) worden dus enorm onder 'n vergrootglas gelegd hier en daar.(Media, op straat, fora)

Selectieve verontwaardiging, ik begin er vaak over, omdat 't me opvalt:)

--->Verder wil ik dat NL uit 't slop komt en neen dat bereik je niet met 'minder Marokkanen' an sich, maar met visie, verdraagzaamheid en ideeen.

Waarbij alledrie bijna 'n utopie zijn, we worden geleid door Stevie Wonder en Vincent Bijlo, we zijn zelf zo verdraagzaam als de gemiddelde moslim en we hebben geen idee:)

Wilders heeft 'geen oplossingen'. Klopt.

Vertel mij even wie ze wel heeft dan. :coffee:

STEEKT EEN SIGARET OP(nog nooit gerookt, behalve paling en achterbanden)

Omwille van de economie:)

Afbeelding

Snipe

Bericht door Snipe » 04 apr 2014, 12:07

Robin schreef:STEEKT EEN SIGARET OP(nog nooit gerookt, behalve paling en achterbanden)

Ik dacht nog: ze zullen in Den Haag wel dolblij zijn. Jarenlang belastingen en accijnzen verhoogd, maar nu hebben ze het voor elkaar, een sigarettenfabrikant die ermee kapt. En dat er even 1.200 mensen geen baan meer hebben... Nou ja, poen zat om de uitkeringen van te betalen door al die accijnzen dus.

(In 2013 waren sigaretten twee keer zo duur als tien jaar ervoor, nu zijn op 1 april de accijnzen weer omhoog gegaan en op 1 januari 2015 opnieuw.)

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 12:17

Snipe schreef:
Robin schreef:STEEKT EEN SIGARET OP(nog nooit gerookt, behalve paling en achterbanden)

Ik dacht nog: ze zullen in Den Haag wel dolblij zijn. Jarenlang belastingen en accijnzen verhoogd, maar nu hebben ze het voor elkaar, een sigarettenfabrikant die ermee kapt. En dat er even 1.200 mensen geen baan meer hebben... Nou ja, poen zat om de uitkeringen van te betalen door al die accijnzen dus.

(In 2013 waren sigaretten twee keer zo duur als tien jaar ervoor, nu zijn op 1 april de accijnzen weer omhoog gegaan en op 1 januari 2015 opnieuw.)
Inderdaad.

Peric

Bericht door Peric » 04 apr 2014, 12:19

RVV schreef:Jij bent ook een product van het geloof, iedereen, of we dat willen of niet. Onze samenleving en moreel heeft het geloof als basis, staat verder los van of je zelf wel of niet wil geloven.
Ik heb het al vaker geschreven als reactie op iemand die dit ook beweerde.
Ben het niet met je eens. Ik denk dat dit hele gewone normen en waarden zijn die het geloof het eerst aanhangig heeft gemaakt.
Ik ben van mening dat ongeacht of je religieus bent of niet dit als normale normen en waarden beschouwt kunnen worden. Niet omdat je toevallig gelooft ergens in.

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 12:22

Peric schreef:
RVV schreef:Jij bent ook een product van het geloof, iedereen, of we dat willen of niet. Onze samenleving en moreel heeft het geloof als basis, staat verder los van of je zelf wel of niet wil geloven.
Ben het niet met je eens. Ik denk dat dit hele gewone normen en waarden zijn die het geloof het eerst aanhangig heeft gemaakt.
Ik ben van mening dat ongeacht of je religieus bent of niet dit als normale normen en waarden beschouwt kunnen worden. Niet omdat je toevallig gelooft ergens in.
Inderdaad. Kijk naar Frankrijk.

Geld, 'Humanisme' en (in)tolerantie EN LANDSGRENZEN daar is 'n samenleving(na WW2) grotendeels op gebaseerd. Niet (meer) op religie.

Normen en waarden inderdaad. Ik hoop dat bepaalde Marokkanen/moslims dat ook snappen....

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 12:43

Snipe schreef:

Het 'grappige' is, de meeste van die sigaretten zijn voor de Azie kant zeg maar, en dus niks te maken met wat we hier er voor betalen...
schijnt dat ze de productie straks in Rusland? oid voort gaan zetten...immers Azie schijnt nog een groeiende markt te zijn qua rokers zo hoorde ik net althans.

Maar ff wat anders, Rusland dus...China was ook wat mee...en Rusland en China zijn al bijna 'vriendjes' en dollars worden ingeruild voor wat anders...en de zaak Oekraïne en fals vlag operations en Syria enz enz enz...
Dingen komen steeds dichter bij elkaar en als er meer compressie komt wordt de knal waarschijnlijk groter...

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 12:47

Bron, AD vandaag 4-4-14. Don't shoot the Messenger:)

Afbeelding

Hielke

Bericht door Hielke » 04 apr 2014, 12:50

En bedankt, dat wordt weer een bezoekje aan de fysiotherapeut.

Ho wacht, nu is ie wel recht.

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 apr 2014, 12:52

glnk schreef:
Criminelen met een dubbel paspoort moeten na vervolging het land uitgezet worden en ontnomen worden van hun Nederlandse paspoort. Wie is het daar nou niet mee eens?

Ik moet zeggen dat me dat wel aanspreekt en ben benieuwd Perry waarom jij op dit punt er anders over denkt.

Maar wat is die PVDA hard aan het schreeuwen zeg over Wilders zeg, komt ze natuurlijk ook goed uit want nu kunnen ze de aandacht van hun eigen problemen ff afleiden...........stelletje sufferds met hun T-Shirts........

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 12:57

@artikel wat Robin aandraagt,

hm, nu begrijp ik die uitlatingen in de video's ook beter wat die Maroks deden...met een glashard gezicht zaken goed praten e.d. het geeft ze 'kracht' die erg fout is...maar je mag daar 'niks' over zeggen want das hun geloof en of vrijheid van meningsuiting.

alhoewel ze best zaken kunnen verbieden, bepaalde meningen over bepaalde zaken mag je ook niet uiten in NL wat bv kwetsend zou zijn, dan kunnen bepaalde lieden uit die groep hun borst nat maken met kwetsend te zijn naar vrouwen en of met ziektes gooien en of dood en verderf e.d.
:sealed:

Robin

Bericht door Robin » 04 apr 2014, 13:00

Ja 'kwetsend' René.

Begon Wilders nou met 'kwetsen' of hebben we nog andere voorbeelden daarvan?:)

Nederland wil geen bananenrepubliek zijn, maar struisvogelpolitiek zijn we numero 1 in:)

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2014, 13:15

Peric schreef:
Peric de ontzuiling van onze maatschappij is nog maar vrij kort ingezet sinds de jaren 60 van de vorige eeuw. Jij en ik zijn groot geworden in deze omgeving/situatie. Maar dat neemt niet weg dat de tientallen voorgaande eeuwen onze samenleving en hoe we qua normen en waarden met elkaar omgaan gevormd is door het geloof en de kerk. Het geloof is eeuwenlang zo diepgeworteld geweest in onze cultuur dat we onze samenleving qua normen en waarden en vooral ook onze wetten daar nog steeds op gebaseerd hebben.

Geloof is namelijk gebaseerd op angst en straf. (zondig naar de hel idee) onze wetten en maatschappij is op hetzelfde ingericht. Weliswaar niet gelijk naar de hel, maar ben je zondig (overtreed je de wet) dan krijg je straf. De angst voor straf (gevangenis/zware boetes) houd het overgrote deel van de bevolking op het rechte spoor.

Als er geen angst meer is voor straf dan vervallen de normen en waarden. Dan gaan mensen hun eigen gang. Marokkaanse jeugd kent geen angst. Ze weten van hun oudere broeders precies tot hoever de politie mag gaan, hoe ons strafstelsel in elkaar steekt. Gevangenis/straf schrikt niet meer af. Sterker nog het statusverhogend in de groep.

Komen we weer terug op wat ik al eerder schreef.. pak hun status af, dan pak je hun persoonlijkheid af. Daar zit de oplossing in. Marokkaan op een scooter of in een dure auto? aanhouden en in beslag nemen als die geen bonnetje kan tonen. Dure merkkleding? horloges/sierarden/telefooons Idem dito.. geen aantoonbare inkomsten? afpakken , pak datgene van ze af waar ze groot mee willen lijken.

Deze manier van aanpakken kan in 1 generatie werken. alles onder 6 jaar kan "clean" groot worden als ze geen voorbeelden meer zien.
Alles draait om status, nobody heeft geen status.

Hielke

Bericht door Hielke » 04 apr 2014, 13:24

Pak de meest criminele 10% op. Geef ze een scooter, een paar sportschoenen, wat andere merkkleding waarvan ik de naam toch niet weet, en 5000 euro in contanten, en zet ze dan de grens over. Status geregeld, probleem opgelost.

Ben het inmiddels beu om in constructieve (nooit werkende) knuffel oplossingen te denken.

GTRene

Bericht door GTRene » 04 apr 2014, 13:29

Robin schreef:Ja 'kwetsend' René.

Begon Wilders nou met 'kwetsen' of hebben we nog andere voorbeelden daarvan?:)

Nederland wil geen bananenrepubliek zijn, maar struisvogelpolitiek zijn we numero 1 in:)
daar zijn andere voorbeelden van...

je zou bv 'die kut marokanen' ook als kwetsend kunnen bestempelen, magoed dan zit je ook weer op het discriminatie gedrag waar zovelen 'zogenaamd' slachtoffer van zijn als het ze niet aanstaat wat ze te horen krijgen.

en het probleem in NL is met vele zaken de politiek...
ze beloven van alles voor de verkiezingen en maken er vaak weinig van waar en of nar 2 of 4 jaar komt er weer een andere clown die zeggenschap krijgt of wat ook...dus het wordt nooit echt wat en blijft pappen en nathouden.

of der moet echt wat groots gebeuren dan durven er meer en of meer van afhankelijk worden van iets.

maar zolang de partijen stelsels of hoe heet dat, zo blijft zo het is houden we altijd vele verschillen en halve maatregelingen.

1 groot leider :ongeveer als: of richting is niet ideaal, maar je krijgt als het goed wordt uitgevoerd wel meer duidelijkheid waar je je op kunt aanpassen en dan een keuze hebt.
die moet dan ook blijven zitten zolang het goed gaat, een beetje als een soort Koning maar dan met macht die dan natuurlijk wel goed/eerlijk gebruikt moet worden en gecontroleerd door...niet multinationals maar door het volk gedragen (eerlijke democratie, niet zoals in NL) zonder enig gewin of course, (het foute gewin dan)
en natuurlijk foute bestuurders ook 4 of 8 jaar of langer nadien, nog gestraft kunnen worden enz enz (moet streng) niet zoals het nu is dat je weg komt met 'vertrouwen wat geschaad' of dat de nwe berouw moet tonen van zijn/haar daden terwijl die nwe van niks wist of er niks mee te maken had....NL ten top.

magoed Utopia is nog niet geboren :mrgreen:

Snipe

Bericht door Snipe » 04 apr 2014, 13:38

Downforce Hans schreef:glnk schreef:
Criminelen met een dubbel paspoort moeten na vervolging het land uitgezet worden en ontnomen worden van hun Nederlandse paspoort. Wie is het daar nou niet mee eens?

Ik moet zeggen dat me dat wel aanspreekt en ben benieuwd Perry waarom jij op dit punt er anders over denkt.
Voornamelijk omdat het zonder voorbehoud wordt gesteld. "Criminelen" moeten na een veroordeling het land uit als ze een dubbel paspoort hebben. Natuurlijk is iedere veroordeling altijd je eigen schuld, maar als je uit de supermarkt een krat bier jat kun je ook veroordeeld worden. Dan is het wel erg rigoureus om iemand gelijk het land uit te donderen, vind je niet?
Ik ben er dus voornamelijk op tegen omdat het wat al te simplistisch gesteld wordt. Ik zou er al wat anders over denken als het alleen om bepaalde criminelen gaat, met een celstraf van een jaar of zo. Aanvullend zou je nog kunnen beargumenteren dat de wet voor iedereen gelijk is, en dat straffen dat dan ook zouden moeten zijn. Een verdrag zoals Italië onlangs met Marokko heeft gesloten (Luco postte daar geloof ik een linkje van) vind ik geen slecht idee trouwens.

Robertdj

Bericht door Robertdj » 04 apr 2014, 13:42

Hielke schreef:Pak de meest criminele 10% op. Geef ze een scooter, een paar sportschoenen, wat andere merkkleding waarvan ik de naam toch niet weet, en 5000 euro in contanten, en zet ze dan de grens over. Status geregeld, probleem opgelost.

Ben het inmiddels beu om in constructieve (nooit werkende) knuffel oplossingen te denken.
En een week later zijn ze weer in Nederland...

Wat status betreft, ze hebben de verkeerde voorbeelden. Als de Marokkanen die wèl succesvol zijn nou eens hun bek opentrokken en hun 'lotgenoten' lieten zien dat er wel degelijk legale mogelijkheden zijn in dit land. Zodat dat ze zich niet meer kunnen verschuilen achter calimero gedrag, dan zou het er allicht wat beter uit kunnen gaan zien.

Maar dit gebeurt helaas (te) weinig, of het is niet interessant genoeg voor de media.

RVV

Bericht door RVV » 04 apr 2014, 13:43

Hielke schreef:Pak de meest criminele 10% op. Geef ze een scooter, een paar sportschoenen, wat andere merkkleding waarvan ik de naam toch niet weet, en 5000 euro in contanten, en zet ze dan de grens over. Status geregeld, probleem opgelost.

Persoonlijk vind ik dit idee juist een knuffelidee. Helemaal niks geven alleen maar afpakken.

Peric

Bericht door Peric » 04 apr 2014, 13:55

Het idee van Hielke staat gelijk aan die regeling voor de buitenlanders die willen terugkeren naar hun 'vaderland' en maandelijks € 600.- kunnen krijgen tot hun dood.

Luco

Bericht door Luco » 04 apr 2014, 13:56

Snipe schreef:
Downforce Hans schreef:glnk schreef:

Voornamelijk omdat het zonder voorbehoud wordt gesteld. "Criminelen" moeten na een veroordeling het land uit als ze een dubbel paspoort hebben. Natuurlijk is iedere veroordeling altijd je eigen schuld, maar als je uit de supermarkt een krat bier jat kun je ook veroordeeld worden. Dan is het wel erg rigoureus om iemand gelijk het land uit te donderen, vind je niet?
Ik ben er dus voornamelijk op tegen omdat het wat al te simplistisch gesteld wordt. Ik zou er al wat anders over denken als het alleen om bepaalde criminelen gaat, met een celstraf van een jaar of zo. Aanvullend zou je nog kunnen beargumenteren dat de wet voor iedereen gelijk is, en dat straffen dat dan ook zouden moeten zijn. Een verdrag zoals Italië onlangs met Marokko heeft gesloten (Luco postte daar geloof ik een linkje van) vind ik geen slecht idee trouwens.
Iedereen die meer dan een jaar moet zitten wordt naar Marokko gestuurd en moet daar zijn straf uitzitten, dat is het verdrag, en ik denk dat een marokkaanse gevangenis geen pretpaleis is zoals hier.
Wat mij betreft morgen door de tweede kamer, volgende week eerste kamer en 1 mei in laten gaan.

glnk

Bericht door glnk » 04 apr 2014, 14:05

Zet die criminele Marokkanen op een C130 Hercules en vlieg over Marokko. Geef ze een parachute mee en duw ze het vliegtuig uit. Mogen ze zelf kiezen of ze aan het touwtje trekken of niet. Niks 600 euro per maand... /sarcasme

Ik denk niet dat Marokko zit te wachten op dat tuig, maarjah als ze daar een paspoort hebben is dat niet (meer) ons probleem.

Als je een krat bier vergeet af te rekenen ben je nog geen crimineel. Hang je op straat met als doel mensen te beroven/te belagen/het ziekenhuis in schoppen dan ben je er wel een. Tegen dat soort volk moet hard opgetreden worden.

Joël D.
Auto: Alfa 155 / Z4 3.0

Bericht door Joël D. » 04 apr 2014, 14:56

Peric schreef:Het idee van Hielke staat gelijk aan die regeling voor de buitenlanders die willen terugkeren naar hun 'vaderland' en maandelijks € 600.- kunnen krijgen tot hun dood.
Is dit serieus zo?

Downforce Hans

Bericht door Downforce Hans » 04 apr 2014, 15:28

@Perry,

Natuurlijk bedoel ik hier de criminaliteit mee die iets verder gaat dan een kratje pikken.
Maar het wordt al anders als het elke week een kratje pikken wordt, gooi hem dan ook het land, na een waarschuwing, het land maar uit.
Zonder hardere maatregelen gaat het toch niet werken ook al staan ze niet in verhouding met het vergrijp.

Snipe

Bericht door Snipe » 04 apr 2014, 15:37

Downforce Hans schreef:Natuurlijk bedoel ik hier de criminaliteit mee die iets verder gaat dan een kratje pikken.
Dat jij dat bedoelt snap ik wel, maar de PVV zegt het zonder voorbehoud. Dan denk ik dus: kom eerst maar eens met een uitgewerkt plan. Het stond in het verkiezingsprogramma van 2012. Inmiddels is het 2014, maar voor zover ik heb kunnen zien is er ook nog geen wetsvoorstel voor ingediend of anderszins een begin gemaakt om het te realiseren.

Luco

Bericht door Luco » 04 apr 2014, 15:40

omdat de pvda dan stemvolk kwijtraakt.

Plaats reactie