Mijn eerste auto kocht ik een jaar geleden. Een Montrealblauwe BMW E36 318i Touring uit 1996.
Op het moment van aankoop had hij ongeveer 275.000 kilometer gelopen maar er was altijd goed voor gezorgd. Zo waren onlangs de radiateur, waterpomp vervangen en was ongeveer 30.000 kilometer daarvoor de koppakking al eens vervangen. Hij liep als een zonnetje. Het bleek in de praktijk ook echt een fijne auto, met nat weer kon je de kont eens lekker omgooien en de weglegging was ook goed. Wat wel opviel is dat auto's in de loop van de jaren flink zijn gegroeid. Mijn 3 touring was gewoon veel smaller en lager dan de MiTo van de buurman!
Ongeveer 12.000 kilometer later begon de BMW wat kuren te vertonen, waaronder het starten op 3 cylinders. Uiteindelijk bleek de koppakking lek en heb ik de auto van de hand gedaan.
Stiekem heb ik altijd al een volvo hart gehad. Mijn vader rijdt al heel lang Volvo en ik was altijd al fan van de 5 cylinder roffel en de heerlijke stoelen. Daarom wilde ik na de BMW ook een volvo kopen. Een V70 classic of V70n vind ik al iets teveel huisje-boompje-beestje op mijn leeftijd (28) dus besloot ik dat het een S60 moest worden. Zo liep ik tegen een hele mooie, complete en perfect door de dealer onderhouden 2001 Volvo S60 2.4 aan met de nodige opties en 195.000 op de klok. "Net ingereden" in Volvo jargon.
Na een paar dagen twijfelen de knoop doorgehakt en de auto aangeschaft.
De auto bevalt prima, het is geen racemonster maar de motor loopt heerlijk, al vroeg koppel en de wegligging is goed (wel een stuk minder speels dan de BMW).
Op het verlanglijstje staan op de eerste plek nieuwe velgen, ik wil kiezen tussen de Volvo Pegagus R velgen of Thor velgen of misschien nog andere OEM (look) Volvo velgen. Chippen naar 180pk is ook altijd nog een leuke optie, maar ik twijfel daar nog over.