ook apart in California, eerst veels te lang droogte, waterpeil alarming laag en dan ineens te veel regen dus modderstromen e.d., magoed op den duur als het wat door blijft regenen zullen de reservoirs wel wat aangevuld worden, das wel goed daar.
Sneeuw 2015
- GTRene
Re: Sneeuw 2014
winterbanden handig op bepaalde plekken in d US, daar waar normaal nooit sneeuw kwam houd het nu niet op
ook apart in California, eerst veels te lang droogte, waterpeil alarming laag en dan ineens te veel regen dus modderstromen e.d., magoed op den duur als het wat door blijft regenen zullen de reservoirs wel wat aangevuld worden, das wel goed daar.
-
Jussi
Het is te warm maar ik heb het in 10 jaar niet meer zoveel zien sneeuwen. En niet 1 keertje om de twee weken maar bijna elke dag kwam er sneeuw uit te lucht in de twee weken dat ik ben geweest (dec '13 en feb '14).Joël D. schreef:Vind je? Ik werd er niet echt vrolijk van 2 weken geleden.Jussi schreef:
Leuke taferelen in de Alpen wel.
- ///Joost
Donderdag 4 nieuwe zomerbandjes erop...daaaaaaaag winter.
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Heb de zomerbanden er al een paar weken onder zitten, winterset binnenkort eens schoonmaken en dan lekker de hoek in tot komende winter.
Houd wel van een beetje sneeuw, maar aan de andere kant is zo'n warme winter ook niet heel verkeerd
Houd wel van een beetje sneeuw, maar aan de andere kant is zo'n warme winter ook niet heel verkeerd
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik heb de zomerwielen eergisteren weer onder de E90 gegooid. Staat weer zoveel dikker!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Vandaag nwe velgen gescoord voor de Saab cabrio en de zomerbanden erom laten leggen en gelijk maar eronder gegooid 
- JP
Winterbanden alleen nu nog even in een weekje Oostenrijk/Zwitserland/ Italie. Al is het hier overdag met 18-20graden ook niet echt nodig.
Volgende week de zomersloffen thuis maar weer snel eronder.....
Volgende week de zomersloffen thuis maar weer snel eronder.....
- G Kolkman
- Auto: Miata (2x..) /E30 rally /S2000
De komende weken kom je ook in Oostenrijk prima zonder sneeuwbanden weg
.
Afgelopen weekend in Saalback-Hinterglenn-Leogang geweest maar dat was net iets te laat in het seizoen voor zo'n laaggelegen gebied. De dalafdalingen in de eerste 2 dorpjes waren ergens tussen belabberd en onbegaanbaar in, met daardoor de moeilijkste blauwe piste OOIT (ik was echt KAPOT beneden).
Laatste dag naar de Gletsjer bij Kaprun gegaan en dat leek er al weer een stuk meer op
! Maar op de wegen aldaar dus geen vlok sneeuw te zien!
Afgelopen weekend in Saalback-Hinterglenn-Leogang geweest maar dat was net iets te laat in het seizoen voor zo'n laaggelegen gebied. De dalafdalingen in de eerste 2 dorpjes waren ergens tussen belabberd en onbegaanbaar in, met daardoor de moeilijkste blauwe piste OOIT (ik was echt KAPOT beneden).
Laatste dag naar de Gletsjer bij Kaprun gegaan en dat leek er al weer een stuk meer op
- JP
Vandaag de Dolomieten verkend.Sommige passen waren nog dicht, anderen wel open (Giovo, Negra, Costalunga) en goed begaanbaar. Bovenop lag nog een paar meter maar dan wel naast de weg...... 
- Paskal
- Auto: meerdere
Momenteel wel, maar dat kan eind volgende week zo maar eens heel anders zijn....... Het ziet er nu niet naar uit, maar you never know. Met een beetje pech kom je onderweg ergens in een dikke sneeuwbui terecht op je zomerslofjes. Nu is het toevallig wel warm, maar ik heb vaak genoeg meegemaakt dat ook na zo'n periode de sneeuw nog eens met bakken uit de lucht kwam. Ik neem de gok volgend weekend in ieder geval niet en ga met winterbandjes onder op pad.G Kolkman schreef:De komende weken kom je ook in Oostenrijk prima zonder sneeuwbanden weg.
- Sjoerd MP BMW
Ik rijd hele jaar gewoon op All Season All Terrain banden, i.c.m. 4WD en handlier kom ik altijd wel weg! 
- Joy
Ik geloof dat de 1e sneeuw weer aan het vallen is in Limburg?
Volgens buienradar is het vanaf donderdag weer lente:

-
Wouter81
- Auto: GR86|California|Hilux/CS35+
Eind januari gaan we een weekje te skiën in Oostenrijk maar de webcams in Oostenrijk zagen er zo verleidelijk uit en het duurde voor m'n gevoel nog zo lang dus gelijk ook nog maar een weekendje geboekt
(met het vliegtuig naar Innsbruck). Over 2,5 week staan we in de sneeuw. Kan niet wachten.

- GTRene
gelukkig Zaterdag redelijk weer, 7 graden en snacht 2 ofzo, dan ga ik maar eens de originele velgen weer onder mijn kar zetten, dan die wat er nu onder zitten goed reinigen en hup naar boven opslaan voor volgend jaar maart oid.
komen die banden ook weer eens op het asfalt, zitten ook nog nwe banden op
zal wel iets anders rijden van de nu 18" weer naar 19" iets stuggere/lagere zijwangen, ben benieuwd
komen die banden ook weer eens op het asfalt, zitten ook nog nwe banden op
zal wel iets anders rijden van de nu 18" weer naar 19" iets stuggere/lagere zijwangen, ben benieuwd
- Godspeed
- Auto: Ford Fiesta ST 2014
Inderdaad vanmiddag lichte winterse neerslag in het zuiden van Nederland (Heerlen).
Maar als ik de weersites zo in de gaten houd, gaan de temperaturen volgende week een aantal graden omhoog. Ik wilde eigenlijk aankomend weekend de winterbanden eronder mikken, maar ik denk dat ik het nog even een weekje uitstel...
Maar als ik de weersites zo in de gaten houd, gaan de temperaturen volgende week een aantal graden omhoog. Ik wilde eigenlijk aankomend weekend de winterbanden eronder mikken, maar ik denk dat ik het nog even een weekje uitstel...
- JP
Ze zijn wel al "driftig" zout aan het strooien.
-
ErikS
Ik weenie waar jij woont......Joy schreef:Ik geloof dat de 1e sneeuw weer aan het vallen is in Limburg?
Brrrrrr, min 2,5 met een oostenwind.... Brrrrrrrrr
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Voorlopig 85% op >3cm sneeuw in Z.O. NL op Zaterdag a.s.
Andere modellen spreken van 'veel' sneeuwval. Anderen melden natte sneeuw.
Shit is aan !
Shit is aan !
- Arthur
- Auto: Nr.51
Waar kijk jij dan? Ik heb net toevallig gekeken op de meest voor de hand liggende sites, Weeronline, Buienradar en Accuweather maar daar zie ik geen bergen met sneew langskomen. Nu heb ik alleen voor Noord en ZuidOost Drenthe gekeken...
Edit: ff algemeen opgevraagd en in het Noorden kon het wel eens droog blijven. Nu zijn Emmen en Assen (mijn woon-werk traject) niet helemaal het Noorden maar 't komt in de buurt
Moet de komende dagen werken en heb m'n winterwielen er (nog) niet onder dus vandaar de interesse in het weer 
Edit: ff algemeen opgevraagd en in het Noorden kon het wel eens droog blijven. Nu zijn Emmen en Assen (mijn woon-werk traject) niet helemaal het Noorden maar 't komt in de buurt
- Hielke
Waar die winter voorspeld wordt?
Daar waar een scheet een windhoos is. Telgraaf.nl
Daar waar een scheet een windhoos is. Telgraaf.nl
- Miesjel
- Auto: MX5 NA, MX5 NC, RAV4
Sneeuwradar
Weerplaza regio ZuidOost
Maar in regio Drenthe verwacht men geen/weinig winterse neerslag..
Weerplaza regio ZuidOost
Maar in regio Drenthe verwacht men geen/weinig winterse neerslag..
- Ferdi
- Auto: Pajero 3.2 Di-D
Heb ook al hele verhalen gehoord over wel 8 cm sneeuw.
Moet het eerst nog maar eens zien.
Twijfelde van de week al om de zomerbanden er maar weer onder te gooien
Moet het eerst nog maar eens zien.
Twijfelde van de week al om de zomerbanden er maar weer onder te gooien
- JP
L1 spreekt al over 5-15cm komend weekend......en volgende week nachtvorst tot -10' C.Michel Huisman schreef:Voorlopig 85% op >3cm sneeuw in Z.O. NL op Zaterdag a.s.
Shit is aan !
Dan maar de BMW schoon, droog en warm binnen laten staan. Gaan we wel met de ecotrutter (155er bandjes) naar het werk.......
- GTRene
das knap wat, had met die conti sports al moeite met 10 graden en wat vochtig wegdek om in z'n 2 gas te geven zonder dat de wielen doorsloegen, dan zijn die Nokian zLine toch beter qua grip wat ik op die andere velgen heb liggen.
nou zijn die 5P ook niet nieuw meer, maar toch.
anyways, als er straks sneeuw ligt en ik zou er dan net op uit 'moeten' dan wordt het wel lastig denk
gelukkig heb ik de boodschappen voor 2 weken al binnen
anyways, als er straks sneeuw ligt en ik zou er dan net op uit 'moeten' dan wordt het wel lastig denk
gelukkig heb ik de boodschappen voor 2 weken al binnen
-
OnlineBram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Ja, mijn Skoda is onderhand ook niet meer te houden met de zomerbanden hoor, levensgevaarlijk