Dode hoek, letterlijk
- Joy
Dode hoek, letterlijk
Vandaag sloeg m'n hart een paar slagen over. Voor de zaak rijden we een nieuwe Peugeot Boxer. Daar zitten A-stijlen in van 40 cm onderaan tot 15 cm bovenin. Reed ik vandaag in een woonwijk richting kruispunt met voor mijn kant haaietanden. Ik geef richting aan om rechtsaf te slaan. Terwijl ik aan kom rijden check ik links, check ik rechts, komt niks aan. Dus rol door en wil echt net beginnen met weer gas bij te geven fietst er ineens vlak voor de neus van de auto een klein meisje op haar fiets langs waarbij ze me wat angstig aankeek... wat schrok ik zeg. Ik reed gelukkig stapvoets en hoefde niet eens hard te remmen. Maar het feit dat ze tot aan het oprijden van de haaietanden de hele tijd onzichtbaar was geweest in de dode hoek was serieus schrikken. Ik was ook echt woest op mezelf dat ik 'r niet had gezien. Daarnaast begrijp ik niet dat de fabricanten nog steeds enorme dode hoeken in auto's bouwen. Tijd om die dingen doorzichtig te maken.
- Gijzer
Re: Dode hoek, letterlijk
Daar was volvo toch al mee bezig in hun concepts [img:298:191]http://www.speedace.info/speedace_image ... o_2001.JPG[/img]Joy Jolliffe schreef:Vandaag sloeg m'n hart een paar slagen over. Voor de zaak rijden we een nieuwe Peugeot Boxer. Daar zitten A-stijlen in van 40 cm onderaan tot 15 cm bovenin. Reed ik vandaag in een woonwijk richting kruispunt met voor mijn kant haaietanden. Ik geef richting aan om rechtsaf te slaan. Terwijl ik aan kom rijden check ik links, check ik rechts, komt niks aan. Dus rol door en wil echt net beginnen met weer gas bij te geven fietst er ineens vlak voor de neus van de auto een klein meisje op haar fiets langs waarbij ze me wat angstig aankeek... wat schrok ik zeg. Ik reed gelukkig stapvoets en hoefde niet eens hard te remmen. Maar het feit dat ze tot aan het oprijden van de haaietanden de hele tijd onzichtbaar was geweest in de dode hoek was serieus schrikken. Ik was ook echt woest op mezelf dat ik 'r niet had gezien. Daarnaast begrijp ik niet dat de fabricanten nog steeds enorme dode hoeken in auto's bouwen. Tijd om die dingen doorzichtig te maken.
[img:500:315]http://a332.g.akamai.net/f/332/936/12h/ ... -4.500.jpg[/img]
- Dennis Cavallino
Ja, maar nog niet toegepast.
Heb er in Peugeots ook veel last van gehad. Complete vrachtwagencombinatie verdwijnen pal voor een rotonde in je dode hoek! Echt schrikken en ben blij dat het altijd goed is gegaan.
En dan zijn er nog mensen die daarnaast nog een Routenavigatie op het dashboard monteren. The horror!
Heb er in Peugeots ook veel last van gehad. Complete vrachtwagencombinatie verdwijnen pal voor een rotonde in je dode hoek! Echt schrikken en ben blij dat het altijd goed is gegaan.
En dan zijn er nog mensen die daarnaast nog een Routenavigatie op het dashboard monteren. The horror!
- Gijzer
- MartijnGizmo
- RVV
Wat mij soms wel eens overkomt en vandaag ook weer, is dat een fietser/auto in de dode hoek van de voorste raamstijl blijft, waardoor je die totaal niet ziet aankomen. Ondanks dat de A stijl maar een paar cm dik is is die dik genoeg om een auto/fietser van links of rechts over meters compleet te missen.
- Joop
Ik vind dat in een 3er (en zeker de coupes) nog wel meevallen. Verder B- en C-stijl heel overzichtelijk.Rico v Velzen schreef:Wat mij soms wel eens overkomt en vandaag ook weer, is dat een fietser/auto in de dode hoek van de voorste raamstijl blijft, waardoor je die totaal niet ziet aankomen. Ondanks dat de A stijl maar een paar cm dik is is die dik genoeg om een auto/fietser van links of rechts over meters compleet te missen.
De Opel Vectra van m'n Pa (laatste model) heeft pas echt dikke A-stijlen, daar verdwijnt echt een complete fietsclub in, om over de laatste Opel Zafira nog maar te zwijgen.
- romo
- Locatie: Create a problem Incite a reaction Propose a solution The /// M-pire strikes back
Mee eens, maar oppassen blijft het wel......Joop schreef:Ik vind dat in een 3er (en zeker de coupes) nog wel meevallen. Verder B- en C-stijl heel overzichtelijk.Rico v Velzen schreef:Wat mij soms wel eens overkomt en vandaag ook weer, is dat een fietser/auto in de dode hoek van de voorste raamstijl blijft, waardoor je die totaal niet ziet aankomen. Ondanks dat de A stijl maar een paar cm dik is is die dik genoeg om een auto/fietser van links of rechts over meters compleet te missen.
De Opel Vectra van m'n Pa (laatste model) heeft pas echt dikke A-stijlen, daar verdwijnt echt een complete fietsclub in, om over de laatste Opel Zafira nog maar te zwijgen.
- Jan Speed
-
-
OnlineOpa
- Auto: Ford Fiesta ST