Wereldzaken, oorlogen, politiek, waarvan je denkt...

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
GTRene

Re: Wereldzaken, oorlogen, politiek e.d. waarvan je denkt...

Bericht door GTRene » 16 mar 2014, 16:55

ze houden er daar tenminste nog een stemming op na...
NL gaf ons gewoon weg aan de 'Brussel' ? EU geld verslinders...
wij kregen geen kans om te stemmen :devil:

dus wat nou erg daar over/in de Krim, meer democratie wat dat betreft dan dat wij kregen.

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 16 mar 2014, 17:21

Schijndemocratie ja, aangezien de uitslag vooraf al door iedereen voorspeld kan worden. Wat daar gebeurt heeft weinig met democratische principes te maken.

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2014, 17:25

Bram schreef:Schijndemocratie ja, aangezien de uitslag vooraf al door iedereen voorspeld kan worden. Wat daar gebeurt heeft weinig met democratische principes te maken.
vind ik niet als je bedoelt wat in de Krim betreft.

schijndemocratie is eerder hier bv NL
als wij mochten stemmen om wel of niet in de EU oid te willen, dan was het hoogst waarschijnlijk niet geworden...dus ook dat zou op net zoiets neer komen als in de Krim waren ze bang voor...en dus mochten we niet daarover stemmen! en stemden die wat door ons belastinggeld betaald worden voor 'hun' eigen 'gewin'/spel, zeg maar.

wat nou schijn democratie? :forum:

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 16 mar 2014, 19:35

Democratie....................die is zo dood als een pier, das ook gelijk de intentie ervan, in die zin zeer doeltreffend :tooth: ..............en iedereen die anders beweert; :goodnight:

Brood en spelen
Verdeel en heers

Kortom; een piramide spel-Ponzi scheme waar Madoff nog een puntje aan kan zuigen...............

Peric

Bericht door Peric » 16 mar 2014, 20:10

93% stemt vóór Rusland. Conflict over.. Krim wordt bij Rusland ingelijfd.
Iedereen weer terug naar de orde van de dag.
:wink:

GTRene

Bericht door GTRene » 16 mar 2014, 20:59

93% happy daar :mrgreen: (for now at least) en Rusland onderhoud/betaald wellicht veel, whats not to like als er zo geen oorlog komt en de mensen dan weer verder in 'vrede' kunnen leven.

die WW3 zal echter nog wel komen, waar het dan echt begint :ongeveer als: al denk ik dat de voorbereidings stappen al ergens in werking zijn gezet a while ago.
het zal mij in elk geval niet verbazen.

romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Bericht door romo » 19 mar 2014, 21:36

tomgtr schreef:
romo schreef:Al dat lege geblaat van het westen, beetje voor de bühne ...............de Krim is echt geen WW3 waard...........dat weten ze in het westen, dat weten ze in het oosten........

Gas en olie, tja, wij staan hier simpel schaakmat tegen schaakgrootmeester Putin......
Al die plaagstoten van hier deden niets, doen nu niets en in de toekomst ook niet, tenzij je volgende winter(s) bij een kampvuur wil zitten..............en er straks niets meer boven Drente gaat ( Groningen is tot een sinkhole verworden)

Zoek het toch lekker uit daar in de Krimbim...........net of het hier (leren; westen) allemaal zo florisant verloopt?
Helemaal mee eens. Zou het niet beter kunnen verwoorden.

Wat ik al zei;

http://www.nrc.nl/nieuws/2014/03/19/waa ... n-rusland/" onclick="window.open(this.href);return false;

GTRene

Bericht door GTRene » 19 mar 2014, 21:54

het is toch ook geen oorlog waard om de krim, voormalig al van de Russen en meer dan 90% kiest er voor enz enz, als ze dan de Oekrainen normaal blijven behandelen en verder niet gek doen en gewoon handel drijven e.d. dan kunnen de meesten gewoon normaal verder leven lijkt me.
Natuurlijk zullen er altijd een aantal zijn die er niet happy mee is, maar is dat een grote oorlog waard met duizenden doden en veel ellende? lijkt me niet...

magoed is natuurlijk ook ver van ons bed, maar toch.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 20 mar 2014, 09:25

Ik vind 't helemaal niet ver van m'n bed, de Russen stonden 69 jaar terug ook lekker in Berlijn:)

Verder ben ik in deze kwestie 'voor' Poetin en totaal contra EU/ USA en zogenaamde sancties. Gewoon goed voor de 'wereldbalans'. Ik word 'n beetje moe van de USA en vooral de EU en hun schijnheilige shit.

Gewoon eraan wennen dat landje veroveren (wat 't in zoverre ook weer niet helemaal is want zie geschiedenis) anno 2014 kan omdat 't kan. En niet voorbehouden aan de USA.

Als 't aan mij lag behoorde NL(of mijn provincie) gewoon bij de Bondsrepubliek Duitsland ofzo.

:coffee:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2014, 09:57

kan ik me wel in vinden. :)

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2014, 10:17

lol, las net een reactie waar ik wel wat om moest :TV kijken:

http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/03/na-de-krim" onclick="window.open(this.href);return false;
Stel je voor dat Poetin Nederland zou annexeren...
Wat een ongelofelijke verbeteringen zou dat teweeg brengen.
Denk eens aan, we zijn dan gelijk van Rutte af, zonder daarvoor eerst verkiezingen te moeten organiseren.
Daarna wordt eindelijk na 60 jaar moeras- en rioolpolitiek Amsterdam eens grondig uitgemest.
De echte ouderwetse Rotterdammers wordt dan ook eindelijk een hart onder de riem gestoken.
Al het allochtonen-tuig het land uitgezet, (scheelt direct 80% criminaliteit).
Geen decadentie meer maar gewoon terug naar normen en waarden á la 50-ticher jaren.
We kunnen eindelijk met een raketgang uit die EU!
Geweldig! Ja, interessante gedachte.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2014, 11:24

Nog even over die verdwenen Boeing.

Zijn die marketingmensen van die vliegtuigmaatschappij nou helemaal het spoor bijster?

'Malaysian Airlines, even lekker helemaal weg!'

:coffee:

Robertdj

Bericht door Robertdj » 20 mar 2014, 11:29

Ach, vorige week een artikel in het AD (2/3 pagina) over mogelijke scenario's. Waar die andere 1/3 mee gevuld werd? Je raadt het al: vliegvakanties!

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2014, 12:45

misschien.....
hebben ze nu weer een plek gevonden waar wat in het water ligt wat afkomstig 'van' zou kunnen zijn.

nu ze nog steeds niks zeker weten wordt het wel steeds mysterieuzer gemaakt, benieuwd of we ooit het hele verhaal er van te horen krijgen.

in elk geval wel voldoende materiaal voor een wellicht spannende film ooit.

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2014, 12:49

GTRene schreef: in elk geval wel voldoende materiaal voor een wellicht spannende film ooit.
Ennio Morricone doet de filmmuziek, hier 'n voorproefje:

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2014, 13:20

:lollerdelol: lol, dat ik nog wat serieus dacht ook

Robin

Bericht door Robin » 20 mar 2014, 14:36

Zag m op FB voorbij komen:
Afbeelding

FDD

Bericht door FDD » 20 mar 2014, 14:43

Ik blijf er gewoon nog steeds bij dat het toestel ontploft is....

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2014, 17:27

don't know, kan zoveel gebeurd zijn en het lijkt ook dat veel verborgen moet blijven oid?

zag net ook een leuk :ongeveer als: complot theorie langskomen, zo uit de film>

best een leuk spannend verhaal als je alles zo leest incl wat foto's :)

http://niburu.co/index.php?option=com_c ... &Itemid=33" onclick="window.open(this.href);return false;

FDD

Bericht door FDD » 20 mar 2014, 21:05

Net op DWDD al een soort opera stuk erover.....

Pure lijkepikkerij en dat krijgt dan ook nog en zendtijd en word toegeklapt door het klapvee ongeloofelijk.........beetje scoren en belangerijk doen op TV over 239 doden.......

Hielke

Bericht door Hielke » 20 mar 2014, 21:26

FDD schreef:Net op DWDD al een soort opera stuk erover.....

Pure lijkepikkerij en dat krijgt dan ook nog en zendtijd en word toegeklapt door het klapvee ongeloofelijk.........beetje scoren en belangerijk doen op TV over 239 doden.......
Begreep daar ook helemaal niks van. Tenenkrommend.

GTRene

Bericht door GTRene » 20 mar 2014, 22:08

hebben ze dat gedaan? nu al? hm...best vreemd dan.

het is nog niet bewezen dat die 239 mensen dood zijn...
maar idd je kan/mag daar wel vanuit gaan, al kan ik wel begrijpen dat velen nog een sprankje hoop hebben op een 'wonder' oid.

InjectTheVenom

Bericht door InjectTheVenom » 22 mar 2014, 20:10

GTRene schreef:het is toch ook geen oorlog waard om de krim, voormalig al van de Russen en meer dan 90% kiest er voor enz enz, als ze dan de Oekrainen normaal blijven behandelen en verder niet gek doen en gewoon handel drijven e.d. dan kunnen de meesten gewoon normaal verder leven lijkt me.
Natuurlijk zullen er altijd een aantal zijn die er niet happy mee is, maar is dat een grote oorlog waard met duizenden doden en veel ellende? lijkt me niet...

magoed is natuurlijk ook ver van ons bed, maar toch.
Poetin had het er ook al over dat ze de rest van de Oekraïne in willen lijven als federale staat dus of er van dat normale behandelen iets komt...?

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2014, 20:29

daar worden tenminste zaken vlot geregeld :mrgreen:

GTRene

Bericht door GTRene » 23 mar 2014, 12:56

Verkiezingen in Turkije met al dat gedoe rondom die premier e.d.
De Turkse oppositie houdt er ernstig rekening mee dat de AK Parti kiesfraude probeert te plegen bij de verkiezingen van 30 maart.
en een reactie van iemand die daar ergens woont>
Hoezo proberen

Ze doen het al, volop. Het is nu wel veel grootschaliger dan in voorgaande jaren. Ik woon in een echte AKP wijk in Bursa en zie het dagelijks om me heen gebeuren.
In lege of niet afgebouwde huizen blijken ineens families van zeven te wonen. Die alle zeven mogen stemmen.
Er zijn veel meer stembiljetten gedrukt dan nodig, voordat je gaat stemmen kun je een reeds gestempeld, op de AKP uiteraard, biljet halen. Voor de duidelijkheid, in Turkije krijg een stempel in plaats van een rood potlood. Als je dit voorgestempelde biljet in de stembus gooit en het lege biljet inlevert kun je allerlei zooi krijgen; gouden munten, wasmachines, voedselpaketten, noem maar op.
Je kiezersregistratie dien je voor de verkiezingen op te halen bij de wijkburgemeester. Bij ons in de wijk verleent hij extra service; als je je registratie niet opgehaald hebt zit hij in de buurt van, of zelfs in het stembureau en kun je het alsnog krijgen om te stemmen. En als ultieme service gaat de wijkburgemeester voor jou, met jouw formulier, stemmen als na sluitingstijd blijkt dat je onverhoopt toch niet gekomen bent.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... stemfraude" onclick="window.open(this.href);return false;

als dat gedeeltelijk zo gaat dan gaat dat nog heel wat stappen verder dan stemmen rondselen in NL :shock:
en werkt fraude heel simpel in de hand zo.

Plaats reactie