Het grote MX-5 topic op DF

Voor alle koikarpers en andere rauwe auto's uit het land van de rijzende zon.
Plaats reactie
Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 29 mar 2014, 21:10

Hielke schreef:Als ik een set Koni Geel aanschaf, moet ik dan ook nieuwe bumpstops hebben, of kunnen de oude originele er weer onder?
Als de originele schokdempers er nog onder zaten dan zijn de bumpstops waarschijnlijk ver heen maar als ze nog in goede staat zijn kun je ze wel weer monteren.

Gebruikersavatar
Hielke
Berichten: 11638
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:43
Locatie: Heerenveen

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Hielke » 29 mar 2014, 21:19

Ik raak door dat Amerikaans Miata forum een beetje van slag geloof ik. Flying Miata dit en Flying Miata dat. Bumpstops, veren en schokbrekers in alle soorten en maten behalve de originele van Mazda zelf.

Wat zeg jij Ton, gewoon die originele bumpstops door originele nieuwe vervangen? Ik ben van plan ook de originele veren en stabi's te houden.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door glnk » 29 mar 2014, 21:28

Flying Miata :roflol:

Online
SlowCo
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door SlowCo » 29 mar 2014, 21:51

glnk schreef:Flying Miata :roflol:
Yep, doet u mij deze maar :df: :

https://www.flyinmiata.com/V8/
habu_engine.jpg
habu_engine.jpg (84.16 KiB) 4887 keer bekeken
Waarschijnlijk met GTRene goedkeuring...

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 29 mar 2014, 21:57

V8 check = goedgekeurd, prachtig ingebouwd ook :thumbup:

:mrgreen:

las al in 1 van die linkjes dat die uit dat linkje van 0 naar 100 in slechts 3.8 sec gaat, das best bruut :df:

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door glnk » 29 mar 2014, 22:02

Dat verpest de hele balans van de auto. Van 50:50 naar 70:30 :D

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Petrolhead Tom » 29 mar 2014, 22:29

glnk schreef:Dat verpest de hele balans van de auto. Van 50:50 naar 70:30 :D
Echt supercool dat jij overal verstand van hebt.... Sneukever.

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Riceaux » 29 mar 2014, 22:35

glnk schreef:Dat verpest de hele balans van de auto. Van 50:50 naar 70:30 :D
Knap. Komt totaal 90 kg gewicht bij waarvan 1/3 op de achteras en het grootste gedeelte van de overige extra kilo's zit achter de vooras.

Gebruikersavatar
glnk
Berichten: 304
Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door glnk » 29 mar 2014, 22:38

Petrolhead Tom schreef:
glnk schreef:Dat verpest de hele balans van de auto. Van 50:50 naar 70:30 :D
Echt supercool dat jij overal verstand van hebt.... Sneukever.
Nee jouw reacties moeten wij allemaal serieus nemen. Ik overdrijf natuurlijk sterk voor het effect ;)
Precies 70:30 zal het niet zijn, het kan ook 65:35 zijn ;)

Gebruikersavatar
KmL
Berichten: 36
Lid geworden op: 02 mar 2014, 02:15

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door KmL » 29 mar 2014, 22:45

is dat de nieuwe hartge mx-5 ;)

Online
SlowCo
Berichten: 4394
Lid geworden op: 23 sep 2008, 09:36

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door SlowCo » 29 mar 2014, 23:32

glnk schreef:Dat verpest de hele balans van de auto. Van 50:50 naar 70:30 :D
Fijn om te zien dat het zin had om er een link bij te zetten die je ook aangeklikt en waarvan je de tekst gelezen hebt... :roll:

Maar wellicht heb je wat moeite met de Engelse taal. Ik zou zeggen mik het even door Google translate:

To mount the engine, we have a fabricated tubular subframe that's 10 lbs lighter than stock. The transmission is supported by a brace that also reinforces the frame rails for extra rigidity. The engine is set back as far as possible to optimize the weight distribution, and some modifications are required to the engine bay and transmission tunnel. The Miata power steering is retained and you can use A/C and the front sway bar.

Overall, the car gains less than 200 lbs with 1/3 of that on the rear wheels. In other words, the car does not become a nose-heavy beast. To put things in perspective, one of our SuperFour Challenge turbo Miatas came in at almost exactly the same weight and distribution.


Vriendelijke groet,

SlowCo :wheelchair:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 30 mar 2014, 10:43

idd, 1/3 van het 'extra' gewicht komt op de achteras en dus niet van het totale gewicht van de auto>
Overall, the car gains less than 200 lbs (minder dan 90kg)with 1/3 of that on the rear wheels. In other words, the car does not become a nose-heavy beast.
:forum:

Gebruikersavatar
Riceaux
Berichten: 8202
Lid geworden op: 24 sep 2009, 19:41

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Riceaux » 30 mar 2014, 10:52

Ik weet dat het nog vroeg is. Maar dat zei ik boven de reactie van g!nk ook al. :tooth:

Gebruikersavatar
Petrolhead Tom
Berichten: 13003
Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
Locatie: vwupforum.com

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door Petrolhead Tom » 30 mar 2014, 10:56

Wellicht heeft GTRene Gink geblokkeerd wat op zich begrijpelijk zou zijn. :tooth:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 30 mar 2014, 11:11

:mrgreen: ik was vast wat in de war met dat uur vooruit vandaag ;-)

Gebruikersavatar
MX5T
Berichten: 1237
Lid geworden op: 08 feb 2006, 18:28

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door MX5T » 30 mar 2014, 13:48

Hielke schreef:Ik raak door dat Amerikaans Miata forum een beetje van slag geloof ik. Flying Miata dit en Flying Miata dat. Bumpstops, veren en schokbrekers in alle soorten en maten behalve de originele van Mazda zelf.

Wat zeg jij Ton, gewoon die originele bumpstops door originele nieuwe vervangen? Ik ben van plan ook de originele veren en stabi's te houden.
Als je alles origineel laat dan zijn de originele bumpstops verder prima.

Voor beter comfort en handling zijn de bumpstops van Fat Cat Motorsports een goede upgrade vanwege het betere materiaal en de betere progressiviteit

http://fatcatmotorsports.com/FCM_app_gu ... #Bumpstops" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door WJ » 28 mei 2014, 14:00

Zo vind ik hem wel erg leuk!

http://www.speedhunters.com/2014/05/car ... zda-miata/" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 28 mei 2014, 14:48

zo op die foto lijkt het en compleet andere auto, veel dikker :D

je kan ook zo'n mazda mx5 coupe over laten komen.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

leuk overzicht>

http://www.miata.net/news/originaleditions.html" onclick="window.open(this.href);return false;

ook wel mooi deze rendering toekomstige coupe?

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

http://www.motorward.com/2013/08/render ... x-5-coupe/" onclick="window.open(this.href);return false;

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6225
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door matthyssie » 12 jul 2014, 13:32

Gisteren in een MX-5 NB 1.6 gereden. Ik had niet gedacht dat het zo leuk zou zijn om in zo'n ding te rijden. :df:

Met m'n 1.90 heb ik overigens geen last van te weinig ruimte oid? Je zit een beetje ingebouwd door de middentunnel, maar echt superkrap is het niet imo. Dus grote kans dat de opvolger een MX-5 wordt.

Gebruikersavatar
VLA
Berichten: 2279
Lid geworden op: 11 aug 2007, 10:32

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door VLA » 04 sep 2014, 09:16

De nieuwe 2015 MX-5, best een vet ding :

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Meer foto's :

http://www.autocar.co.uk/car-news/new-c ... 5-revealed" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door VLA op 04 sep 2014, 10:02, 2 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
matthyssie
Berichten: 6225
Lid geworden op: 10 aug 2012, 23:54
Auto: F11 520d & E86 3.0si
Locatie: VAM-berg

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door matthyssie » 04 sep 2014, 09:45

Ben erg benieuwd hoe deze rijdt. Ziet er leuk uit.

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 04 sep 2014, 09:58

ziet er zeker mooi uit :df:

ErikS
Berichten: 18927
Lid geworden op: 18 aug 2008, 13:19
Locatie: Boedelbak

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door ErikS » 04 sep 2014, 10:11

Prachtig! :df:

Gebruikersavatar
GTRene
Berichten: 54882
Lid geworden op: 01 mar 2007, 19:06

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door GTRene » 04 sep 2014, 14:10

lijkt wel wat op een mini Jaguar F-type

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

F-type is mooi, die MX5 dus ook, lekker compact bovendien en betaalbaarder denk :D

Gebruikersavatar
WJ
Berichten: 11997
Lid geworden op: 19 mar 2008, 13:17
Locatie: WeeWeeWee

Re: Het grote MX-5 topic op DF

Bericht door WJ » 04 sep 2014, 17:04

Erg gaaf ding! :D

Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 3 gasten