Assetto Corsa!!!
- frank de jonge
- Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
Re: Assetto Corsa!!!
@glnk: De Logitech profiler geeft met 107 % en ingame de gain op 100 houden een heel zwaar sturen: Hoe staan jouw control settings ingame?
Ik heb 'n G25.
Ik reed trouwens altijd met 540 graden ipv 900. Dat leek mij voor de racewagens beter, een driftauto kun je met 900 mooier en langer laten glijden. Ik zit nu wat te experimenteren met 900 graden, 107% logitech en ingame een gain van 35. Ik reed altijd in Logitech 28/28/28%(!) en een gain van 170(!) Dus dan kun je ingame nog 'n hoop finetunen, ook had ik de damping op 30 of 40. Nu staat ie op 0(Stock ingame logitech G25 900 without h shifter)
het voelt nu redelijk hetzelfde als m'n eigen 540 28 setup. Maar ik heb nu 900 graden.
Ik heb 'n G25.
Ik reed trouwens altijd met 540 graden ipv 900. Dat leek mij voor de racewagens beter, een driftauto kun je met 900 mooier en langer laten glijden. Ik zit nu wat te experimenteren met 900 graden, 107% logitech en ingame een gain van 35. Ik reed altijd in Logitech 28/28/28%(!) en een gain van 170(!) Dus dan kun je ingame nog 'n hoop finetunen, ook had ik de damping op 30 of 40. Nu staat ie op 0(Stock ingame logitech G25 900 without h shifter)
het voelt nu redelijk hetzelfde als m'n eigen 540 28 setup. Maar ik heb nu 900 graden.
- KmL
ingame moet je maar 30% ofzo gebruiken 
en zet je stuur op 900 graden.... de game regelt het voor je.

- Mari Oh Oh!
Zoals bijna elke game tegenwoordig. Als je je stuur op minder dan de max zet kan de game auto's die die volledige uitslag nodig hebben niet realistisch weergeven. Bij een beetje game wordt het heus geen overpakken in een F1 wagen als je hem op 1080graden zet.KmL schreef:ingame moet je maar 30% ofzo gebruiken
Wel heel erg heet.

- Robin
Mari Oh Oh! schreef:Zoals bijna elke game tegenwoordig. Als je je stuur op minder dan de max zet kan de game auto's die die volledige uitslag nodig hebben niet realistisch weergeven. Bij een beetje game wordt het heus geen overpakken in een F1 wagen als je hem op 1080graden zet.KmL schreef:ingame moet je maar 30% ofzo gebruiken
Wel heel erg heet.
Klopt:)
Ik rij nu op 900 met 'n gain van 27%. Voelt goed aan. En hij regelt 't allemaal zelf inderdaad. Stuuruitslag is ook realistisch qua beweging/look.
Heb even de G25 900 H patroon ingame gedaan met de F40 en koppelingpedaal. Da's een hele heisa. Beter flipperen:)
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
De Pagani Huayra is er sinds vandaag en holy shit wat vind ik dit een fijne wagen. Hij is ongeveer het tegenovergestelde van de F40. Hij bijt niet, heeft geen irritant turbogat en alles gaat zo ontzettend soepel.
Je kunt halverwege de bocht gewoon weer vol op t gas gaan staan. Deed je dat bij de F40, stond je meteen achterstevoren. Ik vind 'm echt heerlijk. En het geluid, niet bijzonder, geen fantastisch geluid, maar het klink zo smeuiig. Super
Je kunt halverwege de bocht gewoon weer vol op t gas gaan staan. Deed je dat bij de F40, stond je meteen achterstevoren. Ik vind 'm echt heerlijk. En het geluid, niet bijzonder, geen fantastisch geluid, maar het klink zo smeuiig. Super

- Robin
Voor zo'n vermogend snel ding vind ik 'm haast te easy rijden. Overal power, maar 'n tam geluidje jammergenoeg . Gearing is zo lang(dat snap ik bij dit soort karren) dus 't geeft 'n beetje een gevoel alsof ie met 2 M550diesel blokken is uitgerust.
Hij rijdt en glijdt dus mooi, maar de rest vind ik niet zo kicke als de F40/458S3 of zelfs de Zonda.
Hij rijdt en glijdt dus mooi, maar de rest vind ik niet zo kicke als de F40/458S3 of zelfs de Zonda.
- glnk
Ik vind het een erg saaie auto. Ik heb geen behoefte om met zo'n boot over de Nürburgring te cruisen. Het enige wat het mee heeft is dat het een snelle auto is in rechte lijn. Voor de rest had het net zo goed een VW Golf kunnen zijn qua besturing.
- matthyssie
Net een 1.05.88 met de F458S3 gereden op Silverstone International. Uiteraard deed de RSR app van de tijdwaarneming het weer niet.
Had me dus een plekje nummer 28 opgeleverd: http://www.radiators-champ.com/RSRLiveT ... ds=all&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch best netjes, al zeg ik 't zelf. Nu staat m'n tijd nog op #103 met 1.08.804. Dit kan veel sneller, ik zat net de hele tijd <1.07.

Had me dus een plekje nummer 28 opgeleverd: http://www.radiators-champ.com/RSRLiveT ... ds=all&p=1" onclick="window.open(this.href);return false;
Toch best netjes, al zeg ik 't zelf. Nu staat m'n tijd nog op #103 met 1.08.804. Dit kan veel sneller, ik zat net de hele tijd <1.07.
- Robin
Met de update 7.6/ 7.7 (en nu al 7.8) kun je dus ook je startplaats op de grid veranderen dus je start niet meer altijd achteraan om met veel pijn en moeite die AIdioten te ontwijken, dus dat is wel handig.
Ik zette laatst 'n 5 lap Silverstone met 9 andere F40S3 de nr 2 op 'n achterstand van 15 seconden op 100% opponents strength, alles op penalty , benzine was bijna op....Wel lekker.
Ook op 't ac forum: 1M S3 op Vallelunga short, stock setup met semis en that's it haal ik 'n 57,2, maar de WRs zitten in de 55ers... eerst is dat kutbaantje met dat glijding niks, maar na een aantal laps krijg je de flow wel en dan is de 1M S3 echt heel vermakelijk om hem zo strak mogelijk te laten rijden. Da's nog 'n hele opgaaf:)
Ik zette laatst 'n 5 lap Silverstone met 9 andere F40S3 de nr 2 op 'n achterstand van 15 seconden op 100% opponents strength, alles op penalty , benzine was bijna op....Wel lekker.
Ook op 't ac forum: 1M S3 op Vallelunga short, stock setup met semis en that's it haal ik 'n 57,2, maar de WRs zitten in de 55ers... eerst is dat kutbaantje met dat glijding niks, maar na een aantal laps krijg je de flow wel en dan is de 1M S3 echt heel vermakelijk om hem zo strak mogelijk te laten rijden. Da's nog 'n hele opgaaf:)
- matthyssie
1M S3 is indd listig wagentje.
M'n RSR Live Timing geeft elke keer WS service is not available. Heb 'm al opnieuw geïnstalleerd meerdere malen, maar geen verandering. Iemand die weet hoe dit zit? Kan er op internet bijzonder weinig over vinden.
M'n RSR Live Timing geeft elke keer WS service is not available. Heb 'm al opnieuw geïnstalleerd meerdere malen, maar geen verandering. Iemand die weet hoe dit zit? Kan er op internet bijzonder weinig over vinden.
- Robin
599XX, wie heeft 'n strakke setup? Heb de arb achter tikkie verhoogd, hardslicks(houden 't langer uit) en de toe voor bijna max neg gedaan, toe achter rondom nul. Wel 'n verbetering tov stock. Beetje loose hou ik wel van:)
Camber:Stock tot nutoe.
De devs van AC zeiden al dat de 599 even wat zwalkeriger was geworden na 'n update paar weken terug. Vooral op hogere snelheid zweverig. Dat is nu verholpen bij mij, maar graag andere setups en tips info welkom.

Camber:Stock tot nutoe.
De devs van AC zeiden al dat de 599 even wat zwalkeriger was geworden na 'n update paar weken terug. Vooral op hogere snelheid zweverig. Dat is nu verholpen bij mij, maar graag andere setups en tips info welkom.

- Robin
Morgen in update 0.8 Lauda's 312T. Zal wel 'n rappe modderfucker worden met z'n ongeveer 500pk en 600kg oldskool. Hoop dat de V12 ook lekker klinkt:)
http://www.assettocorsa.net/forum/index ... ost-105966" onclick="window.open(this.href);return false;

http://www.assettocorsa.net/forum/index ... ost-105966" onclick="window.open(this.href);return false;

- matthyssie
Zag het indd! Geloof dat de wagen uit Rush de 312T2 is?
Desalniettemin facking vet.
Desalniettemin facking vet.

- Robin
Voor zover ik weet gebruikt Kunos/AC de 312T uit '75(?)
http://www.assettocorsa.net/ferrari-312 ... y-revealed" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.assettocorsa.net/ferrari-312 ... y-revealed" onclick="window.open(this.href);return false;
- matthyssie
Ja dat bedoel ik. Rush gaat over '76 en daar was 't de 312T2 als ik me niet vergis.Robin schreef:Voor zover ik weet gebruikt Kunos/AC de 312T uit '75(?)
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Ziet er echt ontzettend goed uit. Ik zit er ook aan te denken om het te kopen, maar om nou 35 Euro uit te geven terwijl ik niet eens weet of het fatsoenlijk draait op mijn PC.....
- matthyssie
Wat zijn de specs van je PC?Joël D. schreef:Ziet er echt ontzettend goed uit. Ik zit er ook aan te denken om het te kopen, maar om nou 35 Euro uit te geven terwijl ik niet eens weet of het fatsoenlijk draait op mijn PC.....
- matthyssie
De 312T is er!! Idem met een 1 of andere zoveelste Lotus, saaie hokken in de game.
Die 312T vind ik wel echt super vet. Listige wagen ook. 1 foutje en crasht 'm of je staat achterstevoren. Imo veel listiger dan de F40(S3). Terugschakelen zonder tussengas resulteert meteen in een kont die een grote stap opzij zet. Als je ook maar een beetje een bocht maakt terwijl je dat doet, ben je de wagen kwijt.
Ik heb wel 't idee dat je niet echt in de gaten hebt wat de auto nou precies doet. Maar voor de rest vind ik 't echt een super wagen.
Nu de Nordschleife nog!

Die 312T vind ik wel echt super vet. Listige wagen ook. 1 foutje en crasht 'm of je staat achterstevoren. Imo veel listiger dan de F40(S3). Terugschakelen zonder tussengas resulteert meteen in een kont die een grote stap opzij zet. Als je ook maar een beetje een bocht maakt terwijl je dat doet, ben je de wagen kwijt.
Ik heb wel 't idee dat je niet echt in de gaten hebt wat de auto nou precies doet. Maar voor de rest vind ik 't echt een super wagen.
Nu de Nordschleife nog!
- Robin
312T weergaloos.
Wat 'n grip/tractie/downforce dat bijna 40 jaar oude ding toch nog heeft.
Ik vind de F40 S3 echt wel listiger, dit ding voel ik beter aan. Beetje tegenstuur. Het is geen L49 driftdweil, maar een soort moderne versie. Gas= aanvoelen wanneer je de grens gevonden hebt met grip slip, maar wel heel erg natuurlijk. Zelfs de remweg is niet kut.
Enig minpuntje vind ik de sound. Dat mocht wat voller. Zullen wel soundmods voor komen.
Wat 'n grip/tractie/downforce dat bijna 40 jaar oude ding toch nog heeft.
Ik vind de F40 S3 echt wel listiger, dit ding voel ik beter aan. Beetje tegenstuur. Het is geen L49 driftdweil, maar een soort moderne versie. Gas= aanvoelen wanneer je de grens gevonden hebt met grip slip, maar wel heel erg natuurlijk. Zelfs de remweg is niet kut.

Enig minpuntje vind ik de sound. Dat mocht wat voller. Zullen wel soundmods voor komen.
- Robin
Ben al blij dat ik 1:59 ers rijd met de stock setup.
Deze is sneller, maar bijzondere lijnen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0LCqgGganb8#t=107[/youtube]
Deze is sneller, maar bijzondere lijnen.
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=0LCqgGganb8#t=107[/youtube]
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
AMD II X4 810matthyssie schreef:Wat zijn de specs van je PC?Joël D. schreef:Ziet er echt ontzettend goed uit. Ik zit er ook aan te denken om het te kopen, maar om nou 35 Euro uit te geven terwijl ik niet eens weet of het fatsoenlijk draait op mijn PC.....
4 gb RAM
GTX 650 Ti
- Thomas
- Auto: Bmw 1-serie
Werkt prima met die specs.
- matthyssie
+1, geen twijfel over.Thomas schreef:Werkt prima met die specs.
- glnk
Nieuwe driving fun hotlap competitie?