Nederland gaat naar de haaien

Wil je even gezellig kletsen of dat ene grappige (auto)filmpje delen? Dat kan hier.
Plaats reactie
romo
Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back

Re: Nederland gaat naar de haaien

Bericht door romo » 21 mar 2014, 18:59

Net 1Vandaag, met commentaar Meindert Fennema, politicoloog en biograaf Wilders;

"uitspraken van a tot z doordacht en gepland"

"er wordt geen woord terug genomen"

"het gaat niet om de 50% van NL die zich ergert en aangifte doet, het gaat om die andere 50%"

Strategie dus.

Mijn voorspelling; als Wilders te groot en aldus te bedreigend wordt voor het establishment dan zal ie kapot gemaakt worden.
Naar onlangs bekend geworden, blijkt in de tijd van Jan Maat met zijn CD toentertijd te zijn geïnfiltreerd door de de toenmalige BVD (nu AIVD) om van binnenuit de partij op te blazen.
Als die strategie toen reeds werd gevolgd is dat zeker het geval geweest bij Fortuyn met zijn LPF en zeer zeker het geval zal zijn bij Wilders` PVV.

Hoe dan ook, of je het met hem eens bent of hem uit kan kotsen; vroeg of laat gaat ie voor de bikkels, 50 % vindt dat uitstekend, 50% gaat huili huili doen....

Bram
Auto: Skoda SuperB gezinscontainer

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 19:13

PD power schreef:
Bram schreef:Nou ja, dat is het voordeel van docent maatschappijleer, daar is/maak ik tijd voor, ik vind dat echt belangrijk :) Ik vind het heerlijk om hier met de studenten over te discussiëren, ze proberen de weg te wijzen in hoe op fatsoenlijke wijze te beargumenteren, ze zelf laten onderzoeken wat de gevolgen zijn van bepaalde keuzes. Is trouwens verdomd lastig met een klas vol pubers :tooth: Die zijn bijna even ongenuanceerd als Luco :mrgreen:
Bram, leg je dan ook uit waarom de PVV bestaat, durf je dan ook te zeggen dat er heel veel klote Marokkanen zijn, want ik hoor niemand (media en linkse partijen) meer over Marokkaantjes, die een opa in elkaar slaan en beroven van z'n spaargeld, daar zou het over moeten gaan, maar nee, dan vinden ze je terug met een mes in de buik.....over oogkleppen gesproken.

Zolang we niet durven te zeggen waar het om gaat, en niet keihard aan pakken, zal het extremisme alleen maar meer voedingsbodem krijgen.
Ik zou nogal ongeloofwaardig zijn als ik daar m'n ogen voor sluit, ik ontken die problemen ook niet. Maar je zal mij in de klas niet horen roepen dat er veel klote Marokkanen rondlopen, of dat ik van mening ben dat alle Polen onze banen in pikken, of dat ik Wilders te ver vind gaan. Ik probeer zo waardevrij mogelijk les te geven, ze gaan zelf op onderzoek uit. Ze weten niet wat ik stem. Dat is behoorlijk lastig les geven, maar wel heel leuk.

Het bestaansrecht van de PVV kan prima aan bod komen bij een les over politieke stromingen. Studenten gaan dan zelf aan de slag met waar zo'n stroming voor staat en wat de gevolgen binnen hun leefwereld zijn als ze daar op stemmen.

Die biografie van Fennema over Wilders is ook een interessant verhaal trouwens en speciaal voor Robin; niet geschreven door een wereldvreemde linkse bomenknuffelaar :)

Fernando

Bericht door Fernando » 21 mar 2014, 23:15

De pvv gaat momenteel de terminale fase in...

Bram

Bericht door Bram » 21 mar 2014, 23:27

8x raad Almere en 4x Statenlid eruit gestapt plus 1 europarlementariër. Gaat lekker ja. Wat zou zijn strategie nou zijn?

Hielke

Bericht door Hielke » 21 mar 2014, 23:59

Bram schreef:8x raad Almere en 4x Statenlid eruit gestapt plus 1 europarlementariër. Gaat lekker ja. Wat zou zijn strategie nou zijn?
Misschien wil ie de rotte appels (de zelfdenkers, de moreel bezwaarden, de andersdenkenden) er wel uit hebben om zo nog zekerder van de trouw van de achterban te worden.

Stemmen gaat het hem echt niet kosten. De kiezers op de PVV stemmen voor 85% in met zijn nieuwe Marokkanen standpunt.

Bram

Bericht door Bram » 22 mar 2014, 00:12

Dat lijkt me heel sterk. Dat zou betekenen dat 85% van zijn kiezers allemaal voor discriminatie zijn. Noem mij naïef, maar ik geloof niet dat het zo erg is. Volgens mij is de PVV vooral populair omdat het thema's op een begrijpelijke manier communiceert en op de onderbuikgevoelens inspeelt, niet omdat er nu heel duidelijk gediscrimineerd wordt.

Ik verwacht weinig success voor de PVV bij de Europese verkiezingen.

PD power

Bericht door PD power » 22 mar 2014, 09:02

Als je 1 op 1 in Nederland de vraag zou stellen, zonder media in een vertrouwde omgeving.

Wil je minder Marokkanen? dan is de kans groot dat dit percentage snel rond de 50% ligt.

Maar stel je de vraag.

Wil je discrimineren? verwacht ik dat je nog geen 1 % haalt.

Dus m.a.w. mensen zien dit niet als discriminatie, maar zijn gedragingen van bepaalde groepen gewoon spuugzat.

Als de politiek zich nou eens daar net zo druk om zou maken, als de uitspraken van Wilders, zou er misschien een keer wat gedaan worden aan het probleem.

alt

Bericht door alt » 22 mar 2014, 09:17

Strategisch gezien een domme uitspraak van Wilder na de verkiezingen.
Met deze uitspraak haalde Wilders de val van de PVDA uit de media.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2014, 09:20

@PD, en zo ist.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2014, 10:33

Ik las net elders berichten omtrent dat 'gedoe' en daar werden ook video's gepost welke ik mij ook nog heel vaag iets van herinnerde toen ik ze weer zag.
anyway's, van dat werd niet zo'n ophef gemaakt als wat bv Geert de menigte liet roepen.
Op donderdag, 20 september 2007, in een live-uitzending van het uiterst populaire tv-programma Pauw & Witteman, pleit oud-hoofdcommissaris van Politie Amsterdam, Joop van Riessen, voor het mollen van Geert Wilders en het deporteren van zijn aanhang (toen 540.000 mensen).

Terwijl Geert Wilders van alles in de mond wordt gelegd waarmee hij vervolgens voor de rechter wordt gesleurd, kan Joop van Riessen vrijelijk en tot op heden straffeloos een gedachtegoed etaleren dat Hitler niet had misstaan.

Over dit onrecht, over het selectief handelen van Justitie, de vele zelfbenoemde moraalridders en de autistische linksmensch, gaat deze video-column:

Joop van Riessen: "Wilders mollen!" (Opdat wij niet vergeten.....)
video>

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=aclY_G4jrDE#t=41[/youtube]

en bv dit wat dus eigenlijk al gaande en ook weer niet was oid :hmmm:
uit 02-2011
Kabinet wil meer Marokkanen uitzetten
Minister Gerd Leers onderhandelt met de Marokkaanse overheid over het terugnemen van illegale en criminele Marokkanen door dat land. Nu wordt 70% niet teruggenomen.
http://www.zie.nl/video/m1fzx2mf3vjy" onclick="window.open(this.href);return false;

Snipe

Bericht door Snipe » 22 mar 2014, 11:21

PD power schreef:Als je 1 op 1 in Nederland de vraag zou stellen, zonder media in een vertrouwde omgeving.

Wil je minder Marokkanen? dan is de kans groot dat dit percentage snel rond de 50% ligt.
Het probleem zit feitelijk al in de vraag. Hoezo wil je "meer of minder Marokkanen"? Ik hoef er niet meer, maar ook niet minder. Als je vanuit een niet-EU-land naar Nederland wilt verhuizen, is dat echt geen kwestie van een ticket kopen. De Marokkanen die er nu bij komen (en zoveel zijn dat er niet) voldoen aan allerhande regels.

Dat staat dan nog even los van de groep Marokkanen die voor problemen zorgt. Die zijn in de meeste gevallen gewoon in Nederland geboren. Feitelijk kun je beter nadenken over hoe je wat aan dat gedrag zou kunnen doen (variërend van betere naschoolse opvang of strengere straffen tot wat je dan ook maar vindt) dan simpelweg zeggen dat ze "naar hun eigen land" zouden moeten. Da's een tamelijk gemakzuchtige uitspraak, want je wéét dat het niet gaat gebeuren, maar je hebt wel een quasi-stevige uitspraak gedaan waardoor je er verder niet meer over na hoeft te denken.

Robin
Auto: Fun Damn Mentally

Bericht door Robin » 22 mar 2014, 12:25

Dat verhaal waar René mee komt hierboven is natuurlijk ook niet mals.
Verder inderdaad Perry.

Er is dus een probleem , maar we hebben geen oplossing nog.

Sommige culturen passen gewoon niet zo lekker bij elkaar, dat is al 100den zo niet 1000den jaren zo.

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2014, 13:13

De uitspraak van Wilder kan echt niet. Vergelijking met Hitler vind ik niet zo gek. Ik vind het inderdaad oproepen tot haat en daarmee los je niets op.
Echter met thee drinken en kop in het zand (huidige aanpak van de politiek) ook niet.

Er is ook teveel links volk dat gelijk valt over het feit dat het in de politiek over een bevolkingsgroep gaat met een bepaalde afkomst, want dan scheer je alles over één kam. Daar kan ik ook pissig om worden. Alsof dat binnen de politiek niet kan of mag. Politiek kun je niet uitoefenen op individueel niveau. De politiek past wetten aan en voert veranderingen door, en dat raakt mensen en dus groepen die aan bepaalde criteria voldoen. Als blijkt dat afgestudeerden met een MBO diploma niet snel aan het werk komen, dan treffen ze maatregelen binnen het onderwijs of bedrijfsleven om die groep interessanter te maken voor het bedrijfsleven. Dat hoeft niet te betekenen dat elke MBO-er voorheen niet aan het werk kwam. Idem met wijzigingen in OV subsidies (waarmee je misschien een bepaalde groep gehandicapten raakt), gezinnen die kinderbijslag krijgen (alsof elk gezin dat nodig heeft), etc.

Cijfers over criminaliteit geven aan dat mensen met een Marokkaanse afkomst (zal ze hierna voor het gemak Marokkanen noemen) opmerkelijk vaak de fout in gaan. Dat is al jaren niet bespreekbaar, want dan is het discriminatie omdat de parameter 'afkomst' erin voor komt.
Het is discriminatie als een ijscoboer iemand geen ijsje wil verkopen op basis van afkomst, niet als de politiek maatregelen neemt om die cijfers in lijn te brengen met groepen van een andere afkomst. Dat wil niet zeggen dat ze alleen Marokkanen in de boeien slaan (discriminatie), wel dat ze kijken naar de criminele feiten die Marokkanen veel plegen en daar hogere straffen op zetten, meer op controleren, andere aanpak vanwege culturele verschillen etc.

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2014, 13:20

Zoiets Tom.

Dit dan:

http://www.nu.nl/politiek/3732980/pvda- ... rstel.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Dus straks gaat de PVV roepen dat ze graag veul méér Marokkanen in Nederland hebben, gaat de PvdA daar tégen stemmen ROFLOL, wat een zooitje is 't daar.

Of PVV gaat voor nieuwe kleren voor Hans Spekman, en de PvdA: Neen neen neen! Gvd wat 'n feest.

Tom

Bericht door Tom » 22 mar 2014, 13:23

Robin schreef:
http://www.nu.nl/politiek/3732980/pvda- ... rstel.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wat een kleuterklasje.

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2014, 13:28

Bram

Bericht door Bram » 22 mar 2014, 13:33

:roflol:

Robin

Bericht door Robin » 22 mar 2014, 13:49

Nou Bram, willen we méér of minder Chinezen in China?:)

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2014, 14:08

Tom schreef:
Robin schreef:
http://www.nu.nl/politiek/3732980/pvda- ... rstel.html" onclick="window.open(this.href);return false;.
Wat een kleuterklasje.
als je bij voorbaat al een partij uitsluit is dat dan geen discriminatie?
volgens sommige 'medelanders' vast wel, volgens de geitenwollensokkendragende ministers wellicht niet.

en lol @Robin op dreef :swinging:

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2014, 14:14

kwam net deze site tegen wakkerpedia?, in deze onderstaande uitleg van?
zitten bij vele woorden linkjes om uit te leggen wat dat voor hen is...dus al die blauw gedrukte woorden, heb op een paar gekeken, :mrgreen:

http://www.wakkerpedia.nl/index.php/Marokkaan" onclick="window.open(this.href);return false;
Marokkaan, rifaap, fin
Aggressieve criminele gluiperds uit het Rifgebergte die het hebben voorzien op onze belastingcenten, onze spullen, en óns land.
Rifaapjes zijn altijd in het bezit van twee of meerdere paspoorten, dealen in drugs, rijden in te dure auto's of op van ons gestolen scooters, en dragen een glimmende jas met een bontkraag. Ze zitten allemaal gratis op kickboksen, dat wordt betaald van onze belastingcenten. Ze gooien homofielen van flatgebouwen, want de Marokkanen dulden geen homo's in hun land (of was het ons land?). En ze neuken iedereen de moeder. Hebben ze een dagtaak aan.
Marokkaanse vrouwen kunnen heel mooi zijn, en zijn vaak hoog opgeleid. Het probleem is dat als je ernaar kijkt haar broer of vader plotseling met een kromzwaard achter je staat en jou "vriend" noemt. Tegen aggressieve Marokkanen leg je het in Nederland namelijk altijd af, zowel op straat (dankzij hun vele vriendjes) als in de rechtszaal (dankzij hun vele vriendjes). Maar zo willen wij het blijkbaar met zijn allen. Dus.
Hoog opgeleid of niet, de meeste Marokkanen zijn en blijven hun hele leven werkeloos en houden hun handje op bij de Sociale Dienst, wat alles zegt over hun zogenaamde "eer" en hun "schaamtecultuur". Verder zijn alle Marokkanen ook moslim. Echt typerend bij dat soort mensen. Het Nederlandse volk is de Marokkanen daarom meer dan zat. Ces't ca!

Petrolhead Tom

Bericht door Petrolhead Tom » 22 mar 2014, 14:30

Tom schreef:
Robin schreef:
Wat een kleuterklasje.
Echt te walgelijk voor woorden wat er allemaal gebeurt. Dit soort uitspraken gaat de PVDA ook stemmen kosten. Standaard tegenstemmen is ook geen oplossing. Echt een kleuterklas. Politici zijn gesubsidieerde werklozen. :kotsen:

Verder goede post van Tom. Wilders is echt een domme lul met zijn uitspraken. Hard op weg om de grootste partij in Nederland te worden en dan doet ie zoiets. Ik heb het vorige week al geroepen. Wilders gaat straks weer iets doms doen. Zo dom had ik het alleen nooit kunnen verwachten. Wat een ongelooflijke lutser.

WJ

Bericht door WJ » 22 mar 2014, 14:48

Wilders is al vanaf dag 1 bezig zijn eigen graf te graven, ik denk dat die dat al keer op keer heeft laten zien door zijn politiek handelen. Andere politieke partijen hoeven daar niets voor te doen en al helemaal niet met zulk soort onzin. Gewoon hun ding blijven doen en verder gaan.

Hij word straks door helemaal niemand meer serieus genomen, behalve door een handvol fucking tokkies die hun eigen domme gekloot afschuiven op de EU en allochtonen.

GTRene

Bericht door GTRene » 22 mar 2014, 14:57

deze Imam geeft Wilders gelijk, nee niet van die uitspraak maar over die probleem Marokkaan figuren.

Bram

Bericht door Bram » 22 mar 2014, 15:07

Ja dus Rene? Dat we overlast hebben van niet/slecht opgevoede en geïntegreerde Marokkaanse jeugd was al langer bekend, dat is ook niet de discussie hier volgens mij.

En Tom, politici zijn gesubsidieerde werklozen? Zou je dat wat toe willen lichten :)

alt

Bericht door alt » 22 mar 2014, 15:43

Nederland heeft het verdrag van Helsinki getekend.
Het westen dacht daarmee de dissidenten recht van spreken te geven in het oostblok.
Dat houd in dat er vrijheid van spreken is.
Dus ook voor Wilders en van Riessen.

Ik veronderstel dat men toch wel weet dat de Marokkanen die naar Nederland zijn gekomen bijna allemaal uit het Rif gebergte kwamen.
Dit werd door de koning van Marokko bevolen, andere Marokkanen mochten Marokko niet verlaten.
Wat ik in de media heb gelezen zijn deze Marokkanen niet erg geliefd in Marokko.
Waarom, dat mogen jullie zelf uitvinden.

Plaats reactie