Was een flauw grapje en je hebt helemaal gelijk!RVV schreef:Nouja wat is lui? In de zomervakantie wekenlang op een trap staan hopen dat je er niet af sodemieterd en arbeidsongeschikt raakt. Gemiddeld 1000 tot 1500 euro aan jaarlijkse onderhoudskosten kwijt zijn. Zelf eigenlijk helemaal niet goed kunnen schilderen omdat het toch echt wel vakwerk is. Ik lach elke zomer weer als ik al die mannen in het zweet op de ladder zie staan terwijl ik lekker naar het zwembad ga met de familie.
Nieuwe kozijnen voor thuis
- 328Ti
Re: Nieuwe kozijnen voor thuis
- RVV
Ik had wel door dat je een grapje maakte
desondanks vond ik het een leuk moment om de keuze voor kunststof toe te lichten. Overigens is hout wel mooier over het algemeen. Maar ik heb kunststof nooit lelijk gevonden.

- 328Ti
Het is inderdaad goed om vast te stellen waar je goed in bent en waarin wat minderBert ///M3 schreef:Ik heb het 1x zelf geprobeerd en na 1 laag op 1 kozijn had ik al besloten dat dat hem niet ging wordenKan beter die uren bij mijn eigen baas werken en daar een schilder van betalen

- Luco
Hielke schreef:
Luco, het gaat om de bovenste twee kozijnen. 1,20 bij 2 meter en het glas in lood zit momenteel achter een voorzetraam.
Ik hoef niet zozeer een exacte prijs te weten maar wel graag wat de maximum prijs volgens jou nog mag zijn.
Wat moet het dus worden? Beste kwaliteit hout, dubbel glas, glas in lood behouden. En oh ja, de ramen van beide kozijnen kunnen uitklappen.
Voorzover ik het nu kan berekenen via kleine verbouwingswerkzaamheden kom je ongeveer uit op
1,2 x 2 = 2,4m2 per kozijn
De prijs inclusief slopen, steiger, schilderen ter plaatse en inclusief normaal dubbel glas (dus zonder je glas in lood erin verwerkt) kom je op een prijs uit van 565 euro per m2.
Dus totaal zou het niet meer mogen kosten dan 4,8 x 565 euro = 2712 euro ex btw
Dan zouden de kozijnen van de beste kwaliteit meranti moeten zijn.
Dit is inclusief evt aftimmeringen aan de binnenkant maar weer exclusief vensterbank.
Reken voor je glas in lood verwerken in dubbel glas 150 eur ex btw per ruit.
Dan zou je toch echt tussen de 3 en 3,5k helemaal klaar moeten zijn. Wellicht dat je nog wat kan uitknijpen vanwege de crisis, maar besef wel dat het uit de lengte of breedte moet komen (ook bij een aannemer)
Hoop dat je er wat aan hebt.
Nu weet ik niet of de twee draairamen in elkaar vallen met een sponning of dat er een stijl tussen staat, ik ben uitgegaan van het laatste, maar qua prijs zal dat niet veel uitmaken.
Dit doe ik eenmalig voor je, als er meer mensen prijzen ed willen weten ga ik gewoon mijn uurtarief rekenen

- Hielke
Top Luco, heb ik zeker wat aan.
Ben van plan binnenkort de knoop door te hakken. Eigenlijk moeten de ondersten ook. Kozijnen zijn net zo oud als het huis zelf, 91 jaar. Door de jaren heen hebben pa en ik er heel wat chemische twee componenten smurrie (top spul overigens) in gesmeerd, maar alles houdt een keer op.
Die vierkante meter prijs geldt naar ik aanneem ook voor de onderste kozijnen? En is die houtsoort van tegenwoordig (hardhout Meranti) net zo goed als het spul dat er vroeger voor gebruikt werd?
Ben van plan binnenkort de knoop door te hakken. Eigenlijk moeten de ondersten ook. Kozijnen zijn net zo oud als het huis zelf, 91 jaar. Door de jaren heen hebben pa en ik er heel wat chemische twee componenten smurrie (top spul overigens) in gesmeerd, maar alles houdt een keer op.
Die vierkante meter prijs geldt naar ik aanneem ook voor de onderste kozijnen? En is die houtsoort van tegenwoordig (hardhout Meranti) net zo goed als het spul dat er vroeger voor gebruikt werd?
- Luco
Meterprijs is meer afhankelijk van draai/geen draai ramen enzo, denk dat onderste kozijn wat goedkoper is per m2.
Ik weet niet welk hout het nu is?
Maar meranti van de beste kwaliteit kan ook gewoon 100 jaar mee.
Ik zie het liefst oud amerikaans grenen, maar ja dat is niet meer te krijgen in goede kwaliteit.
Ik weet niet welk hout het nu is?
Maar meranti van de beste kwaliteit kan ook gewoon 100 jaar mee.
Ik zie het liefst oud amerikaans grenen, maar ja dat is niet meer te krijgen in goede kwaliteit.
- Luco
Mahonie of merbau kan je ook voor kiezen, zal wel duurder zijn denk ik.
En merbau kan gaan bloeden, en als het bloedt voordat het geschilderd wordt blijf je het zien.
Meranti heb je van klasse 2 tot 4 2 is beter dan 4, dat komt omdat meranti eigenlijk een verzamelnaam is. tussen 700 en 900 kilo perm3 heb je goede.
Merbau en mahonie zijn eigenlijk altijd klasse 2.
En merbau kan gaan bloeden, en als het bloedt voordat het geschilderd wordt blijf je het zien.
Meranti heb je van klasse 2 tot 4 2 is beter dan 4, dat komt omdat meranti eigenlijk een verzamelnaam is. tussen 700 en 900 kilo perm3 heb je goede.
Merbau en mahonie zijn eigenlijk altijd klasse 2.
- Joël D.
- Auto: Alfa 155 / Z4 3.0
Nieuwe kozijnen? Je kan beter een BMW Z4 kopen.
- Knot
Ik kan best een kozijn schuren en verven hoor maar doe er 3x zo lang over dus kan ik ook beter mn vrije dag met het gezin besteden als ik een werkdag genoeg verdien om een schilder een dagje van te betalen.
Z4 heb ik al gehad he... alleen nog een keer een cabrio'tje idd.
Morgen komt iemand van K-vision kozijnen, kijken wat dat brengt.
Z4 heb ik al gehad he... alleen nog een keer een cabrio'tje idd.
Morgen komt iemand van K-vision kozijnen, kijken wat dat brengt.
-
ik zou zoiezo geen merbau kozijnen doen wat luco al stelt. het kan bloeden. het is wel hard en gaat heel lang mee.
wij draaien tegenwoordig vaak mahoni weg veelal gebruikt in renovatieprojecten. meranti komt ook vaak voor het is maar net wat de klant wil. mahonie is wel wat strakker dan meranti ,
voor een offerte kun je ook het bedrijf waar ik werk raadplegen. zijn in een paar dagen geheel klaar gespoten en al! eventueel afgelakt en beglaast geplaatst.
wij draaien tegenwoordig vaak mahoni weg veelal gebruikt in renovatieprojecten. meranti komt ook vaak voor het is maar net wat de klant wil. mahonie is wel wat strakker dan meranti ,
voor een offerte kun je ook het bedrijf waar ik werk raadplegen. zijn in een paar dagen geheel klaar gespoten en al! eventueel afgelakt en beglaast geplaatst.
- 964aircooled
- Locatie: ex m5-e39, m3 E36, 335i-e30, Porsche 911 3.2 en 3.6 C2, 350z, C63 amg station
Knot had je al kozijnen besteld
Vanochtend op de radio en op de ANWB site,
Kozijn op de A16 (11-3-14)
Op de A16 van Breda naar Rotterdam verloor dinsdagochtend rond 08.00 uur een vrachtwagen een groot kozijn bij de Drechttunnel. De rechtertunnelbuis werd afgesloten. Het gevolg was een flinke file van zo'n 20 kilometer tussen Breda en de Drechttunnel. Verkeer richting Rotterdam kon vanaf knooppunt Klaverpolder beter omrijden via Zevenbergen en knooppunt Hellegatsplein. Het duur tot bij 09.30 uur alvorens alles was geruimd en de rijstroken weer opengingen voor het verkeer. Daarna loste de file vrij snel op.

Vanochtend op de radio en op de ANWB site,
Kozijn op de A16 (11-3-14)
Op de A16 van Breda naar Rotterdam verloor dinsdagochtend rond 08.00 uur een vrachtwagen een groot kozijn bij de Drechttunnel. De rechtertunnelbuis werd afgesloten. Het gevolg was een flinke file van zo'n 20 kilometer tussen Breda en de Drechttunnel. Verkeer richting Rotterdam kon vanaf knooppunt Klaverpolder beter omrijden via Zevenbergen en knooppunt Hellegatsplein. Het duur tot bij 09.30 uur alvorens alles was geruimd en de rijstroken weer opengingen voor het verkeer. Daarna loste de file vrij snel op.
- Knot
Zal er ook nog lekker uitzien daarna 

- Knot
Wat een verhaal zeg die kozijnen.. je kunt beter gewoon een BMW halen, ben je sneller klaar!
Schipper komt met een offerte die 32% hoger ligt dan de indicatie die afgegeven was
Kroon heb ik mn twijfels bij wegens overkoepelende keten failliet
Hepro heb ik nu het beste gevoel bij.
Schipper komt met een offerte die 32% hoger ligt dan de indicatie die afgegeven was
Kroon heb ik mn twijfels bij wegens overkoepelende keten failliet
Hepro heb ik nu het beste gevoel bij.
- Luco
Tja de offerteaanvraag is net zo belangrijk als de offerte he.
- JP
Zelf ook bezig met enkele nieuwe (kunststof) kozijnen. Allereerst gaan kijken bij Kura (Kömmerling), daarna naar Belisol hier net over de grens. Nu kwam ik in Oostenrijk het merk Internorm tegen. 3 voudig glas ipv dubbel, en mogelijkheid van buiten kunststof en van binnen echt hout.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Zag idd, tijdens wintersport, in Oostenrijk (splinternieuw huis/appartementen) ook "dubbel" dubbelglas. Nooit eerder op gelet of iig nooit eerder opgevallen bij andere huizen/appartementen.
- Luco
In Scandinavische landen is minimaal drie dik al de norm.
- Knot
Dat zag ik dus bij Hepro ook voor het eerst, een instap profiel, een standaard profiel, een comfort profiel en een 3dubbel glas profiel.
- Luco
Dan gelijk ff zonwering erin.

- Knot
Dat zag ik weer bij Kroon maar zie er niet direct wat in.
- SvB
Rody,
http://www.schipper-ede.nl/ vragen naar Nick Hielkert.
Lees net een paar psoetn terug dat je al een prijs van Schipper hebt.
Heel vreemd dat ze te duur zijn, een collega van me was zeker 25% goedkoper uit bij Schipper.
Nou ja, je zal het zelf wel weten, succes.
http://www.schipper-ede.nl/ vragen naar Nick Hielkert.
Lees net een paar psoetn terug dat je al een prijs van Schipper hebt.
Heel vreemd dat ze te duur zijn, een collega van me was zeker 25% goedkoper uit bij Schipper.
Nou ja, je zal het zelf wel weten, succes.
Laatst gewijzigd door SvB op 14 mar 2014, 13:33, 1 keer totaal gewijzigd.
- Luco
Geen stof en vuil he.Knot schreef:Dat zag ik weer bij Kroon maar zie er niet direct wat in.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Nooit meer te veranderen hè.
- Riceaux
Bij mij op de opleiding hangt het hele gebouw vol met die dingen. Beetje jammer dat het hele raam eruit moet als 1 lamel los gaat hangen, wat zeer regelmatig gebeurd.Luco schreef:Geen stof en vuil he.Knot schreef:Dat zag ik weer bij Kroon maar zie er niet direct wat in.
- Luco
nieuw ruitjeArthur schreef:Nooit meer te veranderen hè.