Het grote E46 M3 (occasion) draadje
-
Re: Het grote E46 M3 (occasion) draadje
Als ze al beginnen met "kanon" haak ik al snel af
- Robin Hartog
Huh: "Proefrit is mogelijk na overéénkomst verkoopprijs."
Heeft de proefrit niet te maken van hoe je tot de verkoopprijs komt? Ik snap dat hij geen proefpiloten wilt, maar toch.
Heeft de proefrit niet te maken van hoe je tot de verkoopprijs komt? Ik snap dat hij geen proefpiloten wilt, maar toch.
-
OnlineEvdP
- Auto: Volg de Skoda rijder
Heb ik ook al eens gehad. Ik mocht pas rijden als we het eens waren over de prijs. Nou, veel succes met de verkoop dan, maar ik wil eerst rijden.
- Knot
Ik vind dat heel niet gek..... was zelf ook min of meer eens over de prijs van de Z4, zelfs per email al.
Je komt een prijs overeen waarvoor je dan in de andere kant van het land een auto gaat bekijken, anders zit je 4 uur in de auto heen en weer en had je zelf 2k minder in gedachte terwijl er geen euro af gaat, tijd en moeite voor niks.
Ga je een uur proefrijden en geven ze er 1500 euro minder voor dan wat je in gedachte had, uur tijd, brandstof en kilometers voor niks.
Wil je zelf iemand overtuigen ale..... doe ik voortaan ook, dan ga ik zelf een stuk sturen en de potentieele koper als passagier. Is die dan toch overtuigd en kom je een prijs overeen dan zelf sturen om te kijken of je zelf echt geen mankementen vind.
Wil je een ervaring opdoen had je naar de dealer moeten gaan toen de auto's in de showroom stonden om een proefritje te bietsen.
Je komt een prijs overeen waarvoor je dan in de andere kant van het land een auto gaat bekijken, anders zit je 4 uur in de auto heen en weer en had je zelf 2k minder in gedachte terwijl er geen euro af gaat, tijd en moeite voor niks.
Ga je een uur proefrijden en geven ze er 1500 euro minder voor dan wat je in gedachte had, uur tijd, brandstof en kilometers voor niks.
Wil je zelf iemand overtuigen ale..... doe ik voortaan ook, dan ga ik zelf een stuk sturen en de potentieele koper als passagier. Is die dan toch overtuigd en kom je een prijs overeen dan zelf sturen om te kijken of je zelf echt geen mankementen vind.
Wil je een ervaring opdoen had je naar de dealer moeten gaan toen de auto's in de showroom stonden om een proefritje te bietsen.
- ///Joost
Ik kan heel goed meegaan in het verhaal van Knot. Ik kan begrijpen dat men geen 'testpiloten' wil, dus dan is het het makkelijkst om op voorhand het over de prijs eens te zijn. Je gaat er dan ook vanuit dat er geen mankementen tijdens het rijden zijn. Zo ja, dan is het eenvoudig onderhandelen over de prijs achteraf. Sterker nog, dan is het NOG eenvoudiger onderhandelen.
Wat je ook kunt doen is in ieder geval met elkaar vooraf bespreken of de koper in de richting zit van de vraagprijs. Dat doe ik zelf altijd. Op die paar honderd plus of min gaat het dan ook niet aankomen als de auto gewoon goed rijdt. Dat is dan onderhandelbaar op basis van de proefrit.
Wat je ook kunt doen is in ieder geval met elkaar vooraf bespreken of de koper in de richting zit van de vraagprijs. Dat doe ik zelf altijd. Op die paar honderd plus of min gaat het dan ook niet aankomen als de auto gewoon goed rijdt. Dat is dan onderhandelbaar op basis van de proefrit.
-
^^eens met Knot. Bij de verkoop van m'n M3 afgelopen zomer heb ik zelf eerst even een stukje gereden met de potentiele koper ernaast. Van te voren aangegeven onder welke bedrag de auto absoluut niet wegging. Die 343PK wil ik je wel laten zien, natuurlijk wil je koper ook even kijken of er niets trilt of piept etc. Maar daarvoor hoeft de DSC en Sport etc. allemaal niet aan/uitgeschakeld te worden. Toen zijn we het eens geworden over de prijs en heeft hij een stukje gereden, daarna overgeschreven.
-
OnlineEvdP
In mijn geval had ik gebeld. Niets aan het handje. Kom ik daar wordt er tegen mij gezegd dat we het eerst over de prijs gaan hebben en dat vastleggen. Allemaal leuk en aardig maar dan had je me ook aan de telefoon kunnen zeggen. De vorige eigenaar van mijn 130i gaf ook aan wat zijn prijs was, niets meer niets minder. Prima. Dat vind ik op zich wel duidelijk maar ik ga echt eerst een eindje rijden voordat ik iets teken.Knot schreef: Ga je een uur proefrijden en geven ze er 1500 euro minder voor dan wat je in gedachte had, uur tijd, brandstof en kilometers voor niks.
En om heel eerlijk te zijn, een //M valt best wel mee qua "listige" auto. Mijn 130i (ja, dat is geen //M) rijdt een stuk beter en makkelijker dan mijn E23 met turbo dat deed. Zolang je maar niet als een malle op het gas gaat kun je veel "overgemotoriseerde" auto's prima rijden.
- ///Joost
Volgens mij heeft niemand het hier over iets tekenen. Want dat zou ik natuurlijk ook niet doen. Niemand trouwens verwacht ik zo.EvdP schreef:... voordat ik iets teken.
-
OnlineEvdP
Dat was bij mij wel het geval. Eerst eens over de prijs, dan een koopcontract en dan proefrijden. En dan ga ik dus fijn weer naar huis. Dat je van tevoren aangeeft dat je geen duizenden euro's gaat zakken snap ik maar dit was mij wat te gortig.
Ik ben niet zo heel moeilijk in proefritjes, als je wilt rijden mag je van mij rijden.
Ik ben niet zo heel moeilijk in proefritjes, als je wilt rijden mag je van mij rijden.
- Hugo Bos
De proefrit gebruik ik juist intensief voor de onderhandeling. Rammeltje hier, bonkje daar, trilling zus dus moet minimaal x van de prijs af.
Een basisprijs overeenkomen mocht alles naar wens zijn lijkt me redelijk normaal, maar om na de proefrit niet meer te kunnen onderhandelen; nee.
Een basisprijs overeenkomen mocht alles naar wens zijn lijkt me redelijk normaal, maar om na de proefrit niet meer te kunnen onderhandelen; nee.
-
Kent iemand deze auto?
45-HG-VN bij D van E voor €13.950,-
http://occasions.dvaneoccasions.nl/BMW/ ... o=gallerij
Dit is wel een betrouwbare aanbieder toch? Ik ga hem niet kopen ofzo, maar wellicht is het interessant voor iemand hier.
45-HG-VN bij D van E voor €13.950,-
http://occasions.dvaneoccasions.nl/BMW/ ... o=gallerij
Dit is wel een betrouwbare aanbieder toch? Ik ga hem niet kopen ofzo, maar wellicht is het interessant voor iemand hier.
- Joy
-
kent iemand deze ?
29-LK-SL € 14.950,00
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr
zover ik er via google teweten kom is dat hij op een BVA veiling tekoop heeft gestaan in mid 2012
en 6 prive eigenaren en 1 zakelijke heeft gehad
meschien hebben jullie wat meer info over deze M///
mvg kenneth
29-LK-SL € 14.950,00
zover ik er via google teweten kom is dat hij op een BVA veiling tekoop heeft gestaan in mid 2012
en 6 prive eigenaren en 1 zakelijke heeft gehad
meschien hebben jullie wat meer info over deze M///
mvg kenneth
- D20VT
zoals je bij google ook al te weten bent gekomen is dat hij 2x bij BVA heeft gestaan in 1 maand en toen half 2012 al werd geadverteerd met 198768 km. Dus heeft hij sinds de rit naar de Sleutelbloem alleen nog maar achteruit gereden
- Knot
Apeldoorn.. het walhallah van de autoliefhebber 

- Roy RS
Maatje van me had vorige week in belgie een e46 m3 met 118dkm of zoiets op de teller gekocht bij een bedrijf, met wat spuitwerk hier en daar, boekjes keurig gestempeld door dealerbedrijven, auto oorspronkelijk uit Italie en alles leek keurig aantoonbaar en in orde. Hij had aanbetaald en alvorens de auto op te halen nog even bij de dealer de info over recalls opgevraagd...allemaal gehad, dus ook prima.
Aangekomen bij het bedrijf bedacht hij op t laatste moment toch nog even de kmstanden/datums van de recalls vergelijken met de kmstanden in de boekjes....teruggedraaid, al langer geleden!
In begin 2005 had hij de recal, van het diff geloof ik, met 80dkm+ op de teller, beurt eind 2005 in het boekje gaf echter 50dkm aan...was nog een hele discussie om uberhaupt de aanbetaling terug te krijgen...had hij maar eerder moeten checken en kon de verkoper toch ook niet weten, beetje dat niveau...
Moraal van t verhaal, boekjes met dealerstempels en alles aantoonbaar en aannemelijk wil dus ook niet alles meer zeggen tegenwoordig
Aangekomen bij het bedrijf bedacht hij op t laatste moment toch nog even de kmstanden/datums van de recalls vergelijken met de kmstanden in de boekjes....teruggedraaid, al langer geleden!
In begin 2005 had hij de recal, van het diff geloof ik, met 80dkm+ op de teller, beurt eind 2005 in het boekje gaf echter 50dkm aan...was nog een hele discussie om uberhaupt de aanbetaling terug te krijgen...had hij maar eerder moeten checken en kon de verkoper toch ook niet weten, beetje dat niveau...
Moraal van t verhaal, boekjes met dealerstempels en alles aantoonbaar en aannemelijk wil dus ook niet alles meer zeggen tegenwoordig
-
Klopt, ook een boekje zegt niks meer tegenwoordig. Daarom altijd even de gegevens van het boekje controleren bij de dealers die het onderhoud hebben uitgevoerd.
-
Bedrijf van niks, zoals de meeste in Apeldoorn.Knetjuh schreef:kent iemand deze ?
29-LK-SL € 14.950,00
Kenteken lekker weghalen, en adverteren met foutief bouwjaar (2003 ipv 2002), daarnaast idd de kmstand die 6000 a 8000 te laag is....
Velgen zijn trouwens goedkope replica's met onjuiste maten.
Leuk voor 10k a 11k, maar zeker geen 14.950
-
@ B46
Kijk das nu info!
Velgen zou ik zelf nooit gespot hebben.
Wat is er verkeerd aan de maten dan als ik vragen mag (dan leer ik er ook nog wat van)
En meschien stome vraag maar.
Ik weet wel de standaard zwakke plekken van de M
Maar hoe zit het met de smg (die wille nog wel geregeld stuk gaan)
Maar kun je ook met de proefrit al weten of de pomp op zijn laatste loodje loopt
Of is het meer van dat hij stuk gaat zonder egte waarschuwing?
En hoe zit het met trackdays en driftdagen kan zoon smg het wel aan ?
Ik wil graag ooit eens een smg hebben gehad.
Maar niet als hij elke 2 jaar stuk gaat met trackdays
Mvg kenneth
Kijk das nu info!
Velgen zou ik zelf nooit gespot hebben.
Wat is er verkeerd aan de maten dan als ik vragen mag (dan leer ik er ook nog wat van)
En meschien stome vraag maar.
Ik weet wel de standaard zwakke plekken van de M
Maar hoe zit het met de smg (die wille nog wel geregeld stuk gaan)
Maar kun je ook met de proefrit al weten of de pomp op zijn laatste loodje loopt
Of is het meer van dat hij stuk gaat zonder egte waarschuwing?
En hoe zit het met trackdays en driftdagen kan zoon smg het wel aan ?
Ik wil graag ooit eens een smg hebben gehad.
Maar niet als hij elke 2 jaar stuk gaat met trackdays
Mvg kenneth
-
- Auto: E34 540i, E46 325, RAM 1500
Als je voor zoiets in de markt bent kun je veel beter gelijk een goeie kopen. Zoals die ik aanbied. Ietsje meer centjes neerleggen en een auto kopen die eerlijk tegen je is.
- RVV
Heb ik ooit een keer ingesteld, toen werd er door een ene Karen = K a r e n als een gek gespamd met allelei vage linkjes op DF. VandaarArthur schreef:Krijg nou wat! DF software verandert de naam automatisch in driving-fun.com spam alert?? Ik heb toch die vrouwennaam getypt...?

- Vlokmans
Nieuwe bedrijfsnaam, nieuwe prijs, zelfde auto
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel bijna te geef, voor dat geld!
http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ousPage=lr" onclick="window.open(this.href);return false;
Wel bijna te geef, voor dat geld!

- e30touring1990
- Auto: Z3QP S54/1M/G11 740/Tuono1000r
Zag hem inderdaad ook al voorbij komen. Niet duur, maar heeft iemand hier deze M3 al eens bekeken hoe de staat daadwerkelijk is? ik las iets terug over kleurverschil, dit kan ik zelf niet zien op de foto's namelijk.
- Niels
- Auto: Prius+
Volgens mij was het verhaal:
Achterschade gehad, gefixt verkocht, ellende, auto terug moeten nemen onder gerechtelijke dwang ofzoiets..
Achterschade gehad, gefixt verkocht, ellende, auto terug moeten nemen onder gerechtelijke dwang ofzoiets..

-
B46 schreef:Dit was het verhaal zoals ik het gehoord heb.....
Beste B46,
Ik had de auto gekocht en via jou dus de foto's ontvangen. Hun zeiden dat de auto alleen ooit een paaltje geraakt had en de achterbumper zou zijn overgespoten.
We kwamen bij aankoop tot een overeenkomst, hij zou de auto tiptop afleveren aangezien er wat dingen niet goed waren. Denk aan een gescheurd deurrubber, sleepoogkapje mist, geen boekjes erbij, 1 sleutel maar, bestuurdersstoel is scheef ri armsteun, geen cd-speler laat staan mp3, vlekken/krassen in het leer achter.
Althans, dat niet allemaal, een deel ervan kwam ik later pas achter. Ze hebben er érg mooie praatjes die me destijds overtuigden, nu weet ik wel beter. Maar hij zou enkele dingen regelen, dat gebeurde steeds niet en duurde alsmaar langer. Airbag lampje brandde overigens ook, die is nu uit dus zal het lampje wel zijn uitgehaald of iets.
Uiteindelijk de auto wel opgehaald omdat ik er gewoon 1 nodig heb voor me werk. Hij zou verschillende dingen nasturen. Bij de ruil mijn huissleutels vergeten in de oude auto die ik inruilde, die zou die opsturen.
Toen gereden, auto voelde gelijk al niet goed, maar volgens hem waren de banden wat vlak door het stilstaan. Zo voelde het enigszins ook, dus zou wel goed zijn. Had ook 3 maanden garantie bijgekocht.
Thuis was het rare gevoel er echter nog steeds. Dus 2 dagen later gezegd dat de auto niet goed was. Ik kwam er nu achter dat de auto hobbelde achter, er zat een soort speling leek het ergens. Elke keer als je remt, gas geeft of een heuvel over gaat komt er een raar bonkend geluid en dat voel je ook als bestuurder. De auto breekt al uit als je een rotonde over gaat, of als je in 2 versnelling volgas geeft glijdt ie ook alle kanten op. Dat laatste kan ik me nog enigszins voorstellen al vind ik het erg vreemd met nieuwe banden, maar het eerste klopt niet. Meerdere keren de kont omgehad namelijk.
Bij het tanken stonk de auto verschrikkelijk naar benzine. In de auto en buiten de auto rook je een erge benzinelucht. Leek me ook niet geheel logisch.
Al met al 3 dagen na aankoop de auto op laten halen en ze zouden hem naar de garage brengen. Nog eind van diezelfde dag kwam die met een verhaal dat de cardanas ofzo niet goed zou zijn. Maar ze hebben zelf geen garage..
In de weken hierna nooit teruggebeld door hun, heb altijd zelf contact moeten zoeken. Altijd afstandelijk ook, veel praatjes en gebeurde niks. Na 2 weken was de auto nog steeds niet bij een garage en had ik bv ook mijn sleutels niet terug, noch de boekjes en sleutels van de auto. Gezegd dat ik me geld terug wilde, kon ook niet. Via de Das uiteindelijk hun advocaat gesproken en enkele dagen gezeik gehad erom. Nu moeten ze voor vrijdag mijn geld terugstorten.. En heb ik mijn huissleutels terug.
Ik zou een ieder adviseren die bmw niet te kopen, er zijn meer plekken op. In de goede zon kan je echt duidelijk zien dat de zijkant overgespoten is, althans de achterkant maar er zit een schuine scheiding in de deuren. Er missen onderdelen, hij zou de SMG olie verversen maar heb hier nooit nota van ontvangen, ze vertellen veel en gebeurt niks. Vertrouw er ook niet op dat die airbag gemaakt is waar het lampje van brandde. De motor scheen echter goed te lopen, en de SMG ook te werken al heb ik er geen verdere ervaring mee dus voor mij snel gezegd.
Autobedrijf zelf zou ik ook een ieder adviseren er geen auto te kopen, zelfs niet na aankoopkeuringen etc. Via via wat mensen in de autohandel over hun gehoord en het schijnt richting kampers te zitten. Geen relatie met Munsterhuis zelf maar ze liften mee op die naam. Duur spul, schijnbaar erg mooi, maar niet te vertrouwen. Ze zijn ook geen monteurs en hebben geen garage en zien ook niet wat ze zelf inkopen.
Hopelijk kan je er wat mee uiteindelijk, en als iemand hem koopt, komt diegene eerst hier kijken voor advies. Dan scheelt dat hem misschien een miskoop en dure grap. Zelf verkopen uiteindelijk zonder boekjes en sleutels enz, als je geen geld terug krijgt, levert echt geen 16.000 euro meer op.
Groeten,