hi heren, ik heb wat speling op mijn stuurhuis, maar niet in de draairichting, dat is spot on, maar wanneer ik mijn quick release stuur eraf pak en gewoon wiebel aan de stuurstang, dan kan hij een halve mm wiebelen, uiteraard gebeurd dit ook met het stuur erop, maar om duidelijk te maken wat ik bedoel.
Ik heb dat nooit als probleem gezien en bij de APK nooit problemen gehad, maar nu zei iemand dat speling op stuurhuis niet ok is. Ik vermoed dat hij in de war is met speling in de draairichting (dus iets kunnen sturen zonder dat de wielen iets doen) ipv met wat ik heb. Ik vermoed dat er bij mij gewoon een wat wijd of uitgelubberd lager in de bus zit waar de stang doorheen loopt, het is ook niet dat de stang ergens heen kan...
graag meningen van de kenners.
speling op stuurhuis, probleem voor APK?
- Roy RS
- Peric
Re: speling op stuurhuis, probleem voor APK?
Als er geen speling op je wielen zit is er niets aan de hand.
- Roy RS
thanks, is het zo dat je die kennis daadwerkelijk paraat hebt, of is het meer een mening of vermoeden?Peric schreef:Als er geen speling op je wielen zit is er niets aan de hand.
Ik weet het eigenlijk vrijwel zeker, de Mini had dit ook...
-
Controleer even de kruiskoppeling van de stuurstang naar het stuurhuis. Als daar speling op zit is het zo verholpen.
- Peric
Ze checken bij APK de speling op stuur- en fuseekogels, niet of je stuur beetje heen en weer gaat of niet.
Misschien dat een APK-meester dit kan bevestigen?
Misschien dat een APK-meester dit kan bevestigen?
- EmielS60
http://handboek.rdw.nl/regelgeving/apk/ ... fault.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
Kan je hier iets mee?
Kan je hier iets mee?
- Roy RS
de busjes in het chassis, waar de buis doorheen loopt lijken wat uitgelubberd, ik heb nieuwe besteld en zo moet het dan goedkomen, ga me er toch aan storen anders.