Ik denk er idd sterk over om te doenRiceaux schreef:Ik zeg doen! Past mooi bij je touring. Toch iets meer geluid maar uiterlijk lekker beschaafd.Martijn_bmw schreef:http://link.marktplaats.nl/744954531
Zou dit wat zijn voor mij? Moet volgens mij 1 op 1 passen, levert iets meer sound en misschien nog een pk'tje extra
E46 325i touring
- Martijn_bmw
Re: E46 325i touring [jaar in bezit...]
- Petrolhead Tom
-
hanske
Re: E46 325i touring [mogelijkheid alpina b3 uitlaat te kope
Die Alpina B3 was wel een sedan waar hij onderuit komt, jij hebt toch een touring als ik me niet vergis?
- Martijn_bmw
Klopt maar van andere uitlaatmerken zijn de uitlaten van e46 sedan en touring exact gelijk dus ga er vanuit dat dat dan ook voor de alpina uitlaat geldt.
Of is dat te kort door de bocht?
Of is dat te kort door de bocht?
-
hanske
Die info had ik nog niet, het enige wat me opviel was het sedan/touring verhaal. Als het bij een OEM uitlaatlijn niets uitmaakt zal dit hier ook wel het geval zijn lijkt me.
Maar zeker weten doe ik het ook niet, misschien iemand anders???
Maar zeker weten doe ik het ook niet, misschien iemand anders???
- Martijn_bmw
Thnx!
Inderdaad iemand hier toevallig een sluitend antwoord op?
Inderdaad iemand hier toevallig een sluitend antwoord op?
- GTRene
Re: E46 325i touring [jaar in bezit...]
opzich wel mooi dan als dat zo uitkomt.Martijn_bmw schreef:http://link.marktplaats.nl/744954531
Zou dit wat zijn voor mij? Moet volgens mij 1 op 1 passen, levert iets meer sound en misschien nog een pk'tje extra
lees dat het uit 1 stuk is
best apart, scheelt weer aansluitingen dichten, wel lastiger meenemen denk
- Martijn_bmw
Klopt 1 stuk is origineel ook
Idd ophalen met grote bus zal het moeten worden
Idd ophalen met grote bus zal het moeten worden
- Knot
Is je huidige uitlaat nog goed?
Nee --> kopen
Ja --> 600/700 euro met je gezin opmaken
Nee --> kopen
- Martijn_bmw
ja is prima maar nee dit is een ander potje (potje hobbyKnot schreef:Is je huidige uitlaat nog goed?
Nee --> kopen
- Niels
- Auto: Prius+
Knot heeft gelijk, en dat hobby potje wordt steeds kleiner Martijn dus hou die 600,- er nog ff in. Hier zit mijn hobby potje van 600 in:

En de rest in een Prius 3
(O.k. en in een Kawasaki ZXR 750 dan)
En de rest in een Prius 3
- GTRene
- Martijn_bmw
voordeel in mijn randstad rijtjeswoning past zo'n ding niet in de tuinNiels schreef:Knot heeft gelijk, en dat hobby potje wordt steeds kleiner Martijn dus hou die 600,- er nog ff in. Hier zit mijn hobby potje van 600 in:
En de rest in een Prius 3(O.k. en in een Kawasaki ZXR 750 dan)
- Martin van der Zwaard
Het is geen kwestie van dat het niet past, maar hoe papa het passend gaat maken

- Chris van S.
Wil je je buren te vriend houden dan zou ik deze uitlaat zeker niet kopen..... Wel briljant geluid, dat wel....
- Martijn_bmw
Maar van Martin heb ik een goeie onderdelen catalogus gehad en daar blijkt dat Alpina voor de einddemper voor een touring toch een ander nummer heeft dan voor de sedan....
Dus wellicht past het toch niet (overigens wel vreemd want superspint, eisenmann, simons, etc hebben wel dezelfde uitlaat voor alle 6 cilinder E46 modellen)
maakt ie zoveel kabaal? Ik heb laatst proefgereden met een 3.3S en vond het eigenlijk wel meevallen. ( http://www.marktplaats.nl/a/auto-s/bmw/ ... ption.html" onclick="window.open(this.href);return false; )Chris van S. schreef:Wil je je buren te vriend houden dan zou ik deze uitlaat zeker niet kopen..... Wel briljant geluid, dat wel....
Overigens jij bent ook wel een behoorlijk Alpina kenner toch? weet jij zo of die uitlaten van sedan en touring nou wezelijk anders zijn?
- Bijlagen
-
- ScreenHunter_8.jpg (84.37 KiB) 1512 keer bekeken
- Chris van S.
Martijn, ik durf het niet te zeggen of sedan uitlaat op een touring past. Zover rijkt mijn kennis niet.
Die uitlaat maakt met koudstart echt een *&%^%#$%$# kabaal (zie vacuum potje achterop de demper die vlinderklep aanstuurt, volgens mij voor tegendruk!?). Na een korte periode gaat de vlinderklep in de achterdemper open en dan klinkt de motor als een standaard 6-er. Dus dat geluid zal je hebben ervaren. Koudstart van een B3 blijft briljant uiteraard, maar de buren zullen er ander over denken. Zeker als je vroeg op pad gaat....
Ik heb nog 2 filmpjes uit 2003 waar ik koudstart heb opgenomen van onze ex B3s. Alleen hier op mijn werk krijg ik de bestanden niet meer geopend. Dus moet de bestanden op de PC thuis even opzoeken...
Die uitlaat maakt met koudstart echt een *&%^%#$%$# kabaal (zie vacuum potje achterop de demper die vlinderklep aanstuurt, volgens mij voor tegendruk!?). Na een korte periode gaat de vlinderklep in de achterdemper open en dan klinkt de motor als een standaard 6-er. Dus dat geluid zal je hebben ervaren. Koudstart van een B3 blijft briljant uiteraard, maar de buren zullen er ander over denken. Zeker als je vroeg op pad gaat....
Ik heb nog 2 filmpjes uit 2003 waar ik koudstart heb opgenomen van onze ex B3s. Alleen hier op mijn werk krijg ik de bestanden niet meer geopend. Dus moet de bestanden op de PC thuis even opzoeken...
- Martijn_bmw
Chris van S. schreef:Martijn, ik durf het niet te zeggen of sedan uitlaat op een touring past. Zover rijkt mijn kennis niet.
Die uitlaat maakt met koudstart echt een *&%^%#$%$# kabaal (zie vacuum potje achterop de demper die vlinderklep aanstuurt, volgens mij voor tegendruk!?). Na een korte periode gaat de vlinderklep in de achterdemper open en dan klinkt de motor als een standaard 6-er. Dus dat geluid zal je hebben ervaren. Koudstart van een B3 blijft briljant uiteraard, maar de buren zullen er ander over denken. Zeker als je vroeg op pad gaat....![]()
- Martijn M
Fuck de buren, je rijdt die auto toch voor jezelf. Niet om je buren een plezier te doen.
- Martijn_bmw
dat boeit me idd ook niet.
belangrijkste vraag is nogsteeds past een Alpina B3 sedan uitlaat onder een 325i touring....
Daar heb ik nog geen sluitend antwoord op kunnen vinden
belangrijkste vraag is nogsteeds past een Alpina B3 sedan uitlaat onder een 325i touring....
- Petrolhead Tom
Ik kan me zo voorstellen dat je dat ook niet gaat vinden want volgens mij is dat nog niet (vaak) gedaan. 
- Martijn_bmw
Petrolhead Tom schreef:Ik kan me zo voorstellen dat je dat ook niet gaat vinden want volgens mij is dat nog niet (vaak) gedaan.
Maar wat ik vreemd vind dat van allerlei sportuitlaatmerken de uitlaatlijn voor alle e46 6 cilinder non-M modellen hetzelfde zijn wat dus de verwachting geeft dat die allemaal onderling uitwisselbaar zijn en vervolgens heeft Alpina wel een onderscheid tussen limousine / touring (zie plaatje paar posts hierboven)
- Tim N
Ik zie enkel een plaatje met limousine, maar zijn de daartoe doende onderdeel nummers ook verschillend?
- Riceaux
Alpina even bellen?Martijn_bmw schreef:dat boeit me idd ook niet.
- Reind
Geef mij eens 1 reden waarom het niet zou passen?
De touring/sedan is gebaseerd op dezelfde bodemplaat. Productietechnisch ook niet slim om verschillende uitlaten te maken. Alleen het bouwjaar zou van invloed kunnen zin indien er een modificatie is doorgevoerd.
Ik heb op mijn M3 sedan een uitlaat zitten van een cabrio. Past perfect.
Wil je het zeker weten moet je even met Bas Roos bellen. Die heeft het allemaal al een keer in de hand gehad.
De touring/sedan is gebaseerd op dezelfde bodemplaat. Productietechnisch ook niet slim om verschillende uitlaten te maken. Alleen het bouwjaar zou van invloed kunnen zin indien er een modificatie is doorgevoerd.
Ik heb op mijn M3 sedan een uitlaat zitten van een cabrio. Past perfect.
Wil je het zeker weten moet je even met Bas Roos bellen. Die heeft het allemaal al een keer in de hand gehad.