De Crx begint steeds meer uit te sterven idd, maar er zijn gelukkig nog aardig wat in de handen van liefhebbers
Klopt de S80 komt van een B18, ik heb m gekocht vanwege de LSD ja. Hopelijk heb ik de 98 spec, dan vervang ik tzt de 4 en 5 waarschijnlijk nog eens voor korte varianten van een Y21. Icm de 4.785 eindreductie zal dat dan mooi doorlopen
Afgelopen weekend was het zover, eindelijk weer het circuit op. De eerste keer sinds het ongeluk (met een respectabele auto). Het ging allemaal wat minder goed dan verwacht. De auto deed het goed, bijna geen mankementen vertoond. (eigenlijk geen, wel wat dingen die ik verbeteren wil)
Zaterdagmiddag ben ik begonnen met 2 sessies vrijrijden op Assen. Hier wilde ik vooral kijken hoe de auto het deed, en ook hoe ik er zelf onder was. Redelijk rustig gedaan de eerste sessie alles een beetje aanvoelen, alles leek goed te gaan. Geen problemen ondervonden, al merkte ik wel dat er op de hogere snelheden nog niet zoveel vertrouwen was. Omdat de auto het goed deed, gelijk besloten om nog een sessie te pakken. Wederom rustig begonnen, en het begon als maar beter te lopen. Juist op dat moment kwam de regen ook met bakken uit de lucht vallen. Dus echt hard ging het toen niet meer, maar ik had er wel lol in. Daarna met een redelijk goed gevoel naar huis gereden.
De volgende dag was het vroeg op om richting Zandvoort te rijden. De eerste ronde van Time Attack stond op het programma. Daar heb ik 3 sessies van 25 minuten gereden, waarna ik uiteindelijk best wel teleurgesteld naar huis ben gegaan. Het liep voor geen enkele meter, overal veel te vroeg remmen en sommige stukken niet doorrijden. Ik was erg voorzichtig, de schrik van het ongeluk zat er dus nog behoorlijk in. Iets waar ik tot dusver nog nauwelijks last van gehad heb. Het voelde zondag echt als een grote afgang, ook al weet ik achteraf wel dat dat niet echt het geval is. Het heeft tijd nodig, en dat moet ik accepteren. Gelukkig ben ik redelijk positief ingesteld en kijk ik er nu alweer heel anders tegenaan. Sterker nog waar ik zondag op den duur dacht wat doe ik hier nog (op de baan), heb ik nu alweer zin om te rijden.
Ik hoop dat het vertrouwen en plezier naarmate ik meer kilometers maak op het circuit weer terug gaat komen.
De auto deed het in tegenstelling tot mijzelf erg goed. Tot nu toe heb ik nog geen enkele problemen gehad, dus dat is erg positief. Daarnaast de auto bij de keuring ook nog even gewogen. 905KG met een halfvolle brandstoftank.
BEELDMATERIAAL:
En een klein beetje een beeld van hoe het er in de auto aan toe ging.
Mooi dat je weer het circuit op bent geweest Rouke! Lekker rustig aan beginnen en er zoveel mogelijk van proberen te genieten. Snelle rondetijden komen later wel. CRX is leuk geworden!