Het grote nieuwe papa & mama topic
-
Re: Het grote nieuwe papa & mama topic
Kan je het hoge noorden er wel bij pakken. Maar kinderen zijn geen 2 hamsters die je even bij de buren brengt, omdat je er even geen tijd voor hebt, omdat anders je eigen sociaal leven in gedrang komt.
-
Thnx allemaal!
Het is een gezonde en prachtige dame, Lisa.
Met de moeder ook alles goed!
Mn vrouwtje gaat straks 3 dagen werken, die zou gek worden tuis.
2 dagen bij een gastouder, en een papadag!
Gast ouder is veeeeeeel voordeliger, en daar zijn ook over t algemeen max 3 kinderen.
alst niet gaat zouden we gelukkig prima rond kunnen komen op mijn salaris.
Het is een gezonde en prachtige dame, Lisa.
Met de moeder ook alles goed!
Mn vrouwtje gaat straks 3 dagen werken, die zou gek worden tuis.
2 dagen bij een gastouder, en een papadag!
Gast ouder is veeeeeeel voordeliger, en daar zijn ook over t algemeen max 3 kinderen.
alst niet gaat zouden we gelukkig prima rond kunnen komen op mijn salaris.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Prima toch? Het zou niet mijn keuze zijn en ik zou het idd zo noemen zoals je zelf al schrijft
Maar dat is jullie keuze en als je dat kunt verantwoorden, prima. Ik zit meer op de lijn van Tristan maar dat is geen waarheid. Zoals de jouwe dat ook niet is. Achteraf, als ze volwassen zijn, kun je pas zien of je het goed gedaan hebt. En dat kan in beide gevallen

Andre schreef:Arthur wij doen het op de manier zoals het vroeger was. De man zorgt voor het inkomen en de vrouw zorgt voor de huishouding. Noem het ouderwets. Mijn vrouw zou het niet anders willen. Tja waar vindt je ze nog:)
Wij brengen de kinderen dus niet naar een kinderopvang of na schoolse opvang of opa en oma. Ons motto is wil je kinderen dan moet je er in 1e instantie vanuit gaan dat je ze zelf moet opvoeden. Ik zie het dus als volgt als je de kinderen bij Opa en Oma moet brengen om te blijven werken voor je hypotheek vakanties en auto s dan kan het dus niet. Daarnaast laat ik mijn kinderen niet aan het lot over in de kinderopvang. Daar lopen meest vreemde mensen rond. (ik kan me die kindermisbruik zaak nog goed herinneren) Als zoiets gebeurt en jij bent als ouder degene die je kind daar heb gebracht, omdat je beide zo nodig moet werken pfffff ik zou niet weten hoe ik dat mezelf ooit nog kon vergeven!!!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Erik, van harte!

- Tristan
Weet je, mij interesseert het geen ene reet hoe mensen kun kinderen opvoedt. De ene is gelukkig thuis, andere met een combi thuis/werk. De kleine zal nooit aan z'n lot overgelaten worden en zal alle liefde krijgen die nodig zal zijn. Doordat er meer geld binnenkomt kunnen we ook vaker op vakantie en kunnen meer bieden aan kind zoals opleiding, sport etc. dus er is ook weer een andere kant.
-
Zelfde is met mensen die graag honden willen hebben. Maar als de vakantie komt breng ik ze even naar het Asiel .
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Hebben we die hier, 'n asiel? Even zoeken op google.Andre schreef:Zelfde is met mensen die graag honden willen hebben. Maar als de vakantie komt breng ik ze even naar het Asiel .
Maakt mij dit nu een asielzoeker?
Tristan, over middeleeuwen. Er komen hier ook steeds meer Mensen van Midden Oosten komaf:)
Verder komt mijn vrouw next week terug vanuit 't buitenland, en de jongedame is ook even ergens tussen de pyramides(lastminute). Ik zit met junior(14) die prima spaghetti, boerenkool, kippensoep kan maken. Ik ben heel goed in pizzas bestellen:)
- ///Joost
Er zijn tegenwoordig weinig mensen die jouw mentaliteit delen, maar ik kan dat zeker waarderen.Andre schreef:Zelfde is met mensen die graag honden willen hebben. Maar als de vakantie komt breng ik ze even naar het Asiel .
@Erik, gefeliciteerd jongen! Mooi dat alles goed gaat.
- Luco
1 of 2 dagen kdv of een of andere opvang lijkt me ook niet verkeerd.
Maar je ziet tegenwoordig heel veel mensen waarbij de kinderen 5 dagen in de week op de kdv zitten of bij overige familie of gastouders, lijkt me nou niet echt de bedoeling van een kind?
Maar je ziet tegenwoordig heel veel mensen waarbij de kinderen 5 dagen in de week op de kdv zitten of bij overige familie of gastouders, lijkt me nou niet echt de bedoeling van een kind?
- ///Joost
Als je je kind overal bij betrekt, komt het vanzelf in aanraking met mensen en doet het sociale contacten op. Maar ja, als je de hele dag thuis opgesloten blijft zitten is 'zelf' opvoeden ook minder efficient.Luco schreef:1 of 2 dagen kdv of een of andere opvang lijkt me ook niet verkeerd.
Een vriend van me heeft het eens mooi uitgelegd mbt hun zoontje. Als zij als ouders ergens heen gaan, gaat hun kind mee. Kan hij niet mee (late verjaardag, stappen, etc), dan gaan zij ook niet. Dat vind ik een erg mooie gedachtegang. Kinderen worden tegenwoordig te makkelijk ergens ondergebracht om de DINK-levensstijl van pappie en mammie op peil te houden.
- dvh
Onze kinderen gaan inmiddels beide naar school. Maar mijn vriendin werkte destijds parttime en de oudste ging parttime naar de kinderoppas. Die vond dat harstikke leuk ( met andere kinderen druk zijn ).
Echter na een paar maanden kwamen we tot de ontdekking dat we 50,- per maand extra over zouden houden wanneer vriendin stopte met werken... Tja.. Die 50,- boeit niet. Maar dan is het een brainfuck.. Want hoe leuk vind je je werk dat je het voor niks doet? Sterker nog.. Het kost meer dan het opleverd..
Dus stopte ze met werken.. Zo leuk vond ze het namelijk niet.
En alle jaren daarna hebben wij dezelfde ouderwetse manier als bij André aangehouden. En dat bevalt prima.
Kinderen die gewoon thuis zijn tussen de middag. Eten klaar wanneer je thuis komt van het werk. Huis schoon. Geen stress of gezien met ophalen/brengen/vakanties/(kinderopvang)belasting/ect
Inmiddels zijn de kinderen naar school en zou ze weer kunnen gaan werken... Maar goed.. Als het niet hoeft... ?
Wij leven vrij simpel en we kunnen het betalen.. Prima zo.
Echter na een paar maanden kwamen we tot de ontdekking dat we 50,- per maand extra over zouden houden wanneer vriendin stopte met werken... Tja.. Die 50,- boeit niet. Maar dan is het een brainfuck.. Want hoe leuk vind je je werk dat je het voor niks doet? Sterker nog.. Het kost meer dan het opleverd..
Dus stopte ze met werken.. Zo leuk vond ze het namelijk niet.
En alle jaren daarna hebben wij dezelfde ouderwetse manier als bij André aangehouden. En dat bevalt prima.
Kinderen die gewoon thuis zijn tussen de middag. Eten klaar wanneer je thuis komt van het werk. Huis schoon. Geen stress of gezien met ophalen/brengen/vakanties/(kinderopvang)belasting/ect
Inmiddels zijn de kinderen naar school en zou ze weer kunnen gaan werken... Maar goed.. Als het niet hoeft... ?
Wij leven vrij simpel en we kunnen het betalen.. Prima zo.
- dvh
Ow en Erik, congrats jongen! Geniet ervan 

-
Het is niet alleen met kinderen zo. Maar mensen staan tegenwoordig overal zo makkelijk in.
Voorbeeld
Mijn dochter heeft het over een paard. Dan ga ik even met haar zitten. Dan vraag ik haar of ze het ook echt wil. Dan noem ik alles wat met paardrijden te maken heeft. Zij denkt dat het alleen paardrijden is. Ja zo ken ik er nog wel een paar. Ik leer mijn kinderen nu al dat je 2 keer moet nadenken en verder moet kijken, voordat je zaken gaat verheerlijken.
De kleine kabouters in de wieg zijn zo schattig als ze bij een ander lief slapen. De vrouwen vallen in katzwijm de eierstokken slaan heen en weer als een ruitenwisser. Zo mooi! Schat zullen we ook snel kinderen nemen. Mijn antwoord is dan. Willen wij ons sociaal leven dermate aanpassen en hoe gaan wij alles financieel doen. En als alles is besproken dan weet ieder waar die aan toe is en krijg je nadien geen discussies. Maar de meeste willen Kinderen, honden, katten, paarden maar willen ook eigen huizen, auto s, 2 inkomens, en natuurlijk niet te vergeten vakantie s. Je mag gvd wel lid wezen van het koningshuis dat je voor alles en iedereen een oppas hebt.
Voorbeeld
Mijn dochter heeft het over een paard. Dan ga ik even met haar zitten. Dan vraag ik haar of ze het ook echt wil. Dan noem ik alles wat met paardrijden te maken heeft. Zij denkt dat het alleen paardrijden is. Ja zo ken ik er nog wel een paar. Ik leer mijn kinderen nu al dat je 2 keer moet nadenken en verder moet kijken, voordat je zaken gaat verheerlijken.
De kleine kabouters in de wieg zijn zo schattig als ze bij een ander lief slapen. De vrouwen vallen in katzwijm de eierstokken slaan heen en weer als een ruitenwisser. Zo mooi! Schat zullen we ook snel kinderen nemen. Mijn antwoord is dan. Willen wij ons sociaal leven dermate aanpassen en hoe gaan wij alles financieel doen. En als alles is besproken dan weet ieder waar die aan toe is en krijg je nadien geen discussies. Maar de meeste willen Kinderen, honden, katten, paarden maar willen ook eigen huizen, auto s, 2 inkomens, en natuurlijk niet te vergeten vakantie s. Je mag gvd wel lid wezen van het koningshuis dat je voor alles en iedereen een oppas hebt.
- Niels
- Auto: Prius+
Jouw kijk op de zaak is prima Andre alleen in jouw eerste statements las ik iets van een veroordeling. Waarschijnlijk zijn er idd een hoop papa's die na verloop van tijd denken "waar ben ik in godsnaam aan begonnen". Maar he, that's life. Net als die M3 rijder die nog bij zijn ouders woont en later een Astra moet rijden om op zichzelf te gaan wonen. Wil je het comfortabel dan moet je daarvoor zorgen, wil je kinderen en comfortabel/luxe dan moet je daar (ook weer) voor zorgen. Ik geloof best dat het voor velen sabbelen is maar dat hebben we zelf ook weer gecreerd. Aan de andere kant, als je het met 1 (goed) loon kunt doen dan is tegenwoordig een luxe imho. Zeker als je in de Randstad woont tegen een top hypotheek
En het een sluit het ander niet uit. Mijn vrouw is gestopt met haar studie bij de eerste die nu net 4 is geworden, de tweede is nu bijna anderhalf en ze wordt gek van het thuis zitten inmiddels. De oudste gaat net naar de basisschool en vraagt of ze tussen de middag niet over mag blijven
De waarheid ligt ergens in het midden, wegstoppen om beide 60 uur/week te werken is niet imho niet goed maar een moeder de huismus die daar niet blij mee is gaat ook niet werken. Je moet doen zoals je het zelf het beste vindt met oog voor het kind en het liefst in een zo stabiel mogelijk situatie.

En het een sluit het ander niet uit. Mijn vrouw is gestopt met haar studie bij de eerste die nu net 4 is geworden, de tweede is nu bijna anderhalf en ze wordt gek van het thuis zitten inmiddels. De oudste gaat net naar de basisschool en vraagt of ze tussen de middag niet over mag blijven

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Zo doen wij het ook. Mijn vrouw is er thuis voor de kinderen, ik werk fulltime. Nu hebben wij de gelukkige situatie dat we dat met mijn inkomen kunnen doen maar het bevalt ons erg goed. Verder deel ik jouw mening Andre.Andre schreef:Arthur wij doen het op de manier zoals het vroeger was. De man zorgt voor het inkomen en de vrouw zorgt voor de huishouding. Noem het ouderwets. Mijn vrouw zou het niet anders willen. Tja waar vindt je ze nog:)
Wij brengen de kinderen dus niet naar een kinderopvang of na schoolse opvang of opa en oma. Ons motto is wil je kinderen dan moet je er in 1e instantie vanuit gaan dat je ze zelf moet opvoeden. Ik zie het dus als volgt als je de kinderen bij Opa en Oma moet brengen om te blijven werken voor je hypotheek vakanties en auto s dan kan het dus niet. Daarnaast laat ik mijn kinderen niet aan het lot over in de kinderopvang. Daar lopen meest vreemde mensen rond. (ik kan me die kindermisbruik zaak nog goed herinneren) Als zoiets gebeurt en jij bent als ouder degene die je kind daar heb gebracht, omdat je beide zo nodig moet werken pfffff ik zou niet weten hoe ik dat mezelf ooit nog kon vergeven!!!
Maar iedereen moet het doen op de manier die hij of zij goed acht natuurlijk. Ik zal dat verder niet veroordelen.
- tomgtr
Ook grotendeels met Andre eens. Mijn vrouw is ook gestopt met werken toen onze 1e kleine kwam. De 2e is nu 1 jaar dus duurt nog ff voor hij naar school gaat. Het is uiteraard persoonlijk hoe stellen dit oplossen, maar ben er wel van overtuigd dat het voor de kinderen beter is om op echt jonge leeftijd thuis bij mamma te zijn. Een dagje KDV gaan ze zeker niet dood aan, ze worden er wat harder van en laten ze zich niet zo gauw de kaas van het brood eten. Maar ze verliezen hun onschuld ook een beetje. Maar 4-5 dagen naat KDV is echt hartverscheurend. Ga er eens kijken. Die kleintjes zitten daar met een volle luier te vegeteren. Leren niks. Prima, als het financieel nodig is is het nodig en duidelijke zaak. Maar als het niet nodig is maar pa of ma lekker gaat werken voor de sociale contacten, hoe graag wilde je dan een kind?
Ik ben laatste paar keer op vakantie geweest in een hotel in Portugal waar nogal veel engels oud geld zat. Niet normaal zeg, kids gaan op internaat en op vakantie naar de kidsclub zodat pa & ma lekker kunnen golfen of ongestoord aan zwembad kunnen liggen. Waarom nemen die mensen kinderen? Als status symbool? Of angst dat niemand ze komt opzoeken als ze later in Avondrood zitten?
Ik ben laatste paar keer op vakantie geweest in een hotel in Portugal waar nogal veel engels oud geld zat. Niet normaal zeg, kids gaan op internaat en op vakantie naar de kidsclub zodat pa & ma lekker kunnen golfen of ongestoord aan zwembad kunnen liggen. Waarom nemen die mensen kinderen? Als status symbool? Of angst dat niemand ze komt opzoeken als ze later in Avondrood zitten?
- Luco
Vaak krijgen de mensen in avondrood helemaal geen bezoek, kinderen of geen kinderen.tomgtr schreef:angst dat niemand ze komt opzoeken als ze later in Avondrood zitten?
- dvh
Sommige kindjes zitten in de voor- tussen en naschoolse opvang. Dat is gewoon treurig.
Ventjes van 1.5 die om 07.30 gedropt worden om aan het eind v/d dag 18.30/19.00 opgehaald te worden..
Het gebeurd.. Dagje of wat naar de kinderopvang moet geen probleem zijn. Maar als zo'n kind 5 dagen van 's ochtends tot 's avonds weggebracht wordt en in de weekenden en vakanties naar oma/opa of een of andere kampweek..
Waarom dan kinderen inderdaad..
Ieder z'n eigen ding. Het kost tijd. Het kost geld. Het kost een hoop moeite. Maar het blijft het schitterend spul.
(Soms..
)
Ventjes van 1.5 die om 07.30 gedropt worden om aan het eind v/d dag 18.30/19.00 opgehaald te worden..
Het gebeurd.. Dagje of wat naar de kinderopvang moet geen probleem zijn. Maar als zo'n kind 5 dagen van 's ochtends tot 's avonds weggebracht wordt en in de weekenden en vakanties naar oma/opa of een of andere kampweek..
Waarom dan kinderen inderdaad..
Ieder z'n eigen ding. Het kost tijd. Het kost geld. Het kost een hoop moeite. Maar het blijft het schitterend spul.
(Soms..

- Niels
Niks prima, pik een fatsoenlijke opvang uit of ga niet meer werken. Opvang en werken kun je qua kosten zowat tegen elkaar wegstrepen tegenwoordig dus er voor kiezen dat je kind het slecht heeft.....En idd, die kids die 5dg per week van 7:30 tot 17:30 weg gestopt worden daar heb ik geen goed woord voor over.tomgtr schreef:Die kleintjes zitten daar met een volle luier te vegeteren. Leren niks. Prima, als het financieel nodig is is het nodig en duidelijke zaak.
- tomgtr
Mee eens Niels maar was mijn poging politiek correct te zijn.
- Niels
Fair enough Tom 

- Joy
Gefeliciteerd Erik! Geniet ervan de komende tijd, neem er lekker de tijd voor. Het is zo voorbij. 

-
Wat een top kind! Het Die Hard topic is niet open geweest!
thnx Joy!

thnx Joy!
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Die kleine van mij is nu bijna een jaar oud. Stond niet helemaal in onze agenda, maar wij lopen niet weg voor onze verantwoordelijkheid en ik zou nu absoluut niet meer zonder kunnen. Van tevoren de situatie goed bespreken en zoals André aangeeft ook alle zaken meegenomen. In een half jaar huis gekocht, nieuwe baan gekregen, auto voor de vrouw gekocht en die kleine man er bij. Toch zijn wij wel de mensen die hiernaast graag een feestje meemaken en daarnaast zit mijn vriendin nog in haar studie. Die studie wordt dan ook echt wel afgemaakt en ze gaat ook gewoon werken daarna, zo'n 20/24 uur per week. Niet omdat het nodig is, maar omdat wij dat fijn vinden en willen. De kleine man gaat twee middagen naar de oma's en bij haar weekenddienst heb ik papa-dag wat ik geweldig vind.
Niet 'ouderwets' als velen hier, maar vind dat we het goed geregeld hebben en ben erg blij met die kleine baas. Wellicht zijn wij te hip; ik kook ook vaak...
Niet 'ouderwets' als velen hier, maar vind dat we het goed geregeld hebben en ben erg blij met die kleine baas. Wellicht zijn wij te hip; ik kook ook vaak...
-
Kinder verblijven ja dat is een oplossing. Verschrikkelijk dit!
http://www.telegraaf.nl/s/22470417" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.telegraaf.nl/s/22470417" onclick="window.open(this.href);return false;