LED dimlicht.
- Elmar
LED dimlicht.
Je hebt tegenwoordig ook LED verlichting voor dimlicht.
http://proledlights.nl/h7-h4-1800-lumen-cree-led.html
Iemand daar ervaring mee?
http://proledlights.nl/h7-h4-1800-lumen-cree-led.html
Iemand daar ervaring mee?
-
Re: LED dimlicht.
Nog niet,maar t lijkt me zeker de toekomst.
- Joy
Hmm, ik weet het niet. Halogeen geeft pakweg 1.100 lumen lichtsterkte, xenon 3.500 en deze LED- set 1.800.
Dus ze zijn er nog niet helemaal. Audi heeft ook al kritiek gehad op de relatief zwakke lichtopbrengst van de zeer dure optionele LED-koplampen.
Dus ze zijn er nog niet helemaal. Audi heeft ook al kritiek gehad op de relatief zwakke lichtopbrengst van de zeer dure optionele LED-koplampen.
- Elmar
Misschien dat ze langer mee gaan en witter licht geven dan halogeen.
- Joy
Dat denk ik ook wel.
- GTRene
opzich wel mooie techniek, ik dacht dat je ze ook gewoon als vervangend lampje kon kopen, dus zonder die kastjes? dacht dat ik dat laatst ergens zag...
-
- Auto: Tesla M3 VW UP, Ducati Monster
Zou het vergelijkbaar zijn als de VAG koplampen? Of is dat een andere techniek LED?

Heb met de nieuwe Leon proef gereden, vond het een prima lichtopbrengst hebben. Niet meer dan dat. Niet per definitie meer licht maar wel witter en daardoor wellicht beter zicht.
Heb met de nieuwe Leon proef gereden, vond het een prima lichtopbrengst hebben. Niet meer dan dat. Niet per definitie meer licht maar wel witter en daardoor wellicht beter zicht.
- WJ
Die dingen hebben maar iets van 300 lumen, wat veelste weinig is.GTRene schreef:opzich wel mooie techniek, ik dacht dat je ze ook gewoon als vervangend lampje kon kopen, dus zonder die kastjes? dacht dat ik dat laatst ergens zag...
Ik zie ook dat deze led lampen een ventilator hebben. Ik weet niet, maar daardoor heb ik er niet zo'n goed gevoel over om zoiets in me koplamp te stoppen.
- matthyssie
- Auto: F11 520d & E86 3.0si
Ik vind 't gek dat de LED's dan een ventilator nodig hebben. Deze genereren veel minder warmte dan een gloeilamp. Wellicht dat er dan een weerstand op moet welke erg warm wordt...
- WJ
Snap ik ook niet helemaal, en als het voor een weerstand zou zijn, waarom dan voor bij de lamp en niet bij die omvormer die er voor hangt? Waar die voor nodig is snap ik ook niet helemaal.
Anyway, in een gewone koplamp gaf het iig bergen strooilicht, nog meer dan aftermarket xenon geloof ik. Misschien dat het beter/goed is als je een lens hebt.
Anyway, in een gewone koplamp gaf het iig bergen strooilicht, nog meer dan aftermarket xenon geloof ik. Misschien dat het beter/goed is als je een lens hebt.