Tesla Model S 85kWh
- GTRene
Re: In aantocht: Tesla Model S 85kWh
mooi ding hoor, benieuwd hoe het bevalt, gefeliciteerd 

- Jurjen
- Auto: 987S / 955
Hilversum is inderdaad een klein drama. Er is er eentje bij en benzinepomp en nog twee in parkeergarage's in het centrum. Er is nog 1 openbare die in de apps genoteerd staat maar dit zijn meestal persoonlijke laadpalen bij huizen. Ik heb ook meestal maar in A'dam geladen. Laadpalen te over!Daniel schreef:. In Hilversum, waar ik woon, is het aantal laadpalen op de openbare weg op de vingers van twee handen te tellen. In Amsterdam zijn er honderden.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Feli, mooie auto, goede keuze. Jaloers met m'n PHEV.
Ik heb ruim 250km in Brabant 'gespeeld' met de 85, en had toen nog ruim 50 km in de accu's zitten. Als je de verbruiksmonitor naar voren haalt op het grote scherm, zie je meteen je actieradius veranderen met de stand van je gaspedaal. In tegenstelling tot de meter in je dashboard die het op basis van gemiddeld verbruik laat zien.
Sterkte met het wachten!
Ik heb ruim 250km in Brabant 'gespeeld' met de 85, en had toen nog ruim 50 km in de accu's zitten. Als je de verbruiksmonitor naar voren haalt op het grote scherm, zie je meteen je actieradius veranderen met de stand van je gaspedaal. In tegenstelling tot de meter in je dashboard die het op basis van gemiddeld verbruik laat zien.
Sterkte met het wachten!
- Daniel
ThanksSpijkerhard schreef:Feli, mooie auto, goede keuze. Jaloers met m'n PHEV.
Sterkte met het wachten!

- xchristox
- Auto: Mitsubishi FTO GP version R
Stront jaloers!!!!
Houd Tesla al sinds het uitkomen van de roadster al nauw in de gaten en vind deze dan ook echt gruwelijk mooi en innovatief.
Helaas veeeeel te duur voor mij maar vind het wel een prachtige wagen.
Houd Tesla al sinds het uitkomen van de roadster al nauw in de gaten en vind deze dan ook echt gruwelijk mooi en innovatief.
Helaas veeeeel te duur voor mij maar vind het wel een prachtige wagen.
- cooldragon
Hey Daniel! Leuk! Er zijn er dus binnenkort 2 hier op DF!
Ik haal de mijne 21 Maart op bij de nieuwe vestiging in Den Haag (Leidschendam Forepark)
Ik haal de mijne 21 Maart op bij de nieuwe vestiging in Den Haag (Leidschendam Forepark)
- Kasteel
2 op DF? Volgens zijn er al best wel een paarcooldragon schreef:Hey Daniel! Leuk! Er zijn er dus binnenkort 2 hier op DF!

- Sjoerd
Bart; wie dan? Ben best benieuwd naar gebruikerservaringen!
- Daniel
Kleine twist, krijg ineens mail van Tesla dat ze nu een aantal modellen uit voorraad kunnen leveren. De configuratie wordt dan wel iets anders (zoals ik hem heb gespecced hebben ze niet staan) maar dan zou ik met een week of 2-3 kunnen rijden, in plaats van over 4,5 maand pas 

- Arthur
- Auto: Nr.51
Wil je het met ons delen, waar het verschil zit? Of was het gewoon een mededeling van jouw kant? 

- Daniel
Owja 
Het is een andere kleur (zwart non-metallic ipv donkerblauw metallic) met andere - duurdere - wielen (19" turbine ipv 19" dubbelspaak) en er zitten wat dingen op die ik zelf niet had besteld, zoals de duolader. Daarmee kun je tot 22kW laden waarmee je de laadtijd halveert (±100 km range per uur laden, tegen ±50 km normaal). Op dit moment zijn er in NL echter vrijwel geen laadpalen die dat vermogen leveren, 99% gaat hier niet hoger dan 11 kW. Als je thuis 22kW wil kunnen laden moet je je installatie upgraden naar 3x50A en dat was ik ook niet van plan. Voor nu is de waarde van deze optie dus nogal beperkt. Verder led-mistlampen en de jachtvloer - dit houdt in dat het hout op het dashboard doorloopt op de vloer tussen de voorstoelen. Daar tegenover staat dat de audio-upgrade die ik wel had gekozen er niet op zit, maar daar kan ik wel mee leven. Ik begrijp uit comments van eigenaren dat het standaardsysteem prima voldoet, zeker ook omdat je geen motorgeluid hebt waar je bovenuit moet zien te komen. Pas op echt hoge volumes heeft het HiFi systeem meerwaarde (ook omdat je een subwoofer krijgt) maar over het algemeen is de meerprijs van 2400 euro nogal stevig in verhouding tot wat je ervoor terugkrijgt.
Hij zou er dan ongeveer zo uit komen te zien:

Of het doorgaat hangt vooral van de slagvaardigheid van de leasemaatschappij af - ik begreep van Tesla dat ze flink wat geinteresseerden hadden, en ze willen hem pas reserveren als er een aanbetaling is gedaan. Nouja, ik merk het morgen wel

Het is een andere kleur (zwart non-metallic ipv donkerblauw metallic) met andere - duurdere - wielen (19" turbine ipv 19" dubbelspaak) en er zitten wat dingen op die ik zelf niet had besteld, zoals de duolader. Daarmee kun je tot 22kW laden waarmee je de laadtijd halveert (±100 km range per uur laden, tegen ±50 km normaal). Op dit moment zijn er in NL echter vrijwel geen laadpalen die dat vermogen leveren, 99% gaat hier niet hoger dan 11 kW. Als je thuis 22kW wil kunnen laden moet je je installatie upgraden naar 3x50A en dat was ik ook niet van plan. Voor nu is de waarde van deze optie dus nogal beperkt. Verder led-mistlampen en de jachtvloer - dit houdt in dat het hout op het dashboard doorloopt op de vloer tussen de voorstoelen. Daar tegenover staat dat de audio-upgrade die ik wel had gekozen er niet op zit, maar daar kan ik wel mee leven. Ik begrijp uit comments van eigenaren dat het standaardsysteem prima voldoet, zeker ook omdat je geen motorgeluid hebt waar je bovenuit moet zien te komen. Pas op echt hoge volumes heeft het HiFi systeem meerwaarde (ook omdat je een subwoofer krijgt) maar over het algemeen is de meerprijs van 2400 euro nogal stevig in verhouding tot wat je ervoor terugkrijgt.
Hij zou er dan ongeveer zo uit komen te zien:
Of het doorgaat hangt vooral van de slagvaardigheid van de leasemaatschappij af - ik begreep van Tesla dat ze flink wat geinteresseerden hadden, en ze willen hem pas reserveren als er een aanbetaling is gedaan. Nouja, ik merk het morgen wel

- GTRene
moeilijk moeilijk
al ziet die zwarte er ook mooi uit, de blauwe zal iets meer 'style' hebben misschien?
pfff blij dat ik niet in jou schoenen sta qua keuze/beslissing
als je idd graag snel wilt rijden ist wel een mooie oplossing, anders wachten, ligt ok aan de omstandigheden of course.

al ziet die zwarte er ook mooi uit, de blauwe zal iets meer 'style' hebben misschien?
pfff blij dat ik niet in jou schoenen sta qua keuze/beslissing

als je idd graag snel wilt rijden ist wel een mooie oplossing, anders wachten, ligt ok aan de omstandigheden of course.
- WJ
Als dat echt zo is, waarom gaan ze hem dan aan iemand aanbieden die er al een besteld heeft? Of had je aangegeven dat de wachttijd te lang is?Daniel schreef:ik begreep van Tesla dat ze flink wat geinteresseerden hadden, en ze willen hem pas reserveren als er een aanbetaling is gedaan. Nouja, ik merk het morgen wel
Komt op mij een beetje over dat ze zo'n ding nog hebben staan met wat opties die mensen niet zo interessant vinden en hem nu zo proberen te slijten.
Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.
-
plus één.WJ schreef:Als dat echt zo is, waarom gaan ze hem dan aan iemand aanbieden die er al een besteld heeft? Of had je aangegeven dat de wachttijd te lang is?Daniel schreef:ik begreep van Tesla dat ze flink wat geinteresseerden hadden, en ze willen hem pas reserveren als er een aanbetaling is gedaan. Nouja, ik merk het morgen wel
Komt op mij een beetje over dat ze zo'n ding nog hebben staan met wat opties die mensen niet zo interessant vinden en hem nu zo proberen te slijten.
Ik kan er natuurlijk volledig naast zitten.
- Daniel
Nee, kwestie van gaar databasemanagement aan de kant van Tesla. De proefrit was direct bij hen geregeld, de bestelling niet (op naam van Athlon, ipv mijn eigen naam). Die twee zijn aan hun kant dus niet aan elkaar gekoppeld, wat Tesla betreft had ik wel interesse getoond maar nog geen auto besteld. Dus dan is het logisch dat ze me mailen als ze voorraadmodellen hebben - of dat nu winkeldochters zijn of niet interesseert me niet zo veelWJ schreef:Als dat echt zo is, waarom gaan ze hem dan aan iemand aanbieden die er al een besteld heeft? Of had je aangegeven dat de wachttijd te lang is?Daniel schreef:ik begreep van Tesla dat ze flink wat geinteresseerden hadden, en ze willen hem pas reserveren als er een aanbetaling is gedaan. Nouja, ik merk het morgen wel

Het is wel zo dat nu het geval bijtelling heeft (ook al is het 4%) en de milieusubsidies wat worden afgebouwd de interesse allicht minder groot is geworden dan hij eind vorig jaar was dus de grote vraag waar Tesla het over heeft zou mee kunnen vallen, maar dat maakt voor mij weinig uit.
Moet finale bevestiging nog krijgen maar als het goed is krijg ik hem volgende week

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
Lekker Daniel! Van harte, dat is toch wel cool, dat je je instelt op halverwege dit jaar en je nu ineens volgende week al kunt rijden. 
Veel plezier alvast!

Veel plezier alvast!

- Daniel
Nou, auto staat on hold voor mij. Het wordt dus de zwarte met Cyclone wielen en wat goodies. Fine by me 
Volgende week vrijdag wordt m'n laadpunt geinstalleerd en ik heb nog steeds de hoop dat de auto ook ongeveer dat weekend afgeleverd kan worden - maar de raderen tussen Tesla en Athlon lopen naar mijn gevoel wat stroef.

Volgende week vrijdag wordt m'n laadpunt geinstalleerd en ik heb nog steeds de hoop dat de auto ook ongeveer dat weekend afgeleverd kan worden - maar de raderen tussen Tesla en Athlon lopen naar mijn gevoel wat stroef.
- Tim N
Zwart met beige/ caramel leder?
- Daniel
Yep! Foto's volgen - zodra ik hem heb 
Volgens Tesla 'binnen enkele dagen', ik hoop dus nog deze week maar kan ook volgende week worden.

Volgens Tesla 'binnen enkele dagen', ik hoop dus nog deze week maar kan ook volgende week worden.
- Daniel
Werd vanochtend gebeld: vrijdagmiddag ophalen. Kan nu al niet wachten 

- GTRene
spannend 

-
- Auto: GR86|California|Grand Vitara
En hoe bevalt 'ie Daniel?
- RutgerK
Afgeleverd met een volle tank? 

- daNpy
- Daniel
copy/paste:Wouter81 schreef:En hoe bevalt 'ie Daniel?
Hij bevalt goed, tot nu toe

Verder natuurlijk fluisterstil en voor zo'n grote en zware auto stuurt het prima. Het feit dat je alles kan instellen via het enorme touchscreen werkt erg prettig. Als je eenmaal weet waar alles zit laat het zich veel makkelijk bedienen dan via een iDrive-achtig systeem, nog los van het feit dat je (zolang er 3G-dekking is) permanent online bent en dus gebruik kan maken van allerlei online zoek- en muziekdiensten. Daarnaast vind ik het een geweldig mooie auto.
De navigatie is super, je tikt gewoon de naam in van waar je moet zijn (bedrijf, restaurant, noem maar wat) en hij zoekt het bijbehorende adres op. De kaarten zijn altijd up to date naar de laatste versie van Google Maps. Als je inzoomed en de satellietkaarten aanzet zie je jezelf van bovenaf door het landschap rijden, wat niet functioneel maar wel grappig is

Nadelen zijn er ook (en nee, niet de actieradius)
- Het zitcomfort is OK, maar eigenlijk minder goed dan zou moeten bij een auto die begint bij 75k. De zitting is vrij kort en de stoel biedt weinig zijdelingse steun. Daarnaast is de rugleuning wat kort en smal en zijn de verstelmogelijkheden beperkt. Het ziet er sportief uit maar vergeleken met wat bijvoorbeeld Audi, BMW en Mercedes aanbieden is het wel een stuk minder. Daarnaast is er door de aflopende daklijn weinig hoofdruimte achterin. Ik ben 1.86 en zit net met m'n haar tegen het dak. Als je het glazen panoramadak hebt is het iets beter, maar voor een auto van bijna 5 meter lang valt het wel tegen. Tenslotte zijn de hoofdsteunen achterin te laag én niet verstelbaar.
- De navigatie kent geen TMC-verkeersinformatie. De kaart geeft wel de verkeersintensiteit aan (Google Maps data) maar daar kan de routebegeleiding niets mee. Je moet dus zelf kijken of er files op je route zijn en een omweg uitdokteren. Ook de aankomsttijd van de navigatie heeft daardoor weinig relatie met de werkelijkheid. Voor een auto die qua on-board technologie zo geavanceerd is, is het feitelijk absurd dat dit niet werkt. Het schijnt er in versie 6.0 van de firmware wel te komen maar dat kan nog makkelijk een paar maanden duren.
- Als je hem in gebruik hebt maakt het niet meer uit, maar de configuratie-opties en de bijbehorende prijzen zijn wel een beetje gek. Zo is pas sinds gisteren de hoedenplank standaard (daarvoor 250 euro) en als je een ander design 19" wiel kiest kost dat 2400 euro extra (voor dat geld koop je makkelijk een complete 19" wielset incl. banden). Extra interieurverlichting is bijna 1000 euro, mistlampen bijna 500. Daarentegen is een meerprijs van 1500 euro voor full nappa leer weer best redelijk en metallic lak van 800 euro is ook niet overdreven duur.