
ik heb hier ook nog een heel kort diff in 4.44 liggen klein huis 168, magoed das niet voor e46 ofzo.
En van pomp naar pomp rijden met een 5 bakJurrian schreef:Dat is zonde man, daar is een veel leukere en behoorlijk stuk goedkopere oplossing voor:SlowCo schreef:Markk, dan wordt het toch tijd voor:
http://www.esstuning.com/products/E46-M ... .3%29.html
https://www.youtube.com/watch?v=JdpsY-OL2JU" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera auto standaard 3.64 diff, rechts 3.91 en in het midden een 4.10 diff.
M3 met een 3.91 diff vs een M3 met supercharger:
https://www.youtube.com/watch?v=uTR6v8FFGa4" onclick="window.open(this.href);return false;
Werkt niet.Jurrian schreef:Dat is zonde man, daar is een veel leukere en behoorlijk stuk goedkopere oplossing voor:SlowCo schreef:Markk, dan wordt het toch tijd voor:
http://www.esstuning.com/products/E46-M ... .3%29.html
https://www.youtube.com/watch?v=JdpsY-OL2JU" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera auto standaard 3.64 diff, rechts 3.91 en in het midden een 4.10 diff.
M3 met een 3.91 diff vs een M3 met supercharger:
https://www.youtube.com/watch?v=uTR6v8FFGa4" onclick="window.open(this.href);return false;
Dus Markk, het recept is een supercharger EN een korter diff.....Bert ///M3 schreef:Werkt niet.Jurrian schreef:Dat is zonde man, daar is een veel leukere en behoorlijk stuk goedkopere oplossing voor:SlowCo schreef:Markk, dan wordt het toch tijd voor:
http://www.esstuning.com/products/E46-M ... .3%29.html
https://www.youtube.com/watch?v=JdpsY-OL2JU" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera auto standaard 3.64 diff, rechts 3.91 en in het midden een 4.10 diff.
M3 met een 3.91 diff vs een M3 met supercharger:
https://www.youtube.com/watch?v=uTR6v8FFGa4" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een korter diff ga je wel harder door de versnelling, maar je moet ook eerder schakelen, en als jij dus een versnelling hoger rijd als de auto met het standaard diff dan rijd die het gat dicht. Vooral op hogere snelheden. Als je beiden in dezelfde versnelling begint dan heeft het kortere diff voordeel in het begin, maar als de auto met het stock diff een versnelling lager kan dan werkt het niet.
Ik reed eens samen met Erik terug van Zandvoort, beetje klooien onderweg en toen was dat ook heel goed te zien. Standaard E36 M3 heeft 3.23 en mijn auto heeft 3.62 van een E46 M3.
Bijvoorbeeld van 4 naar 5, ik moet bij 195 opschakelen en Erik moet dat pas bij 220. stel dat schakelen 0,2s duurt, dan heb je tijdens schakelen alleen al bijna 50 meter geen aandrijving / versnelling. En dan heeft Erik met zijn auto dus van 195 tot 220 voordeel omdat die nog in 4 rijd.
Dit zou alleen opgaan als je de toerenbegrenzer ook opschroeft en de auto daar ook werkelijk vermogen heeft.
In het filmpje lijkt de 4.10 anders behoorlijk afstand te nemen, wie zegt dat je anders niet helemaal had verloren van Erik. Omdat je versnellingen dichter op elkaar liggen gebruik je de powerband van de M3 beter. Zeker met de 3.64 val je eigenlijk te ver terug in de toeren. En al die handgeschakelde race auto's gebruiken natuurlijk ook allemaal standaard gearing, omdat ze anders momentum verliezen tijdens het schakelen....Bert ///M3 schreef:Werkt niet.Jurrian schreef:Dat is zonde man, daar is een veel leukere en behoorlijk stuk goedkopere oplossing voor:SlowCo schreef:Markk, dan wordt het toch tijd voor:
http://www.esstuning.com/products/E46-M ... .3%29.html
https://www.youtube.com/watch?v=JdpsY-OL2JU" onclick="window.open(this.href);return false;
Camera auto standaard 3.64 diff, rechts 3.91 en in het midden een 4.10 diff.
M3 met een 3.91 diff vs een M3 met supercharger:
https://www.youtube.com/watch?v=uTR6v8FFGa4" onclick="window.open(this.href);return false;
Met een korter diff ga je wel harder door de versnelling, maar je moet ook eerder schakelen, en als jij dus een versnelling hoger rijd als de auto met het standaard diff dan rijd die het gat dicht. Vooral op hogere snelheden. Als je beiden in dezelfde versnelling begint dan heeft het kortere diff voordeel in het begin, maar als de auto met het stock diff een versnelling lager kan dan werkt het niet.
Ik reed eens samen met Erik terug van Zandvoort, beetje klooien onderweg en toen was dat ook heel goed te zien. Standaard E36 M3 heeft 3.23 en mijn auto heeft 3.62 van een E46 M3.
Bijvoorbeeld van 4 naar 5, ik moet bij 195 opschakelen en Erik moet dat pas bij 220. stel dat schakelen 0,2s duurt, dan heb je tijdens schakelen alleen al bijna 50 meter geen aandrijving / versnelling. En dan heeft Erik met zijn auto dus van 195 tot 220 voordeel omdat die nog in 4 rijd.
Dit zou alleen opgaan als je de toerenbegrenzer ook opschroeft en de auto daar ook werkelijk vermogen heeft.
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast