Autoverkopen 2014
-
Autoverkopen 2014
Weer een flinke daling ondanks de berichten dat we weer wat uit de crisis komen!
http://www.automotive-online.nl/home/12 ... maart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.automotive-online.nl/home/12 ... maart.html" onclick="window.open(this.href);return false;
- Snipe
Re: Autoverkopen 2014
Dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Q4 was ongelooflijk goed, maar dat moet wel ergens vandaan komen. In december zijn er 4 tot 5 keer zoveel auto's verkocht als andere jaren in die maand.
- RVV
Tja ze slijten ook niet. Mensen hoeven niet meer voor de "heb" een auto. Veel beter dan auto's nu zijn of eigenlijk al een tijd zijn worden ze ook niet.
- Martin van der Zwaard
Dat zou ik niet al te hard zeggen. De moderne auto's hoor je steeds vaker problemen mee. Distributies, EGR-kleppen, etc etc.RVV schreef:Veel beter dan auto's nu zijn of eigenlijk al een tijd zijn worden ze ook niet.
Hier aan de overkant zit de Audi maar daar staat bijna elke week wel een auto op de brug met de motor er naast. En dan heb ik het niet over een auto van 10 jaar oud.......en zo zijn er meer merken met issues.
- Robin Hartog
Hoe kwam het dat Q4 zo goed was? Door alle subsidies die geschrapt werden vanaf 1 januari oid?Snipe schreef:Dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Q4 was ongelooflijk goed, maar dat moet wel ergens vandaan komen. In december zijn er 4 tot 5 keer zoveel auto's verkocht als andere jaren in die maand.
- RVV
Martin ik bedoel met beter niet zozeer de technische kwaliteit en complexiteit. Maar meer de mogelijkheden die de huidige auto kan bieden. Vroeger kocht je een andere auto omdat het volgende model centrale vergrendeling had en ramen met een knopje. Toen wilde iedereen airco.. hup inruilen.. de navigatie en entertainment systemen kwamen, hup weer inruilen..Nu zit op iedere stadsvlo qua extra's hetzelfde als voorheen op luxe middenklassers. Fabrikanten kunnen nog maar weinig bedenken om mensen met extra's over de streep te trekken. Totale onzin dingen komen ze mee zoals lane control. En zelfstandig inparkeerhulp systemen. Maar daar zijn mensen niet meer zo gevoelig voor. Door een overvloed aan opties en extra's is het overzicht weg. Bovendien hebben bijna alle auto's al die extra's. En dan komt jouw verhaal om de hoek. Al die extra's (computers en techniek) maken een auto vooral storing gevoeliger. De grens is wel een beetje bereikt. En met alleen styling een ander kontje en neusje red je het ook niet meer bij de particuliere markt.
-
OnlineFedmas
- Auto: A3 45 TFSIe
Met bijtelling van auto's met '13 kenteken.. V60 Plugin, Outlander PHEV.. Enz.
- glnk
Ik wou een Subaru BRZ bestellen. Leuke beloftes werden gedaan. Een betaalbare sportwagen voor de jeugd. In USA kreeg het een prijs van 25.000$ (18.000 euro) met 36 maand garantie op kostenloos onderhoud en 5 jaar garantie op alle mechanische onderdelen. Kom je bij de Nederlandse dealer, wordt er 42.000 euro gevraagd voor dezelfde auto met garantie totaan de voordeur.
Subklacht: ik heb nog nooit een wilde BRZ/GT86 gespot op NL kenteken.
Niet zo gek dat ze er 0 verkopen. Leuke nieuwe autos worden enkel nog geleased in Nederland.

Niet zo gek dat ze er 0 verkopen. Leuke nieuwe autos worden enkel nog geleased in Nederland.
- Snipe
Grotendeels omdat de bijtelling veranderd is. Kijk naar de Outlander, die was bijtellingsvrij, maar sinds 1 januari niet meer.Robin Hartog schreef:Hoe kwam het dat Q4 zo goed was? Door alle subsidies die geschrapt werden vanaf 1 januari oid?Snipe schreef:Dat was ook wel te verwachten natuurlijk. Q4 was ongelooflijk goed, maar dat moet wel ergens vandaan komen. In december zijn er 4 tot 5 keer zoveel auto's verkocht als andere jaren in die maand.
- Roy RS
glnk schreef:Ik wou een Subaru BRZ bestellen. Leuke beloftes werden gedaan. Een betaalbare sportwagen voor de jeugd. In USA kreeg het een prijs van 25.000$ (18.000 euro) met 36 maand garantie op kostenloos onderhoud en 5 jaar garantie op alle mechanische onderdelen. Kom je bij de Nederlandse dealer, wordt er 42.000 euro gevraagd voor dezelfde auto met garantie totaan de voordeur.![]()
je vergelijking loopt wel wat mank, want dat verschil heb je bij alle auto's in NL of Amerika, je betaald op een Mustang gt500 in NL 85000 (5 cijfers inderdaad) slurptax, das ook wel wat meer dan wat je in Amerika betaald zeg maar...
In verhouding is de BRZ GT86 in NL ook gewoon een goeie deal...soort van.
-
De co2 tax helpt complete dealerschappen omzeep. Het ene jaar wil iedereen een mitsubishi dan weer een Renault megane en nu zijn het weer Volvo s. Je kan er als dealer niet meer op anticiperen. En andere merken die net niet die co2 tax hebben voor een lagere bijtellings auto maken zich ook niet druk om Nederland voor die twee en halve kop die hier een nieuwe auto koopt.
- glnk
Klopt, bij een Ford Mustang is het nog veel erger. Eerlijk toegegeven is een Mustang geen auto voor Nederland gezien de benzineprijzen hier, maar laat degene die zo'n auto wil kopen dat lekker zelf bepalen. Hoge belastingen zorgen ervoor dat in Nederland bijna niks wordt verkocht. Het is beter voor Nederland als ze bij wijze van spreken 10 Mustang GT500's verkopen dan 0, toch?Roy RS schreef:je vergelijking loopt wel wat mank, want dat verschil heb je bij alle auto's in NL of Amerika, je betaald op een Mustang gt500 in NL 85000 (5 cijfers inderdaad) slurptax, das ook wel wat meer dan wat je in Amerika betaald zeg maar...
In verhouding is de BRZ GT86 in NL ook gewoon een goeie deal...soort van.
De gulzigheid van de overheid maakt alles kapot.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Is dan toch goed voor de verschillende merkendealers? Zo worden er nog eens vreemde merken ingeruild en blijft niet iedereen bij z'n eigen merk
Maar goed, het is idd wel vervelend als jij, als dealer, net ff geen gunstige bijteller hebt... dan blijft het wel wat stil in je showroom.

Andre schreef:De co2 tax helpt complete dealerschappen omzeep. Het ene jaar wil iedereen een mitsubishi dan weer een Renault megane en nu zijn het weer Volvo s. Je kan er als dealer niet meer op anticiperen. En andere merken die net niet die co2 tax hebben voor een lagere bijtellings auto maken zich ook niet druk om Nederland voor die twee en halve kop die hier een nieuwe auto koopt.
- glnk
Autos koop je niet in Nederland. Die koop je in Duitsland. Maar het gaat nog verder dan dat. Tanken? Tanken doe je niet in Nederland, dat doe je in Duitsland. Boodschappen? Doe je niet in Nederland, dat doe je in Duitsland. Weet je hoeveel dat allemaal scheeltAndre schreef:De co2 tax helpt complete dealerschappen omzeep. Het ene jaar wil iedereen een mitsubishi dan weer een Renault megane en nu zijn het weer Volvo s. Je kan er als dealer niet meer op anticiperen. En andere merken die net niet die co2 tax hebben voor een lagere bijtellings auto maken zich ook niet druk om Nederland voor die twee en halve kop die hier een nieuwe auto koopt.

Je zal maar een pompstation hebben in het grensgebied. Toevallig woon ik in het grensgebied en ik weet hoe die pomphouders op het moment zaken doen. Ze kopen de grootste rommel benzine in tegen een lage prijs om nog in leven te blijven, maar dat houden ze echt niet lang meer vol.
Laatst gewijzigd door glnk op 01 apr 2014, 14:22, 1 keer totaal gewijzigd.
- Arthur
Kopen in D is 1 maar invoeren moet je toch. Haalt de staat toch weer z'n belasting binnen. Heb je alleen de ondernemer hier om zeep geholpen 

- glnk
Net zo lang wachten tot je dikke korting hebt natuurlijk. En dan kan je denken: oh kijk toch nog belasting. Maar ze hadden ook een auto kunnen verkopen in Nederland in plaats van in Duitsland. Dat laatste is beter voor de economie dan die paar belastingcenten die toch weer naar een loos doel gaan. Mensen komen gewoon zonder baan te zitten hier. Dan kunnen ze straks zelfs niet meer die auto uit Duitsland importeren en dan komt er helemaal niets meer binnen.Arthur schreef:Kopen in D is 1 maar invoeren moet je toch. Haalt de staat toch weer z'n belasting binnen. Heb je alleen de ondernemer hier om zeep geholpen
- Petrolhead Tom
Ik weet niet wat voor een pomphouders dat zijn maar de pomphouders die zijn aangesloten bij grote ketens zoals Shell krijgen gewoon leveringen van de Shell.glnk schreef:Autos koop je niet in Nederland. Die koop je in Duitsland. Maar het gaat nog verder dan dat. Tanken? Tanken doe je niet in Nederland, dat doe je in Duitsland. Boodschappen? Doe je niet in Nederland, dat doe je in Duitsland. Weet je hoeveel dat allemaal scheeltAndre schreef:De co2 tax helpt complete dealerschappen omzeep. Het ene jaar wil iedereen een mitsubishi dan weer een Renault megane en nu zijn het weer Volvo s. Je kan er als dealer niet meer op anticiperen. En andere merken die net niet die co2 tax hebben voor een lagere bijtellings auto maken zich ook niet druk om Nederland voor die twee en halve kop die hier een nieuwe auto koopt.En dat ligt allemaal aan de lompe belastingen van dit kutland. Niet huilen dat het slecht gaat met de economie want ze maken het zelf kapot.
Je zal maar een pompstation hebben in het grensgebied. Toevallig woon ik in het grensgebied en ik weet hoe die pomphouders op het moment zaken doen. Ze kopen de grootste rommel benzine in tegen een lage prijs om nog in leven te blijven, maar dat houden ze echt niet lang meer vol.
Vandaag naar Groningen op en neer geweest 3 GT86's gezien. Ze rijden wel degelijk rond alleen niet zoveel.
-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Het is niet alleen de CO2 tax maar ook de bijtelling die de (leukere) automarkt om zeep helpt. Het is niet vanwege mijn liefde voor GroenLinks dat ik een V60 PIH heb besteld, gaat puur om de bijtelling per maand. Scheelt me vele honderden euro's netto.
Die V60 van mij was 74.000 euro. Bezopen eigenlijk. De overheid ziet ook wel dat het wat is doorgeslagen met die subsidies dus vergeet het maar dat je vanaf nu nog dat soort dure auto's met dit soort voordeeltjes kunt halen. Als je straks met geen of met weinig bijtelling wilt rijden, dan kom je toch in de categorie Prius, hybride Golfjes, V40 etc.
Voor die 74K had ik ook een fantastische BMW 5 serie kunnen halen met leuk wat opties. Maar wie wil er nu nog 25% bijtelling betalen voor 74K? Zou me netto 800 euro per maand kosten. Bijna 10.000 euro per jaar! Ben niet gek.
Heb allang besloten dat ik nooit weer veel bijtelling wil betalen. Ook als dat betekent dat ik na de V60 in auto's als een CT200h, V40 etc. moet rijden. Dan is dat maar zo. Honderden euro's wegflikkeren per maand aan bijtelling terwijl ik die auto (als ondernemer) ook nog eens zelf betaal, nee dank u. Koop er dan privé wel een gebruikte leuke auto bij. Dat dat ten koste gaat van de leukere automerken is erg jammer maar ook volledig de schuld van Den Haag met hun bizarre CO2 en bijtellingsregime.
Die V60 van mij was 74.000 euro. Bezopen eigenlijk. De overheid ziet ook wel dat het wat is doorgeslagen met die subsidies dus vergeet het maar dat je vanaf nu nog dat soort dure auto's met dit soort voordeeltjes kunt halen. Als je straks met geen of met weinig bijtelling wilt rijden, dan kom je toch in de categorie Prius, hybride Golfjes, V40 etc.
Voor die 74K had ik ook een fantastische BMW 5 serie kunnen halen met leuk wat opties. Maar wie wil er nu nog 25% bijtelling betalen voor 74K? Zou me netto 800 euro per maand kosten. Bijna 10.000 euro per jaar! Ben niet gek.

Heb allang besloten dat ik nooit weer veel bijtelling wil betalen. Ook als dat betekent dat ik na de V60 in auto's als een CT200h, V40 etc. moet rijden. Dan is dat maar zo. Honderden euro's wegflikkeren per maand aan bijtelling terwijl ik die auto (als ondernemer) ook nog eens zelf betaal, nee dank u. Koop er dan privé wel een gebruikte leuke auto bij. Dat dat ten koste gaat van de leukere automerken is erg jammer maar ook volledig de schuld van Den Haag met hun bizarre CO2 en bijtellingsregime.
- RVV
Totdat je merkt dat je daar ook geen prioriteit meer bij hebt.. zit je voor je het weet elke dag op de fiets naar het werk #kuchkuch#Koop er dan privé wel een gebruikte leuke auto bij.

- Arthur
Klinkt leuk, Wouter. Maar ook die gebruikte leuke priveauto kost geld. Ik kijk bij de leaser puur wat het me per maand kost, en of dat nu belastingen zijn of privebijdrages mij een zorg. Wat het netto kost en heb ik dat er voor over? En hoe dat geld verdeeld wordt... Nu ben jij zelfstandig ondernemer en ligt het misschien ietsje anders maar dit is hoe ik er momenteel naar kijk.
-
De autoverkopen trekken compleet scheef door inderdaad de bijtellings regeling.
Ze kunnen veel beter 1 percentage nemen voor alle auto s. Nu word de leasemarkt bepaald door 1 of 2 fabrikanten die net de juiste auto hebben in dit jaar. Waardoor andere dealers fucked zijn, omdat hun fabrieken die auto s net niet hebben. Dus komen vele dealers in financiële problemen. De ene na de andere dealer gaat op dit moment failliet. En een autodealer kan echt niet leven van die ene gek die nog privé een nieuwe auto koopt. De leasemarkt is het grootste aandeel.
Waar enthousiaste liefhebbers nog wel eens een Seat cupra sti of evo kochten is ook naar de klote geholpen door de overheid. De meeste blijven rijden wat ze hebben of kopen 2e hands.
Ze kunnen veel beter 1 percentage nemen voor alle auto s. Nu word de leasemarkt bepaald door 1 of 2 fabrikanten die net de juiste auto hebben in dit jaar. Waardoor andere dealers fucked zijn, omdat hun fabrieken die auto s net niet hebben. Dus komen vele dealers in financiële problemen. De ene na de andere dealer gaat op dit moment failliet. En een autodealer kan echt niet leven van die ene gek die nog privé een nieuwe auto koopt. De leasemarkt is het grootste aandeel.
Waar enthousiaste liefhebbers nog wel eens een Seat cupra sti of evo kochten is ook naar de klote geholpen door de overheid. De meeste blijven rijden wat ze hebben of kopen 2e hands.
Laatst gewijzigd door Andre op 01 apr 2014, 15:47, 1 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineLuco
Volgend jaar lekker 35% aftikken van 3k

-
Ja Luco jij bent niet de enige. Zo denken er momenteel velen met je en staan er dus veel dealers met het water tot aan de lippen. Waar uiteindelijk de overheid de grote schuldige van is.
-
OnlineLuco
Ja logisch toch, kan mijn centen wel beter besteden, in het begin netjes bijtelling betaald, vind ik ook niet erg.
Maar als de auto een paar jaar oud is en je moet npog steeds over nieuwwaarde bijtelling betalen is dat steeds minder leuk.
Dus nu km registratie, maar volgend jaar is die 15 jaar en ja als de kans er is dan ook maar eens lekker profiteren.
Maar als de auto een paar jaar oud is en je moet npog steeds over nieuwwaarde bijtelling betalen is dat steeds minder leuk.
Dus nu km registratie, maar volgend jaar is die 15 jaar en ja als de kans er is dan ook maar eens lekker profiteren.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Ik snap alle betogen van hierboven........
Prive een dikke kar kopen is echt geld over de balk gooien ( tenzij je bulkt van de pecunia`s, dan maakt het niets uit)
Zakelijk rijden is bijtelling, in verschillende %, al naar gelang CO2 emissies. Die bijtelling is niet leuk, (maakt 2e hands rijden ook onmogelijk) maar als zakelijk rijder heb je ook 3-3,5 jaar een afschrijving, die ten laste van de bruto omzet gaat, per slado is dat voordeliger dan prive kopen; das afschrijven en weg is het.....
Kortom; ik laat mij mijn hobby niet door die bijtelling vernachelen zolang ik het verantwoord kan opbrengen, ik leef maar 1 keer, en ik geef het liever nu uit voordat ik de bloemen op de buik heb staan.
Prive een dikke kar kopen is echt geld over de balk gooien ( tenzij je bulkt van de pecunia`s, dan maakt het niets uit)
Zakelijk rijden is bijtelling, in verschillende %, al naar gelang CO2 emissies. Die bijtelling is niet leuk, (maakt 2e hands rijden ook onmogelijk) maar als zakelijk rijder heb je ook 3-3,5 jaar een afschrijving, die ten laste van de bruto omzet gaat, per slado is dat voordeliger dan prive kopen; das afschrijven en weg is het.....
Kortom; ik laat mij mijn hobby niet door die bijtelling vernachelen zolang ik het verantwoord kan opbrengen, ik leef maar 1 keer, en ik geef het liever nu uit voordat ik de bloemen op de buik heb staan.