Dé UBR van BMW is bij de Bafira definitief verlaten. De rest v/d modellen zijn gelukkig nog wel schmecklich. Laat die boomknuffelaars, excuustruusjes en leaserijders met wansmaak dit walgelijke Baffertje maar rijden.
Officieel BMW Zafira FWD.
- 328Ti
Re: Officieel BMW Zafira FWD.
Het afstands-bestuurbare Z4tje die ik aan het zoontje van goede vrienden gisteren heb gegeven had zelfs nog RWD....
Dé UBR van BMW is bij de Bafira definitief verlaten. De rest v/d modellen zijn gelukkig nog wel schmecklich. Laat die boomknuffelaars, excuustruusjes en leaserijders met wansmaak dit walgelijke Baffertje maar rijden.

Laatst gewijzigd door 328Ti op 17 feb 2014, 19:05, 1 keer totaal gewijzigd.
- RVV
Dus zijn je ouders BMW rijders. Die zullen misschien wat sneller overstappen, maar bij BMW zijn ook al veel alternatieven. De X1 De X3, de 3 serie GT 3 serie touring. Als BMW rijders deze auto kiezen schiet BMW er per saldo niets mee op. Een BMW word er immers toch al gekocht. De winst moet worden gehaald uit merk vreemde rijders. Ik begrijp ook wel dat NL niet de markt is voor BMW dat is immers Duitsland. Misschien dat de bemiddelde Duitser er wel op zit te wachten?! Maar goed de auto's zijn daar ook een stuk goedkoper.KoenM schreef:Waarom zou deze auto privé gekocht moeten worden Rico?
Een aantal jaar geleden wilde me moeder graag dat mijn vader een hoge auto zou gaan leasen. (Ze had meegereden met een focus C-max en vond dat helemaal geweldig).
Hebben toen gekeken bij de C-max, zafira en vw touran. Uiteindelijk is het toen een 320d geworden omdat mijn vader dat meer aansprak (vooral qua uitstraling, maar ook motoraanbod en afwerking).
Had zomaar gekund dat wanneer deze auto toen al op de markt was geweest, hij het geworden was.
FWD en een elektrische handrem zou ook alleen maar een pluspunt zijn. RWD wilde mijn moeder eigenlijk niet meer na wat ervaring in de sneeuw (om de weg bij huis op te komen moeten ze een 270 graden bocht maken).
Nu rijden ze weer een F31, welke een gewone handrem heeft. De Audi hiervoor had een elektrische handrem, welke er ook automatisch opging wanneer je bij het stoplicht stond te wachten (en wanneer je de automaat in P zet). Dit missen ze toch wel erg.
Ik denk dat het voor BMW meer relevant is dat bijvoorbeeld mijn ouders FWD prima zouden vinden, dan dat de gemiddelde DF'er het maar niks vind..
- JP
± €30k.....voor de instapper dus.....Valt deze 2AT in dezelfde categorie als de Golf Sportsvan?Petrolhead Tom schreef:(...)
De BMW 218i Active Tourer heeft een cilinderinhoud van 1,5-liter en een vermogen van 136 pk. Het gemiddelde verbruik bedraagt 4,9 l/100 km en de CO2-uitstoot is 115 g/km. Daarboven zit de BMW 225i Active Tourer, een 2,0-liter viercilinder met 231 pk, 350 Nm koppel, een gemiddeld verbruik van 6,0 l/100 km en een CO2-uitstoot van 139 g/km. Hiermee ram je de MPV in in 6,8 seconden naar de honderd, de topsnelheid bedraagt 235 km/uur.
(...) Hij debuteert op 4 maart in Genève, in de nazomer staat hij bij de dealers. BMW zegt dat de prijs rond de 30.000 euro komt te liggen.
- Joop
Klopt inderdaad JP...
...op zich best een leuk ding die 2er Active Tourer, ware het niet dat hij behoorlijk is aangepast t.o.v. de Active Tourer Concept. Die was gewoon scherperen vooral sportiever gelijnd.
Nu ga ik me echt afvragen waarom dit hok de 2er naam moet krijgen. Alleen omdat men bij BMW van mening is dat dit apparaat voor de jonge, sportief, ondernemende medemensch is? Die er graag op uittrekt met de mouintainbike of racefiets achterin, om op plek sportief te zijn, maar onderweg er naar toe eigenlijk het er weinig sportief er aan toe gaat?
Dat dit apparaat bij de oudere generatie (50/60+) goed gaat vallen lijkt me eerder het geval wegens de hoge(re) instap. Maar helaas ook stylingswise...
Maar goed dit is de eerste doorkijk waar de 1er/2er van de volgende generatie heen gaat. Ofwel geniet zo lang mogelijk van je E82 1M, F20/F21 M135i en F22 M235i... Want dat zijn wel de laatste leuke echte DF auto's die BMW in deze instapreeks gaat maken.

...op zich best een leuk ding die 2er Active Tourer, ware het niet dat hij behoorlijk is aangepast t.o.v. de Active Tourer Concept. Die was gewoon scherperen vooral sportiever gelijnd.
Nu ga ik me echt afvragen waarom dit hok de 2er naam moet krijgen. Alleen omdat men bij BMW van mening is dat dit apparaat voor de jonge, sportief, ondernemende medemensch is? Die er graag op uittrekt met de mouintainbike of racefiets achterin, om op plek sportief te zijn, maar onderweg er naar toe eigenlijk het er weinig sportief er aan toe gaat?
Dat dit apparaat bij de oudere generatie (50/60+) goed gaat vallen lijkt me eerder het geval wegens de hoge(re) instap. Maar helaas ook stylingswise...
Maar goed dit is de eerste doorkijk waar de 1er/2er van de volgende generatie heen gaat. Ofwel geniet zo lang mogelijk van je E82 1M, F20/F21 M135i en F22 M235i... Want dat zijn wel de laatste leuke echte DF auto's die BMW in deze instapreeks gaat maken.
- Petrolhead Tom
Dat concept model is bijna mooi te noemen. Wat een duf ding.
-
OnlineHielke
Als je het productiemodel net als de concept ook verlaagt en op grote velgen en platte banden zet, dan is het verschil verwaarloosbaar.
Een net busje.
Een net busje.
- Spijkerhard
- Auto: (nog steeds) Te veel.
- Locatie: Arkelstad:130i, ID4, E46 M3, 323ti, Z3, Clubman-2, Transit, 850 T5-R, ex-MX-5, ex-E36 M3
Dit model concurreert toch vooral tegen de B-klasse, die idd een behoorlijk succes is in bijvoorbeeld Duitsland. En 2-serie omdat dat ruimte overlaat voor een 1 AT! Deze 2AT zal namelijk ook nog als 7-zitter aangeboden gaan worden, het eerste BMW busje dus (bron Autobild) (Ik beschouw de X5 als 7zits tractor... Niet als busje/van)
In de Autobild 7 al een vergelijk met de golf plus! sorry Sportsvan. In Duitsland zit er tussen de 136pk AT en de 150pk Sportsvan een prijsverschil van ca 1000 euro, 26,5k vs 25,9k. dan wist ik het wel.... Maar de 1.2 ecoschraper Sportvan is er al wel vanaf al 19,6k€, dat dan weer wel....
In de Autobild 7 al een vergelijk met de golf plus! sorry Sportsvan. In Duitsland zit er tussen de 136pk AT en de 150pk Sportsvan een prijsverschil van ca 1000 euro, 26,5k vs 25,9k. dan wist ik het wel.... Maar de 1.2 ecoschraper Sportvan is er al wel vanaf al 19,6k€, dat dan weer wel....
- Snipe
Leuk, zo'n FWD-BMW.
http://www.driving-fun.com/3353/home/ne ... jving.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.driving-fun.com/3353/home/ne ... jving.aspx" onclick="window.open(this.href);return false;
- GTRene
best mooi zo in die uitvoering, en lol om wat US dealers 

-
Kan je beter een twingo kopen das goedkoper en dan heb je tenminste nog RWD:)
- Bram
- Auto: Skoda SuperB gezinscontainer
- Snipe
Maar Rico hoeft DF niet meer op z'n kop te zetten met verhalen over Verso's, hij kan nu gewoon een BMW kopen.Andre schreef:Kan je beter een twingo kopen das goedkoper en dan heb je tenminste nog RWD:)
- WJ
Ik denk dat het een verkooptopper word in de VS. Al die hokken zijn daar populair.
- Arthur
- Auto: Nr.51
Om wat US dealers?!? Denk dat dat er wel een paar zijn hoor

GTRene schreef:best mooi zo in die uitvoering, en lol om wat US dealers
- martll
Gisteren een stuk of 20 zien rijden op de A1. Dacht is dat het een nieuwe B-klasse was totdat ik dichterbij kwam en het BMW logo zag.
Ik vind het maar niks die "busjes".

- Niels
- Auto: Prius+
Ze komen er jaren te laat mee
Pa heeft zijn 318D reeds ingeruild bij Mercedes op een B. Hij had liever een BMW gehad maar goed, die was er nog niet in 2010.....

-
Mijn opa ook inderdaad.Niels schreef:Ze komen er jaren te laat meePa heeft zijn 318D reeds ingeruild bij Mercedes op een B. Hij had liever een BMW gehad maar goed, die was er nog niet in 2010.....
Wel een B250, daar zit nog een beetje lol in....

- Niels
- Auto: Prius+
Nou ja, lol niet maar het aanbod premium met hoge instap en geen "SUV achtig ding" is gewoon enorm beperkt. 100% zeker dat BMW een fijnere bouwt dan Mercedes maar zoals gezegd komt ie gewoon jaren te laat.
-
't is een aardig verrassend effect hoor, 211 pk in zo'n ding.....Niels schreef:Nou ja, lol niet maar het aanbod premium met hoge instap en geen "SUV achtig ding" is gewoon enorm beperkt. 100% zeker dat BMW een fijnere bouwt dan Mercedes maar zoals gezegd komt ie gewoon jaren te laat.

- 2000USA
Momenteel is bij het Park Plaza hotel in Badhoevedorp/Lijnden de Europese (?) lancering van t apparaat....
bosjes 2AT's rijden af en aan de hele dag.....
in het echt vallen ze ook niet mee....
bosjes 2AT's rijden af en aan de hele dag.....
in het echt vallen ze ook niet mee....

-
Onlinetomgtr
Ik moet echt zeggen dat ik weinig heb met veel modellen van BWW
Is zoiets als
1 yuck
X1 mwah gaat
1 coupe yuck
2 Coupe Mwoh gaat
2AT YUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3 mooi
3GT Yuck
X3 ok
4 Coupe mooi
4 Gran coupe heel mooi
X4 Yuck
Z4 mooi
5 mooi
5GT Yuck
X5 ok
6 mooi
6 GC Heel mooi
X6 Yuck (maar wel proud to be fout dus heeft wel wat)
7 bah saai
Wat een modellen lijn tegenwoordig zeg!
Is zoiets als
1 yuck
X1 mwah gaat
1 coupe yuck
2 Coupe Mwoh gaat
2AT YUCK!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
3 mooi
3GT Yuck
X3 ok
4 Coupe mooi
4 Gran coupe heel mooi
X4 Yuck
Z4 mooi
5 mooi
5GT Yuck
X5 ok
6 mooi
6 GC Heel mooi
X6 Yuck (maar wel proud to be fout dus heeft wel wat)
7 bah saai
Wat een modellen lijn tegenwoordig zeg!
- Arthur
- Auto: Nr.51
Och, das ongeveer 10 tegen 9, je hebt best veel met BMW 

- Robin Hartog
Die volume modellen kunnen mij eigenlijk aan mijn achterste oxideren als ze dankzij die modellen ook modellen als de 1M, M235i, M3, M4, M5 en M6 kunnen blijven maken.
Overigens afgelopen zaterdag ook een sloot 2AT's gespot op de A5, vind het geen lelijk model ofzo, maar als die nieren er niet op hadden gezeten had het net zo goed een Opel/Ford kunnen zijn. Dat is wel jammer.

Overigens afgelopen zaterdag ook een sloot 2AT's gespot op de A5, vind het geen lelijk model ofzo, maar als die nieren er niet op hadden gezeten had het net zo goed een Opel/Ford kunnen zijn. Dat is wel jammer.
- GTRene
de enige die mij nog leuk lijkt zal wellicht de M2 zijn.

wordt tijd dat ze weer eens met wat spannends/sportiefs/lightweight met klassieke lijnen komt.
wordt tijd dat ze weer eens met wat spannends/sportiefs/lightweight met klassieke lijnen komt.

-
M2 krijgt 4 pijpjes hoor

[/OT]
maar de echte diehards gaan straks voor een AT hybrid

[/OT]
maar de echte diehards gaan straks voor een AT hybrid