Nederland gaat naar de haaien
-
Re: Nederland gaat naar de haaien
Misschien moeten we ze dan op de 'arabische' manier aanpakken?
Stelen> Handje eraf. Moord is weer een beetje de andere kant, maar kijk, ik heb van die grote messen hier liggen.... Hakkie takkie weg is handje...
belachelijke vertoning.
Stelen> Handje eraf. Moord is weer een beetje de andere kant, maar kijk, ik heb van die grote messen hier liggen.... Hakkie takkie weg is handje...
belachelijke vertoning.
- PD power
Ja en, toen Wilder wat zei, stond je vooraan hem te veroordelen, nu haal je je schouders op, terwijl het leven van een paar hardwerkende ondernemers kapot is gemaakt, en ja geloof en afkomst heeft er mee te maken cijfers spreken boekdelen, hoe blind wil je zijn, om de zgn politieke correctheid op deze manier hoog te houden, waardoor we in deze etterende situatie blijven rond draaien.Bram schreef:Iedere crimineel lult zo Rene, huidskleur, geloof of afkomst heeft daar geen bal mee te maken. Of denk jij dat criminele Roma's, tokkies of Italianen echt anders zijn?
-
- Auto: Fun Damn Mentally
Er is een probleem en dat begint niet met 'n W maar met 'n M:)
Over straffen en strafmaat. Kijk hoe (los van 't feit dat 't op punten onveilig is natuurlijk) zonder licht fietsen, te hard rijden, niet handsfree bellen, te lang /fout parkeren bestraft wordt, relatief. Tov overvallen en inbraken en dit soort zaken.
Verder waren dit Marokkanen. Wij hebben 4en'n half jaar terug 'n inbraak gehad. We zijn nu Fort Knox na sluitingstijd(maar overdag kan alles nog) Daar is in korte tijd een hoop buitgemaakt. De daders hebben de boel afgelegd, ik heb hun (eerder die week) aangesproken, later herkend (later adhv getuigenverklaringen), maar 'we'(politie, ik) waren net te laat. De zwarte BG gekentekende Audi A4 heeft een MH370je gedaan, avant la lettre...
Trauma: In 't begin ben je wel bang en stressed, en dit is nog niet
'n overval, gestresster werd ik van het feit dat je decennia verzekeringspremie(ook 'n punt in de hele discussie, die gaat omhoog ook met de dingen in Deurne) hebt betaald en op 't moment supreme je dan maar (vanwege kleine lettertjes etc) 90% ofzo krijgt uitbetaald. Wij zijn er dan de grootste boeven.
Anyway, we hebben hier wel eens raar volk om de deur en dat zijn 99% Oost Europeanen, Russen , Roma.
We hebben ons protocol en neen ik schiet niet. Want ik heb geen gun:)
Neh, alles afgeven, kalm blijven, daders opnemen. Voor zover dat gaat en kan...

Over straffen en strafmaat. Kijk hoe (los van 't feit dat 't op punten onveilig is natuurlijk) zonder licht fietsen, te hard rijden, niet handsfree bellen, te lang /fout parkeren bestraft wordt, relatief. Tov overvallen en inbraken en dit soort zaken.
Verder waren dit Marokkanen. Wij hebben 4en'n half jaar terug 'n inbraak gehad. We zijn nu Fort Knox na sluitingstijd(maar overdag kan alles nog) Daar is in korte tijd een hoop buitgemaakt. De daders hebben de boel afgelegd, ik heb hun (eerder die week) aangesproken, later herkend (later adhv getuigenverklaringen), maar 'we'(politie, ik) waren net te laat. De zwarte BG gekentekende Audi A4 heeft een MH370je gedaan, avant la lettre...
Trauma: In 't begin ben je wel bang en stressed, en dit is nog niet
'n overval, gestresster werd ik van het feit dat je decennia verzekeringspremie(ook 'n punt in de hele discussie, die gaat omhoog ook met de dingen in Deurne) hebt betaald en op 't moment supreme je dan maar (vanwege kleine lettertjes etc) 90% ofzo krijgt uitbetaald. Wij zijn er dan de grootste boeven.
Anyway, we hebben hier wel eens raar volk om de deur en dat zijn 99% Oost Europeanen, Russen , Roma.
We hebben ons protocol en neen ik schiet niet. Want ik heb geen gun:)
Neh, alles afgeven, kalm blijven, daders opnemen. Voor zover dat gaat en kan...

- Petrolhead Tom
Dat werd mij ook altijd verteld toen ik nog aan de pomp stond. Ga niet de held uithangen maar geef alles netjes af.
Je hebt het mooi voor elkaar wat dat betreft Robin, je pa heeft waarschijnlijk altijd goed de kop erbij gehouden en daar pluk jij natuurlijk ook de vruchten van. Daar kun je op voortborduren zoals je aangeeft met extra beveiligingsmaatregelen na sluitingstijd. Maar voor een startende ondernemer is zoiets niet weggelegd. Heb je dan een andere keuze dan schieten? Ik vraag het me bijna af. Je weet als dat tuig komt om je te overvallen dat je nadien kapot bent. Zakelijk en geestelijk. Ik kan me voorstellen dat je ineens een stuk minder moeite hebt om iemand om te leggen wanneer het een "jij of ik" situatie wordt.
Ik kan je één ding wel vertellen dat als er iemand in mijn huis inbreekt voel ik me vrij om al het nodige te doen om hem te stoppen. Ik heb ook geen gun maar de kans dat iemand op een andere manier dan tussen zes planken mijn huis verlaat is heel heel heel erg klein.
Je hebt het mooi voor elkaar wat dat betreft Robin, je pa heeft waarschijnlijk altijd goed de kop erbij gehouden en daar pluk jij natuurlijk ook de vruchten van. Daar kun je op voortborduren zoals je aangeeft met extra beveiligingsmaatregelen na sluitingstijd. Maar voor een startende ondernemer is zoiets niet weggelegd. Heb je dan een andere keuze dan schieten? Ik vraag het me bijna af. Je weet als dat tuig komt om je te overvallen dat je nadien kapot bent. Zakelijk en geestelijk. Ik kan me voorstellen dat je ineens een stuk minder moeite hebt om iemand om te leggen wanneer het een "jij of ik" situatie wordt.
Ik kan je één ding wel vertellen dat als er iemand in mijn huis inbreekt voel ik me vrij om al het nodige te doen om hem te stoppen. Ik heb ook geen gun maar de kans dat iemand op een andere manier dan tussen zes planken mijn huis verlaat is heel heel heel erg klein.
-
Tom, vergis je niet, ik wilde vroeger nooit juwelier worden. Genoeg ongein meegemaakt.
Mensen die nu een juwelierszaak willen beginnen verklaar ik voor gek. Lukt je ook niet(financieel) zomaar. De complexiteit van ons vak is enorm, en dan hebben we 't nog niet nogmaals over 't financiele voor 'n middenstandsbedrijf. Dat geeft mij wel eens koppijn ja!
En dan de criminaliteit/Zeitgeist.
Maar verder probeer ik in deze tijden te doen wat ik moet doen.
Gras bij de buren/Het is niet alles goud wat er blinkt. Etc.
Oh ja, na die inbraak ben ik wel harder/stugger/onverschilliger/beetje negatiever en argwanender geworden. Daar probeer ik nu wat meer mee te relativeren:)

Mensen die nu een juwelierszaak willen beginnen verklaar ik voor gek. Lukt je ook niet(financieel) zomaar. De complexiteit van ons vak is enorm, en dan hebben we 't nog niet nogmaals over 't financiele voor 'n middenstandsbedrijf. Dat geeft mij wel eens koppijn ja!
En dan de criminaliteit/Zeitgeist.
Maar verder probeer ik in deze tijden te doen wat ik moet doen.
Gras bij de buren/Het is niet alles goud wat er blinkt. Etc.
Oh ja, na die inbraak ben ik wel harder/stugger/onverschilliger/beetje negatiever en argwanender geworden. Daar probeer ik nu wat meer mee te relativeren:)

-
Het wrange is wel dat bij ons in de straat nu ik Fort Knox ben en veel scherper ben, de luxe tassen/parfums/iPads/GSMs hier bij de buren(winkels) om me heen worden gejat , ook overdag.
Ook in deze omgeving schering en inslag woninginbraken...

Ook in deze omgeving schering en inslag woninginbraken...
- Snipe
Dat er 'een probleem' is, is ook maar een aanname. Het lijkt me dat ieder land een aantal problemen heeft, Nederland dus ook, en dat sommige problemen belangrijker zijn dan andere. Een probleem is de criminaliteit onder jongeren (die onder Antillianen overigens groter is dan onder Marokkanen), een ander probleem is dat een politicus die in cafés en op live-tv racistische taal uitslaat toch een grote achterban heeft en nog weer een ander probleem is dat de economie niet zo hard groeit als we wel zouden willen. Zo kun je vast nog een aantal problemen opnoemen (of benoemen, zoals fans van geblondeerde Limburgers dat graag noemen).Robin schreef:Er is een probleem en dat begint niet met 'n W maar met 'n M:)
Voor wat betreft die straffen heb je trouwens wel gelijk. Als je even niet oplet en een paar kilometer te hard rijdt, heb je al snel een boete die hoger is dan de boete die staat voor winkeldiefstal; volslagen absurd natuurlijk. Ook zoiets geks is dat je voor een kilometer of 20 te hard een boete krijgt die gelijk staat aan de boete voor het aanbrengen van graffiti (140 euro). En voor dat laatste: "NB: Deze overtreding is alleen strafbaar op die plaatsen waar dat bij Plaatselijke Verordening of bij Algemene Plaatselijke Verordening is bepaald." Dat vind ik dan weer gek.
-
OnlineLuco
Lijkt me makkelijker om te zeggen dan om het ook te doen, op dat moment kunnen de meeste mensen niet meer rationeel denken, adrenaline, angst en allerlei andere emoties komen dan naar boven.Petrolhead Tom schreef:
-
Perry? Aannames?
Het is dat ik je mag, anders zette ik je onder de ignoreknop.
Rare verhalen....de rest klopt wel.
Rare verhalen....de rest klopt wel.
- Snipe
Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat veel mensen nogal druk zijn met roepen dat er 'een probleem' is, terwijl er natuurlijk veel meer problemen zijn. No offence verder, hoor.Robin schreef:Perry? Aannames?
-
Ok. natuurlijk zijn er meer problemen, die VEEL belangrijker zijn(hoe trekken we NL/EU uit de recessie?), dan is het Marokkanen'probleem' relatief minder een probleem(totdat je er mee te maken krijgt) en is de PVV(wat 'n product van dat verhaal is) ook niet bijster interessant imo.Snipe schreef:Misschien was ik niet helemaal duidelijk. Ik bedoelde dat veel mensen nogal druk zijn met roepen dat er 'een probleem' is, terwijl er natuurlijk veel meer problemen zijn. No offence verder, hoor.Robin schreef:Perry? Aannames?
- Snipe
Exact dat dus.
- Peric
Klopt dat er meer problemen zijn, maar het kutmarokkanenprobleem onder aannames te scharen vind ik kop in het zand steken.
Snap best dat je politiek correct wil blijven met je posts, maar iets meer realiteitszin zou wel fijn zijn Perry.
Snap best dat je politiek correct wil blijven met je posts, maar iets meer realiteitszin zou wel fijn zijn Perry.
- Snipe
Nee nee, dat was niet wat ik zei. Wat ik zei was dat veel aanhangers van Wilders roeptoeteren dat er "een probleem" is, terwijl ieder weldenkend mens kan bedenken dat er meer dan één probleem is.
-
Professioneel scrabblelaar Peric in da house:)Peric schreef: kutmarokkanenprobleem
- Snipe
Haha, inderdaad. Als je met dat woord Wordfeud niet wint... 

-
Komtiedanhe:Snipe schreef:Nee nee, dat was niet wat ik zei. Wat ik zei was dat veel aanhangers van Wilders roeptoeteren dat er "een probleem" is, terwijl ieder weldenkend mens kan bedenken dat er meer dan één probleem is.
[Wildersaanhang]
ER IS MEER DAN ÉÉN PROBLEEM!
En die zijn vrijdagavond opgelost
[/Wildersaanhang]

- Snipe
Ergens wel zonde dat jij zo weinig haar hebt om te blonderen 

- GTRene
wat ik ook een slap excuus vond van 1 van de voorbeeldige woordvoerders van ons land, (weet niet meer wie dat zei) was zoiets van, een wapen hoeft niet in zo'n winkel, je kan het ook beter beveiligen...
oftewel, we lossen het probleem van criminelen (welke dan ook) niet op maar we gaan het ze wat moeilijker maken en of dat ze elders gaan 'shoppen' wat het natuurlijk ook niet op lost maar je het 'probleem' verlegt!
bovendien zijn de kosten van extra beveiligen en het gedoe klant onvriendelijk en komt aardig diep in de knip kijkn neem ik aan...
verder kan je beveiligen wat je wil maar als je ze binnen hebt omdat je ze zo van buiten en met camera oid wat gecheckt denkt te hebben, zit je nog als een rat in de val als ze binnen zijn en hoe moeilijker jij het ze maakt des te ruiger gaan ze optreden, net als een kat in het nauw oid.
Een oplossing is er gewoon weg zo niet, en al helemaal niet via lage straffen die compleet uit verhouding liggen, the wall of shame can help a bit...maar dat mag weer niet want dan schend je hun (de crimineel) rechten...
en ach de slachtoffers? die moeten maar rechten zien te krijgen...
Het moet anders, je verspeelt gewoon een aantal rechten als jij je crimineel opstelt en dan bedoel ik niet dat je belt in je auto oid, maar crimineel naar anderen toe ala strafzaken e.d. en je dus vanaf zo'n crimineel feit je wat minder 'rechten' hebt als crimineel zijnde en je gemakkelijker harder aangepakt kan worden.
voor de rest na bv 3x opgepakt voor iets en je hebt bv een dubbel paspoort dan wordt er 1 ingenomen en je het land uitgezet oid als dat mogelijk is...zo heb je een stok achter de deur en geef je de crimineel een kans en hun familie ook om dat in de gaten te houden.
na die bv 3x is strike kun je zonder problemen de deur uit zeg maar...dan no way back!
en natuurlijk is dat opruimen zoals in Deurne helemaal mooi opgeruimd staat netjes.
oftewel, we lossen het probleem van criminelen (welke dan ook) niet op maar we gaan het ze wat moeilijker maken en of dat ze elders gaan 'shoppen' wat het natuurlijk ook niet op lost maar je het 'probleem' verlegt!
bovendien zijn de kosten van extra beveiligen en het gedoe klant onvriendelijk en komt aardig diep in de knip kijkn neem ik aan...
verder kan je beveiligen wat je wil maar als je ze binnen hebt omdat je ze zo van buiten en met camera oid wat gecheckt denkt te hebben, zit je nog als een rat in de val als ze binnen zijn en hoe moeilijker jij het ze maakt des te ruiger gaan ze optreden, net als een kat in het nauw oid.
Een oplossing is er gewoon weg zo niet, en al helemaal niet via lage straffen die compleet uit verhouding liggen, the wall of shame can help a bit...maar dat mag weer niet want dan schend je hun (de crimineel) rechten...
en ach de slachtoffers? die moeten maar rechten zien te krijgen...
Het moet anders, je verspeelt gewoon een aantal rechten als jij je crimineel opstelt en dan bedoel ik niet dat je belt in je auto oid, maar crimineel naar anderen toe ala strafzaken e.d. en je dus vanaf zo'n crimineel feit je wat minder 'rechten' hebt als crimineel zijnde en je gemakkelijker harder aangepakt kan worden.
voor de rest na bv 3x opgepakt voor iets en je hebt bv een dubbel paspoort dan wordt er 1 ingenomen en je het land uitgezet oid als dat mogelijk is...zo heb je een stok achter de deur en geef je de crimineel een kans en hun familie ook om dat in de gaten te houden.
na die bv 3x is strike kun je zonder problemen de deur uit zeg maar...dan no way back!
en natuurlijk is dat opruimen zoals in Deurne helemaal mooi opgeruimd staat netjes.
-
Ergens wel zonde dat jij nu eigenlijk insinueert dat ik bij de Wilders aanhang hoor.Snipe schreef:Ergens wel zonde dat jij zo weinig haar hebt om te blonderen

En door dit soort 'politiek correct gelul' van een aantal hier en daar en overal, komt 't er bij mij ook nog 'n keer van.

- Snipe
Ik weet dat het niet zo is. En niet alleen omdat Geert in jouw stad bij de laatste verkiezingen niet meedeedRobin schreef:Ergens wel zonde dat jij nu eigenlijk insinueert dat ik bij de Wilders aanhang hoor.![]()

Ander nieuws, ik had even gemist dat er wellicht nog een derde overvaller bij die juwelier was. Tijd om daar eens naar op zoek te gaan, zou ik zeggen. Ik denk dat ik maar eens zou beginnen met zoeken bij die malloten die in Deurne aan het demonstreren waren.
http://www.volkskrant.nl/vk/nl/2686/Bin ... urne.dhtml" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... ond-deurne" onclick="window.open(this.href);return false;De politie onderzoekt op dit moment of er mogelijk meer verdachten zijn geweest. Een getuige heeft een opvallende, derde persoon gezien die zich schichtig gedroeg. Dat kan natuurlijk een aanwijzing zijn dat er nog iemand fout bezig was. Als een heel sterke aanwijzing klinkt deze tip overigens ook niet. Veel serieuzer is dit gerucht.
In een interview met De Telegraaf zegt de zus van één van de daders ook dat er een derde persoon betrokken was bij de overval. Binnen de Marokkaanse gemeenschap in Eindhoven zou bekend zijn wie dat is, maar niemand zou het durven te zeggen.
het lijkt wel of er wat 'kennissen/vrienden' e.d. al weten of wisten dat ze in de overval bedrijfsveer zaten...
en idd wellicht was het zelfs 1 van die protesterenden in Deurne...
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Je zit uit je nek te kletsen, met je schouderophaal aanname. What's next? Mij betichten van het supporten van de Marokkaanse overvallers?PD power schreef:Ja en, toen Wilder wat zei, stond je vooraan hem te veroordelen, nu haal je je schouders op, terwijl het leven van een paar hardwerkende ondernemers kapot is gemaakt, en ja geloof en afkomst heeft er mee te maken cijfers spreken boekdelen, hoe blind wil je zijn, om de zgn politieke correctheid op deze manier hoog te houden, waardoor we in deze etterende situatie blijven rond draaien.Bram schreef:Iedere crimineel lult zo Rene, huidskleur, geloof of afkomst heeft daar geen bal mee te maken. Of denk jij dat criminele Roma's, tokkies of Italianen echt anders zijn?
-
What's next? Wilders betichten van racisme?
Mij betichten van Wilders aanhangen?
What goes around comes around.

Mij betichten van Wilders aanhangen?
What goes around comes around.

- RVV
Kinderen gaan nu sinds 2006 naar school, we vragen altijd 1 (!) dag vakantieverlof aan voor de meivakantie. Want dan hebben we onze enige familievakantie in het jaar. Ivm onze eigen winkel kan het niet anders. (op andere momenten in het jaar). Van school hebben we altijd toestemming gekregen. Nu is het leerling ambtenaar het er totaal niet mee eens. Zelfs dreigen met boetes (!). School heeft voor dit jaar al toestemming gegeven en heeft ook begrip voor onze situatie. (alle lof). Maar het mag niet weer gebeuren.. aarghhhh en dan te bedenken dat onze kinderen nog nooit 1 dag ongeoorloofd afwezig zijn geweest van school. Oja wat ze doen die laatste dag voor de meivakantie? Sporten onder het mom van Koningsspelen.. Goeie zaak natuurlijk maar aan sport komen de kinderen echt helemaal niets tekort. Goed dat er regels zijn, maar enige vorm van flexibel zijn als het echt niet anders kan mag je in Nederland niet verwachten.