VW Passat diesel - do's and don'ts!?
-
Re: VW Passat diesel - do's and don'ts!?
Zit ook een vacuumpomp in die nog wel eens lek wil gaan, kan ik helaas uit ervaring zeggen. meest dure vacuumpomp ooit trouwens.
Passat is de slechtste auto ooit die ik gehad heb, en moet vermelden dat ik ook een Biturbo gehad heb...
En niet om die opvoerpomp, maar deurgrepen, koelfan, turbo en uiteindelijk de pomp zelf.
Garage was het zo zat dat ze de auto gewoon weer terugnamen en ik wat anders uitzocht.
Passat is de slechtste auto ooit die ik gehad heb, en moet vermelden dat ik ook een Biturbo gehad heb...
En niet om die opvoerpomp, maar deurgrepen, koelfan, turbo en uiteindelijk de pomp zelf.
Garage was het zo zat dat ze de auto gewoon weer terugnamen en ik wat anders uitzocht.
- InjectTheVenom
Heb nog altijd 9 auto's met 1,9TDI van voor en na 2005 op de zaak (waaronder 2 Passat klonen in de vorm van Skoda Superbs) en daar zijn behalve een aantal nokkenas wissels nog steeds geen ernstige problemen mee.
- PD power
Je bedoelt tandem pomp, die zorgt zowel voor brandstof druk als vacuum, gaat vaak stuk door matige brandstof of drooglopen, is een slijtdeel die gemiddeld rond de 250.000 km vervangen moet worden, dus niet heel dramatisch.fuseekogel schreef:Zit ook een vacuumpomp in die nog wel eens lek wil gaan, kan ik helaas uit ervaring zeggen. meest dure vacuumpomp ooit trouwens.
Biturbo passat ? welke?
-
Luco schreef:Denk niet dat Metchus schoonpa nog op levend zaad zit te wachtenJoël D. schreef:VW Passat diesel - do's and don'ts!?
Vooral don'ts wat mij betreft. Zaaddodend hok.
Haha idd en bedankt voor de tip Joël, ik zal er mee uitkijken als ik de auto leen

thanks voor alle tips... voorlopig is de zoektocht nog op een laag pitje, als jullie een mooi exemplaar zien of een mooi alternatief, houd ik mij aanbevolen

-
Maserati Biturbo... geen Passat. Deze auto had de gave om geparkeerd stuk te gaan, desondanks minder slecht dan de Passat.PD power schreef:Je bedoelt tandem pomp, die zorgt zowel voor brandstof druk als vacuum, gaat vaak stuk door matige brandstof of drooglopen, is een slijtdeel die gemiddeld rond de 250.000 km vervangen moet worden, dus niet heel dramatisch.fuseekogel schreef:Zit ook een vacuumpomp in die nog wel eens lek wil gaan, kan ik helaas uit ervaring zeggen. meest dure vacuumpomp ooit trouwens.
Biturbo passat ? welke?
Inderdaad de tandempomp, niet dramatisch maar was wel een reparatie van €1000, gelukkig niet voor mij maar wel voor de garage waar het ding vandaan kwam. Die van mij stond nog 80.000 onder de 250.000 trouwens.
Van het matig brandstof verhaal geloof ik trouwens helemaal geen fluit, diesel is diesel, ook diesel bij de witte pomp is dezelfde als bij de shell/bp/esso enz. Weliswaar zonder toevoegingen, maar de basis is exact dezelfde.
- PD power
1000 euro
, zo'n ding kost rond de 350, een keer 400 gemonteerd, d'r is iemand getilt......

-
Waarschijnlijk dan de ene VW dealer de andere.. Zoals ik al aangaf, was allemaal garantie. Bij deze reparatie zijn ook koelslangen en baksteunen vervangen. Die worden/waren aangetast door de diesel.
Maar goed, blijven slechte, overgewaardeerde, hokken imho, Het zal wel door het VW kapje van over het pitje van de koplampen zit dat de gemiddelde VW bezitter zo geobsedeerd is door VW
Maar goed, blijven slechte, overgewaardeerde, hokken imho, Het zal wel door het VW kapje van over het pitje van de koplampen zit dat de gemiddelde VW bezitter zo geobsedeerd is door VW

Laatst gewijzigd door fuseekogel op 26 mar 2014, 05:22, 1 keer totaal gewijzigd.
-
Nog even gegluurd op google de pomp kost €411, dat het ding er dus voor €400 inzit is wel heel goedkoop. Verhaal klopte wel degelijk wat die "oplichters" ophingen, er is een verbeterde pomp op de markt gebracht, die is toen ook gemonteerd. Met wat slangen versnellingsbaksteunen en dealer uurtarief denk ik dus dat het getilt worden wel meevaltPD power schreef:1000 euro, zo'n ding kost rond de 350, een keer 400 gemonteerd, d'r is iemand getilt......
Dezelfde pomp kost trouwens van Jaguar €95, over getilt worden gesproken

Niet dat de mijne nu stuk is, maar ik google het tegenwoordig voordat ik een auto koop

- Tim N
Dan was de pomp reparatie dus geen 1000,00 zoals jij hierboven eerst schetste...
Over onnauwkeurige informatie verschaffen gesproken
- Niels
- Auto: Prius+
Nee maar je kunt dus beter een Jag rijden 

- PD power
Heb die dingen hier gewoon liggen, dus prijs is mij wel bekend, is een half uur werk.fuseekogel schreef:Waarschijnlijk dan de ene VW dealer de andere.. Zoals ik al aangaf, was allemaal garantie. Bij deze reparatie zijn ook koelslangen en baksteunen vervangen. Die worden/waren aangetast door de diesel.
-
Nee, denk €600 voor puur de pomp, maar de koelslangen die aangetast zijn door de diesel die vergeten wij gewoon ff. De dealer vervangt gewoon die slangen, eentje was zelfs al iets opgezwollen, ook versnellingsbaksteunen waren aangetast. Als de pomp begint te lekken, merk je dat meestal niet, is langzaam proces, dus gevolgschade.Tim N schreef:Dan was de pomp reparatie dus geen 1000,00 zoals jij hierboven eerst schetste...
Je kan dan wel de helft doen, heb je nog wat straks op de snelweg. Ik ben blij dat de garage daar toen niet voor gekozen heeft.
Onnauwkeurige informatie trouwens

Ik heb het ook niet zelf betaald, dus ook dat is onnauwkeurig
MNIDM
- PD power
Dan was waarschijnlijk de pakking lek en niet de pomp, als pomp stuk is, lekt ie intern, dus olie in het brandstoffilter.
-
het is uiteindelijk een VW Bora uit 2006 geworden 1.9 TDI 101 pk. Reed lekker, zag er goed uit en auto klopte gewoon.