+ oneindig op allebei. En we laten het met z'n allen gebeuren met onze "we kunnen er niets aan doen dus lul niet zo dom" mentaliteit. Ga je daarom maar vlug schamen voor die ongegronde kritiek en kruip weer terug in je schulpFernando schreef:Idd, maar vooral die miljarden naar Souflakistan en Ukraine pompen....Luco schreef:Tja Fernando, kwestie van tijd tot de eerste doden gaan vallen door die zogenaamde zelfredzaamheid.
Nederland gaat naar de haaien
- InjectTheVenom
Re: Nederland gaat naar de haaien
-
OnlineLuco
Ja als er een politicus zou zijn waarvan ik dacht dat die echt wat kon veranderen zou ik gaan stemmen, maar helaas is dat ook een illusie.
- GTRene
idd...
trouwens nog dat nieuws mee gekregen van Joris Demmink en die Politie rechercheur op het nieuws?
die deed een boekje open over dat kindermisbruik e.d. daar zitten heel wat foute bij die 'beschermd' worden...
en de minister Opstelten komt er dan ook niet goed af...die zou dan hebben gelogen en keer op keer, but what else is new...
trouwens nog dat nieuws mee gekregen van Joris Demmink en die Politie rechercheur op het nieuws?
die deed een boekje open over dat kindermisbruik e.d. daar zitten heel wat foute bij die 'beschermd' worden...
en de minister Opstelten komt er dan ook niet goed af...die zou dan hebben gelogen en keer op keer, but what else is new...
- GTRene
'Demmink én officieren genoemd in zedenzaak'
http://www.gelderlander.nl/algemeen/bin ... bekijk_ook" onclick="window.open(this.href);return false;UTRECHT (ANP) - Bij de start van een onderzoek naar betrokkenheid van hooggeplaatste personen bij seksfeestjes met minderjarige jongens, zijn behalve de naam van topambtenaar Joris Demmink ook die van 3 hoofdofficieren van justitie genoemd.
Dat heeft een getuige woensdag verklaard ten overstaan van de rechter-commissaris in Utrecht.
Getuige Leendert de Koter was destijds, in 1997, betrokken bij het zogeheten Rolodexonderzoek als rechercheur van de criminele inlichtingendienst. De namen van Demmink en de 3 officieren zijn aangedragen door de Rijksrecherche, zo verklaarde De Koter.
Hoogleraar
Het onderzoek concentreerde zich op Ger van R., hoogleraar aan de Vrije Universiteit. Hij zou een faciliterende rol hebben gespeeld bij de orgieën. Volgens De Koter heeft het onderzoek geen nadere aanwijzingen opgeleverd tegen Demmink. Over de genoemde officieren verklaarde hij niet nader. Het Rolodexonderzoek heeft uiteindelijk geen tastbaar resultaat opgeleverd, althans niet waar het de hooggeplaatste figuren betreft.
In Amsterdam was de huidige staatssecretaris van Veiligheid en Justitie Fred Teeven destijds ook betrokken bij het onderzoek. Teeven was toen officier van justitie en uit dien hoofde belast met criminele inlichtingen.
Hand boven het hoofd gehouden
Volgens De Koter heeft het er alles van dat Ger van R. de hand boven het hoofd is gehouden. Hij lijkt er over te zijn ingelicht dat zijn telefoon werd afgeluisterd. Ook was hij duidelijk voorbereid op een huiszoeking, aldus de ex-rechercheur. ,,De koffie stond bij wijze van spreken al klaar." De Koter, tegenwoordig privédetective, was daar dinsdag nog zichtbaar ongelukkig over.
Een aanvraag bij de toenmalige landelijke rechercheinformatiedienst voor de inzet van observatieteams op Demmink en de officieren werd afgewezen door het hoofd van de dienst, aldus De Koter. Dat hoofd was de huidige Amsterdamse korpschef, Pieter-Jaap Aalbersberg.
Het zogeheten voorlopig getuigenverhoor van onder anderen De Koter vindt plaats op verzoek van Stichting De Roestige Spijker, die de onderste steen boven wil hebben over de scheve schaats die Demmink gereden zou hebben.
Oud-hoofdofficier justitie Jan Wolter Wabeke uit Best genoemd in zedenzaak Joris Demmink
UTRECHT - Bij de start van een onderzoek naar betrokkenheid van hooggeplaatste personen bij seksfeestjes met minderjarige jongens, zijn behalve de naam van topambtenaar Joris Demmink ook die van drie hoofdofficieren van justitie genoemd. Een van de drie namen is Jan Wolter Wabeke uit Best. Dat heeft een getuige woensdag verklaard ten overstaan van de rechter-commissaris in Utrecht.
Van 1986 tot 1988 was Jan Wolter Wabeke landelijk officier van justitie in Utrecht. Daarna werd hij kantonrechter en vanaf 1992 tevens advocaat-generaal aan het Gerechtshof in Den Haag. Van 1994 tot 2001 was hij hoofdofficier van het arrondissement Breda. In 2010 ging hij als rechter aan de slag bij het gerechtshof in Den Haag. Wabeke werd in 2011 uitgeroepen tot meest invloedrijke man in de financiële wereld. Als Ombudsman Financiële Dienstverlening speelde hij een belangrijke rol in de Woekerpolisaffaire.
http://www.omroepbrabant.nl/?news/20758 ... mmink.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
-
OnlineLuco
Als je dan toch naar sexfeestjes gaat neuk dan lekkere wijven ipv jongetjes.
Wat een sukkels.
Wat een sukkels.
- GTRene
ongelofelijk....en vraagt om...
maar het schijnt dat het nog mag/kan ook
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... r-roemenen" onclick="window.open(this.href);return false;
maar het schijnt dat het nog mag/kan ook
Houdt u zich even vast aan iets wat nagelvast aan de vloer verankerd is. Zie hier de stempas van Cristine uit Roemenië en studente aan de UVA in Amsterdam. Pas een kleine vier maanden(!) ingeschreven in Nederland krijgt zij van de gemeente Diemen een stempas.
meer>de verrassing: het mag natuurlijk wel. EU-ingezetenen mogen stemmen voor de gemeenteraadsverkiezingen in het land en gemeente waar zij zich hebben geregistreerd, ongeacht hoe lang (of, in dit geval: kort) ze er zijn.
Die 5 jaar regel waar ik het hierboven over had geldt voor niet-EU ingezetenen. Voor hen uit volledige EU-landen -en daar is Roemenië er één van- geldt dat zij mogen stemmen en gekozen kunnen worden, ook al spreekt men geen woord Nederlands. Zo is de wet.
Het is op zijn zachtst gezegd nogal maf dat iemand die hier tijdelijk verblijft een permanente edoch verwaarloosbare stempel op beleid hier mag drukken. Maar ja, in de huidige situatie is er geen ontsnappen aan: zo wil de EU het nu eenmaal.
Laten wij maar snel uit deze verdorven Unie stappen en ervoor zorgen dat alleen Nederlanders - of mensen die hier al jaren wonen - mogen stemmen.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... r-roemenen" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
nog even over de zaak Demmink.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... verdachten" onclick="window.open(this.href);return false;
Zaak-Demmink: 'Teeven wist namen van misbruik-verdachten'
Een voorbeeld is deze verklaring van een oud-rechercheur over de vastgelopen Rolodex-zaak. In die zaak probeerde men (hooggeplaatste) pedo's te volgen, af te luisteren en uiteindelijk op te pakken. Jammer genoeg viel het onderzoek in duigen omdat de verdachten van alles op de hoogte leken te zijn.
Naast Demmink werden drie hoofdofficieren van justitie én een hoogleraar (Ger van R.) ook door de recherche verdacht van pedofiele praktijken. Die laatste was zelfs hoofdverdachte. Als gezegd leverde het onderzoek naar al deze personen niets op omdat telefoontaps opeens stilvielen.
Zoals onze hoofdredacteur Joshua Livestro eerder vandaag liet weten op Twitter zijn deze feiten niet alleen erg vervelend voor Demmink, maar ook voor Opstelten, Teeven en de rest van Justitie.
meer en de twitter berichten van de man die het volgt>Teeven heeft het één en ander uit te leggen nu. Eerder liet Justitie immers weten dat er "geen begin van rook" was omtrent de activiteiten van Demmink. Uit de getuigenverklaring blijkt juist dat Teeven al in de jaren negentig op de hoogte was van het feit dat Demmink één van de kernverdachten was in de Rolodex-zaak. Als dat niet "het begin van rook" is, wat is dat dan wel, staatssecretaris Teeven en minister Opstelten?
En dat is niet alles. The Post Online voegt namelijk toe dat dezelfde getuige - Leendert de Koter - ook het volgende heeft gezegd:
Een aanvraag bij de toenmalige landelijke rechercheinformatiedienst voor de inzet van observatieteams op Demmink en de officieren werd afgewezen door het hoofd van de dienst, aldus De Koter. Dat hoofd was de huidige Amsterdamse korpschef, Pieter-Jaap Aalbersberg.
http://www.dagelijksestandaard.nl/2014/ ... verdachten" onclick="window.open(this.href);return false;
- Peric
Wij keken ook raar op toen mijn vrouw ook een stempas kreeg. Zij is Hongaarse..
- Petrolhead Tom
Mwoah, als jullie getrouwd zijn voor de Nederlandse wet en zij is in ingeschreven in Nederland dan vind ik het niet zo vreemd. In het geval van zo'n tijdelijke studente is het wel heel vreemd. Als het goed is is van haar bekend dat zij maar tijdelijk hier is.Peric schreef:Wij keken ook raar op toen mijn vrouw ook een stempas kreeg. Zij is Hongaarse..
- Niels v D
Ik mocht afgelopen jaar ook gewoon stemmen voor de lokale verkiezingen hier (DK), woon hier in principe ook tijdelijk.
Echter, wat is er op tegen om mensen die tijdelijk ergens wonen stemrecht te geven? Als ze invloed willen uitoefenen dan moet dat toch gewoon kunnen, of je ergens nou 2 jaar of voor altijd woont? Het zijn trouwens gemeenteraadsverkiezingen, dan zou je alle studenten op kamers kunnen uitsluiten (Wonen er maar tijdelijk, vertrekken na de studie misschien)
Echter, wat is er op tegen om mensen die tijdelijk ergens wonen stemrecht te geven? Als ze invloed willen uitoefenen dan moet dat toch gewoon kunnen, of je ergens nou 2 jaar of voor altijd woont? Het zijn trouwens gemeenteraadsverkiezingen, dan zou je alle studenten op kamers kunnen uitsluiten (Wonen er maar tijdelijk, vertrekken na de studie misschien)
- PD power
http://www.nu.nl/politiek/3720583/files ... binet.html
Tjonge jonge, toch nog wat tokkies, die de boel verstieren, laat ze lekker ergens op een parkeerplaats voor hun mening uitkomen, en val een ander er niet mee lastig, pfffff
Tjonge jonge, toch nog wat tokkies, die de boel verstieren, laat ze lekker ergens op een parkeerplaats voor hun mening uitkomen, en val een ander er niet mee lastig, pfffff
- Joy
Hetgeen waar ze voor staken kan ik begrijpen. Alleen heeft een actie zoals deze weinig zin. Je haalt als actiegroep één dag het nieuws, irriteert mensen die er geen schuld aan hebben en that's it. De politiek waar het protest tegen gericht is haalt z'n schouders op en drinkt er nog eentje op de vrijdagmiddagborrel om vervolgens filevrij naar huis te worden gechauffeerd.
Rij dan met een kolonne naar Den Haag en blokkeer een week alle toegangswegen van en naar het Binnenhof en zorg dat je een statement maakt. In de Oekraïne gaan ze ook niet bij het lokale burgemeestershuis in Vladidorp protesteren, nee ze trekken massaal naar de hoofdstad waar het bestuursorgaan zetelt.
Maar ja, resultaten uit het verleden geven de garantie dat er geen enkele verandering zal plaats vinden op politiek gebied.
Zonde van de energie en tijd uiteindelijk.
Rij dan met een kolonne naar Den Haag en blokkeer een week alle toegangswegen van en naar het Binnenhof en zorg dat je een statement maakt. In de Oekraïne gaan ze ook niet bij het lokale burgemeestershuis in Vladidorp protesteren, nee ze trekken massaal naar de hoofdstad waar het bestuursorgaan zetelt.
Maar ja, resultaten uit het verleden geven de garantie dat er geen enkele verandering zal plaats vinden op politiek gebied.
-
OnlineEric Z
- Auto: BMW E46 330i, E46 323Ci
Sterker nog door al die veroorzaakte files en mensen die perse willen staken ipv gewoon werken worden er weer wat extra accijns binnengehaald aan de nutteloos verstookte benzine.Joy schreef:Hetgeen waar ze voor staken kan ik begrijpen. Alleen heeft een actie zoals deze weinig zin. Je haalt als actiegroep één dag het nieuws, irriteert mensen die er geen schuld aan hebben en that's it. De politiek waar het protest tegen gericht is haalt z'n schouders op en drinkt er nog eentje op de vrijdagmiddagborrel om vervolgens filevrij naar huis te worden gechauffeerd.
Maar ja, resultaten uit het verleden geven de garantie dat er geen enkele verandering zal plaats vinden op politiek gebied.Zonde van de energie en tijd uiteindelijk.
-
Robin
- Auto: Fun Damn Mentally
- Sjoerd MP BMW
Hier in de Duitse gemeente mag ik ook stemmen, in Nederland valt er voor ons niets te stemmen...Peric schreef:Wij keken ook raar op toen mijn vrouw ook een stempas kreeg. Zij is Hongaarse..
Tweede Kamer of Europese verkiezingen stemmen we via de gemeente Den Haag.
Overigens ben ik 't helemaal kwijt op dit moment waarop ik zal stemmen. Ik ben niet links en ik ben niet rechts, ik ben liberaal. Niemand is gelijk, iedereen is gelijkwaardig. Degene die niet kunnen moeten geholpen worden in de basisbehoeften, maar de lamzakken die niets willen bijdragen aan de maatschappij hoeven ook niet de handen op te houden... Let wel, ik kijk niet naar etnische afkomst!
Ik kan zo nog wel doorgaan, maar jullie begrijpen mij vast wel! In welke partij vind je dit (nog)?
Edit: taalvaut
Laatst gewijzigd door Sjoerd MP BMW op 08 mar 2014, 23:53, 1 keer totaal gewijzigd.
- GTRene
hebben ze daar geen kies kompas of hoe heet dat.
- Sjoerd MP BMW
Ik bedoel de NL verkiezingen Rene, Nederland gaat toch, zoals dit topic heet, naar de haaien.
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Die combinatie die jij zoekt is voor zover ik weet niet verenigd in één partij Sjoerd
- GTRene
dat hele politieke stelsel moet idd op de schop, nu veels te vaak partij belangen boven de belangen van het volk....
ze kunnen beter max 5 partijen doen en daar moet iedereen maar een kant in kunnen kiezen.
bv een midden partij en 2 links en 2 rechts oid
dus al helemaal geen op geloofs gebaseerde partijen oid of alleen dieren of wat ook, als je voor de NL burger daar staat sta je daar voor hen en niet voor jezelf of je partij maar voer je een soort algemeen belang/stelsel uit verdeeld in 5 gradaties oid. (max)
ze kunnen beter max 5 partijen doen en daar moet iedereen maar een kant in kunnen kiezen.
bv een midden partij en 2 links en 2 rechts oid
dus al helemaal geen op geloofs gebaseerde partijen oid of alleen dieren of wat ook, als je voor de NL burger daar staat sta je daar voor hen en niet voor jezelf of je partij maar voer je een soort algemeen belang/stelsel uit verdeeld in 5 gradaties oid. (max)
- InjectTheVenom
Maar... maar... dan ontneem je ze de mogelijkheid om in hun wereldvreemde utopische politieke wereldje te leven!
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
Volgens mij heeft iedereen hier het recht om te stemmen op wat die wil, en een partij te beginnen, zolang dat niet bost met een aantal artikelen in de Grondwet. Door die diversiteit houd je tenminste nog wat discussie 
- Peric
Ik ga bij de gemeente-verkiezingen op een partij stemmen die niets te maken heeft met een nationale partij. Dus een lokale. Kijken hoe dat uitpakt..
Want weet écht niet waar ik wél op moet stemmen. Nu weer allerlei leuke beloftes, maar als ze eenmaal de scepter zwaaien blijft er niks van over..
Want weet écht niet waar ik wél op moet stemmen. Nu weer allerlei leuke beloftes, maar als ze eenmaal de scepter zwaaien blijft er niks van over..
-
OnlineLuco
Dat komt omdat ze alleen maar aan korte termijn visie doen, want heb je een toekomstvisie dan moet je impopulaire maatregelen nemen en dan ben je na 4 jaar (of eerder) uitgescheten.
VB: veel te veel kernen met allemaal een eigen voetbalclubbie met een paar leden, kost de gemeente kapitalen.
Dus wethouder gaat nadenken, we gaan clubs samenvoegen.
Ja jammer, heel de voetbalgemeenschap stemt dan op die idioot die beloofd dat ze niet samengevoegd worden.
Weg lange termijn kostenbesparingen.
Het is allemaal gekonkel in de marge.
VB: veel te veel kernen met allemaal een eigen voetbalclubbie met een paar leden, kost de gemeente kapitalen.
Dus wethouder gaat nadenken, we gaan clubs samenvoegen.
Ja jammer, heel de voetbalgemeenschap stemt dan op die idioot die beloofd dat ze niet samengevoegd worden.
Weg lange termijn kostenbesparingen.
Het is allemaal gekonkel in de marge.
- WJ
Hoe de flying fuck is het mogelijk dat die WOZ waarde elk jaar weer gewoon natte vinger werk is dat niet eens in de buurt komt van de realiteit, en dan ook gewoon dezelfde appartementen allemaal compleet andere waardes hebben, verschil tussen de hoogste en de laagste van 30-DUIZEND euro........
En maar weer je tijd verdoen met bezwaar aantekenen...
En maar weer je tijd verdoen met bezwaar aantekenen...
- Peric
Omdat ze altijd geld tekort komen en dit een hele lucratieve manier is van cashen.
Ze zetten een bepaalde(belachelijke) waarde op je huis, sturen het op en zien vanzelf of ze bezwaar krijgen of niet. Als ze bezwaar krijgen in de vorm van een simpel briefje is het bij voorbaat afgewezen. Als het op briefpapier van een advocaat staat wordt het in behandeling genomen en in de meeste gevallen ook gewoon gehonoreerd.
De meeste mensen zijn niet mans genoeg om een fatsoenlijk bezwaar aan te maken dus is het ook meestal afgewezen. Veel mensen denken dat gemeentes heilig zijn, maar daar komt steeds meer verandering in.
Ze zetten een bepaalde(belachelijke) waarde op je huis, sturen het op en zien vanzelf of ze bezwaar krijgen of niet. Als ze bezwaar krijgen in de vorm van een simpel briefje is het bij voorbaat afgewezen. Als het op briefpapier van een advocaat staat wordt het in behandeling genomen en in de meeste gevallen ook gewoon gehonoreerd.
De meeste mensen zijn niet mans genoeg om een fatsoenlijk bezwaar aan te maken dus is het ook meestal afgewezen. Veel mensen denken dat gemeentes heilig zijn, maar daar komt steeds meer verandering in.