Je bent wel echt een volhoudertje he?Luco schreef:Bij sommige bmw rijders ...
E60 M5 onderhoud
- ///Joost
- Berichten: 11738
- Lid geworden op: 21 nov 2010, 00:26
- Locatie: Uit lockdown
Re: E60 M5 onderhoud
- Vlokmans
- Berichten: 1363
- Lid geworden op: 25 sep 2008, 22:14
- Locatie: Rotterdam
Re: E60 M5 onderhoud
Hoe kom je daar bij Rene, ergens op gebaseerd? Heb ondertussen uit twee verschillende hoeken ook al te horen gekregen om geen Castrol meer te stoken in de Reihensechsers.GTRene schreef:nog een reden om er vanaf nieuw geen castrol in te doen
- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E60 M5 onderhoud
Luco schreef:Bij sommige bmw rijders is hun anus zo ver opgerekt van het bukken dat het naar het verstand is geslagen en ze het normaal vinden dat je bij 100.000 km de lagerschalen preventief moet vervangen.![]()
Je ziet er lekke fris uit Luco

-
OnlineLuco
- Berichten: 29343
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E60 M5 onderhoud
Kan je nagaan Rico, dit is na drie maanden bmw, je wilt dus niet in de spiegel kijken naar jouw eigen reet
@Ja Joost, ik vind het echt niet normaal en verbaas me er echt over dat men dit wel normaal vind.
100.000 km, je mag toch verwachten dat lagerschalen langer meegaan, hoogtoerig of niet.

@Ja Joost, ik vind het echt niet normaal en verbaas me er echt over dat men dit wel normaal vind.
100.000 km, je mag toch verwachten dat lagerschalen langer meegaan, hoogtoerig of niet.
- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E60 M5 onderhoud
Daarom trap ik ook altijd als een malle dagenlang in de begrenzer met non-M productenFreudeamFahren schreef:Fact of life: wil je de kans kleiner maken dat je een motor in een ongeblazen ///M BMW aan stukken trapt, dan horen preventie drijfstanglager wissels er net zo goed bij als goed warm rijden. Past je dat niet, dan shop je toch fijn ergens anders?

- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E60 M5 onderhoud
Bovendien zijn er genoeg mensen die geen idee hebben wat lagerschalen zijn,,laat staan dat je ze preventief moet vervangen.. Toen ik mijn M5 indertijd kocht bij de BMW dealer kreeg ik echt niet mee om dit ook te doen bij een bepaalde kilometerstand. En ik had notabene zelfs 2 jaar premium selectie garantie er op zitten.
- Joy
- Berichten: 10869
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 00:24
Re: E60 M5 onderhoud
Ook de E90/E92/E93 M3 heeft er last van. Onderstaande lagerschalen komen uit een auto met 160k op de klok.

Ik weet ook niet precies waarom het terugkerend voorkomt bij BMW motoren. Ik kan begrijpen dat de relatief hoge zuigersnelheid flink wat krachten op de lagers zet. Je zou alleen verwachten dat BMW deze slijtage tijdens het testen van de motoren ook tegenkomt.
Ik weet ook niet precies waarom het terugkerend voorkomt bij BMW motoren. Ik kan begrijpen dat de relatief hoge zuigersnelheid flink wat krachten op de lagers zet. Je zou alleen verwachten dat BMW deze slijtage tijdens het testen van de motoren ook tegenkomt.
- FreudeamFahren
- Berichten: 2854
- Lid geworden op: 06 aug 2009, 15:06
Re: E60 M5 onderhoud
Laatste post van mijn kant, want ik weet meteen weer waarom 75% van alle draadjes op DF het lezen amper waard zijn... 
Op de oudere S54s na weet BMW officieel van niks. Daarom hoor je er ook niks van bij de dealer. BMW kiest er voor de productie marges en tolleranties zo te maken, dat het grotendeels binnen de garantie periodes geen claim risico loopt. Wat daarbuiten gebeurt zal BMW gevoeglijk jeuken. De S54 is daarop dus een kleine uitzondering, maar ergens ook weer niet. Er is een officiële terugroepactie, zoals de meesten zullen weten. Volgens BMW is het probleem daarmee de wereld uit, maar de praktijk is anders. Ook deze schalen vertonen op termijn slijtage, maar ja, da's buiten de garantie sferen.
Verhalen over betere alternatieve oliën ken ik ook, maar wat je daar volgens sommigen wint aan levensduur van de lagerschalen, lever je in aan extra slijtage op de kleppentrein. Er is geen enkel smeermiddel dat de tuimelaars en nokken zo netjes houdt als TWS.

Op de oudere S54s na weet BMW officieel van niks. Daarom hoor je er ook niks van bij de dealer. BMW kiest er voor de productie marges en tolleranties zo te maken, dat het grotendeels binnen de garantie periodes geen claim risico loopt. Wat daarbuiten gebeurt zal BMW gevoeglijk jeuken. De S54 is daarop dus een kleine uitzondering, maar ergens ook weer niet. Er is een officiële terugroepactie, zoals de meesten zullen weten. Volgens BMW is het probleem daarmee de wereld uit, maar de praktijk is anders. Ook deze schalen vertonen op termijn slijtage, maar ja, da's buiten de garantie sferen.
Verhalen over betere alternatieve oliën ken ik ook, maar wat je daar volgens sommigen wint aan levensduur van de lagerschalen, lever je in aan extra slijtage op de kleppentrein. Er is geen enkel smeermiddel dat de tuimelaars en nokken zo netjes houdt als TWS.
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E60 M5 onderhoud
Volgens mij staat er nergens dat het normaal is. Wel dat je er rekening mee dient te houden. Niet meer, niet minder. Je weet dus wat je kunt verwachten als je een M aanschaft, wil je dit niet dan shop je voor wat anders. Je mag, blijkbaar, niet verwachten dat het langer meegaat. Dat lijkt mij nu wel al heel aardig uitgelegd door deskundigen/kenners hier. Kun je daar niet mee leven? Probeer het dan eens te laten rusten...
Luco schreef:@Ja Joost, ik vind het echt niet normaal en verbaas me er echt over dat men dit wel normaal vind.
100.000 km, je mag toch verwachten dat lagerschalen langer meegaan, hoogtoerig of niet.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29343
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E60 M5 onderhoud
Arthur schreef:Volgens mij staat er nergens dat het normaal is. Wel dat je er rekening mee dient te houden. Niet meer, niet minder. Je weet dus wat je kunt verwachten als je een M aanschaft, wil je dit niet dan shop je voor wat anders. Je mag, blijkbaar, niet verwachten dat het langer meegaat. Dat lijkt mij nu wel al heel aardig uitgelegd door deskundigen/kenners hier. Kun je daar niet mee leven? Probeer het dan eens te laten rusten...Luco schreef:@Ja Joost, ik vind het echt niet normaal en verbaas me er echt over dat men dit wel normaal vind.
100.000 km, je mag toch verwachten dat lagerschalen langer meegaan, hoogtoerig of niet.
@Arthur, Het maakt mij verder niks uit, heb geen M5.
Maar wat mij opvalt is dat als het een BMW is je verder maar niet moet zeuren en je het maar hoort te weten, terwijl het als ik naar diverse ex eigenaren luister het nooit gemeld wordt in de onderhoudsboekjes en door de dealers.
Het lijkt me toch dat als je zon auto koopt en ze weten dat er "overmatige" slijtage is door het hoogtoerige karakter dat dit dan wel gemeld dient te worden, want je mag verwachten dat een motorblok niet na +/- 130.000 km in elkaar mag lopen (want dat gebeurd als je er niks aan doet)
Maar het heeft niks met "normaal" onderhoud te maken.
Maar als er van een ander merk na 100.000 km blokken in elkaar lopen is het een KUTmerk, troep, goedkope zooi, noem alles maar op, maar als het een BMW is, ach ja dat is een fact of live, dat weet je als je zoiets koopt.
Dat is wel erg makkelijk want je weet het dus eigenlijk niet als je als consument bij een dealer zon auto koopt, want ze zeggen er helemaal niks over.
- Arthur
- Berichten: 43041
- Lid geworden op: 02 feb 2006, 22:22
- Auto: Nr.51
- Locatie: Boven Barcelona
Re: E60 M5 onderhoud
De eerste twee alinea's en de laatste kan ik het alleen met je eens zijn. Daar tussen verval je weer in "hunnie en hullie"
Ben wel benieuwd als je zoiets aanhangig maakt via bv een rechter hoe dat af gaat lopen. Het zou niet zo mogen zijn maar het gebeurt. BMW geeft niet thuis dus is er niets aan de hand... Zou je zoiets winnen? Andere vraag is natuurlijk; wil je dat en wat gaat dat kosten, om je gelijk te halen? Dan misschien toch makkelijker om, preventief, lagers te wisselen?


Ben wel benieuwd als je zoiets aanhangig maakt via bv een rechter hoe dat af gaat lopen. Het zou niet zo mogen zijn maar het gebeurt. BMW geeft niet thuis dus is er niets aan de hand... Zou je zoiets winnen? Andere vraag is natuurlijk; wil je dat en wat gaat dat kosten, om je gelijk te halen? Dan misschien toch makkelijker om, preventief, lagers te wisselen?

- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E60 M5 onderhoud
Luco, jij trekt een vergelijking tussen standaard motoren en performance-motoren. ///M-motoren zijn toch wat anders dan bijvoorbeeld de TFSI-motoren van VAG waar vanalles mis mee is.
De gewone motoren van BMW hebben deze problemen niet waar nu over gepraat wordt.
Fabian meldde op de vorige pagina dat 1.5-dCi motoren van Renault al bij 60.000km kapot lopen, dáár hoor ik je dan weer niet over..
De gewone motoren van BMW hebben deze problemen niet waar nu over gepraat wordt.
Fabian meldde op de vorige pagina dat 1.5-dCi motoren van Renault al bij 60.000km kapot lopen, dáár hoor ik je dan weer niet over..
- Erik dB
- Berichten: 2489
- Lid geworden op: 06 mei 2006, 04:16
- Locatie: Amsterdam
Re: E60 M5 onderhoud
Dat komt omdat niemand hier in zo'n hondehok rijdtPeric schreef:Luco, jij trekt een vergelijking tussen standaard motoren en performance-motoren. ///M-motoren zijn toch wat anders dan bijvoorbeeld de TFSI-motoren van VAG waar vanalles mis mee is.
De gewone motoren van BMW hebben deze problemen niet waar nu over gepraat wordt.
Fabian meldde op de vorige pagina dat 1.5-dCi motoren van Renault al bij 60.000km kapot lopen, dáár hoor ik je dan weer niet over..

- Knot
- Berichten: 40146
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 17:29
Re: E60 M5 onderhoud
Dat hoogtoerige is wel leuk maar hoe doet een S2000 dat dan, zijn die motoren wel voor 2 ton gebouwd zonder open te maken?
Als je kijkt naar die M52 motoren van mij, 314.000km, 283.000km, 249.000km en krijgen allemaal goed op hun lazer, vooral degene met de hoogste stand. Enige wat er gebeurt zijn koelslangen die klappen etc door ouderdom.
Als je kijkt naar die M52 motoren van mij, 314.000km, 283.000km, 249.000km en krijgen allemaal goed op hun lazer, vooral degene met de hoogste stand. Enige wat er gebeurt zijn koelslangen die klappen etc door ouderdom.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29343
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E60 M5 onderhoud
Knot schreef:Dat hoogtoerige is wel leuk maar hoe doet een S2000 dat dan, zijn die motoren wel voor 2 ton gebouwd zonder open te maken?
Als je kijkt naar die M52 motoren van mij, 314.000km, 283.000km, 249.000km en krijgen allemaal goed op hun lazer, vooral degene met de hoogste stand. Enige wat er gebeurt zijn koelslangen die klappen etc door ouderdom.
Ook de hondas lopen regelmatig in elkaar bij ongeveer 100.000 km.
Ik ken tenminste een aantal eigenaren waar dat bij is gebeurd, zelfs al rond de 60.000.
En de meesten zijn erg zuinig met hun auto's.
@Peric, ook dat is schandalig, dat heb ik ook gemeld in mijn eerste reactie.
@Arthur, ik constateer alleen maar, ik vind dat het bij bmw allemaal wel erg makkelijk geaccepteerd wordt.
Meer niet, natuurlijk kosten lagers wisselen je niet de kop als je het op tijd doet, maar dat het uberhaupt nodig is bij zon km stand vind ik niet echt kloppen.
Dan kunnen ze wel zeggen, ja das M techniek, maar daar betaal je dan toch ook het dubbele voor, dan mag je toch verwachten dat met het juiste reguliere onderhoud het net zolang mee mag gaan, en dat is niet het geval.
- Downforce Hans
- Berichten: 12606
- Lid geworden op: 05 jan 2007, 10:36
- Locatie: Waterloo
Re: E60 M5 onderhoud
Dus als ik je goed begrijp moet een motor uit een 1.5 dci net zo goed zijn als die van een m5 ondanks dat er 20 ruggen verschil tussen zit?Peric schreef:Luco, jij trekt een vergelijking tussen standaard motoren en performance-motoren. ///M-motoren zijn toch wat anders dan bijvoorbeeld de TFSI-motoren van VAG waar vanalles mis mee is.
De gewone motoren van BMW hebben deze problemen niet waar nu over gepraat wordt.
Fabian meldde op de vorige pagina dat 1.5-dCi motoren van Renault al bij 60.000km kapot lopen, dáár hoor ik je dan weer niet over..
Natuurlijk is het leuk om Luco ff met die Renault motor te narren maar volgens mij vergeten jullie ff een bepaald type vw motor die na 20.000 km al begint te klapperen en te tikken.
Overigens vind ik ook dat gescherm, met dat de m5 een hoogtoerige motor heeft, te kust en te keur gebruikt wordt.
Hoe vaak wordt die motor nou eigenlijk in de allerhoogste toeren regionen gereden........dat is op b.v die 127.000 km helemaal niks als je het mij vraagt.
96% zal dat ding rond de 5 a 6 duizend toeren zitten en dat zou helemaal geen probleem voor dat blok moeten zijn.
- glnk
- Berichten: 304
- Lid geworden op: 15 feb 2014, 18:43
Re: E60 M5 onderhoud
De fans zeggen dat het betrouwbaar is en dat 200.000 mijl geen probleem is. Maar als je kijkt op de Honda forums dan komen er regelmatig geplofte blokken voorbij en worden de blokjes vaak uit elkaar gehaald. Je hebt ook mensen die nooit in VTEC komen, laat staan in de begrenzer. 1x op een mooie zondag middag misschien. Dan kan het lang goed gaan, maar dan heb je effectief het vermogen van een 1.6je zonder turbo. Als je de blokjes gebruikt waar ze voor zijn en constant in de powerband rijdt dan kan het toch niet anders dan dat het behoorlijk slijt.Knot schreef:Dat hoogtoerige is wel leuk maar hoe doet een S2000 dat dan, zijn die motoren wel voor 2 ton gebouwd zonder open te maken?
- Tristan
- Berichten: 13426
- Lid geworden op: 10 feb 2006, 15:06
Re: E60 M5 onderhoud
Niemand zegt dat het acceptabel is, maar dat je rekening moet houden met deze slijtage delen. Je kan je ogen sluiten en zeggen dan het mag, of je weet ervan en neemt dit mee in je budget. Dat drijfstanglagers een zwak punt zijn bij M-motoren is niet van gisteren. Elke auto heeft wat, geen enkele is heilig.
- Peric
- Berichten: 8441
- Lid geworden op: 26 apr 2006, 12:28
- Locatie: Driebruggen
Re: E60 M5 onderhoud
Die vergeet ik helemaal niet Hans, het staat zelfs in het stukje wat je van me quotte...


- RVV
- Berichten: 32209
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 11:44
- Locatie: Rudi Rolex@Basel
Re: E60 M5 onderhoud
Stel je bent geen techneut. Je koopt een M5 waar die voor gemaakt is. Voor onderhoud ga je gewoon naar de dealer toe, die vertrouw je toe dat ze al het reguliere en preventieve onderhoud die bij de auto hoort voor hun rekening nemen. Zit er dan in de onderhoudschema's ook verwerkt dat die lagerschalen vervangen dienen te worden bij een X aantal kilometers?
- Hugo Bos
- Berichten: 807
- Lid geworden op: 22 apr 2007, 18:04
- Locatie: Ioniq EV
Re: E60 M5 onderhoud
Nope
- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E60 M5 onderhoud
Omdat Luco een paar mensen kent die problemen hebben gehad met een S2000 is het een hele fragiele motor. Wat een bullshit. Als je werkelijk zou weten hoe het zit dan zou je dit niet lezen. Een S2000 is binnen 100 kilometer kapot wanneer je: 1. gaat VTEC-en met te weinig olie en 2. verkeerd terugschakelt waardoor hij teveel toeren maakt. Anders zijn ze over het algemeen echt oersterk. De meeste die op het Amerikaanse forum kapot lopen hebben ofwel water aangezogen middels een CAI ofwel teveel boost gedraaid maar over het algemeen zijn die dingen schier onverwoestbaar.Luco schreef:Knot schreef:Dat hoogtoerige is wel leuk maar hoe doet een S2000 dat dan, zijn die motoren wel voor 2 ton gebouwd zonder open te maken?
Als je kijkt naar die M52 motoren van mij, 314.000km, 283.000km, 249.000km en krijgen allemaal goed op hun lazer, vooral degene met de hoogste stand. Enige wat er gebeurt zijn koelslangen die klappen etc door ouderdom.
Ook de hondas lopen regelmatig in elkaar bij ongeveer 100.000 km.
Ik ken tenminste een aantal eigenaren waar dat bij is gebeurd, zelfs al rond de 60.000.
En de meesten zijn erg zuinig met hun auto's.
@Peric, ook dat is schandalig, dat heb ik ook gemeld in mijn eerste reactie.
@Arthur, ik constateer alleen maar, ik vind dat het bij bmw allemaal wel erg makkelijk geaccepteerd wordt.
Meer niet, natuurlijk kosten lagers wisselen je niet de kop als je het op tijd doet, maar dat het uberhaupt nodig is bij zon km stand vind ik niet echt kloppen.
Dan kunnen ze wel zeggen, ja das M techniek, maar daar betaal je dan toch ook het dubbele voor, dan mag je toch verwachten dat met het juiste reguliere onderhoud het net zolang mee mag gaan, en dat is niet het geval.
Al is dat natuurlijk niet zo omdat Luco een paar mensen kent.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29343
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E60 M5 onderhoud
Nee jij bent de specialist omdat je er een blauwe maandag een hebt whahahahaha, wat laat jij je weer kennen zeg, er zijn veel meer geplofte hondablokjes dan alleen van de mensen die ik toevallig ken, zoek maar eens goed rond, maar ja dat past nu natuurlijk niet in je straatje.
Feit is gewoon dat het hele gevoelige blokjes zijn en dat ze meer dan gemiddeld ploffen.
Maar ja daar mag je niks over zeggen want meneer Tom heeft er een dus ligt het altijd aan iets anders behalve het blok.
Aan de andere kant mag meneer Tom natuurlijk wel weer verkoopdraadjes verzieken door te roepen dat wankelmotoren kut zijn en niet betrouwbaar.
Maar je hebt gelijk hoor Tom, in jouw belevingswereld zijn die hondas de meest betrouwbare blokken die te koop zijn, alleen zo jammer dat in de belevingswereld van vooral hondaeigenaren het gewoon erg fragiele blokken zijn die gewoon een keer ploffen, en niet de vraag of ze ploffen, maar wanneer ze ploffen.
Geeft toch niks, als je er maar rekening mee houdt is er niks aan de hand
Feit is gewoon dat het hele gevoelige blokjes zijn en dat ze meer dan gemiddeld ploffen.
Maar ja daar mag je niks over zeggen want meneer Tom heeft er een dus ligt het altijd aan iets anders behalve het blok.
Aan de andere kant mag meneer Tom natuurlijk wel weer verkoopdraadjes verzieken door te roepen dat wankelmotoren kut zijn en niet betrouwbaar.
Maar je hebt gelijk hoor Tom, in jouw belevingswereld zijn die hondas de meest betrouwbare blokken die te koop zijn, alleen zo jammer dat in de belevingswereld van vooral hondaeigenaren het gewoon erg fragiele blokken zijn die gewoon een keer ploffen, en niet de vraag of ze ploffen, maar wanneer ze ploffen.
Geeft toch niks, als je er maar rekening mee houdt is er niks aan de hand

- Petrolhead Tom
- Berichten: 13003
- Lid geworden op: 16 dec 2008, 14:56
- Locatie: vwupforum.com
Re: E60 M5 onderhoud
Wat ben je toch een kleuter Luco. Ik heb uitgelegd waarom ik een RX8 niet aandurf. Jij schaart dat onder verkoopdraadjes verneuken. Ik ga niet af op een paar kennissen ik lees uren op het internet over ervaringen van eigenaren. Daar heb ik geleerd dat het laatste wat je met een RX8 moet doen is kleine stukjes rijden waarbij de motor niet opwarmt. Daar heb ik ook gelezen dat een motor die 140k ervaring heeft gewoon een tijdbom is. Het is niet de vraag of maar wanneer hij gaat.
Bij mijn zoektocht naar een S2000 heb ik hele andere dingen gelezen. Niet omdat ik dat wil lezen maar omdat dat de waarheid is. Dat een Honda blok kapot kan is natuurlijk een feit. Alles kan kapot maar over het algemeen gaat een S2000 motor niet zomaar kapot. Niet bij 60k niet bij 160k en niet bij 260k niet bij normaal gebruik. Ga je er extreme situaties mee opzoeken (bijvoorbeeld trackdays op semi slicks en geen carterpan aanpassing doen) dan is het blok ook zo stuk, logisch, er zitten natuurlijk niet heel veel reserves in een motor die 9.000 toeren aankan. Daar waar een Micra niet stuk gaat van een slag zonder olie is het bij een S2000 direct klaar. Vergeet je kleppen te stellen en rij je met rammelende kleppen door dan weet je dat hij gaat. Ga je lekker vlot wegtrappen met een koude motor dan gaat hij ook zeer snel kapot. En ga zo maar door. Alles wat voor een gewone motor telt telt ook voor een S2000 alleen vaak iets eerder. Maar dat is bij elke performance motor het geval.
Maar om maar weer on topic te gaan: Volgens mij moet je er bij een M5 gewoon rekening mee houden dat er flink geld in het onderhoud gaat zitten of een dealer je nou een thumbs up wat betreft de lagerschalen geeft of niet.
Bij mijn zoektocht naar een S2000 heb ik hele andere dingen gelezen. Niet omdat ik dat wil lezen maar omdat dat de waarheid is. Dat een Honda blok kapot kan is natuurlijk een feit. Alles kan kapot maar over het algemeen gaat een S2000 motor niet zomaar kapot. Niet bij 60k niet bij 160k en niet bij 260k niet bij normaal gebruik. Ga je er extreme situaties mee opzoeken (bijvoorbeeld trackdays op semi slicks en geen carterpan aanpassing doen) dan is het blok ook zo stuk, logisch, er zitten natuurlijk niet heel veel reserves in een motor die 9.000 toeren aankan. Daar waar een Micra niet stuk gaat van een slag zonder olie is het bij een S2000 direct klaar. Vergeet je kleppen te stellen en rij je met rammelende kleppen door dan weet je dat hij gaat. Ga je lekker vlot wegtrappen met een koude motor dan gaat hij ook zeer snel kapot. En ga zo maar door. Alles wat voor een gewone motor telt telt ook voor een S2000 alleen vaak iets eerder. Maar dat is bij elke performance motor het geval.
Maar om maar weer on topic te gaan: Volgens mij moet je er bij een M5 gewoon rekening mee houden dat er flink geld in het onderhoud gaat zitten of een dealer je nou een thumbs up wat betreft de lagerschalen geeft of niet.
-
OnlineLuco
- Berichten: 29343
- Lid geworden op: 09 mar 2011, 22:16
Re: E60 M5 onderhoud
Ik zou eens in de spiegel kijken, jij bent elke keer diegene die persoonlijk wordt en zich als een kleuter gedraagt, ja dan krijg je ook kleuterreacties he.
Gink lult natuurlijk ook uit zijn nek over die zogenaamde betrouwbaarheid van een s2000, net als al die andere eigenaren met geplofte blokken.
Maar inderdaad ieder zijn keus.
Ik zou graag een keer een M5 station willen hebben, maar na de verhalen hier lijkt het me geen verstandige keuze.
Gink lult natuurlijk ook uit zijn nek over die zogenaamde betrouwbaarheid van een s2000, net als al die andere eigenaren met geplofte blokken.
Maar inderdaad ieder zijn keus.
Ik zou graag een keer een M5 station willen hebben, maar na de verhalen hier lijkt het me geen verstandige keuze.