Ik heb deze auto in september 2009 overgenomen van een andere DF-er die er zeer zuinig op was. Ik heb hem als fun auto aangeschaft en hem vooral gebruikt om af en toe een trackday mee te rijden en dan met name op de Nordschleife. Dit was een lang gekoesterde droom van mij, maar ik heb het nu eigenlijk wel gezien met het "rondjes rijden". Hij is dus op het circuit geweest, maar ik heb er nooit schade mee gehad afgezien van het rechter voor spatbord dat een deuk heeft doordat een vrachtwagen mij niet zag toen hij naar links stuurde. Ik ben geen top-coureur en heb de auto op het circuit op ca 80 % van mijn eigen kunnen gereden. Het plezier ging voorop en het voorkomen van schade ook.
Op onderhoud heb ik nooit bezuinigd. Eerst bij de dealer, maar vanwege weinig kennis bij de gemiddelde Subaru dealer voor dit soort auto's, ben ik overgestapt naar een specialist (Fineline Imports).
Specificaties:
Bouwjaar: februari 2004
Kleur: Zwart metallic
Kilometerstand: 100.473
Afgezien van het rechter voor spatbord nooit schade gehad (ook niet bij twee vorige eigenaren die hem zakelijk hebben gereden)
Aanpassingen:
- Intrax 1k2 onderstel met camberplaten (begin 2013 geplaatst voor € 3.600,-)
- Ecutek aanpassing door Mark Verhoeven van EMS. Zijn meting leverde ca 330 pk op. (€ 1.300)
- SRS downpipe met sport catalysator (auto komt hiermee door de APK) geplaatst door Fineline (€ 600)
- custom einddemper gemaakt door Bosal
- volledige anti lift kit van Whiteline geplaatst door Fineline (€ ca 1.000 inclusief de dikkere stabilisator stangen)
- DBA remschijven met Hawk HP+ remblokken (schijven bevatten wat haarscheurtjes maar dit kan geen kwaad)
- achter zitten de standaard schijven van Brembo met Hawk HP+ remblokken
- dumpvalve (geplaatst door vorige eigenaar..heeft volgens mij weinig functie, behalve dat je gesis hoort van de turbo bij gas loslaten)
- OZ Super Leggera velgen 18 inch met Michelin Pilot Sport Cup banden
(Recent) uitgevoerd onderhoud:
- vloeistoffen versnellingsbak en diffs (Fineline Imports)
- motorolie en filter ververst met Kendall 5w40 vol syntheet (Fineline Imports januari 2014)
- voorste wiellagers vervangen (eentje door dealer en omdat dat de verkeerde was, de andere door Dick Hoekendijk)
- voorste remcilinders gereviseerd door Dick Hoekendijk
- distributieriem en spanrollen vervangen
- nieuwe accu (januari 2014)
- olie aanvoerleiding naar turbo vervangen (januari 2014)
- airco nagekeken en vloeistof volledig vervangen (januari 2014)
Wat krijg je erbij:
- standaard STI onderstel ( het huidige is eigenlijk niet voor straatgebruik)
- standaard downpipe + einddempe
- rechter voor spatbord (om spatbord met deuk te vervangen, ik ben er niet aan toegekomen)
- Sparco stoelframe om kuipstoel te monteren (heb ik gekocht om stoel te vervangen voor een kuipstoel, maar uiteindelijk niet aan toegekomen)
Ik ben niet thuis en heb geen recente foto's, vandaar dat ik voor nu wat oudere foto's plaats. Hier zit het Intrax onderstel er nog niet onder. De auto heeft een paar gebruikssporen aan de buitenkant (na vervanging spatbord) en ziet er van binnen als nieuw uit.
Prijs: 11.000,-