E30 327i & S50 Advies, Opinie & Info

Alles over Duitse auto's, van Beierse fapmobielen via VAG klonen tot achteruit de strontbult in Porkers.
Plaats reactie
Josef

Re: E30 327i & S50 Advies, Opinie & Info

Bericht door Josef » 20 mar 2014, 21:43

RonV schreef: Toch maar een vraag aan Josef - heb je de mogelijkheid om de hele ombouw zelf te doen, of moet je die uitbesteden? Een M20 uit de auto halen, bewerken en weer in de auto hangen, is goed te doen. Ombouw naar een andere motor brengt iets meer mee - echt niet onmogelijk hoor, maar wel wat meer werk (spruitstukken, hoogte subframe, rembekrachtiging, inlaat, vbak, aandrijfas, bedrading, aanpassingen aan remmen, stabi etc.)
Als je dat allemaal uit moet besteden, en per uur moet betalen, dan kan dat wel oplopen. Als jet het zelf kan, een brug hebt waar je de auto op kan laten staan, dan wordt het wel makkelijker.
Sorry ik zie nu ineens dat ik mijn reactie vanmiddag nog niet helemaal af had toen ik hem plaatste :wink:

Het vervolg van mijn antwoord dus :forum: Als ik met een M20 aan de slag ga was het mijn bedoeling om zoveel mogelijk zelf te doen, dit is vanwege de kosten natuurlijk interesant maar zeker ook omdat het mij vanuit hobby perspectief erg leuk lijkt :D Ik moet alleen wel realistisch blijven en goed kijken wat ik zelf kan en wat ik beter aan iemand anders kan overlaten. Ik heb nu nog niks definitief gepland maar ik probeer me een beetje te orienteren op wat er allemaal voor mooie opties zijn.

Het hangt ook van nog iets anders af, ik ben op het moment namelijk bezig met de aankoop van een woning, hierbij zit een inpandige garage met (hopelijk genoeg) ruimte om te klussen, dus als dit allemaal door gaat dan heb ik er ook de ruimte voor :hangloose:

Josef

Re: E30 327i & S50 Advies, Opinie & Info

Bericht door Josef » 20 mar 2014, 21:51

RonV schreef: Heb je een idee over wat je met de motor wil doen (wat voor vermogen en koppel wil je nastreven)?
Natuurlijk is alles €€€€-gerelateerd, maar ik denk dat je rond de 200pk er met niet heel veel investering wel uit kan halen - en ja, ik weet het, "niet heel veel investering" is ook weer zo een relatief begrip....
Omdat ik nog in de orientatie fase zit weet ik dat nog niet zeker, ik hoopte wel op meer vermogen dan een E30 325i, ik heb een paar keer in een 325i gereden en ik vond hem zeker niet traag, maar iets wat meer vermogen mag best wel :tooth: Zeker natuurlijk ook omdat een ombouw anders geen nut heeft, dan kan ik net zo goed een M20B25 in mij E30 bouwen. Dus ik zit qua gedachte ergens tussen de 170 en 230 PK te denken (ja ik weet dat dit heel ruim is :whistle: ). Misschien dat ik een wat beter idee heb wat ik precies wil als ik een paar keer met anderen ben meegereden in hun ombouw projecten :D
RonH schreef:Wanneer worden ITB's eigenlijk echt interessant op een M20 blok?
ITB's zijn toch altijd interessant op een M20 :mrgreen:

Plaats reactie