Import autos, alarmsystemen en SCM certificaten
- Sjef
Import autos, alarmsystemen en SCM certificaten
Zit in overleg mbt een e46 m3 (2002) en de verzekering betreffende diefstalverzekering.
De NL versie van de m3 (zoals gebruikt bij de BPM aangifte) heeft standaard in de optielijst alarmklasse 3.
Hoe zit dit bij import? De auto komt uit Belgie, is verder een "standaard Europese M3" geweest. SCM is Nederlands.
Kan ik dit certificaat op basis van Chassisnummer krijgen bij de dealer? of SCM inbouwer? Wil de auto graag verzekeren voor diefstal maar heb geen zin in allerlei inbouwpraktijken als de auto standaard als klasse 3 is. Verzekering vraagt uiteraard om certificaat.
De NL versie van de m3 (zoals gebruikt bij de BPM aangifte) heeft standaard in de optielijst alarmklasse 3.
Hoe zit dit bij import? De auto komt uit Belgie, is verder een "standaard Europese M3" geweest. SCM is Nederlands.
Kan ik dit certificaat op basis van Chassisnummer krijgen bij de dealer? of SCM inbouwer? Wil de auto graag verzekeren voor diefstal maar heb geen zin in allerlei inbouwpraktijken als de auto standaard als klasse 3 is. Verzekering vraagt uiteraard om certificaat.
- Erik K.
Re: Import autos, alarmsystemen en SCM certificaten
Kun je mij de laatste 7 karakters pb-en?
Dan kan ik kijken of er af-fabriek een klasse III in zit.
Dan kan ik kijken of er af-fabriek een klasse III in zit.
- Sjef
- Erik K.
- Roy RS
en? Ik ben ook benieuwd...
- Sjef
De opties-uitdraai op basis van het chassisnr. geeft idd Alarmklasse 3 weer. Kan bij een SCM gecertificeerde dealer dus opnieuw gekeurd worden en dus een certificaat afgegeven worden.
- D20VT
Zou dat eerst ff navragen bij een SCM aangesloten dealer of dat wel zo makkelijk gaat 
Er is nl eea veranderd bij SCM sinds 1-1-2014 ivm afgeven certificatie alarmsystemen die (gedeeltelijk) over de CAN lopen

Er is nl eea veranderd bij SCM sinds 1-1-2014 ivm afgeven certificatie alarmsystemen die (gedeeltelijk) over de CAN lopen
Laatst gewijzigd door D20VT op 17 mar 2014, 16:09, 2 keer totaal gewijzigd.
-
OnlineFabian
kan gewoon hoor, even keuren of het werkt en certificaat afgeven. No problemo.
-
OnlineLuco
Ik kreeg bij aanschaf van de 5 ook een nieuw certificaat mee.